Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Dziwny przypadek jedni mówią że uszczelka pod głowicą inni że zapchana chłodnica....


kladi

Rekomendowane odpowiedzi

Przepiecuj go jeszcze z raz tym razem na obrotach do 6 tysięcy i nie będziesz musial szukać.

:facepalm: Diesla do 6000?

1.6 TD bez kagańca :-)

.

A spojrz na obrotomierz od 2.0 tdi. Oczywiscie sa silniki konstrukcyjnie przygotowane do wyzszych obrotow.

Kaganiec mozna zdjac. Jednak problem wiekszosci silnikow VW i ogolnie silnikow spalinowych, i obrotow maksymalnych ( czerwone pole) dotyczy kontrukcji zaworow. Przekroczenie zakresu maksymalnych obrotow powoduje, ze zawory poprzez zbyt duza predkosc liniowa oraz swoja bezwladnosc i zbyt slabe sprezyny nie nadazaja sie domykac. To skutkuje brakiem skutecznego chlodzenia gniazd zaworowych oraz grzybkow zaworow, i prowadzi do ich przegrzania nadpalania i deformacji. Ponadto krzywki walka rozrzadu nie maja stalego kontaktu z popychaczem przez to uderzaja w niego powodujac nadmierne zuzycie. oczywiscie proces nie dzieje sie przy przekroczeniu o 100 czy 200 rpm. ale 6000 to juz zakres niekorzystny. skoro silnik ma rpm max 4400.

---------- Post dopisany at 09:12 ---------- Poprzedni post napisany at 09:10 ----------

wlasnie nie wiem, bo to jest "nowy" termostat mam go z 3 miesiace w srodku, ale bede musial sprawdzic

problem dotyczy albo zawieszajacego sie termostatu, albo "zapowietrzajacej" sie peknietej glowicy. Weze ukladu sa miekkie czy twarde?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Musashi

To było jedynie w formie ciekawostki :wink: Obrotomierz od benzyny był zamontowany bo od diesla zamykało skalę. Silnik wytrzymał 35 tys km takiego katowania i panewka powiedziała papa (a był po generalce), o dziwo głowica, zawory, szklanki, wałek były ok.

Wracając do tematu. Mikropęknięcia też mogłyby być. Jakby wytwarzał się bąbel powietrza w układzie chłodniczych i podszedł pod czujnik temp. to będą niższe wskazania, powietrze pełni rolę izolatora termicznego w układach zamkniętych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepiecuj go jeszcze z raz tym razem na obrotach do 6 tysięcy i nie będziesz musial szukać.

:facepalm: Diesla do 6000?

Tak wszystko na poważnie traktujesz?

Wątek jest o niczym. Autor ma podejrzenia co do uszczelki/głowicy bo traci płyn. Postanawia przegrzac silnik aby się upewnić.

To jest standardowa procedura diagnostyczna?

Wysyłane z mojego HTC Desire za pomocą Tapatalk 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Musashi

To było jedynie w formie ciekawostki :wink: Obrotomierz od benzyny był zamontowany bo od diesla zamykało skalę. Silnik wytrzymał 35 tys km takiego katowania i panewka powiedziała papa (a był po generalce), o dziwo głowica, zawory, szklanki, wałek były ok.

Wracając do tematu. Mikropęknięcia też mogłyby być. Jakby wytwarzał się bąbel powietrza w układzie chłodniczych i podszedł pod czujnik temp. to będą niższe wskazania, powietrze pełni rolę izolatora termicznego w układach zamkniętych.

No niby tak, ale czy w B7 czujnikow pomiaru temperatury nie jest wiecej niz jeden?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie właśnie rozebrałem moje A4 i jutro wiozę głowicę do sprawdzenia i planowania, mam nadzieję, że nic więcej z głowicą nie wyjdzie ponieważ koszta rosną, oczywiście przy okazji rozbierania autka postanowiłem wymienić rozrząd, pompę wody i napinacz, dodatkowo muszę wymienić panewki na wałku rozrządu ponieważ są wytarte ( wyskoczyła zaślepka z wałka rozrządu i ciśnienie oleju podawane na panewki było za małe) nie wiem czy też nie poleci do wymiany termostat (ostatnio miałem niedogrzany silnik) więc trochę tego się narobiło, jak zakończę remont to się odezwę i powiem czy zakończyło się sukcesem. pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

daj znać co i jak, jeśli chodzi o panewki wałka to tylko dolne były wytarte czy górne też? Jeśli brok wypadł to dokładnie sprawdź stan wałka czy nie jest wytarty na którejś krzywce zwłaszcza zaworowej bo tam lubi najczęściej się wycierać w PD oraz zwróć uwagę na popychacze. Co do termostatu to koniecznie wymień koszt nie taki duży ale kupuj go koniecznie w ASO.

Powodzenia w remoncie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panewki wytarte były z góry i z dołu, jedna nawet częściowo obrócona, na szczęście wałek i krzywki są całe, termostat już wymieniony tak jak i cały rozrząd, na jutro zostało to co grube: przód, światła itp. no i gwóźdź programu regulacja pompowtryskiwaczy (przymiar zakupiony) będziemy ustawiać trzymajcie kciuki, dam znać czy furka odpaliła ((:

---------- Post dopisany 01-10-2012 at 17:52 ---------- Poprzedni post napisany 27-09-2012 at 22:20 ----------

Witam no i remont zakończony panowie wymieniłem uszczelkę pod głowicą (planowanie, sprawdzenie szczelności, dotarcie zaworów), panewki na wałku rozrządu, wymiana rozrządu (pasek, pompa wody, napinacz), termostat, olej i filtry, czego najbardziej się obawiałem to regulacja pompowtryskiwaczy ale poszło świetnie - samo ustawianie pompowtrysków jest wręcz przyjemne, pierwsze ustawienie w/g "przymiaru" - dokręcenie pompowtrysków w/g instrukcji (klucz dynamometryczny), później ustawianie w/g zegara. Ustawienie sprawdziłem na kompie trzy ustawione na maxa, jeden lekko z odchyłką ale mocno w normie, furka chodzi super i wydaje Mi się, że ciszej.

---------- Post dopisany at 18:00 ---------- Poprzedni post napisany at 17:52 ----------

Dołączam zdjęcia dla zainteresowanych.

DSC_0314.jpg

<br /><br />

DSC_0327.jpg

<br /><br />

DSC_0325.jpg

<br /><br />

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i elegancko :0 remoncik wykonany jak należy oby Ci długo i dobrze furka jeździła.

Ps. wymieniałeś uszczelniacze i prowadnice zaworowe? ile masz przelotu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie nie wymieniałem z oględzin wynikało, że jest ok., co do przebiegu to mam 240 tyś. i jestem już po wymianie "trzpienia" (chyba wiadomo o co chodzi) i dwumasa, mam nadzieję, że to już koniec wydatków na jakiś czas...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma problemu tylko napiszę jak już będę wiedział, tylko że ja mam to szczęście mieć bardzo dobrego kolegę ze sklepem z częściami i własnym dobrym warsztatem, komputerem, przyrządami do ustawiania pompowtryskiwaczy, więc części kosztują mnie tyle co na fakturze, a co do roboty to razem siedzieliśmy pod samochodem w warsztacie więc robocizna mi odpada, co do części jeszcze kolega mnie nie oświecił, dam znać ile wyszło w ten weekend będę wiedział.

---------- Post dopisany 06-01-2013 at 22:56 ---------- Poprzedni post napisany 04-10-2012 at 20:30 ----------

Trochę czasu minęło ale napiszę ile to w końcu wyszło, tak jak mówiłem kosztowały mnie tylko części ok 1500 zł. ale to wszystko było po koleżeńsku (;

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...