Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana uszczelniaczy na zaworach


Lucas1984

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Chciałbym wymienić w swoim autku uszczelniacze zaworów.(uszczelki) Moje pytanie dotyczy tego czy do tej wymiany koniecznie trzeba zdejmować głowice?. Byłem w jednym z cenionych sklepów z częściami do Audi/VW w Gdańsku i tam jego właściciel powiedział mi,że dobry warsztat zrobi to bez zdejmowania głowicy...zadzwoniłem do jednego z takich warsztatów i niestety powiedziano mi,że u nich niestety zdejmują głowicę przy wymianie uszczelniaczy....a to już niestety są większe koszta. Sam już teraz nie wiem.Czy jest w ogóle taka możliwość by to zrobić bez zdejmowania głowicy??czy mam szukać innych warsztatów w trójmieście? ...może ktoś z Was robił w swoim autku coś takiego?...może macie namiar na warsztat w trójmieście?...z góry dzięki za wszelkie wskazówki...:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość powiedział że uszczelniacze dobry warsztat wymieni bez ściągania głowicy i miał rację. Skoro w jednym z warsztatów powiedzieli że tak nie potrafią to znaczy że nie są dobrym warsztatem:decayed:

Ale w sumie to i tak jest sporo roboty z tymi uszczelniaczami i trzeba rozpinać rozrząd, wyciągać wałki itp. Ściągając głowice jest więcej roboty + koszt uszczelki za to można wyjąć zawory, ocenić stan gniazd, prowadnic itp. Ale jeśli muszą zwalać głowicę tylko dlatego że nie potrafią doprowadzić ciśnienia do cylindrów żeby zawory nie wpadły to faktycznie tylko szkoda dodatkowej roboty i tej uszczelki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Chciałbym wymienić w swoim autku uszczelniacze zaworów.(uszczelki) Moje pytanie dotyczy tego czy do tej wymiany koniecznie trzeba zdejmować głowice?. Byłem w jednym z cenionych sklepów z częściami do Audi/VW w Gdańsku i tam jego właściciel powiedział mi,że dobry warsztat zrobi to bez zdejmowania głowicy...zadzwoniłem do jednego z takich warsztatów i niestety powiedziano mi,że u nich niestety zdejmują głowicę przy wymianie uszczelniaczy....a to już niestety są większe koszta. Sam już teraz nie wiem.Czy jest w ogóle taka możliwość by to zrobić bez zdejmowania głowicy??czy mam szukać innych warsztatów w trójmieście? ...może ktoś z Was robił w swoim autku coś takiego?...może macie namiar na warsztat w trójmieście?...z góry dzięki za wszelkie wskazówki...:wink:

Wymieniasz bo? Bierze olej tak?:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak,zgadza się..niestety bierze mi trochę oleju..dlatego chcę najpierw zacząć od wymiany uszczelek..u mojego ojca w autko to pomogło a też mu palił....będę też chciał wymienić uszczelkę przy kolektorze ssącym bo widzę, że przy nim się dość dużo 'poci'...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak,zgadza się..niestety bierze mi trochę oleju..dlatego chcę najpierw zacząć od wymiany uszczelek..u mojego ojca w autko to pomogło a też mu palił....będę też chciał wymienić uszczelkę przy kolektorze ssącym bo widzę, że przy nim się dość dużo 'poci'...

Twój przypadek nie jest odosobniony. Na początek polecam wątek: http://a4-klub.pl/audi-a4-b6-b7-132/b6-alt-propozycja-rozwiazania-problemu-oleju-silniku-2-0-alt-149198/

To cecha charakterystyczna ALT'ów, że żrą oliwę i remont może nie pomóc...:facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiem,wiem...czytałem już kiedyś ten wątek....ehh..może faktycznie nie warto tych uszczelek wymieniać..ale przy tym kolektorze ssącym wymienię...a tak w ogóle to jaki olej do tego silnika polecacie?...ja ma teraz go zalanego castrolem 10W/40...ale może przejść na 5W/40?...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiem,wiem...czytałem już kiedyś ten wątek....ehh..może faktycznie nie warto tych uszczelek wymieniać..ale przy tym kolektorze ssącym wymienię...a tak w ogóle to jaki olej do tego silnika polecacie?...ja ma teraz go zalanego castrolem 10W/40...ale może przejść na 5W/40?...

Jak tak jak kolega wyżej tylko Valvoline. Też 5w50:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak bierze do 0,7L oliwy na 1000km to przy tych silnikach norma :whistling: i nie ma sensu się pakować w jakieś remonty bo to nic nie zmieni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

0,7L/1000 to akurat nie norma. Można się pogodzić jak bierze max 0,4L/1000. Nie wykończony silnik powinien się mieścić w 0,3 a silnik który od początku nie był katowany serwisami long-life nie bierze praktycznie wcale oleju. Jak chodzi na castrolu 5W-30 to wymiana na 5W-50 może jeszcze trochę pomóc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W książce do tego samochodu znalazłem informacje,że, cytuje: " silnik nie powinien zużywać więcej niż 0,8dm3 oleju na około 1000km.Większe zużycie jest oznaką uszkodzenia uszczelniaczy trzonków zaworów,pierścieni tłoków lub uszczelnień w układzie smarowania.".... wiec dzięki chłopaki za wasze porady:wink:...myślę,że na zimę zmienię olej na 5W-50 i zobaczymy....ciekawi mnie jeszcze jedna rzecz otóż, kiedy mierzyć poziom oleju?...do tej pory robiłem to rano, kiedy silnik był zimny a cały olej swobodnie spłynął do miski...czasami na przykład wyskakiwał mi komunikat że mam minimum oleju a następnego dnia rano,kiedy wyjąłem miarkę miałem go w połowie tego odczytu...za to w tej samej książce o której wspomniałem na początku jest informacja,że sprawdzanie powinno się odbyć po nagrzaniu silnika i po odczekaniu co najmniej 3 minut by olej spłynął do miski...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej zawsze sprawdza się na rozgrzanym silniku ! 3-10min po zgaszeniu silnika a potwierdzeniem tego jest moment gdy zapala się Oil Minimum sprawdzasz olej i co widać ? minimum na miarce .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego nie marnuj kasy w remont silnika, ja wydałem ponad 2000 zł i nic jak i brało to i bierzę dalej :facepalm: A pomyśł ile litrów oleju mógłbym za to kupic.:naughty: Teraz myślę na sportowy olej zmienic 10w60 bo jest gęstszy bo już mam najechane grubo ponad 200 tyś.:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...no macie rację...na razie nic nie będę remontował....zgodnie z radą 'fahura' zapoznałem się troszkę z wątkiem dotyczącym tego ile te silniki biorą oleju i w czym tkwi przyczyna...generalnie chodzi o odmę i to w jaki sposób została zrobiona...razem z ojcem, który jest mechanikiem zajrzeliśmy do tej odmy a zwłaszcza do tzw.czwórnika do którego podłączony jest dolot a z drugiej strony wąż od odmy.Wniosek-naszym zdaniem ów czwórnik w środku którego znajduje się czerwony zawór(taka czerwona gumka) niestety przepuszcza olej. Po prostu ta gumka powinna ściśle przylegać do ścianek tego czwórnika a niestety nie do końca tak jest.Będę więc coś kombinował by rozebrać ten czwórnik i zrobić tak by ten czerwony grzybek ściślej przylegał...w środku tego czwórnika, koło tego grzybka jest też mały otwór (rozmiar około 5mm średnicy ),który ma właśnie służyć za możliwość odprowadzenia oparów z silnika, kiedy grzybek przylega do zaworu..a tak jak napisałem niestety ów czerwony grzybek nie jest szczelny i przepuszcza opary wraz z olejem...zobaczymy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...no macie rację...na razie nic nie będę remontował....zgodnie z radą 'fahura' zapoznałem się troszkę z wątkiem dotyczącym tego ile te silniki biorą oleju i w czym tkwi przyczyna...generalnie chodzi o odmę i to w jaki sposób została zrobiona...razem z ojcem, który jest mechanikiem zajrzeliśmy do tej odmy a zwłaszcza do tzw.czwórnika do którego podłączony jest dolot a z drugiej strony wąż od odmy.Wniosek-naszym zdaniem ów czwórnik w środku którego znajduje się czerwony zawór(taka czerwona gumka) niestety przepuszcza olej. Po prostu ta gumka powinna ściśle przylegać do ścianek tego czwórnika a niestety nie do końca tak jest.Będę więc coś kombinował by rozebrać ten czwórnik i zrobić tak by ten czerwony grzybek ściślej przylegał...w środku tego czwórnika, koło tego grzybka jest też mały otwór (rozmiar około 5mm średnicy ),który ma właśnie służyć za możliwość odprowadzenia oparów z silnika, kiedy grzybek przylega do zaworu..a tak jak napisałem niestety ów czerwony grzybek nie jest szczelny i przepuszcza opary wraz z olejem...zobaczymy...

Kolego chyba przeczytałeś tylko pierwszą stronę z ponad 100 stron :) i wysnuwasz takie wnioski he

Ja ci powiem tak, problem nie leży w tym czwórniku i nie masz co kombinować bo to już było przerabiane .

Olej ucieka przez

a) pierścienie

B) trzonki zaworowe

innej drogi nie ma ,na gogle znalazłem taki bardzo ciekawy artykuł odnośnie olei silnikowych .Jakiś niemiecki fachowiec z servisu w DE pisał na niemieckim forum i ktoś te jego wypowiedzi poskładał w całość ,naprawdę bardzo fajnie napisane http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=3&ved=0CD8QFjAC&url=http%3A%2F%2Fp12.neostrada.pl%2Foleje.pdf&ei=ueE9UNPOGM2Oswa86IGgDA&usg=AFQjCNHsHpWGFdCxSso0k2fqq8P0mY_roQ&sig2=MYYbjyoxvBBFM6VwxFjJBw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja po wymianie uszczelniaczy zauważam dużo mniejsze zuzycie oleju wymieniałem je przy okazji wymiany łancucha i napinacza polecam :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli Twoim zdaniem "uris" za branie oleju odpowiadają szczególnie te dwie rzeczy:a) pierścienie, B) trzonki zaworowe to dla czego olej znajduje się też w dolocie i kolektorze ssącym?...Zapoznałem się wczoraj z całym wątkiem i faktycznie być może za większe zużywanie oleju odpowiadają pierścienie i trzonki ... ale to że jest zasyfiony od oleju dolot od strony czwórnika to tez pokazuje że ten czwórnik nie do końca spełnia swe zadanie dotyczące przepuszczania tylko oparów...spróbuje wymienić ten czwórnik ale na ten z modelu B7, wymienię filtr i olej na Mobil 1 5W50 i zobaczymy...wiem że być może nie da się wyeliminować całkowicie w tym silniku tego by brał olej ..ale może jest możliwość i sposób by choć trochę mniej go zużywał:)...zobaczymy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Lucas daj znać czy wymiana pomoże, ja też będę próbował w pierwszej kolejności zalać 5w40 mimo że mam teraz 10w40. Googlowałem temat oleju w 1.8t i kilka postów na różnych forach tyczyło się zmniejszonego zużycia oleju po przejściu z semi na pełen syntetyk. Z uszczelniaczami poczekaj, jak padną to będzie kopcił po odpaleniu, kiedy masz rezus rozrządu? warto razem z uszczelniaczami to zrobić mniej za robociznę będzie.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W książce do tego samochodu znalazłem informacje,że, cytuje: " silnik nie powinien zużywać więcej niż 0,8dm3 oleju na około 1000km.Większe zużycie jest oznaką uszkodzenia uszczelniaczy trzonków zaworów,pierścieni tłoków lub uszczelnień w układzie smarowania.".... wiec dzięki chłopaki za wasze porady:wink:...myślę,że na zimę zmienię olej na 5W-50 i zobaczymy....ciekawi mnie jeszcze jedna rzecz otóż, kiedy mierzyć poziom oleju?...do tej pory robiłem to rano, kiedy silnik był zimny a cały olej swobodnie spłynął do miski...czasami na przykład wyskakiwał mi komunikat że mam minimum oleju a następnego dnia rano,kiedy wyjąłem miarkę miałem go w połowie tego odczytu...za to w tej samej książce o której wspomniałem na początku jest informacja,że sprawdzanie powinno się odbyć po nagrzaniu silnika i po odczekaniu co najmniej 3 minut by olej spłynął do miski...

Masz przedmuchy na pierscieniach dlatego w czworniku pojawia sie olej, ja osobiscie tak poprowadzilem weze od czwornika zeby olej wracal do silnika i niestety zero efektu auto jak bralo tak bierze, kombinuj moze cos wymyslisz madrzejszego.

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...