Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Niestety MULTITRONIC i miganie wskaźników.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Podobnie jak przy innych wątkach o MULTI u mnie w trakcie stania w korku przy zmianie z D na N zaczęły miga wskaźniki skrzyni biegów.

Wcześniej było tak że na postoju po wybraniu D i puszczeniu gazu autko ruszało , teraz stoi a zaczyna się toczyc dopiero od 2000obr, a w zasadzie to czasem od 2tys czasem od 1000z kawałkiem.

W trakcie jazdy jest już ok, skrzynia działa normalnie. Problem tylko z tym ruszaniem.

Czy znacie może kogoś w okolicach Waw , kto nie zedrze ze mnie skóry a pomoże ?

Przeczytałem też o sterowniku z którym mogło się coś stac, ciekawe czy wystarczyło by go wyjąc i naprawic ?

Takie mam kody błędów:

Control Module Part Number: 8E2 910 155 E

Component and/or Version: V30 01J 2.5lTDI RdW 2300

Software Coding: 00001

Work Shop Code: WSC 78298

2 Faults Found:

17137 - Shift Solenoid 1 (N88): Circuit Failure

P0753 - 007 - Short to Ground - Intermittent

17134 - Shift Solenoid 1 (N88): Malfunction

P0750 - 000 - - - Intermittent

--

Opublikowano

Skontaktuj się z Bartkiem (nick Bart-S) - na pewno pomoże Twojej A. Ja robiłem skrzynkę u niego, pomimo tego, że trzeba jechać do Wrześni (teraz już ładna trasa - 2,5h i jesteś na miejscu).

W Wawie nic nie mogę polecić - mam wrażenie, że się słabo na tym znają... :kwasny:

Opublikowano

Dzięki za odp. , umówiłem się na jutro rano do firmy w Józefowie (okolice Waw) przez tel. sprawiali dobre wrażenie i nie polecili mi od razu wymiany skrzyni co już kilka razy usłyszałem.

Zdam relacje z tego jak było :) może komuś się przyda.

Opublikowano

Tylko nie tam, jedz lepeij do Bartka. Zapytaj sie o cenę. Standard to regeneracja sterownika za 600 zł + 200 zł montaż i demontaż.

Opublikowano

Daruj sobie kolego ta firme.Wrazenie to czesc marketingu.

Umow sie z Bartkiem.Mi pomogl w podobnym temacie.A pozatym oferuje pelna diagnostyke skrzyni bez naciagania i owijania.

Zauwaz ze nie jeden jego poleca.

Zreszta przegladnij forum to sie dowiesz wiecej.

Opublikowano

Wal do Bartka, teraz ma sporo roboty na głowie ze skrzyniami, ale na pewno znajdzie czas i dla Ciebie :wink:

Opublikowano
[...] teraz ma sporo roboty na głowie ze skrzyniami, [...]

A kiedy nie ma?! :wink:

Opublikowano

Byłem widziałem rozmawiałem, ale niestety pozytywnego wrażenia nie odniosłem :/

Niestety albo komputer za 1600 albo wymiana selenoidu za 2000, tak czy inaczej niestety nie na moje możliwości finansowe (zresztą pewnie okazało by się że i jedno i drugie :) )

Ściągnąłem sobie schematy skrzyni plus info serwisowe z budową i zacznę się chyba sam tym interesować :)

Ludzie w kosmos latają a ja nie wiem nic o skrzyni CVT ? skandal :D

Jedna rzecz mnie zastanawia, naprawa sterownika skrzyni, jeżeli w kodach błędów mam "sporadyczne zwarcie do masy elektrozaworu N88" to czy naprawa sterownika elektronicznego usunie problem ? chyba że jest to problem ze stykiem do tego elektrozaworu ?

Opublikowano

Z tego co wiem to zmiana z Drive na Neutral przy staniu w korkach lub przy innych krotkich postojach niekorzystnie wplywa na zywotnosc skrzyni. P.s. Przylacze sie do kolegow i polece Bartka, ja tez jestem zadowolonym klientem.

Witam,

Podobnie jak przy innych wątkach o MULTI u mnie w trakcie stania w korku przy zmianie z D na N zaczęły miga wskaźniki skrzyni biegów.

Wcześniej było tak że na postoju po wybraniu D i puszczeniu gazu autko ruszało , teraz stoi a zaczyna się toczyc dopiero od 2000obr, a w zasadzie to czasem od 2tys czasem od 1000z kawałkiem.

W trakcie jazdy jest już ok, skrzynia działa normalnie. Problem tylko z tym ruszaniem.

Czy znacie może kogoś w okolicach Waw , kto nie zedrze ze mnie skóry a pomoże ?

Przeczytałem też o sterowniku z którym mogło się coś stac, ciekawe czy wystarczyło by go wyjąc i naprawic ?

Takie mam kody błędów:

Control Module Part Number: 8E2 910 155 E

Component and/or Version: V30 01J 2.5lTDI RdW 2300

Software Coding: 00001

Work Shop Code: WSC 78298

2 Faults Found:

17137 - Shift Solenoid 1 (N88): Circuit Failure

P0753 - 007 - Short to Ground - Intermittent

17134 - Shift Solenoid 1 (N88): Malfunction

P0750 - 000 - - - Intermittent

--

Opublikowano

Bartek ma tą skrzynię "w małym palcu" i Cię nie oszuka.

Nie czekaj tylko się umawiaj na wizytę. Im dłużej będziesz zwlekał tym więcej Cię to może kosztować.

Tak jak pozostali też jestem zadowolony z jego usługi.

Opublikowano

Heehh. Dzięki za pozytywne opinie :decayed: Napędzają do dalszej pracy :thumbup1:

Kolego. Nie węszyłbym póki co wielkiej tragedii - oznaczenia sterownika sugerują, że masz wymienione sprzęgło na wersję 7 płytkową więc jakiejś totalnej gimeli w skrzyni się nie spodziewam (mimo, że rocznik i wariant skrzyni podatny na usterki). Czy błędy wracają po skasowaniu?

Tak jak koledzy zauważyli - mam teraz urwanie głowy, ale jeśli możesz jeszcze chwilę poczekać to chętnie zajmę się i tym przypadkiem.

Opublikowano

sry za offtop, ale czy moze ktos z was polecic kogos/jakis serwis na slasku co by zrobil wymiane dynamiczna w tiptronicu b5 99'?

Bo wszyskie serwisy ktore w okolicach sa to tylko wymiane statyczna zrobia...

Opublikowano

No i tak :)

Wymiana oleju i wyczyszczenie styków sterownika nie pomogły.

Pomierzyłem oporność na stykach elektrozaworów i są na każdym b. podobne (wręcz takie same) czyli od 4 do 5ohm co sugeruje że elektrozawory są sprawne.

Kody błędów :

Control Module Part Number: 8E2 910 155 E

Component and/or Version: V30 01J 2.5lTDI RdW 2300

Software Coding: 00001

Work Shop Code: WSC 78298

2 Faults Found:

17134 - Shift Solenoid 1 (N88): Malfunction

P0750 - 35-00 - -

17137 - Shift Solenoid 1 (N88): Circuit Failure

P0753 - 32-00 - Resistance too High

Przy logowaniu w trakcie jazdy w grupie 006 natężenie prądu dla N88 0.005A czyli nie jest wysterowany.

Skoro "resistance too High" a przy pomiarze rezystacji na stykach jest prawidłowa oporność to wynikało by że to kwestia sterownika el.

Pytanie jak wygląda normalny tryb działania N88 w trakcie jazdy, stąd prośba o wklejenie logu z działającego multitronica.

Kilkanaście minut jazdy i poza ruszaniem z miejsca i wypadniętą adaptacją, skrzynia w trakcie jazdy działa normalnie.

P.S. Po tym jak jeden super mechanik mówił że korek od inspekcji oleju to "otwór technologiczny" i że korek jest z "amelinium" i nie da się odkręcić to już zrobienie skrzyni jest sprawą honoru :D

Opublikowano

tu wg mnie jest problem z wybierakiem

Opublikowano

Narazie sprawa utknęła z braku kasy :/

Na bank jak tylko zdobędę fundusze i rozwiążę problem, podzielę informacją dla "potomnych" :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...