waldiosa Opublikowano 8 Sierpnia 2012 Opublikowano 8 Sierpnia 2012 Auto nie ciągnie od dołu, ogólnie brakuje mu sporo mocy. Wydaje mi się, że turbo chodzi niestabilnie tzn. czasami go nie słuchać (jakby się nie włączało), czasami jest słyszalne, ale najczęściej na wyższych obrotach. Logi robiłem po raz pierwszy, niektóre grupy zrobiłem dwukrotnie, z tym, że Logi-1 chyba wyszły lepiej. Zamieszczam wszystkie, dla porównania. Logi-1: Log (0 - 001,118) Log (1 - 002,115) Log (2 - 020,033) Log (3 - 004,034) Log (4 - 031,032) Logi-2: Log (0 - 001,115) Log (1 - 001) Log (2 - 004) Log (3 - 020,033) Log (4 - 002) Log (5 - 115) Problem braku mocy opisałem również w temacie http://a4-klub.pl/silniki-benzynowe-30/brak-mocy-blad-ecu-16985-a-240838/ W komputerze przed diagnostyką miałem następujące błędy: 3 Faults Found: 16985 - Internal Control Module: Memory Check Sum Error * * * * P0601 - 35-00 - - 17700 - Shareware Version. To Decode all DTCs * * * * P1292 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent 17956 - Shareware Version. To Decode all DTCs * * * * P1548 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent Z góry dziękuję za pomoc.
bartek1605 Opublikowano 8 Sierpnia 2012 Opublikowano 8 Sierpnia 2012 wróć jak najszybciej do serii i powtórz logi, za chwile suszarka wyjdzie przez wydech
krzysiekml Opublikowano 8 Sierpnia 2012 Opublikowano 8 Sierpnia 2012 błąd termostatu i błąd N75,sprawdz szczelność na wężykach podciśnienia jak i sam N75, być może jest nie szczelność lub sam zaworek się wysypał,po logach co widać to turbawka za dużo dmucha i sumy kontrolne to wiadomo,pewnie jakiś pawer soft ktoś rezał
waldiosa Opublikowano 8 Sierpnia 2012 Autor Opublikowano 8 Sierpnia 2012 Dzięki za szybką odpowiedź. Auto jest chyba po programie, wydaje mi się, że błąd 16985 ( - Wewnętrzny moduł kontroli sterownika - zła suma kontrolna - Stały ) na to wskazuje. Ja programu nie robiłem, był już jak je kupiłem sprowadzone. Auto ma przerobiony intercooler na centralny. Świece bardzo zdrowe NGK PFR6Q (dedykowane). Auto do niedawna bardzo dobrze się zbierało, silnik wydaje się być bardzo zdrowy. Nie wiem czy nie wysypał się program i powoduje kolejne usterki, czy może program jest ok, a coś w mechanice nie tak. Proszę o radę co pierwsze mam sprawdzić/zrobić?
Łukasz13 Opublikowano 9 Sierpnia 2012 Opublikowano 9 Sierpnia 2012 Program to masakra, ciśnienie zadane 1,4 bara:facepalm: a turbina ledwo co 0,8 nadmuchała, może byc gdzies nieszczelność i cisnienie ucieka, albo turbo już pada, przepływka mało mierzy teraz to nawet seryjnej mocy nie masz, no i w grupie 20 masakrycznie cofa zapłony -12:cry: ten silnik nie wygląda na zdrowy raczej odwrotnie, zacznij od najprostszej rzeczy i najtańszej czyli sprawdzenie całego dolotu pod kątem nieszczelności.
waldiosa Opublikowano 9 Sierpnia 2012 Autor Opublikowano 9 Sierpnia 2012 W poniedziałek auto idzie na warsztat. Pierwsze co będziemy szukać, to nieszczelności w układzie dolotowym, ale co następnie sprawdzać? Czy istnieje możliwość sprawdzenie zaworu N75? Co ze wskazaniami przepływomierza? Czy można go jakoś ratować, czy tylko wymiana? Czym spowodowane są opóźnione zapłony?
krzysiekml Opublikowano 9 Sierpnia 2012 Opublikowano 9 Sierpnia 2012 sprawdz czy nie ma nieszczelności,przepływkę na razie zostaw bo nalicza jak zdrowa 150-konna jednostka,ktoś spartaczył program,jeszcze ciekawe jakie wtryski siedzą?bo samym powietrzem mocy nie uzyska.
waldiosa Opublikowano 9 Sierpnia 2012 Autor Opublikowano 9 Sierpnia 2012 Zapomniałem dopisać, że dziś kolejny raz podpiąłem auto pod vag-a. Po skasowaniu błędów, jeszcze wczoraj przed logami dziś wyskoczył tylko 16985. Dziś sobie przypomniałem, że kilka dni temu sprawdzałem podpięcie wtyczki przy N75, z tego mógł pojawić się błąd. A czym spowodowane są opóźnione zapłony? Czy należy wymienić świece, jak tak to na jakie?
Łukasz13 Opublikowano 10 Sierpnia 2012 Opublikowano 10 Sierpnia 2012 Swiece masz dobre, cofa zapłony bo masz problem z miesznka tzn. jest za ubogo, musisz sprawdzić dokładnie ten dolot od filtra powierza do przepustnicy, sprawdz też zawór dv czy nie jest pęknięta membrana i nie przepuszcza, a potem mozna szukac dalej.
waldiosa Opublikowano 27 Sierpnia 2012 Autor Opublikowano 27 Sierpnia 2012 Szczelność dolotu sprawdzona. Zapodaliśmy niemałe ciśnienie, aż węże się rozdymały, a układ trzymał aż miło. Co dalej sprawdzać? ---------- Post dopisany 27-08-2012 at 21:14 ---------- Poprzedni post napisany 13-08-2012 at 22:01 ---------- Auto zostało sprowadzone do serii, została założona nowa przepływka. Po dodaniu gazu przerywa, szarpie, auto najprawdopodobniej jest zalewane. Pojawiły się też problemy z zapłonem. Proszę o analizę logów. Log (0 - 002,020) Log (1 - 115,031) Log (2 - 118,032)
Łukasz13 Opublikowano 28 Sierpnia 2012 Opublikowano 28 Sierpnia 2012 Turbina prawie wcale nie pompuje jesli dolot za turbo szczelny to trzeba ją sprawdzić, a zawór dv sprawdzony? bo jesli bedzie otwarty na stałe to bedzie ten sam efekt. Jeśli ok to trzeba sprawdzic turbo może klapka WG urwana?
elmartinez Opublikowano 29 Sierpnia 2012 Opublikowano 29 Sierpnia 2012 Na moje oko też gdzieś jest duża nieszczelność. Zobacz na blok 032 ( wartości -4,1 / -25) Dla szczelnego układu powinny być jak najbliżej 0. Dla pewności podłącz Vag-a na włączonym zapłonie i sczytaj jeszcze raz ten blok. Jeśli wartości się powtórzą to szukaj dziury w układzie.
waldiosa Opublikowano 3 Września 2012 Autor Opublikowano 3 Września 2012 Nowe logi. Proszę o analizę. Log (17 - 001,032) Log (18 - 118,004) Log (19 - 002,020) Log (20 - 115,031)
Łukasz13 Opublikowano 3 Września 2012 Opublikowano 3 Września 2012 Te logi to zaraz po kasowaniu błędów czy po dłuższej jeżdzie? Jeśli było troche jeżdzone to jest lepiej przynajmniej korekty w bloku 32 wyglądają dobrze, jednak cały czas jest problem z ciśnieniem, turbina bardzo wolno wstaje, co było robione wogóle?
elmartinez Opublikowano 3 Września 2012 Opublikowano 3 Września 2012 Proponuję zacząć w takiej kolejności: - sprawdzenie DV - sprawdzenie N75 - sprawdzenie turbiny Tak jak pisze Łukasz13 w grupie 032 faktycznie jest teraz lepiej.
waldiosa Opublikowano 3 Września 2012 Autor Opublikowano 3 Września 2012 Od poprzednich logów: -zostały wymienione wtryski z 412 ccm/min na seryjne 282 ccm/min + nowe uszczelniacze -zostały wymienione świece na nowe PFR6Q (poprzednie po zalewaniu przez wtryski gubiły zapłon) -jest jedna nowa cewka BERU (przy wymianie świec wyszło, że była walnięta) Logi krótko po kasowaniu błędów, ale wcześniej żadne poważniejsze nie występowały poza missfire. Korekty na 32 po wymianie wtrysków są ok. Turbo później wstaje, bo jest duży intercooler, ale słusznie zauważyliście - jest zdecydowanie za duży lag. DV-ka jest Forge, ale nie wiem z jaką sprężyną. Po sprawdzeniu wyszło, że trochę przepuszcza. Czy to ma duży wpływ na pompowanie?
Łukasz13 Opublikowano 3 Września 2012 Opublikowano 3 Września 2012 To zależy czy przepuszcza cały czas czy tylko pod większym ciśnieniem, jesli cały czas to może miec wpływ bo to co napompuje turbina to dv wpuszcza zpowrotem w dolot, jesli tylko pod większym cisnieniem to faktycznie może ten intercoler daje takiego laga.
elmartinez Opublikowano 4 Września 2012 Opublikowano 4 Września 2012 Waldemar, podmień DV i zobacz co się będzie działo. Co do N75, najlepszym sprawdzeniem jest również podmiana na inny egzemplarz. Moim zdaniem to N75 jest ok. Jeśli ten zaworek byłby walnięty to podczas przyspieszania czułbyś jak samochód rwie do przodu z takimi przerwami - tak jak by mu mocy brakowało przez chwilkę. Co do turbiny to chodziło mi o sprawdzenie szczelności za turbiną. Aha a jeśli chodzi o większy intercoler to myślę, że nie ma on żadnego wpływu na takie wyniki.
waldiosa Opublikowano 4 Września 2012 Autor Opublikowano 4 Września 2012 Jeszcze raz sprawdzę tego FORGE'a, a jak nie to kupuje nową DV-kę. Jest kilka numerów dv-ek do 1.8t 06A 145 710 N, 06A 145 710P, 06A 145 710G. Słyszeliście opinie, że ten z literką N jest najlepszy? Pochodzi z TT 225ps. Podobno jest najwytrzymalszy i lepiej reaguje. Germańscy tunerzy je preferują. Co myślicie o takich wynalazkach: DV firmy ProPerfekt Zawór upustowy DV ProPerfekt bov turbo vw audi (2591954352) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. Tańszy zamiennik z allegro Zawór DV VW1.8T Audi 1.8T 2.7T 25mm nie Forge BOV (2579296942) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. Myślałem też nad MBC z powodu późno startującego turbo, do oszukania WG. Coś takiego TURBOSMART MBC manual boost controller GREDDY HKS (2594293440) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. lub Manual Boost Control-ProPerfekt MBC turbo - tuning (2598590187) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. Co o tym myślicie?
german81 Opublikowano 5 Września 2012 Opublikowano 5 Września 2012 waldek MBC nie poprawi wstawania turbo bo masz centralny intercoller który jest wiekszy od ori i turbo potrzebuje wiecej czasu zeby go napompowac .wymien DV na tego z literka N i powtórz logi jak turbo bedzie dalej tak ó\zno wstawało to zrób logi o którch ci mówiłem z odpietym werzykiem od n75 jesli bedzie porawa to n75 do wymiany .
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się