Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B7 BFC] Żółta kontrolka silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

mam nastepujacy problem, otoz zaswiecila mi sie wczoraj zolta kontrolka silnika. Po podlaczeniu do Bosch'a wykazalo blad nr.0230, z nastepujacym opisem:"Abgasrückführung Regelgrenze überschritten"

- w tlumaczeniu -> "System recyrkulacji spalin wartosci progowe przekroczone".

Kontrolka zaswieca sie przy cieplym silniku (po przejechaniu ok.50 km). Po ok.3 godz. postoju ponownie uruchomilem silnik i jakby nigdy nic kontrolka sie nie swieci. Niestety, zbyt wczesnie sie cieszylem, bo po uzyskaniu odpowiedniej temperatury pracy silnika, kontrolka zaswieca sie ponownie.

Po za ta kontrolka nie ma zadnych innych objawow, jak spadek lub wzrost mocy, czy tez innych rzeczy, ktore sa zauwazalne lub odzuwalne jezeli chodzi o uzytkowanie pojazdu.

Co moze byc tego przyczyna?

Termin w warsztacie dopiero za tydz. i nie wiem czy moge spokojnie do tego czasieu uzywac auta.

P.S.

Audi A4 Avant 2005

2,5 TDI

Skrzynia manualna

Opublikowano

EGR, albo sterujacy nim N18 - zaczalbym od tego. Ostatnio AndyN mial ten sam problem i niepotrzebnie wymienial caly EGR na nowy. W zaworku tkwil problem.

Jesli "warsztat" bedzie dobry to Ci spokojnie pomoze.

Z tym mozesz spokojnie jezdzic - nic sie nie stanie ;)

ps. Masz zapewne BDG, a nie BFC.

Opublikowano

Czyżby błąd EGR :>

Jeśli tak to przerabiałem go u siebie. Można z tym jeździć, ja przejechałem kilkaset kilometrów zanim znalazł się prawdziwy winowajca problemów

Poczytaj sobie to: http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=75430

egrxz7.th.jpg

Żeby zobaczyć EGR musisz zdjąć tę plastikową górną osłonę silnika. EGR to jest to "coś" w kółku z numerem "1". Do niego prowadzi taki giętki gumowy wężyk, który łączy się z elektrozaworem N18. N18 może być ulokowany tam gdzie numer "2" ale na przykład u mnie ulokowany był tam gdzie numer "3". "Idąc" po tym gumowym wężyku znajdziesz lokalizację N18.

Masz jakiegoś znajomego z tym samym silnikiem bez błędu EGR? Pożycz od niego ten elektrozaworek i zamontuj u siebie. Uwierz, do odłączenia i podłączenia N18 nie potrzebujesz właściwie żadnych narzędzi i nie powinno Ci to zająć więcej niż 5-10 minut. Odłączasz kabel elektryczny łączący się z N18, który steruje jego pracą, zsuwasz z końcówek dwa gumowe wężyki dochodzące do N18 (zdejmując je pomogłem sobie kluczami od drzwi ; ).

Jeśli z "wypożyczonym" N18 Twój silnik nie będzie miał znowu tego błędu to znaczy że wiesz już co masz wymienić. Jeśli to nie N18 przeczytaj wątek, do którego link Ci podałem, a dokładniej rady Meszruma.

Dodam, że N18 w serwisie Audi kosztuje 350 zł, wymiana 150 zł :polew: A naprawdę trwa dosłownie kilka minut

================

Flyer, no właśnie ;)

Opublikowano

Witam,

wiec odebralem dzisiaj auto z warsztatu (Audi) i jak sie okazalo, przyczyna dolegliwosci byl zle ustawiony zawor recyrkulacji spalin (ERG), mechanik sam nie wiedzial jak moglo do tego dojsc :blink:

Koszt ustawienia 45 Euro. Jak do dej pory wszystko ok. i kontrolka sie juz nie zaswieca (przejechalem dzis ok.120 km)

Dziekuje jeszcze raz za porady :hi:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...