maybeuwin Opublikowano 15 Sierpnia 2012 Opublikowano 15 Sierpnia 2012 Witam, Samochód to Audi A4 1.8 (ADR) z 1996r. z Climatronikiem. Klimatyzacja słabo chłodziła, więc uznałem, że głównym powodem musi być brak czynnika. Po podłączeniu samochodu pod serwis klimy okazało się, że w środku siedzi jeszcze ok. 450g czynnika (wchodzi max. 650 g). Z kratek wydobywa się powietrze o temperaturze (niestety nie mam termometru, mierzone "namacalnie") ok. 10 stopni. Z tego co się orientuje powinno być sporo niższe. Sprężarka załącza się prawidłowo i chodzi cicho, rurki klimatyzacji są zimne (jak bardzo zimne powinny być?), na komputerze nie ma żadnych błędów związanych z klimatyzacją (sprawdzali na serwisie, bo nie wiedzieli w czym problem). Doczytałem, że może to być spowodowane brudnym filtrem kabinowym, po wymianie na nowy nie ma zmiany. Zauważyłem, że kiedy ustawię większą moc nawiewu, temperatura z kratek lekko się podnosi. Kiedy włączę nawiew na max. z kratek potrafią wylatywać oderwane kawałki sparciałej gąbki. Na sterowniku klimatyzacji nie świecą się wszystkie lampki na wyświetlaczu, próbowałem poprawić luty, ale nie pomogło. Co może powodować ten problem? Z góry dziękuje za sugestie.
rafal9119 Opublikowano 16 Sierpnia 2012 Opublikowano 16 Sierpnia 2012 a sprawdzałes błedy ma vagu lub kody klimatronika?? moze cos nie teges jest z silniczkiem od sterowania powietrzem na kratki
maybeuwin Opublikowano 16 Sierpnia 2012 Autor Opublikowano 16 Sierpnia 2012 Jak pisałem w pierwszym poście samochód był podłączany pod komputer w serwisie gdzie nabijałem klimatyzację. Nie było żadnych błędów czy komunikatów. Podejrzewam, że jeżeli nie ma błędów na komputerze to kody klimatronika też nic nie pokażą? Chciałbym sprawdzić właśnie silniczek sterowania, czy nie został gdzieś zapchany przez odrywające się kawałki gąbki i być może nie domyka strefy, miesza ciepłe powietrze z nagrzewnicy z klimą? Niestety nie mogę znaleźć nigdzie instrukcji jak się do niego dobrać.
rafal9119 Opublikowano 17 Sierpnia 2012 Opublikowano 17 Sierpnia 2012 a dla pewnosci sprawdz to kody u mnie tez na vagu nic a na kodach były 2 błedy
maybeuwin Opublikowano 19 Sierpnia 2012 Autor Opublikowano 19 Sierpnia 2012 Sprawdziłem Climatronic, pod opcją 1c wyświetla się 0, czyli brak błędów z tego co doczytałem.
przemciotorun Opublikowano 19 Sierpnia 2012 Opublikowano 19 Sierpnia 2012 adaptacje klap nawieiu robi sie vagiem...
maybeuwin Opublikowano 20 Sierpnia 2012 Autor Opublikowano 20 Sierpnia 2012 dropsone uważasz, że może pomóc ponowna adaptacja klap nawiewu? Interfejs VAG, program i laptopa posiadam, więc mógłbym tego spróbować, tylko nigdzie nie mogę znaleźć na forum instrukcji jak to wykonać?
oshizo Opublikowano 20 Sierpnia 2012 Opublikowano 20 Sierpnia 2012 Do mnie wchodzi 550g, jak miałem wyciek i było ok 350g chłodziła jakby chciała a nie mogła ( długo trzeba było czekać aż zaczęło lecieć chłodne powietrze a i tak nie było zimne tylko delikatnie schłodzone) Po ponownym nabiciu ok przez kilka dni i znowu lipa, po usunięciu nieszczelności i nabiciu odpowiednią ilością śmiga, aż miło...
MATIUS Opublikowano 21 Sierpnia 2012 Opublikowano 21 Sierpnia 2012 gdzie miałeś nie szczelnośc mam to samo sprawdzane lampą uf pod maska okolice osuszacza i chłodnicy jest ok...
norman_69 Opublikowano 22 Sierpnia 2012 Opublikowano 22 Sierpnia 2012 Ja zdjąłem kratkę koło lewego halogena i są tam węże, u mnie tam uciekało-podobno to standard ...
maybeuwin Opublikowano 23 Sierpnia 2012 Autor Opublikowano 23 Sierpnia 2012 Nieszczelność w moim wypadku nie wchodzi w grę, bo po 3 latach od zakupu nadal miałem w środku sporą ilość czynnika, a ponadto działanie klimatyzacji sprawdzaliśmy razem z pracownikami na stacji diagnostycznej zaraz po nabiciu klimy i cały czas chłodzi tak samo, czyli słabo. Ma ktoś może instrukcję adaptacji klap nawiewu o czym pisał dropsone, albo poświęci może chwile i krótko opisze jak to zrobić?
kwiatekmarcin Opublikowano 21 Października 2012 Opublikowano 21 Października 2012 parownik do czyszczenia
Dev Opublikowano 21 Października 2012 Opublikowano 21 Października 2012 parownik ? wystarczy wymienic osuszacz i dławik i bedzie ok
s4mtm Opublikowano 27 Października 2012 Opublikowano 27 Października 2012 Dławik ten shit po roku mi padł i klima mi praktycznie nie chłodziła wymaina pomogła koszt 12zł
Dżordż Opublikowano 27 Listopada 2015 Opublikowano 27 Listopada 2015 odsmażam kotleta gdzie ten dławik znajduję się w przedlifcie?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się