Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana uszczelniaczy na zaworach


Lucas1984

Rekomendowane odpowiedzi

Co prawda nie a ALT, ale w ADR czyli 1.8 20V robiłem wymianę wszystkich prowadnic, uszczelniaczy, pierścieni, honowałem cylindry. Zużycie oleju spadło z ponad 1l/1000km do niecałych 100ml/1000km przez pierwsze 3 tys.km. Po tym przebiegu zużycie oleju spadło do prawie niezauważalnego poziomu.

Z tego, co się orientuję, to budowa ALT jest podobna, więc pewnie podobna naprawa powinna pomóc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Włąśnie z tym sprawdzaniem po 15 minutach to g...o prawda bo jak tak będziecie sobie sprawdzać to w końcu przelejecie go ponad poziom , a poczytajcie sobie instrukcje że przelanie oleju może doprowadzić do poważnej usterki .

Cały olej może nawet ścieknąć po 24 godzinach i co ? ktoś sprawdzi po 10 minutach że niby ma tam 1/4 albo koło min a po 24 godzinach może mieć max zacznie dolewać i przeleje ponad poziom ... a po drugie oponenci dolewania oleju do ciepłego silnika mogą sobie uszkodzić też coś w silniku :P ..a po trzecie ciepły olej ma większą objętość niż ten na zimnym i tu następne zakłamanie ..

więc i tak lepiej sobie zawsze raniutko zrobić mała kontrolę :P chyba że musi ecie dolewać co godzinę haha :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Włąśnie z tym sprawdzaniem po 15 minutach to g...o prawda [...]

Zajrzyj do instrukcji serwisowej, przeczytaj, usiądź i dopiero coś powiedz... :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W instrukcji różne rzeczy piszą ja tylko pisałem że jak ktoś chce mieć rzeczywisty poziom oleju na bagnecie powinien dłużej odczekać i tyle i się tam nabijaj ile chcesz :) bo ten po 15 m minutach nie będzie w dużych procentach stanem rzeczywistym :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Włąśnie z tym sprawdzaniem po 15 minutach to g...o prawda bo jak tak będziecie sobie sprawdzać to w końcu przelejecie go ponad poziom , a poczytajcie sobie instrukcje że przelanie oleju może doprowadzić do poważnej usterki .

Cały olej może nawet ścieknąć po 24 godzinach i co ? ktoś sprawdzi po 10 minutach że niby ma tam 1/4 albo koło min a po 24 godzinach może mieć max zacznie dolewać i przeleje ponad poziom ... a po drugie oponenci dolewania oleju do ciepłego silnika mogą sobie uszkodzić też coś w silniku :P ..a po trzecie ciepły olej ma większą objętość niż ten na zimnym i tu następne zakłamanie ..

więc i tak lepiej sobie zawsze raniutko zrobić mała kontrolę :P chyba że musi ecie dolewać co godzinę haha :P

Nie pisz takich bzdur bo jeszcze ktos w to uwierzy

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No a niby czemu pisze bzdury rozumiem że rozmawiam z ekspertem :)

Dobra niewazne ja sprawdzam na zimnym lub na ciepłym ale najbardziej wierygodny jest dla mnie stan z tego zimnego bo na ciepłym zawsze trzeba doliczać iles tam kresek dlatego tylko pisze ze na ciepłym nie jest pełnie wiarygodny i tyle .. sprawdzajcie jak tam chcecie :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W instrukcji różne rzeczy piszą ja tylko pisałem że jak ktoś chce mieć rzeczywisty poziom oleju na bagnecie powinien dłużej odczekać i tyle i się tam nabijaj ile chcesz :) bo ten po 15 m minutach nie będzie w dużych procentach stanem rzeczywistym :P

Wypowiadasz się co najmniej jakbyś zaprojektował ten silnik i dodatkowo szereg innych. Jak chcesz sobie sprawdzać na zimnym olej - droga wolna, to w końcu Twój silnik i ewentualne konsekwencje takiego działania.

Instrukcja w ELSA nie pozostawia wątpliwości:

alt_oil_check_page_001.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Elendir

A po drugie gdy jedziesz autem silnik rozgrzany zapala się OIL MINIMUM sprawdzasz po 2 min od zatrzymania silnika i co widzisz ? bo ja widzę u siebie na miarce do oleju ( minimum !! ) co jest dowodem na to że olej zawsze się mierzy gdy silnik uzyska temperaturę roboczą i ALT nie jest wyjątkiem bo tyczy się to każdego auta ,tak są silniki projektowane .

olej.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopaki mam takiego zaufanego mechanika i dzisiaj mi powiedział tak remont to koszt od 2000-4000 tyś. wszystko zależy od tego co będzie do zrobienia.Jak na gorze tylko uszczelniacze to pikuś, ale jak cała głowica do roboty to 1000 zł sama głowica: zawory, prowadnice , uszczelniacze. Z dołem podobnie jak cylindry są w normie i bez rys to pierścienie i panewki. Jak coś nie tak to nowe tłoki i jeżeli sie nie mija facet z prawdą to twierdzi że szlif cylindrów czy wymiane gładzi też robi. Mówił że pare altków już zrobił i po remoncie żaden nie brał oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopaki mam takiego zaufanego mechanika i dzisiaj mi powiedział tak remont to koszt od 2000-4000 tyś. wszystko zależy od tego co będzie do zrobienia.Jak na gorze tylko uszczelniacze to pikuś, ale jak cała głowica do roboty to 1000 zł sama głowica: zawory, prowadnice , uszczelniacze. Z dołem podobnie jak cylindry są w normie i bez rys to pierścienie i panewki. Jak coś nie tak to nowe tłoki i jeżeli sie nie mija facet z prawdą to twierdzi że szlif cylindrów czy wymiane gładzi też robi. Mówił że pare altków już zrobił i po remoncie żaden nie brał oleju.

Wal śmiało na remont. :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fahur no bo jak jest rozgrzany i chodzi to wiadomo że olej wchodzi do silnika - tak no i będzie na min :P to ze się kontrolka nam pojawia to wina jest skopanego czujnika :) przynajmniej ja tak myślę i nie jestem ekspertem tylko jeździłem juz w cholere różnymi autami i zawsze trzeba bylo sporo odczekać żeby ten cały olej ściekł i pojawił się prawidłowy stan oleju no niektórzy sprawdzają na ciepłym ale zawsze biorą sobie jakaś tam poprawkę że jeszcze tam coś ścieknie i to chyba naturalne :P

Tylko pamiętajcie że jak będzie nadmiar oleju to raz że coś może się stać dwa zaraz wam się ten olej przepali i wtedy do waszej sredniej spalania oleju dochodzą przekłamane informacje że spala więcej czy coś :)

Dobra zresztą czy to ważne każdy mierzy tak jak mu pasuje ja tylko pisze że ten na zimnym nie jest złym mierzeniem po zatym lepiej olej widać na bagnecie :P mi na ciepłym ciężko ocenić ten olej dodać że w tym audi to najgorszy bagnet jaki widziałem taka mała jakaś ta miarka i jeszcze czarna :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elendir chłopaki akurat mają racje, chyba maja. W moim altku jak zapali się olej min. to staje i po chwili sprawdzam olej i jest na bagnecie olej na minimum. Poza tym silnik nie ostrzega Cie o poziomie min. gdy silnik nie pracuje tylko w czasie jazdy stajesz i mierzysz. U mnie akurat działa to prawidłowo. A nawet jak sądzą ludzie wyżej że masz za mało oleju to wydaje mi się że niebezpieczne jest to gdy Ci sie zapali ciśnienie oleju to właśnie będzie świadczyc że masz skrajnie mało oleju i pompa nie ma czego pompować do góry.

Do grzes1150 . Wiesz może zrobie :) mój wciąga 1l/1000 km ale napewno jest uszkodzony silnik. Jak chwile pochodzi na wolnych a potem mu depne to zakopci na niebiesko. Nie jestem takim człowiekiem co drugiemu sprzeda i powie że nic nie bierze. Z dwojga kupno drugiego silnika i remont to to drugie chyba pewniejsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko tylko że jak masz sytuacje że na zimnym masz na maksa czyli 4.2 litra oleju i pojeździsz chwile i ci wyskakuje dioda że olej na minim to coś jest nie tak bo gdzie się podział prawie litr oleju :P a dolewając w tej sytuacji przekraczasz stan :P i nie wiem czy to takie dobre do chyba że ci prawie litr przepalił :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko tylko że jak masz sytuacje że na zimnym masz na maksa czyli 4.2 litra oleju i pojeździsz chwile i ci wyskakuje dioda że olej na minim to coś jest nie tak bo gdzie się podział prawie litr oleju :P a dolewając w tej sytuacji przekraczasz stan :P i nie wiem czy to takie dobre do chyba że ci prawie litr przepalił :)

Co innego zepsuty miernik oleju a prawidłowe mierzenie stanu oleju na rozgrzanym silniku ,skoro mądrzejszy jesteś od instrukcji i fachowych programów to sorry MASZ RACJE mierz dalej na zimnym silniku i dalej się oszukuj he .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elendir zmień filtr na manna jeżeli to nie pomoże to może masz uszkodzony zawór zwrotny w podstawie filtra oleju, bądź coś z odmą- poszukaj na forum bo niektórzy też mieli z tym problemy. A co do różnic w filtrach to mają one zaworki w sobie i każdy inaczej ten olej "oddaje "do miski olejowej. Wiec masz jakąś usterkę bądź niezalecany przez producenta filtr - musi być orginalny numer dla alt lub identyczny zamiennik, najlepiej mann w tym wypadku badz knecht.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...