Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B8] A4 B8 Avant 3.0 TDI, ~320PS ~640NM - pierwsza strona po aktualizacji


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czy millers jest dobry ? Ile olei to jeszcze więcej opinii. Moja opinia opiera się na tym czego sam spróbowałem.

Jeździłem przez 100kkm na Motulu Specyfiku. Wg. mnie to bdb olej do 10kkm. Niestety nie jest olejem LL więc z czasem, w moim odczuciu jego właściwości się zmieniają na niekorzyść.

Millers XF LL 5w30, na którym teraz jeżdżę to bdb olej klasy premium. Nie mam żadnego interesu w tym, żeby go polecać, piszę tylko na podstawie swoich doświadczeń.

PS. Moje 3.0tdi w odstępach między przeglądowych nie zużywa grama oleju, na prawdę, nie dolewam nawet kropli. Na bagnecie jest cały czas na max :wink:

Do naszego silnika z i bez filtra dpf jest ten konkretny polecany:

Millers Oils XF Longlife 5w30 5l - Millers Oils

Opublikowano

Milart wszne zeby olej mial wysoka lepkosc przy 100 stopniach i nisksa przy 40.To sa niestety rzeczy ktore die wykluczaja dlatego najbardxiej uniwersalne sa oleje 5w40.50 i 60 daja super smarowanie przy eys temp. ale sa bardxo geste przy rozruchu.30 to z kolei woda przy wysokich temp.

---------- Post dopisany at 20:08 ---------- Poprzedni post napisany at 17:28 ----------

Jeszcze odnosnie oleju to V300 kontra inne produkty Motul i nie tylko.Porownaj sobie parametry dlatego ze wydajac duzo wiecej kasy na V300 mozesz miec innego motula ktory bedzie prawie tak samo dobry a ma wymiany co 15 tys. no i jest zdecydowanie tanszy i latwo dostepny.

tu masz klucz to rozpoznania oleju przynajmniej na papierze:

Podam ci go na badzie V300 Power 5W40

Viscosity at 40°C 84.7 mm˛/s - ta wartosc ma byc jak naj nizsz

Viscosity at 100°C 14.1 mm˛/s - ta wartosc ma byc jak naj wyzsza

Viscosity index 172 - ta wartosc ma byc jak naj wyzsza

Pour point ASTM D97 -36°C - temp zamarzania ta wartosc ma byc jak naj wyzsza

Flash point 234°C - temp zaplonu ta wartosc ma byc jak naj wyzsza

TBN 10.3 mg KOH/g - liczba zasadowa - zdolnisci myjace , ta wartosc ma byc jak naj wyzsza szczegolnie w TDI

a teraz masz dla porownania innego motula na ktorym np: ja jezdze w A4 8100 X-clean 5W40

Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 84.7 mm˛/s

Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 14.1 mm˛/s

Viscosity index ASTM D2270 172Pour point ASTM D97 -39°C / -38.2°F

Flash point ASTM D92 234°C / 453.2°F

TBN ASTM D2896 7.5 mg KOH/g

Jak widzisz niektore wiekszosc wlasciwosi ma na tym samym poziome , niektore tylko troszke slabsze a niektore minimalnie lapsze.

A tu masz dla porownania 15W50 Competition

Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 128.1 mm˛/s

Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 17.8 mm˛/s

HTHS viscosity at 150°C (302°F) ASTM D4741 5.33 mPa.s

Viscosity index ASTM D2270 154Pour point ASTM D97 -36°C / -33°F

Flash point ASTM D92 215°C / 419°F

TBN ASTM D2896 11.7 mg KOH/g

Jak widzisz potwornie gesty przy 40 stopniach , to praktycznie olej tylko na lato.

Ja do siebie z checia bym lal V300 Power ale niestety nie spelnia normy VAG 502 wiec jak bym go zalal strace gwarancje ale z X cleana tez jestem bardzo zadowolony na 30 tys motor wzial litr oleju.

Sa tez oleje ktore na papierze maja niesamowite parametry , byl jakis mega Shell nie pamietam nazwy ale jaos boje sie go zalac tak wiec z olejem jak z kobietami jeden lubi brunatki inny blondynki a jeszcze inny rude

---------- Post dopisany at 20:16 ---------- Poprzedni post napisany at 20:08 ----------

Mam to byl shell helix ultra 5w-40.

Opublikowano

Pour point ASTM D97 -36°C - temp zamarzania ta wartosc ma byc jak naj wyzsza

raczej jak najniższa ;)
Opublikowano

turdzi no to teraz dopiero zacznę przegląd olejów. Dzięki

Opublikowano

Pour point ASTM D97 -36°C - temp zamarzania ta wartosc ma byc jak naj wyzsza

raczej jak najniższa ;)

Oczywiscie , sorry wypociny wysylalem z telefonu

Opublikowano

Turdzi, raz zalałem xclena dawno temu. Dałem sie przekonać bo niby to samo co motul specyfic z normami vw, niby bardziej dba o czystość silnika. Niestety to strasznie rzadi olej, po 7kkm każdy zimny start, było słychać napinacz. Czym predzej wrócilem do specyfika. Musicie wziąć pod uwage, że 3.0tdi od audi to specyficzna jednostka i niestety ma swoje wady konstrukcyjne, mam na myśli budowe rozrządu i napinaczy. Także za bardzo bym nie eksperymentował z olejami. Nie wszystko co dobre na papierze okazuje sie dobre w praktyce. 3.0tdi lubi oleje LL.

ale to tylko moje zdanie ...

Opublikowano

Dzięki za podpowiedzi. Mobil na którym jeżdżę trochę kiepski jest i samochód trochę go zjada jak dostanie po garach.

---------- Post dopisany at 09:07 ---------- Poprzedni post napisany at 07:28 ----------

A więc czysto teoretycznie porównam dwa oleje Millersa:

1.) MILLERS OILS CFS 5W40 NT MOTORSPORT z serii NanoDrive

CHARAKTERYSTYKA:

Maksymalna stała temperatura pracy: 125 C, chwilowa maksymalna temperatura pracy: 150 C

Do użytku w ostro eksploatowanych silnikach pojazdów, których producent zaleca olej 5w30.

Przewyższa wymagania API SM/CF oraz ACEA A3/B4.

Lepkość SAE 5w40

Gęstość przy 15 C 0,860

Lepkość kinematyczna w 100 C 14,0 cSt

Lepkość kinematyczna w 40 C 81,7 cSt

Indeks lepkości 177

Temperatura krzepnięcia <-30 C

Temperatura zapłonu >210 C

Lepkość na zimno przy -30C 6,600 cP

2.)MILLERS OILS XFS 0W40 z serii PREMIUM

CHARAKTERYSTYKA:

API SM, CF

ACEA A3/B4, C3

BMW LL04

Mercedes-Benz 229.31, 229.51

VW 502.00, 505.00

Porsche

SAE klasa lepkości: 0W40

Ciężar właściwy przy 15 C 0,845

Lepkość kinematyczna przy 100C 13,0 cSt

Lepkość kinematycza przy 40C 78,03 cSt

Indeks lepkości 186

Temperatura krzepnięcia -42C

Temperatura zapłonu 230 C

Lepkość na zimno przy -30C 6,590 cP

Co myślicie o tych dwóch? Nano kusi rewelacyjną redukcją tarcia a reszta parametrów przemawia za premium. LongLife nie porównuje bo i tak raz do roku będę mieniał olej a przebiegi robię niewielkie.

Opublikowano

Cfs wyglada bardxo spolo.mystic gdzie ty kupujesx millersa?

Opublikowano
Cfs wyglada bardxo spolo.mystic gdzie ty kupujesx millersa?

Wszystko kupuję u Dzika z forum. Oleje, filtry Knecht, drążki i końcówki, zawieszenia Lemforder, TRW, itd.

Ma bdb ceny i wszystko z pewnego źródła :wink:

Milart, nie masz dpfa a dodadkowo już ci bierze olej i to w nie małej ilosci, więc ten CFS wygląda spox dla ciebie.

Opublikowano

Milart sporo Ci bierze tego oleju , ja u siebie nie dolewam nic,kompletnie nic. Nie wiem jaki jest powód u ciebie poboru oleju, ale zapewne jeździsz na Mobil 1 ESP a ten olej słynie z tego ,że lubi go ubywać. Jak zmienisz olej na lepszy zapewne się wszystko unormuje :wink:

Opublikowano

100 ml to nie jest duzo zwlaszcza ze samochod jest zmodyfikowany

Opublikowano

Ja w 3.0 TDI mam teraz tego motula zalanego: motul-8100-x-clean-5w-30-5l

Za 2 tys.km wymiana bo już 13 tys. na nim przejechałem i nie ma żadnych niepokojących odgłosów jak u ciebie mystic, oleju nie ubywa także myślę że olej jak najbardziej godny polecenia.

Teraz chyba jednak zaleje AMSOIL zobaczymy co to warte.:wink:

Opublikowano
100 ml to nie jest duzo zwlaszcza ze samochod jest zmodyfikowany

100ml na 1000km to nie dużo w 3.0tdi ? Nie wyobrażam sobie abym w odstępach między przeglądowych co 15 kkm miał dolać 1,5 litra oleju u siebie.

Man nadzieję milart, że tak jak Carlos pisze, to wina tego Mobila.

Opublikowano
Milart sporo Ci bierze tego oleju , ja u siebie nie dolewam nic,kompletnie nic. Nie wiem jaki jest powód u ciebie poboru oleju, ale zapewne jeździsz na Mobil 1 ESP a ten olej słynie z tego ,że lubi go ubywać. Jak zmienisz olej na lepszy zapewne się wszystko unormuje :wink:

Mam dokładnie ten olej co piszesz. Słyszałem już sporo złych opinii na jego temat i czekam dnia w którym go wymienię.

---------- Post dopisany at 13:41 ---------- Poprzedni post napisany at 13:37 ----------

No i myślę że będzie to MILLERS OILS CFS 5W40 NT MOTORSPORT z serii NanoDrive.

Polecacie założyć jakieś wypaśne filtry przy wymianie czy to już raczej bez znaczenia?

Czy warto przepłukać silnik przed wymianą oleju? Millers podobno ma jakieś specjalne środki....

Opublikowano

Dramatyzujesz :-) problem sie zaczyna jak musisz litro oleju w aucie woxic bo nie jestes w stanie zrobic trasy 1000km bez folewek.100 ml na tysisc to tyle co nic.

Opublikowano

A i jeszcze co do znikania oleju w moim aucie. Jak jeżdżę spokojnie to właściwie nie zauważyłem żeby coś znikało ale jak przejadę kilkaset kilometrów agresywnie i szybko to tak jak pisałem na 1000km ok 100ml trzeba dolać:kwasny:

---------- Post dopisany at 13:58 ---------- Poprzedni post napisany at 13:49 ----------

turdzi nie dramatyzuje i nawet wydawało mi się to normalne że trochę ubędzie ale skoro można zalać coś lepszego i mieć temat z głowy to chętnie kupię taki olej

---------- Post dopisany at 14:17 ---------- Poprzedni post napisany at 13:58 ----------

Panowie tak w ogóle to dzięki za pomoc:wink:

Opublikowano

Turdzi, mojego ojca PD AVF z 2003 roku zmodzone na 190ps z turbo BRD nie łyka tyle oleju, na 15kkm starcza mu 0,5 litra na dolewki :wink: a przebieg ma 470 tysięcy kilometrów na blacie :naughty:

Opublikowano

Ale to nie jest zaden wyznacznik wstarczy ze sie jezdzi agresywnie motor wyzsxa temp pracy i olej bedxie odparowywal na sciankach cylindrow i 100 ml zniknie co nie znaczy ze masz robic remont silnika od razu.A co zrobisz jak kupisz nowe aauto w salonie i bedzie troche bralo a jes duza sxansa ze bedzie troche szukanie problemu na sile ;-)

Opublikowano

A jakie filtry polecacie? Knecht, Bosch, Filtron?

Opublikowano

knecht, mann

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...