Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Szara półkoza A6 C5 1.8TQ Avant LPG, 17, bixy, Led-y NOWE foty str3


arre

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Pierwszy raz przedstawiam pojazd którym się poruszam, w sumie nie ma się czym chwalić, 13 letnie prawie auto, ale parę rzeczy wyrzezałem, więc jak by ktoś potrzebował się coś podpytać to chętnie służę pomocą ;)

Swoja przygodę z marka Audi zacząłem od a4 2.6 v6 w avancie która wiernie mi służyła do początku stycznia br. Parę osób mnie tu zna, parę kojarzy zwłaszcza z Dolnego Śląska – Jeleniej góry.

Po sprzedaży A4 padło na A6 C5. Szukałem generalnie 2.4, 2.8 lub 2.7BiT ale wybór w naszym rejonie był kiepski, obejrzałem w sumie dwie lepianki które wołały o pomstę do nieba, i w sumie przypadkiem zajechałem obejrzeć 1.8TQ które to stało się na koniec stycznia br moją własnością.

Od początku. Auto trafiłem zaniedbane, ale nie zajechane, na blacie było cos nie całe 190k km i po wszelakich oględzinach uznałem ten stan za oryginalny. Książka do jakichś 130k, historia auta w sumie ciekawa bo wyjechało na rynek Włoski, tam kupił je Słowak, od którego odkupiłem ja w Danii ;)

Lakierniczo jest parę zadrapań do tej pory ale już nie długo, natomiast sam lakier bardzo ładny, tapicerka również, jak i pozostałe podzespoły mechaniczne i elektryczne w bdb stanie.

Na 16 z zimowkami:

na_zimowych.jpg

Audi 1.8 Turbo Quattro Avant, Silnik APU, Skrzynia manual, Lakier LY7L

Produkcja Październik 1999r.

Fabryka dała:

- 150 km

-Quattro, co ciekawe bez ESP

-Fele Alu 16 cali – 5 sztuk

-zwykła tapicerkę, fotele placki, ale regulowane elektrycznie: góra-dół, lędźwie i poddupek ;)

- klimę dwie strefy

-fisa poliftowego – białe podświetlenie, cyfrowy zegarek

-audio: radio ori kaseciak, głośniki w każdych drzwiach z tubiszczem ori w bagażniku

-lusterka regulowane elektrycznie, grzane, elektrycznie składane.

-przeciwmgłowe świecidełka

-zawias BA – komfortowa koza,

-4 jaski

-4 elektryczne szyby, otwierane i zamykane z kluczyka :D

-ori alarm, z kluczykiem scyzorykiem

Chyba tyle ;)

Po zakupie, przyszła kolej na szarpaninę urzędniczą - umowa Duńska, papiery słowackie.

Na pierwszy ogień wymiana górnych wahaczy przednich oryginalne fabryczne miały dość. Naprawa przerywacza kierunkowskazów, wymiana oleju i filtrów. W miedzy czasie zakup wycieraczek Boch-a płaskich, Gumowych korytek-wycieraczek do wnętrza.

Orginalny radiomagnetofon zastąpił Blaupunkt Mp56 Queens, który to ma podświetlenie przycisków i ekranu na czerwono oraz USB na przewodziku który można np. schować w schowku ;)

Po miesiącu padło na gazownie, mam dobrego gazownika który zakładał i serwisował i serwisuje mi kilka aut, wiec założył stag-a 4, parownik silver, butla w koło, tankowanie pod osłoną wlewu.

Po jakimś czasie wymiana przegubu zewnętrznego z lewej strony, przepływomierza, świec na NGK-platinum.

Kupiłem skromne końcówki wydechów Ulter-a i ujrzały światło dzienne spod zderzaka.

Przed rezaniem:

bez_wydechu.jpg

Po rezaniu:

wydech_tyl.jpg

wydech_tyl2.jpg

wydech_tyl3.jpg

wydech_tyl4.jpg

Przyszła wiosna wiec padło na letnie buty – auto kupiłem na ładnych zimowkach naciągniętych na ori Alu 16 - pierwsza fota.

Po przymiarkach na okazyjne kupione 19:

audi_bok_norm.jpg

audi_tyl_norm.jpg

padło na 17 od A3 z zajefajnymi oponkami Goodyear F1 Eagle Asimetric 225x45x17 plus doszły dystanse tył 20mm przód 15mm.

Trafiła się też wymiana licznika – w oryginalnym były linie i po nagrzaniu nic nie było widać- jest igła 

licznik.jpg

licznik2.jpg

Wymieniona uszczelka pod klawiatura – stara przepuszczała

Dołożyłem tez tempomat 

W Klimie został wymieniony czynnik, filtr kabinowy, odgrzybiona.

Padło tez na pakiet LED, całe wnętrze jest w białych LED-ach łącznie z oświetleniem w drzwiach i pod nogami oraz bagażnikiem.

ledy_przod.jpg

ledy_tyl.jpg

ledy_przod_srodek.jpg

Wymiana kompletnego rozrządu – łącznie z rolkami i paskami Klimy i alternatora.

rozrzad.jpg

Lampy przód były w kiepskim stanie, więc kupiłem soczewki Bix-y z a6 c6, Hid-y 6000, które to po wypolerowaniu szkieł trafiły do środka.

bixy.jpg

W miejsce po długich żarówkach wpadły h7 led 6w które śmigają obecnie na automacie jako DRL-e.

drle.jpg

Katalizator wypadł w jego miejsce trafił tłumik przelotowy.

Naprawiłem tez padnięty w mrozy sterownik air-bagów.

W czerwcu po przejechaniu jakchś 8k km od zakupu płukanka i wymiana oleju, filtra – zalany Motul 6100 synergie+ 10w40.

Pare dni temu raptem wymiana pękniętej odmy, oraz wpadł komplet nowych tarcz ferrodo i klocków na przód.

Na chwilę obecną przejechałem prawie 11k km i auto ma 200k, jest bez usterek mechanicznych, wygodne komfortowe o bardzo dobrych właściwościach trakcyjnych. W porównaniu do a4 dużo lepiej wygłuszone, dużo więcej schowków, komfortowe ale wielu powie że koza – tak zostanie z uwagi na uniwersalność użytkowania.

W planach najbliższych:

- malowanie zderzaka przód i tył, zaprawka za tylnym prawym błotnikiem, na klapie z tyłu oraz z prawego przodu miedzy błotnikiem a zderzakiem

- spryskiwacze w zderzak

Po tym pewnie będę myślał o sprzedaży, dlatego że chciałbym 2.7BiT w polifcie.

Jeżeli się nie uda sprzedać to pewnie wymienię sprzęgło z dociskiem, łożyskiem i uszczelniaczem z uwagi na to że wysoko bierze. Pomyśle nad czipem na jakieś 185-190km i wtedy koza zostanie do wiosny ;P

Mysle ze zrobie jakas sesje po doprowadzeniu lakierniczo do stanu w miare fabrycznego ;)

Aktualne foty (przepraszam za kalkulator :facepalm:)

aktualne1.jpg

aktualne2.jpg

aktualne3.jpg

aktualne4.jpg

aktualne5.jpg

srodek.jpg

Pare lepszych zdjec:

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

7.09 przy pomocy wujka Burus2 jego kanalu, kluczy oraz pozyczonego pneumata wymieniona uszczelka michy i wyczyszczony smok... czas operacyjny jakies niecale 5 godzin. opuszczane sanki z przodu plus troszke rozkrecania....:decayed:

20.09 na tylna klape wpadl jaszczurek ktorego mi brakowalo, na drzwi przednie nad listwa zreszta tez ;)

gekon.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki :) troszke ja odmlodzilem ledami... jak zostanie to pomysle nad BE... ale wolal bym 2.7TQ... chociaz przy Q to co by nie bylo i tak na zime czekam :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To moje pierwsze Q ale nie wyobrazam sobie teraz nic innego... trakcja boska... a na deszczu czy w zimie to reszta zostaje w tyle....

Moze w zimie sie wybierzesz w karkonosze to zrobimy jakies spotkanko...

Ja we wro bede pewnie 13-14.10 to sie wtedy spotkamy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko fajnie, ale jak Ty dołożyłeś ten tempomat, masz może jakiś opis? Jest z tym tak łatwo jak w dieslu? :whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego zalezy czy masz aeb czy apu... w APU jest przepustnica elektroniczna i tak latwo jak w dieslu czyli manetke rezasz plus przewodziki do kompa lutowanie kodowanie i smiga :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego zalezy czy masz aeb czy apu... w APU jest przepustnica elektroniczna i tak latwo jak w dieslu czyli manetke rezasz plus przewodziki do kompa lutowanie kodowanie i smiga :)

A no mam APU, od dłuższego czasu nad tym myślałem ale nie słyszałem żeby ktoś zakładał do benzyny, dzięki za info :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz APU to nie ma najmniejszego problemu :) mam gdzies rozpiski jest roznica w kabelkologii miedzy dieslem ale da sie to ogarnac bez problemu :)

Milo ze ktos ta moja litanie przydluga czyta :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cos tam sie zmienia ale nie opisuje bo malo kto tu a6 lubi :polew:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja również lubię gdyż miałem A6 przed A4, niestety wesele i musiałem się pozbyć ImageShackŽ - Online Photo and Video Hosting ale została w rodzinie a dokładnie u brata więc cieszy oko :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mati_23 dzieki :naughty:

Aktualnie:

By nie bylo ze sie nic nie dzieje:

* Wymienilem przeplywke na ori boch-a

* wkladka K&n trafila zamiast filtra powietrza

* orginalne ringi licznika - cala szybka z polifta

* po plukance wpadl olej motul 5w40 czyli z polsyntetyka na syntetyk

* sciema szybek - zostala klapa do oklejenia

* wymiana klapy na polift - kompletna z blenda (w trakcie)

* bedzie Bose - zakupiony tubiszcz ze wzmakiem <rotfl> juz siedzi i roznica duza

* beda tez spryski w zderzak

* szukam lamp poliftowych - mysle nad ledami w nich

* siedzi setup zimowy 205x55x16 na dystansach przod 15mm tyl 20mm na strone

foty z zimowego setupu wrzuce po wymianie klapy i po pelnym sciemnieniu szkiel :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mati_23 dzieki :naughty:

Aktualnie:

By nie bylo ze sie nic nie dzieje:

* Wymienilem przeplywke na ori boch-a

* wkladka K&n trafila zamiast filtra powietrza

* orginalne ringi licznika - cala szybka z polifta

* po plukance wpadl olej motul 5w40 czyli z polsyntetyka na syntetyk

* sciema szybek - zostala klapa do oklejenia

* wymiana klapy na polift - kompletna z blenda (w trakcie)

* bedzie Bose - zakupiony tubiszcz ze wzmakiem <rotfl> juz siedzi i roznica duza

* beda tez spryski w zderzak

* szukam lamp poliftowych - mysle nad ledami w nich

* siedzi setup zimowy 205x55x16 na dystansach przod 15mm tyl 20mm na strone

foty z zimowego setupu wrzuce po wymianie klapy i po pelnym sciemnieniu szkiel :P

Błądzisz Arek :wink: ale odnajdziesz właściwą drogę :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błądzisz Arek :wink: ale odnajdziesz właściwą drogę :decayed:

znaczy sie ze co? ledy sobie odpuscic?

cos zrobic musze bo bede mial klape polift a lapy stare i misz masz bedzie... albo same poliftowe lapky albo jakies diody... albo diody w ori lapkach...

Jak wg Ciebie bladze to doradz :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mati_23 dzieki :naughty:

* beda tez spryski w zderzak

To Ci podpowiem..nie ładuj się w kupno zderzaka z otworami. Każdy zderzak fabrycznie ma mocowania do sprysków tylko nie ma otworu, a ten możesz zrobić sobie sam :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błądzisz Arek :wink: ale odnajdziesz właściwą drogę :decayed:

znaczy sie ze co? ledy sobie odpuscic?

cos zrobic musze bo bede mial klape polift a lapy stare i misz masz bedzie... albo same poliftowe lapky albo jakies diody... albo diody w ori lapkach...

Jak wg Ciebie bladze to doradz :decayed:

Aaa, mówisz o tylnych lampach... To i tak jest ta sama historia, co w B5 - najładniejsze lampy są poliftowe :wink: ja u siebie nadal szukam US poliftowych, ale te jest jeszcze gorzej dorwać niż klapę US na tył do B5... :facepalm: na razie znalazłem przedlifty, no to wsadziłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisi na forum A6 ma lampy poliftowe US w znośnej cenie :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...