Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Dziwny przypadek jedni mówią że uszczelka pod głowicą inni że zapchana chłodnica....


kladi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Mam dziwny problem z autkiem, gdyz przy jedzie z predkoscia powyzej 140km/h nagle wywala mi wode. mam wtedy (2900 obrotow)...

Chcialem sprawdzic czy to uszczelka pod glowica wiec nalalem plynu do zbiorniczka i na autostrade. Przepiecowalem go tam na trzecim i czwartym biegu ze obroty do 5000 dochodzily i tak z 20 minut caly czas, po czym sie zatrzymalem zeby zobaczyc co z plynem... okazalo sie ze stan byl dokladnie taki z jakim wyjezdzalem. Potem go jeszcze raz pogonilem na 6 biegu tym razem tak konkretnie nawet do 180 km/h obroty jakie mialem wtedy moze z 3800 i po 10 minutach zauwazylem jak wskazowka temp. wody zaczela nagle rosnac na 120°C wiec sie zatrzymalem okazalo sie ze plynu w zbiorniczku ani grama... wiec dolalem wody ktora wczesniej ze soba wzialem. Dolalem odpowietrzylem uklad i powoli juz do domu dojechalem.

Moje pytanko co moze byc ze tak sie dzieje?

Uszczelka, glowica, termostat (wymieniany miesiac temu) czy chlodnica wody ktora z zewnatrz wyglada na czysta?

Bo nie mam juz sil, a nie chodzi o to zeby wymienic pol auta i nie wiedziec co jest grane :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepiecuj go jeszcze z raz tym razem na obrotach do 6 tysięcy i nie będziesz musial szukać. Wymienisz jeszcze raz glowice albo motor.

Co prawdopodobnie i tak cię czeka. Przegrzales go wiec nie wykluczam ze padla wymieniona glowica. Jeśli piszesz ze uklad jest suchy. Posprawdzaj jeszcze węże i złaczki oraz sam zbiornik.

Oleju nie przybylo?

Wysyłane z mojego HTC Desire za pomocą Tapatalk 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Głowice planowales przy wymianie uszczelki, sprawdzales szczelność głowicy ? U mnie przy ubywaniu płynu wymieniłem uszczelke i sprawdziłem głowice na szczelność plus kompletna regeneracja głowicy i problem zniknął. Objawy miałem podobne do Ciebie używało płynu kiedy chciało raz byl potem nie itp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak planowana była przy glowicy tez nie widać jakichś wyciekòw ani nic, krokiem wywala wodę, korek w100% sprawny bo w innym aucie jeździł i wszystko normalnie działało tak ze nadal nie mam pojęcia co może być... A co do sprawdzania ciśnienia czy trzyma to nie wiem, bo teraz nie sprawdzalem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 99% kolego wywialo Ci uszczelke choć nie wykluczone ze mogla peknac też glowica, sadzac po tym co opisujesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze zastanawia mnie nadal czemu mi przy predkosci wyzuca wode, a nie przy obrotach, bo wydaje mi sie ze jak uszczelka jest strzelona to powinno przy duzych obrotach wyzucac wode, bo wtedy powinno podnosic uszczelke, a jak powyzej pisalem jechalem dla testu z obrotami powyzej 4000 i nic sie nie dzialo, a przy predkosci 140 km/h gdzie obrotow jest zaledwie ok.2900 wywala wode...

A jeszcze jedno pytanko, czy nie powinno wyrzucac wody tez w miescie? Jakby uszczelka peknieta byla?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego kladi u mnie podobna sytuacja przy jeździe autostradowej tj. 160 km/h i powyżej przy obrotach ok 3000 obr/min nagle wyrzuca płyn jednak temp nie wzrasta stoi dęba 90 C na zegarach jednak u mnie ubywa płynu do stanu centymetr poniżej min na rozgrzanym ( ok 300 - 400 ml) do stanu jaki powinien być, natomiast przy jeździe 3-4 tys obr/min na niższych biegach to zjawisko nie występuje ja próbowałem już chyba wszystkich metod łącznie z czyszczeniem chłodnic i nic. Za namową kolegów z forum postanowiłem zwalić głowicę dać do planowania i sprawdzenia na szczelność przy okazji wymienić uszczelniacze i prowadnice zaworowe, zmienić uszczelkę pod głowicą z uszczelkami kolektora wydechowego i ssącego plus oczywiście śruby głowicy, zestawy naprawcze pompowtrysków oraz olej z filtrami i płynem chłodzącym. Tu masz link do mojego wątku :

http://a4-klub.pl/uklad-chlodzenia-158/wyrzucanie-plynu-korkiem-zbiornika-wyrownawczego-236516/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam nadzieje, że ustanie bo auto rozebrane jutro idzie głowica do roboty, w środę najwcześniej montaż. U mnie jeszcze doszedł do roboty wałek rozrządu i szklanki ;/ Jednym słowem od ch... kasy pójdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym wykrecił pompę wody w celu spr.wirnika tłoczącego chłodziwo - może się prześlizgiwać na ośce i jest słaba wydajność tłoczenia chłodziwa co powoduje zwiększenie temp.silnika i wyrzuca płyn na zewnątrz... klika przypadków robiłem w 1.9 PD.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam nadzieje, że ustanie bo auto rozebrane jutro idzie głowica do roboty, w środę najwcześniej montaż. U mnie jeszcze doszedł do roboty wałek rozrządu i szklanki ;/ Jednym słowem od ch... kasy pójdzie.

A masz w nim DPF? Jeśli tak to wlasnie dla tego ci wałek rozrzadu poszedł... Podobnie jakiś konflikt jest jak sie DPF wypala i ściera wałek

Ja tego DPF sie już dawno pozbylem bo sie zapchal

---------- Post dopisany at 21:49 ---------- Poprzedni post napisany at 12:26 ----------

co do pompy wody to juz wymieniona zostala bez potrzeby :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja pozbyłem się DPF w październiku zeszłego roku, chociaż nie miałem z nim większych problemów ale z racji, że jeżdżę sporo po mieście uznałem, że trzeba się go pozbyć. Co do konfliktu z DPF to jest taki, że niewypalone paliwo podczas przerwanego procesu regeneracji (wypalania sadzy) filtra, przedostaje się po gładziach cylindrów do miski olejowej, skutkiem czego jest przybywanie "oleju" a raczej jego mieszanki z ON, co równa się temu, że silnik ma gorsze smarowanie i wyciera się wałek. Natomiast to samo zjawisko może dotyczyć wytarcia się gniazd PD w głowicach 8v z racji ich jednopunktowego mocowania co z kolei często przydarza się również w autach, które nie posiadały DPF czyli 1.9 TDI PD jak i naszych 2.0 TDI BPW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że dam znać ;)

Chodziło mi o to, że pompowtryski są mocowane jednopunktowo, i przez to, że podczas ich pracy "kiwają się" co z kolei powoduje, że ich gniazda w głowicy najzwyczajniej się wycierają dlatego tracą szczelność i paliwo dostaje się do układu smarowania (oleju) obniżając jego właściwości smarne. W głowicach 16v jest już to ulepszone poprzez podwójne mocowanie PD i problem ich nie dotyczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ahaa... to o to chodzi.

A tak szczerze czy glowice z tych 2.0 tdi sa slabsze od 1,9 tdi? Bo kurcze bardzo naprawde bardzo duzo przypadkow jest ze one wlasnie pekaja a pamietam ze kumpel mial passata 1,9 tdi z turbinka BRD albo Caha nie pamietam juz bo to on korpus zostawil a flaki wymienil zachipowal go jeszcze do tego ze auto mialo cos kolo 190km tak z wykresu wynikalo przynajmniej... i kurcze zrobil nim 270tkm i auto od tyka palilo glowica nigdy w zyciu nie zmieniana i gdyby nie to ze przezucil sie na nowszego paska 2.0 tdi ktorego teraz przeklina to by to autko do dzis na bank jezdzilo. Dla tego sie wlasnie zastanawiam czy te z 1,9 silnikow nie byly mocniejsze.

A jeszcze wracajac do 16V to tam czesto glowice pekaja, bo mam mechanika co specjalizuje sie wylacznie VW i Audi i mowi ze to norma, bo tyle kanalow napchali do malej glowiczki ze to musi poprostu pekac jak dostaje w dupe...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak szczerze czy glowice z tych 2.0 tdi sa slabsze od 1,9 tdi?

tak się składa że głowica w silniku BPW jest taka sama jak w 1.9 ;) numer częsci jest identyczny ... :whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie 16V często pękają...

Natomiast co do głowicy 8V w naszych BPW to konstrukcyjnie absolutnie nie różnią się niczym od 1.9 TDI 131 KM czyli popularnych AWX i AVF, mała różnica leży jedynie w wałku rozrządu który w przypadku BPW jest przystosowany do DPF, ale jeśli już się go nie ma podobno można śmiało wkładać wałek od 1.9 PD, chociaż ja zamówiłem taki jaki był w oryginale czyli odpowiednik wałka z końcówka numeru AH, ale mniejsza z tym.

Wiesz jak to jest z autem, jednemu przejeździ 400tkm i nic a drugiemu przy 100tkm zacznie się coś sypać. Jeśli chodzi o uszczelkę pod głowicą i problem przez nas omawiany czyli wyrzucanie wody, to wydaje mi się, że nie jest to wina samej uszczelki, która jest metalowa a po prostu "siada" głowica poprzez jej odkształcenie co przy intensywnej jeździe na wyższych obrotach skutkuje przedostaniem się spalin do układu chłodzenia i w ten sposób następuje wypchnięcie płynu korkiem zbiorniczka wyrównawczego. Natomiast czy ta teoria ma sens przekonam się na własnej skórze po naprawie, chociaż u niejednego kolegi z forum mającego dokładnie takie objawy jak ja po wymianie uszczelki i splanowaniu głowicy wszystko wróciło do normy. Oczywiście może być może też mieć miejsce jakieś mikropęknięcie głowicy, które jednak powinno wyjść podczas jej sprawdzenia ciśnieniowego. Dla pocieszenia podobno po 2000r. głowice 1.9 poprawiono i zjawisko pękania występowało znacznie rzadziej niż poprzednio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak szczerze czy glowice z tych 2.0 tdi sa slabsze od 1,9 tdi?

tak się składa że głowica w silniku BPW jest taka sama jak w 1.9 ;) numer częsci jest identyczny ... :whistling:

Zle sie wyrazilem chodzilo mi o material z czego robione sa glowiczki, bo ze podchodza to wiem bo tez juz kombinowalem ze jakby tak "czasem" pekla mi moja glowiczka to zeby kupic z AWX gdyz podcodza P&P a duzo tansze sa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak szczerze czy glowice z tych 2.0 tdi sa slabsze od 1,9 tdi?

tak się składa że głowica w silniku BPW jest taka sama jak w 1.9 ;) numer częsci jest identyczny ... :whistling:

Zle sie wyrazilem chodzilo mi o material z czego robione sa glowiczki, bo ze podchodza to wiem bo tez juz kombinowalem ze jakby tak "czasem" pekla mi moja glowiczka to zeby kupic z AWX gdyz podcodza P&P a duzo tansze sa.

a przynajmniej swoją głowicę podczas wymiany uszczelki rozumiem, że dałeś do planowania, ale czy sprawdzałeś ją na szczelność?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak moja glowica byla wymieniana na szybko, bo musialem wracac do Niemiec osobiscie tego nie widzialem ale podobnie ze byla planowana nie pytalem czy na szczelnosc sprawdzana, ale wczesniej normalnie moglem jechac 230km/h i nic sie nie dzialo dopiero od jakichs 4-5tys km takie zeczy sie dzieja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...