ynos Opublikowano 22 Sierpnia 2012 Opublikowano 22 Sierpnia 2012 Witam, niestety ABS załącza się za szybko. Chciałbym zapytać jak wyciągnąć czujniki ABS w przednich kołach. Na VAG żadnych błędów ale chciałbym wyczyścić ewentualnie sprawdzić, czy nie są przypadkiem uszkodzone. Wystający kawałek czujnika z kosza jest jakby zardzewiały z koszem mimo, że gumki są. Nie mogę go ruszyć (próbując nim obrócić). Nie chcę uszkodzić kompletnie czujnika więc pytam czy macie jakiś sposób na jego ruszenie?
OLIVER Opublikowano 23 Sierpnia 2012 Opublikowano 23 Sierpnia 2012 Witam,niestety ABS załącza się za szybko. Chciałbym zapytać jak wyciągnąć czujniki ABS w przednich kołach. Na VAG żadnych błędów ale chciałbym wyczyścić ewentualnie sprawdzić, czy nie są przypadkiem uszkodzone. Wystający kawałek czujnika z kosza jest jakby zardzewiały z koszem mimo, że gumki są. Nie mogę go ruszyć (próbując nim obrócić). Nie chcę uszkodzić kompletnie czujnika więc pytam czy macie jakiś sposób na jego ruszenie? Jak chcesz wyciągnąć czujnik nie uszkadzając go to najlepiej zdemontować przegub i od środka go wyciśniesz i przy okazji wyczyścisz sobie pierścień ABS ale to już troszke roboty jest .... A Twoją metodą obrotu i wyciągania go ..to może sie udać ale nie musi... ... Jak jest złapany brudem i rdzą to możesz go uszkodzić i będzie do wymiany . 1
grzegorzmen Opublikowano 23 Sierpnia 2012 Opublikowano 23 Sierpnia 2012 zawsze można spróbować go dobić dosunąć do pierścienia , poza tym możesz zapuścić WD-40
Dev Opublikowano 23 Sierpnia 2012 Opublikowano 23 Sierpnia 2012 WD to kiła do takich rzeczy o wiele lepszy jest płyn hamulcowy
ynos Opublikowano 13 Września 2012 Autor Opublikowano 13 Września 2012 tak jak piszecie WD-40 użyty, nie przyniósł efektu. Dobicie też nie poprawiło problemu załączania się ABS zbyt szybko-niepotrzebnie. Poza tym mam wrażenie, że nawet nie drgnęły i nie weszły głębiej. 1. Czyli bez demontażu przegubu nie ma możliwości sprawdzenia szczelinę pomiędzy pierścieniem ABS, a czujnikiem? Pytam, gdyż nie wiem jeszcze jak dokładnie wygląda sposób dostanie się do czujnika. 2. Czy część czujnika wystająca z koszyka - jest to pełen, metalowy walec? Czy raczej delikatna metalowa konstrukcja rurki? Jeśli za tą część chwycę by rozruszać czujnik - to prędzej go zgniotę/uszkodzę, czy jest to lepsze miejsce dla szczypiec niż plastikowe zakończenie czujnika? ---------- Post dopisany 13-09-2012 at 23:02 ---------- Poprzedni post napisany 23-08-2012 at 22:20 ---------- Czy zdejmując tarczę można sie dostać do pierścienia ABS? czy trzeba rozebrać przegub? Jakie klucze są potrzebne by ściągnąć tarcz?
MASATO Opublikowano 14 Września 2012 Opublikowano 14 Września 2012 1. bez demontażu przegubu nie da rady. 2. jest to delikatna metalowa konstrukcja i ściskając za mocno łatwo ją uszkodzić, zakończenie czujnika też nie jest najlepsze, bo jak bardzo zapieczona jest rurka to plastik może się urwać lub ta główka po prostu się zacznie obracać na tej rurce i wtedy po czujniku. 3. demontując tarczę nie dostaniesz się do pierścienia abs, pierścień abs jest na przegubie. jedyna opcja aby rozruszać ten czujnik to tak jak koledzy wyżej już Ci pisali, lać płynem hamulcowym i delikatnie dobijać czujnik aż się przesunie, później próbować go wyciągnąć i znowu dobijać.
spetsnaz Opublikowano 14 Września 2012 Opublikowano 14 Września 2012 Najłatwiej i najszybciej będzie jeżeli odkręcisz i wyjmiesz półoś i wybijesz czujnik na zewnątrz. Wszelkie inne próby kończą się zazwyczaj zgonem czujnika. W B5 są koszyczki więc nawet jeżeli skorodowały to wymienisz je na nowe i git.
ynos Opublikowano 17 Września 2012 Autor Opublikowano 17 Września 2012 koszyczki - możesz wytłumaczyć, bądź pokazać jak wyglądają? Rozumiem, że są wymienne wraz czujnikami?
OLIVER Opublikowano 17 Września 2012 Opublikowano 17 Września 2012 koszyczki - możesz wytłumaczyć, bądź pokazać jak wyglądają? Rozumiem, że są wymienne wraz czujnikami? Tu sobie popatrz jest nałożony na czujnik ..... ---------- Post dopisany at 23:16 ---------- Poprzedni post napisany at 23:09 ----------
Domie Opublikowano 18 Września 2012 Opublikowano 18 Września 2012 cześć YNOS, Ja parę dni temu miałem ten sam problem. Czujnik wraz z koszyczkiem był tak skorodowany,że były nikłe szanse aby go ruszyć. Dobijanie nic nie pomogło i moim zdaniem szkoda czasu na takie klepanie czujnika zwłaszcza,że jest to delikatne urządzenie. Lałem płyn hamulcowy po kilku dniach nie było efektu.Więc kanał i wyciąganie przegubu. Osobiście uważam,że ile aut tyle zdań i wniosków wyciągniętych z naprawy i nie każdy przypadek da się zreanimować. Nawiązując do Twojego pytania... jedyny sposób jak płyn hamulcowy nie pomoże jest demontaż przegubu i usiłowanie (wybicia lub wyciśnięcia) czujnika. Nadmienię jeszcze,że taki miedziany koszyczek w ASO to koszt rzędu około 80zł
spetsnaz Opublikowano 18 Września 2012 Opublikowano 18 Września 2012 cześć YNOS,Nadmienię jeszcze,że taki miedziany koszyczek w ASO to koszt rzędu około 80zł W IC za tą cenę kupisz na wszystkie 4 koła. Numer 899 760 510 4.
ynos Opublikowano 25 Września 2012 Autor Opublikowano 25 Września 2012 cześć YNOS,Nadmienię jeszcze,że taki miedziany koszyczek w ASO to koszt rzędu około 80zł W IC za tą cenę kupisz na wszystkie 4 koła. Numer 899 760 510 4. Tak jak piszecie WD i płyn hamulcowy nie pomogły. W weekend będę wyciągał półoś i zobaczę jak wygląda pierścień ABS i czy da radę wybić czujnik. Tylko skoro tak mocno siedzi koszyczek (na zewnątrz zardzewiały) to czy przy wybijaniu i tak nie uszkodzi się czujnik? Czy nr tego koszyczka jest taki sam dla 1.9tdi AJM 2000r? Zna ktoś średnicę otworu, w którym siedzi koszyczek, przygotuję sobie jakiś wybijak pasujący do średnicy.
spetsnaz Opublikowano 25 Września 2012 Opublikowano 25 Września 2012 Średnica dla polifta jest taka sama. Wybijesz go kijem od szczotki
ynos Opublikowano 26 Września 2012 Autor Opublikowano 26 Września 2012 Średnica dla polifta jest taka sama. Wybijesz go kijem od szczotki obawiam się, że nie będzie tak lekko :)hehe. ale jeśli ktoś może sprawdzić średnicę koszyczka to ciągle czekam;)
Dev Opublikowano 26 Września 2012 Opublikowano 26 Września 2012 :facepalm: średnica koszyczka wszedzie jest taka sama wywalisz to zwykłym śrubokrętem
ynos Opublikowano 1 Października 2012 Autor Opublikowano 1 Października 2012 skoro nie wiem jakie są średnice w innych modelach, to nie wiem też jaka jest średnica w moim i dlatego pytam;)ale nieważne. skoro za cholerę nie mogę ruszyć, wbić czy wyciągnąć czujnika, to myślę, że z wypchnięciem niekoniecznie musi być tak lekko. A nie chciałbym bo uszkodzić zbyt cienkim śrubokrętem, czy śrubą - dlatego pytam o średnicę by coś wcześniej przygotować sobie. Nie mam garażu i takie rzeczy nie mogą mnie zaskoczyć gdy będę to robił "pod chmurką ". ---------- Post dopisany 01-10-2012 at 20:52 ---------- Poprzedni post napisany 26-09-2012 at 20:06 ---------- dziś sytuacja ze zbyt wczesnym załączaniem się ABS trochę się skomplikowała - bo przełączając na N i hamując ani razu nie załączył się ABS jak to miało miejsce na biegu. Czy można to jakoś wytłumaczyć i nadal twierdzić, że to wina czujników/pierścieni ABS?
Banan Opublikowano 1 Października 2012 Opublikowano 1 Października 2012 Ja mam jeszcze sugestie skoro na vagu nie ma błędów to nie wiesz który czujnik jest winny i czy to na pewno któryś z nich więc sprawdź jeszcze tył Aha proponuje nie wrzucać N w czasie jazdy bo ma to zły wpływ na skrzynię U mnie po wymianie hamulców z tyłu ABS włączał się zaraz przed zatrzymaniem przy małej prędkości no ale na Vagu były błędy , wystarczyło docisnąć czujnik który był za słabo wsunięty w gniazdo
jano04 Opublikowano 5 Października 2012 Opublikowano 5 Października 2012 miałem to samo najpierw na vagu pokazało uszkodzony czujnik,wymieniłem go i niby błędów nie było ale przy hamowaniu gdy pojazd prawie się zatrzymywał włączał się abs ,okazało się że wystarczyło wcisnąć troszke wymieniany czujnik i było ok.Jeśli nie wiesz ktury czujnik oszukuje to na vagu morzna sprawdzić prędkości koła muszą być takie same.
ynos Opublikowano 4 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 4 Grudnia 2012 1. prędkość kół taka sama - wszystkie idealnie. 2. po wyciągnięciu przegubu - walenie młotkiem i wybijakiem nie ruszyło czujnika ani o milimetr. Więc wypchnięcie palcem w moim przypadku to niemożliwe.
bej Opublikowano 4 Grudnia 2012 Opublikowano 4 Grudnia 2012 Kolego Ynos wyciągałeś półoś? dużo z tym roboty czy wystarczy tylko odkręcić ją od skrzyni i odrecić śrubę w piaście?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się