Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Klimatyzacja w A4 B5 słabo chłodzi


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Samochód to Audi A4 1.8 (ADR) z 1996r. z Climatronikiem.

Klimatyzacja słabo chłodziła, więc uznałem, że głównym powodem musi być brak czynnika. Po podłączeniu samochodu pod serwis klimy okazało się, że w środku siedzi jeszcze ok. 450g czynnika (wchodzi max. 650 g). Z kratek wydobywa się powietrze o temperaturze (niestety nie mam termometru, mierzone "namacalnie") ok. 10 stopni. Z tego co się orientuje powinno być sporo niższe.

Sprężarka załącza się prawidłowo i chodzi cicho, rurki klimatyzacji są zimne (jak bardzo zimne powinny być?), na komputerze nie ma żadnych błędów związanych z klimatyzacją (sprawdzali na serwisie, bo nie wiedzieli w czym problem). Doczytałem, że może to być spowodowane brudnym filtrem kabinowym, po wymianie na nowy nie ma zmiany. Zauważyłem, że kiedy ustawię większą moc nawiewu, temperatura z kratek lekko się podnosi.

Kiedy włączę nawiew na max. z kratek potrafią wylatywać oderwane kawałki sparciałej gąbki. Na sterowniku klimatyzacji nie świecą się wszystkie lampki na wyświetlaczu, próbowałem poprawić luty, ale nie pomogło.

Co może powodować ten problem? Z góry dziękuje za sugestie.

Opublikowano

a sprawdzałes błedy ma vagu lub kody klimatronika?? moze cos nie teges jest z silniczkiem od sterowania powietrzem na kratki

Opublikowano

Jak pisałem w pierwszym poście samochód był podłączany pod komputer w serwisie gdzie nabijałem klimatyzację. Nie było żadnych błędów czy komunikatów. Podejrzewam, że jeżeli nie ma błędów na komputerze to kody klimatronika też nic nie pokażą?

Chciałbym sprawdzić właśnie silniczek sterowania, czy nie został gdzieś zapchany przez odrywające się kawałki gąbki i być może nie domyka strefy, miesza ciepłe powietrze z nagrzewnicy z klimą? Niestety nie mogę znaleźć nigdzie instrukcji jak się do niego dobrać.

Opublikowano

a dla pewnosci sprawdz to kody u mnie tez na vagu nic a na kodach były 2 błedy

Opublikowano

dropsone uważasz, że może pomóc ponowna adaptacja klap nawiewu? Interfejs VAG, program i laptopa posiadam, więc mógłbym tego spróbować, tylko nigdzie nie mogę znaleźć na forum instrukcji jak to wykonać?

Opublikowano

Do mnie wchodzi 550g, jak miałem wyciek i było ok 350g chłodziła jakby chciała a nie mogła ( długo trzeba było czekać aż zaczęło lecieć chłodne powietrze a i tak nie było zimne tylko delikatnie schłodzone)

Po ponownym nabiciu ok przez kilka dni i znowu lipa, po usunięciu nieszczelności i nabiciu odpowiednią ilością śmiga, aż miło...

Opublikowano

gdzie miałeś nie szczelnośc mam to samo sprawdzane lampą uf pod maska okolice osuszacza i chłodnicy jest ok...

Opublikowano

Nieszczelność w moim wypadku nie wchodzi w grę, bo po 3 latach od zakupu nadal miałem w środku sporą ilość czynnika, a ponadto działanie klimatyzacji sprawdzaliśmy razem z pracownikami na stacji diagnostycznej zaraz po nabiciu klimy i cały czas chłodzi tak samo, czyli słabo.

Ma ktoś może instrukcję adaptacji klap nawiewu o czym pisał dropsone, albo poświęci może chwile i krótko opisze jak to zrobić?

Opublikowano

parownik ?

wystarczy wymienic osuszacz i dławik i bedzie ok

Opublikowano

Dławik ten shit po roku mi padł i klima mi praktycznie nie chłodziła wymaina pomogła koszt 12zł

Opublikowano

odsmażam kotleta :P gdzie ten dławik znajduję się w przedlifcie?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...