Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Skrzynia automat


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
d4widoV dzwoniłeś może do "Świat automatów" w Sosnowcu ?

z sosnowca znalazlem jedynie Auto-Max bodajze.

Na google nie ma zadnego swiata automatow, masz jakis adres?

Opublikowano

Panowie jeszcze jedno pytanko ktoś ma ETKE potrzebuje numer części

dokładnie numer tej zaślepki gdzie się wlewa olej do skrzyni bo moja jest chyba wklejona (muszę ją zniszczyć )

z góry dzięki

Opublikowano
d4widoV dzwoniłeś może do "Świat automatów" w Sosnowcu ?

z sosnowca znalazlem jedynie Auto-Max bodajze.

Na google nie ma zadnego swiata automatow, masz jakis adres?

na śląsku mogę polecić firmę w Żorach :wink:Synchrocar Żory • P.H.U. Synchrocar Piotr Tarka w Żorach zrobiłem swoim tipem jakieś 120k od remontu i nie dam złego słowa na ten warsztat powiedzieć :wink:

Opublikowano
wystarczy ze widze ktory rok auta i jaki silnik i wiem jaka to skrzynia

madrus cos tam wie i nie wprowadza w blad jak czegos nie wie,

a tylko wypowiada sie na temat na ktory ma wiedze, aby nie zaszkodzic a pomoc

ale zeby nie pieprzyc glupot tylko sensownie wykorzystac czas...

...nie dysponuje foto story jak wymienic olej, ale zachecam Cie do zrobienia tego osobiscie, ale bez kanalu lub podnosnika bedzie ciezko

aaaby wymienic olej w twojej skrzyni czyli model AG4, zwany takze DMX nalezy:

1. od dolu skrzyni imbus 5mm aby odkrecic spust oleju

2. po odczekaniu az wszystko zleci wkladasz ten sam imbus 5mm w otwor spustu oleju aby wykrecic rurke przelewowa

3. po kolejnym odczekaniu az zleci wszystko odkrecasz sruby wokol miski 5 srub 10mm

4. opuszczasz miske i widzisz filtr ktory ciagniesz w dol

5. w misce masz magnes ktory warto wyszyscic trudno oderwac, ale tak sie to robi, sprobuj podwazyc np.ostrzem z noza lub srubokretem

i ogolnie miske wewnatrz warto wyszyscic tak po prostu czysta szmatka i wkrecasz plastikowa rurke przelewowa oraz wyciagasz korek wlewowy z rurki ktora wprowadza olej do miski

6. wciskasz nowy filtr i zakrecasz miske, uwazaj aby nie uszkodzic gwintow, z czuciem

7. teraz podnosisz maske silnika i stojac przodem do auta wypatrujesz po prawej stronie silnika a raczej za silnikiem rurki z ktorej usunales korek wlewowy

8. wszystko co musisz zrobic to wlac olej na dwa sposoby:

8a. zakrecasz korek spustowy w misce delikatnie,

(potrzebujesz lejek maly plus gumowy przewod plus drugi lejek-propozycja) wlewasz 4 litry oleju do skrzyni po prawej stronie silnika i uruchamiasz silnik,

wchodzisz do auta trzymasz hamulec i "mieszasz" biegami

czyli przesuwasz po pozycjach z P poprzez R,N na D

pozostajac na kazdej pozycji 2-3 sekundy i powtarzasz cala operacje 2-4 razy

a nastepnie schodzisz pod samochod i odkrecasz korek spustowy w misce

i pozwalasz zlac sie nadmiarowi oleju poprzez rurke przelewowa,

w momencie kiedy strumien oleju przestanie byc jednolity zakrecasz korek spustowy

i wtykasz korek wlewowy poprzez komore silnikowa

8b. drugi sposob rozni sie tym ze wlewasz olej do momentu az olej zacznie wylewac sie korkiem spustowym i zakrecasz go - musze uciekac stad ta nagla skrotowosc

Wielkie dzięki za szczegółowy opis bardzo mi się przyda :hi:

Czeka mnie wymiana oleju bo nie wiem czy poprzedni właściciel prawidłowo dolał olej. Mówił coś że mechanik dolewał ojej na oko że niby jak wleje więcej to gdzieś nadmiar wyleci ale nie wiem czy to prawda :shock3:

Opublikowano
wystarczy ze widze ktory rok auta i jaki silnik i wiem jaka to skrzynia

madrus cos tam wie i nie wprowadza w blad jak czegos nie wie,

a tylko wypowiada sie na temat na ktory ma wiedze, aby nie zaszkodzic a pomoc

ale zeby nie pieprzyc glupot tylko sensownie wykorzystac czas...

...nie dysponuje foto story jak wymienic olej, ale zachecam Cie do zrobienia tego osobiscie, ale bez kanalu lub podnosnika bedzie ciezko

aaaby wymienic olej w twojej skrzyni czyli model AG4, zwany takze DMX nalezy:

1. od dolu skrzyni imbus 5mm aby odkrecic spust oleju

2. po odczekaniu az wszystko zleci wkladasz ten sam imbus 5mm w otwor spustu oleju aby wykrecic rurke przelewowa

3. po kolejnym odczekaniu az zleci wszystko odkrecasz sruby wokol miski 5 srub 10mm

4. opuszczasz miske i widzisz filtr ktory ciagniesz w dol

5. w misce masz magnes ktory warto wyszyscic trudno oderwac, ale tak sie to robi, sprobuj podwazyc np.ostrzem z noza lub srubokretem

i ogolnie miske wewnatrz warto wyszyscic tak po prostu czysta szmatka i wkrecasz plastikowa rurke przelewowa oraz wyciagasz korek wlewowy z rurki ktora wprowadza olej do miski

6. wciskasz nowy filtr i zakrecasz miske, uwazaj aby nie uszkodzic gwintow, z czuciem

7. teraz podnosisz maske silnika i stojac przodem do auta wypatrujesz po prawej stronie silnika a raczej za silnikiem rurki z ktorej usunales korek wlewowy

8. wszystko co musisz zrobic to wlac olej na dwa sposoby:

8a. zakrecasz korek spustowy w misce delikatnie,

(potrzebujesz lejek maly plus gumowy przewod plus drugi lejek-propozycja) wlewasz 4 litry oleju do skrzyni po prawej stronie silnika i uruchamiasz silnik,

wchodzisz do auta trzymasz hamulec i "mieszasz" biegami

czyli przesuwasz po pozycjach z P poprzez R,N na D

pozostajac na kazdej pozycji 2-3 sekundy i powtarzasz cala operacje 2-4 razy

a nastepnie schodzisz pod samochod i odkrecasz korek spustowy w misce

i pozwalasz zlac sie nadmiarowi oleju poprzez rurke przelewowa,

w momencie kiedy strumien oleju przestanie byc jednolity zakrecasz korek spustowy

i wtykasz korek wlewowy poprzez komore silnikowa

8b. drugi sposob rozni sie tym ze wlewasz olej do momentu az olej zacznie wylewac sie korkiem spustowym i zakrecasz go - musze uciekac stad ta nagla skrotowosc

Wielkie dzięki za szczegółowy opis bardzo mi się przyda :hi:

Czeka mnie wymiana oleju bo nie wiem czy poprzedni właściciel prawidłowo dolał olej. Mówił coś że mechanik dolewał ojej na oko że niby jak wleje więcej to gdzieś nadmiar wyleci ale nie wiem czy to prawda :shock3:

samo się nie wyleje :whistling: masz wytłuszczone co trzeba zrobić by nadmiar zlać :wink:

---------- Post dopisany at 20:40 ---------- Poprzedni post napisany at 20:38 ----------

w zakładzie gdzie robią takie rzeczy na bierząco zapłacisz 100 więc nie wiem ,czy warto ryzykować i źle zrobić wymianę....ja bym wolał poświęcić te złotówki i mieć spokój.....:wink:

Opublikowano

Aha dzięki. W okolicy raczej nie ma takiego zakładu będę musiał pewnie do Poznania. Mam jeszcze pytanko bo poprzedni właściciel mówił coś że w skrzyni było wymieniane jakieś koło czy sprzęgło i że tam niby jest inny olej niż w przekładni głównej nie wiem o co w tym chodzi to czyli w automacie są dwa rodzaje oleju?

Opublikowano

pierwsze słyszę :whistling:

Opublikowano

jest olej inny przy dyfrze

Opublikowano

w dyfrze tak ale nie 2 rodzaje w tipie :whistling:

Opublikowano

Wiem że podczas stania w korku coś zaśmierdziało i wylał się olej i nie szło dalej jechać. Moja skrzynia to model DFK 4 biegowa. Potem niby właśnie okazało się że to jakieś sprzęgło czy coś i wymieniono. Muszę się dowiedzieć co to dokładnie było. A może to sprzęgło hydrokinetyczne, ale czy tam jest inny olej?

Jednak są dwa oleje w skrzyni i w mechanizmie różnicowym wyczytałem tutaj

http://a4-klub.pl/audi-a4-b5-131/naprawa-remont-automatycznej-skrzyni-biegow-ag4-01n-dmx-a4-1997r-1-9tdi-119354/

Opublikowano

Witam kolegów. Trochę temat odgrzebię by nie zakładać nowego. Mam skrzynię AG4 (A4 1997, AFN) i sam chcę olej wymienić, bo nie takie to straszne (jestem też mechanikiem więc tego się nie boję). Problem w oleju, mianowicie warsztat, który do tej pory to robił zalał ją czerwonym olejem. Na fakturze wypisany FEBI 14738 czyli taki jaki ma być (żółty), gościu twierdzi, że taki musiał być wlany (no i w zaparte, że to ja musiałem coś zmieniać sam), ale po mojemu to chyba jakiś wałek. Wyszło to na jaw, jak kobita moja zahaczyła miską olejową skrzyni o kamień, ta się rozszczelniła i wyciekło co wyciekło - czerwony ch...go wie co. Teraz nie wiem co za bardzo robić: wlać taki sam czerwony (pewno jakiś tańszy ATF) czy zakupić ten żółty FEBI14738 i płukać (choć za bardzo to mi się nie widzi, gdyż uważam, że już lepiej niech jeździ już na tym co jest typie oleju). Skrzynia biegi zmienia ok lecz ma już na kulane 385 tyś. km (na tej czerwonce na pewno jakieś 65kkm jak nie 120 bo to druga wymiana w tym warsztacie) i chyba taka zmiana mogłaby jej zaszkodzić. Jakie jest wasze zdanie w tym temacie?

Opublikowano

Ja mam zalany czerwony bo też miałem ubytek przez nieszczelność chłodnicy

Pojechałem tylko dolać okazało się że olej zmieniany jeszcze w Szkopowni

Czyściutki a mechanik powiedział jak chcesz mieć problem ze skrzynią to zmień sobie olej

Opublikowano

Olej w automacie się zmienia jak w silniku tylko interwały są większe :wink:.

Zrobisz jak uważasz.....ja zmieniam i skrzynia śmiga aż miło.

Opublikowano

Arturoo, to że trza zmieniać to wiem, ino nie wiem co tam teraz zalane. Jutro, tzn w sobotę idę do gościa sprawę wyjaśnić. Niechby choć ustalił co mogli wlać... Może pracownik w ciula poleciał i chciał zarobić na oleju. Za litr liczył tego niby FEBI-ego 55zł. A w Szczecinie bez niczego dostane dzisiaj po prawie półtora roku za 39.

Opublikowano

kolor oleju do skrzyni biegow (ATF) nie ma znaczenia, nie kieruj sie kolorem zmieniajac olej czy dolewajac go

podczas wymiany oleju w skrzyni nie mozna go wymienic w 100%, maksymalnie jest to polowa,

wiec jezeli byl czerwony i taki zostal zlany a nowy jest slomkowy to i tak czerwony wezmie gore nad slomkowym

ale koniec pieprzenia o kolorach bo nie jest forum o teczy

jak masz kase lej olej o specyfikacji G 052 162 a czy to febi,mobil,itd. nie ma specjalnie znaczenia jaka marka

jezeli nie masz wizji placic wiecej nalej secyfikacje dexron 3 tez nie ma znaczenia marka

nie sluchaj zabobonow o tym ze wymiana moze zaszkodzic

a to ze w polsce kazdy chce zarobic i to jak najszybciej najczesciej oszukujac to juz inna sprawa

Opublikowano

Ja pisałem Marcinowi ;)

Ustal co wlali ,niech zaleją dobrym olejem i możesz dalej cieszyć się jazdą z automatem ;).

Opublikowano

W porzo. Aczkolwiek jazda tym automatem jak dla mnie jest do duszy. To kobiałki auto i ona nim śmiga. Potencjał silnika się marnuje...

---------- Post dopisany at 22:34 ---------- Poprzedni post napisany at 22:14 ----------

Kolego onsork, mnie nie chodzi tu o kasę na olej, ino czy takie ciągłe mieszanie różnych specyfikacji nie zaszkodzi skrzyni. Czy te oleje się nie "zważą", skoro połowa będzie inna. Wolałbym już chyba jeździć na jednym rodzaju. Powiedz mi jeszcze jak możesz, czy w sprzęgle olej przy wymianie zostaje, czy też się wymieni. Chodzi mi, czy przy spuszczonym oleju ze skrzyni i odkręconym spuście można uruchomić silnik, by pompa wyrzuciła wszystko na ile się da, czy się tego nie robi?

Opublikowano

zaczne od tego ze jestem pod wrazeniem przebiegu o ile jest to na jednej skrzyni,do czego mam watpliwosci,ale nie o tym tutaj i teraz.

przypadki kiedy zla specyfikacja oleju wplywa negatywnie na skrzynie sa naprawde marginalne i chodzi tutaj o malo wyczuwalna jakosc zmiany biegow

ja w mojej skrzyni od 3 lat mam olej najgorszy jakosciowo jaki chyba mozna wlac, jest to dexron 2 i co gorsze firmowany przez hurtownie czesci samochodowych,

przedpotopowa specyfikacja - ale ma jedna niezaprzeczalna zalete jest za darmo,

fakt jest wlany uszlachatniacz lubeguard ale mimo to

jezeli wlejesz olej o wlasciwej specyfikacji mozesz jezdzic i spac spokojnie nawet jezeli byl inny,

nawet gdyby, badzmy szczerzy i tak sie nikt nie przyzna jaki byl wlany,

ale jak bardzo Ci zalezy na prawdzie to pamietaj z akumulatorem podpietym na jajach jeszcze nikt nie klamal

pewnie ze idealizujac powinien byc ten sam o wlasciwej specyfikacji lany od poczatku ...do konca,

ale nawet olej tej samej specyfikacji a roznych producentow zapewne sie rozni

nie bedzie efektu "zwazenia" lub innych niespodzianek, a mowie to z praktyki

olej w sprzegle hydrokinetycznym zostanie w calosci, ogolnie trudno go zlac majac nawet wyjety konwerter

tylko stare mercedesy mialy zlewowa srube z konwertera

nie mozesz uruchamiac silnika przy spuszczonym oleju, ...pol biedy z lozyskami ale pomysl o panewkach ...i nie tylko

nawet gdybys to zrobil to schemat przeplywu oleju jest taki ze pompa zasysa najpierw przez filtr a potem przez plyte elektrohydrauliczna

ktore sa doslownie pare centymetrow nizej wiec i tak nie mialaby co specjalnie zassac i "wyrzucic"

Opublikowano

Dzięki wielkie za info. I to właśnie chciałem wiedzieć. Co do przebiegu to będzie autentyk i jedna ta sam skrzynia. Kobita kupiła je (auto) w Niemczech od prywatnego gościa, a teraz kiedy je przeglądam to po numerach skrzynia jest oryginał. Faktem jest, że Ona jeździ raczej delikatnie i może temu nic się nie dzieje, choć czasem coś szarpnie, jakoś inaczej bieg zmieni. Ale generalnie jest ok. Ja tej skrzyni nie lubię, bo jakby tu powiedzieć, jest wg mnie za głupia. Ciągle trzeba pilnować gazu, bo jak trochu więcej przycisnę to redukcja i obroty w górę, a TDI na obrotach rzędu 3500-4000 już nie przyspiesza... Ale kobiety lubią jak biegi same się zmieniają i nie muszą (w tym przypadku) wajchować hi hi. Zmieniłem sam teraz rozrząd, to i wymienię olej, a jak będzie trzeba to i skrzynię się rozbierze jak coś w niej walnie. Przypuszczam, że pierwsze polecą tarczki jak i w Twoim przypadku było... Jeszcze raz dzięki za pomocne informacje. Pozdrawiam.

---------- Post dopisany 17-02-2013 at 15:10 ---------- Poprzedni post napisany 09-02-2013 at 00:35 ----------

Witam ponownie. Olej wymieniłem, wlałem jak trza - FEBI 14738. Skrzynia pracuje ok. Zastanawia mnie tylko to, że zeszło (i weszło) z niej ok. 3.2l. Wymiana oczywiście dynamiczna, tzn. po spuszczeniu przez korek i potem przez rurkę po włączeniu i mieszaniu biegami. Po zalaniu uruchomiłem silnik, mieszałem biegami i dolałem do stanu. Mam małe pytanko: czy ta rurka w misce to jest długości ok. 5-6cm? Czy może ma być dłuższa?

Opublikowano

troche nie rozumiem jak udalo Ci sie wymienic olej dynamicznie.

przy wymianie okolo 3.5 litra powinno ulec wymianie wiec raczej metoda statyczna.

rurka przelewowa ma mniej wiecej te wymiary.

tak na marginesie to warto wymienic filtr, przetrzec magnes ze szlamu ktory jest w misce, to tylko 5 srubek 10mm i moze z 50pln za filtr

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...