666cin Opublikowano 27 Sierpnia 2012 Opublikowano 27 Sierpnia 2012 Czesc, Z racji tego iż od niedawna jestem posiadaczem Audi A4 1.9TDi AFN, chciałbym wyeliminować wszystkie drobne i drobniejsze usterki. Jako że elementy takie jak wymiana rozrządu i pranie tapicerki mam już za sobą pozostał mi problem z abs'em. Mianowicie... Gdy jadę koło 120-140km\h, czasem wykrzaczy mi się ABS. Zapala się kontrolka ABS i wykrzyknik wraz z sygnałem dźwiękowym. Zachowanie auta nie zmienia się w żaden sposób. Hamuje jak przedtem. Po wyłączeniu zapłonu błąd znika. Czasami mogę przejechać 400km i błąd się nie pojawi, a czasami 15km i się pojawia. Próbowałem złapać zależność tego błędu od warunków pogodowych, ale chyba to nie zdaje sprawy . Jedyne co zauważyłem to jeżeli błąd się pojawia to prawie zawsze w tym samym miejscu trasy - przy podjezdzaniu pod lekka górke na obwodnicy. Zapalił mi się tam juz z 4 razy. Po podpięciu do VAG'a mam taki kwiatek: Control Module Part Number: 4D0 907 379 G Component and/or Version: ABS/EDS BOSCH 5 7590 Software Coding: 0265109001 Work Shop Code: BB 37590 1 Fault Found: 00597 - Wheel Speed Impulses: Deviation 35-10 - - - Intermittent Domyślam się, że może być to błąd któregoś z czujników w kole. Ale jak to dokładnie ocenić? Jaki blok pomiarowy ustawić aby uzyskać odczyty ze wszystkich czujników? Dodam że koła napewno mam w takich samych rozmiarach... a z historii auta wiem że wymieniane były wszystkie łozyska... Any ideas? ---------- Post dopisany 27-08-2012 at 17:10 ---------- Poprzedni post napisany 17-08-2012 at 21:55 ---------- anyone?
Dev Opublikowano 27 Sierpnia 2012 Opublikowano 27 Sierpnia 2012 niezrozumiały sygnał, sprawdz VAGiem z którego koła i uzupełnij profil
666cin Opublikowano 10 Września 2012 Autor Opublikowano 10 Września 2012 no wlasnie nie mogłem dojść w Vagu, jak sprawdzić z którego to koła błąd dochodzi. Którą grupę mam logować? I czy da radę to sprawdzić jak błąd wystąpił a po ponownym uruchomieniu znikł? chodzi mi czy jest to przechowywane w historii? Czy tylko na zasadzie odczytów z czujników w trakcie trasy ze wszystkich kół? ---------- Post dopisany 10-09-2012 at 14:49 ---------- Poprzedni post napisany 28-08-2012 at 09:37 ---------- błąd cały czas mi powraca. przejechałem ostatnio 1600km i się nie pojawił a po czym dzisiaj znowu. Kto podpowie jak sprawdzić VAGiem który czujnik wysypuje ten błąd?
machina Opublikowano 10 Września 2012 Opublikowano 10 Września 2012 Odpowiednią grupę poznasz po tym że w czterech okienkach (odpowiedniki czterech kół) będziesz miał km/h, z tego co pamiętam to pierwsza grupa, zrób loga podczas przejażdżki jak się wykrzaczy i wrzuć na forum.
666cin Opublikowano 11 Września 2012 Autor Opublikowano 11 Września 2012 loguje normalnie gr 001, pokazuje mi poszczególne koła i prękości, ale przy przekroczeniu prędkości 23km/h zrywa komunikację ze sterownikiem i odczyty się kończą. I tak za każdym razem.
machina Opublikowano 11 Września 2012 Opublikowano 11 Września 2012 I rozumiem że w tym momencie zapala się kontrolka i wywala błąd tak? Jeżeli tak to mi to wygląda na uwalony sterownik ABSu, ale mogę się mylić.
666cin Opublikowano 11 Września 2012 Autor Opublikowano 11 Września 2012 wyglada to tak. przy połączeniu ze sterownikiem abs zapala się kontrolka abs i wykrzyknika+sygnał dźwiękowy i pali sie cały czas jak interfejs jest podłączony z modułem abs. jak go zamykam obie kontrolki gasną. i błąd się nie pojawia. W momencie logowania wszystko wygląda tak samo, tylko po przekroczeniu 23km/h obie kontrolki gasną i tracone jest połączenie ze sterownikiem abs. jadąc powyżej 23km/h nie mogę się połączyć ze sterownikeim, a poniżej nie ma tego problemu. na chłopski rozum, wydaje mi się, że w momencie połączenia z modułem abs nie działa abs i ze względów bezpieczeństwa powyzej pewnej prędkośći połączenie to jest zrywane aby przywrócić działanie abs... no chyba że się mylę pisząc sterownik masz na myśli sterownik pod maską? czy komputer pod kanapą?
machina Opublikowano 11 Września 2012 Opublikowano 11 Września 2012 Hm nie psrawdzałem u siebie jak to jest z logowaniem absu, ale to co piszesz ma sens, być może jest takie zabezpieczenie. Niech się wypowie ktoś kto ogarnia temat absu. Miałem na mysli sterownik przymocowany do pompy, ale raczej nie jest uszkodzony.
bolo73 Opublikowano 12 Września 2012 Opublikowano 12 Września 2012 na chłopski rozum, wydaje mi się, że w momencie połączenia z modułem abs nie działa abs i ze względów bezpieczeństwa powyzej pewnej prędkośći połączenie to jest zrywane aby przywrócić działanie abs... no chyba że się mylę Nie mylisz się, tak właśnie jest.
666cin Opublikowano 13 Września 2012 Autor Opublikowano 13 Września 2012 to co pozostaje miernik w łapę?
cocoo24 Opublikowano 13 Września 2012 Opublikowano 13 Września 2012 miałem podobny objaw, nie pamietam już jaki to był dokładnie błąd, ale działo sie tak przy wyższych prędkościach, często tez przy dohamowywaniu do zera zaskakiwał bezsensu abs. Wyczyściłem wszystkie czujniki, jeden był zapieczony i to był własnie powód
666cin Opublikowano 13 Września 2012 Autor Opublikowano 13 Września 2012 nie ma zadnych objawów z cyklu bijący pedał przy hamowaniu itp. abs działa jak należy. tylko od czasu do czasu wysypie ten błąd i wali wykrzyknikiem po oczach; ). po wyłączeniu zapłonu go nie ma. ostatnio przejechałem 1600tys km i nic nie było, po czym np po 200km potrafi 2x wyskoczyc. staram się jaką regułę występowania tego błędu ustalić ale jej nie ma:D. z tego co wiem były robione łożyska w mym aucie, zanim je kupiłem. wiec chyba zacznę od dobicia czujników bo może ktoś coś za luźno założył.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się