Tom A4 Opublikowano 29 Sierpnia 2012 Opublikowano 29 Sierpnia 2012 Mam problem u kolegi ze skrzynią automatyczną. Otóż sytuacja wygląda następująco. Czasami po uruchomieniu auta wyświetlacz który jest na zegarach i pokazuje aktualny bieg po kilku chwilach znika ( gaśnie ) i skrzynia przechodzi w tryb serwisowy i pracuje tylko na 3-cim biegu po zgaszeniu i uruchomieniu ponownym auta problem pozostaje ale po postoju kilku godzin i ponownym uruchomieniu problem znika czyli raz na kilka kilkanaście uruchomień problem się pojawia. Po podłączeniu Vaga są następujące błędy. 00258 Przełącznik cewki 1 - otwarty obwód lub skrót do uziemienia lub B+ 00260 Przełącznik cewki 2 - otwarty obwód lub skrót do uziemienia lub B+ 00262 Przełącznik cewki 3 - otwarty obwód lub skrót do uziemienia lub B+ 00266 Przełącznik cewki 5 - otwarty obwód lub skrót do uziemienia lub B+ 00270 Przełącznik cewki 7 - otwarty obwód lub skrót do uziemienia lub B+ co może być przyczyną tych błędów ? ktoś ma jakieś sugestie lub pomysły co sprawdzić ?
onsork Opublikowano 29 Sierpnia 2012 Opublikowano 29 Sierpnia 2012 jaki to samochod? taki jak twoj? wiecej informacji
ghost2255 Opublikowano 29 Sierpnia 2012 Opublikowano 29 Sierpnia 2012 Wygląda na problem z "kabloteką" do skrzyni, albo wiązką wewnątrz. Stawiałbym jednak na problem na złączu skrzyni.
onsork Opublikowano 29 Sierpnia 2012 Opublikowano 29 Sierpnia 2012 zgadzam sie, taka ilosc bledow nie wskazuje na blad w samej skrzyni, a na problemy elektryczne, ale ja obstawialbym komputer skrzyni, a jezeli jest to A4 B5 to juz zapewne komputer i woda w nogach pasazera gdzie jest komputer
Tom A4 Opublikowano 29 Sierpnia 2012 Autor Opublikowano 29 Sierpnia 2012 auto to a4 b5 1,8 adr automat osnork możesz mi podpowiedzieć gdzie ten komputer jest ? bede jutro oglądał elektryke idącą do skrzyni a co z tym kompem w nogach pasażera ? gdzie on dokładnie jest ? ---------- Post dopisany at 23:22 ---------- Poprzedni post napisany at 23:19 ---------- 3 tygodnie temu wymieniany był G38 bo skrzynia pracowała tylko na 3 cim biegu i to pokazał Vag po wymianie do dziś zero problemów i błędów
onsork Opublikowano 29 Sierpnia 2012 Opublikowano 29 Sierpnia 2012 komputer jest dokladnie pod wykladzina, pod stopami pasazera aby tam podpatrzec co sie dzieje nalezy podniesc plastkowa oslone progu-tapicerke, a to umozliwi podniesienie tapicerki i wizje lokalna na komputer, ktory jest w takiej "walizce" i wstepny wglad co jest grane, czyli szukanie wilgoci, sniedzi ostatni raz majac taki problem w gabce pod wykladzina mialem 2-3 litry wody typowa przypadlosc audi a4-b5 i passatow woda dostaje sie tam i powoduje duze zniszczenia poniewaz komputer doslownie zaczyna plywac w wodzie a cala tapicerka-wykladzina jest nasaczona woda styki sniedzieja itd. sam zaznalem takiej okolicznosci przyrody... problem tkwi w podszybiu i w odprowadzaniu wody, glownie znad filtra kabinowego
Tom A4 Opublikowano 29 Sierpnia 2012 Autor Opublikowano 29 Sierpnia 2012 znam temat wilgoci z paska b5 gdzie moduł komfortu jest pod nogami kierowcy ale w a4 nie spotkałem nic podobnego jutro przeglądając skrzynie zerkne w miejsce pod nogami pasażera
ghost2255 Opublikowano 31 Sierpnia 2012 Opublikowano 31 Sierpnia 2012 Wyciągnięcie komputera to max 10 minut. Jak będzie suchy, to obejrzyj dokładnie okrągłą wtyczkę na skrzyni.
Tom A4 Opublikowano 8 Września 2012 Autor Opublikowano 8 Września 2012 Wszystko sprawdzone wtyczki przy skrzyni, komputer pod nogami pasażera suchutki. Wykasowałem błędy i jak narazie nic się nie dzieje. ---------- Post dopisany 08-09-2012 at 15:11 ---------- Poprzedni post napisany 01-09-2012 at 15:59 ---------- Błędy pojawiły sie z powrotem wykasowanie nie daje efektu auto postało 1 dzień jak deszcz popadał i znowu skrzynia weszła w tryb awaryjny i pracuje tylko na 3 cim biegu. Wymieniony został multifunkcyjny przełącznik skrzyni bbiegów bo wylewał sie z jego wnętrza olej przez złącze wtyczki za co odpowiada czarna okrągła wtyczka ?
ghost2255 Opublikowano 10 Września 2012 Opublikowano 10 Września 2012 za wiązkę do elektrozaworów w płycie sterującej skrzyni biegów.
Tom A4 Opublikowano 11 Września 2012 Autor Opublikowano 11 Września 2012 przejżałem wszystkie wtyczki na skrzyni sprawdziłem wiązke pod kątem przerwanych przewodów i wszystkie są ok. Sprawdzony poziom oleju w skrzyni ,a błędów jest raz 7 raz jest 5 raz 4 i wszystkie związane sa z zaworami w skrzyni. Zauważyłem wczoraj że w chwili gdy zostaje przekręcony kluczyk w stacyjce symbol bucika przy dźwigni zmiany położenia błyśnie i przygasa, a wcześniej zapalał się i gasł dopiero w momencie wciśnięcia pedału chamulca.
szymus_k Opublikowano 11 Września 2012 Opublikowano 11 Września 2012 jeszcze sa kabelki przy wybieraku skrzyni- jest tam dość delikatna wtyczka i może to sieje problemy (w wybieraku też jest taka elektroniczna płytka). Może to padło
Tom A4 Opublikowano 12 Września 2012 Autor Opublikowano 12 Września 2012 tam też wszystko sprawdzone. Wszystko wskazuje na uszkodzenie w samej skrzyni a naprawa jest nieopłacalna wiec bedziemy przekładac tego przeklętego automata na manual.
onsork Opublikowano 12 Września 2012 Opublikowano 12 Września 2012 to nie jest uszkodzenie w skrzyni, nie ma mowy, to jest problem elektryczny, elektroniczny w skrzyni oprocz elektrozaworow ktore sa pod miska olejowa nie ma zadnych elektronicznych czy elektrycznych elementow objaw ktory opisales na samym poczatku, czyli zanikanie liter z aktualnym biegiem wystepuje tylko w jednym przypadku - odlaczenia komputera nawet w przypadku powstawania jakichkolwiek bledow zawsze wyswietlacz funkcjonuje sugerowalbym takie rozwiazanie, kiedys mialem problem w jednym aucie z komputerem skrzyni, ale nie bylem tego pewien, wiec zadzwonilem do sprzedajacego na allegro i zapytalem czy jest mozliwosc ze bede mogl zwrocic jezeli nie bedzie mi potrzebny i ja zaplace za przesylke w obie strony, a on niech sobie go zaplombuje czy zabezpieczy, gdybym chcial podmienic, zgodzil sie jest jeszcze taka mozliwosc ze przewod-tasma, ktora laczy elektrozawory z komputerem i jest pod miska olejowa powoduje takie cuda, jest dosc podatna na zuzycie i krucha, kiedys zapytales co to jest ta okragla wtyczka, to wlasnie koniec tej tasmy widac na zewnatrz skrzyni, ale jezeli sa z nia problemy to wtedy nie ma objawow migania blokady P przy lewarku czy zanikania PRND na wyswietlaczu Czci do automatycznych skrzy biegw: Wizka elektryczna (098, 01P, 099) globalnie obstawilbym komputer tez nie chce was odciagac od pomyslu zamiany na manual, bo zywotnosc tych skrzyn nie jest nadzwyczajna, miekkie elementy wewnatrz skrzyni maja ograniczona zywotnosc jak zreszta we wszystkich automatach i generalnie od 200-250tys.km zaczynaja sie problemy, oczywiscie nie ma problemu aby taka zywotnosc wydluzyc o nastepne dziesiatki jak nie setki kilometrow ale do tego potrzebny jest remont, aby wymienic newralgiczne elementy
Tom A4 Opublikowano 14 Września 2012 Autor Opublikowano 14 Września 2012 Wiązka nie jest zbyt tania. Auto ma nakulane 170 tyś i jest to autentyczny przebieg. Właściciel zdecydował że nie będzie się męczył z tym automatem bo jak stwierdził że kupi komputer i będzie ok to pojeździ jakiś czas i znowu coś się sypnie. Pytaliśmy o koszt remontu takiej skrzyni i jest nieopłacalny od 2000 tyś do 2500 tyś. Za kwote 1200 zł jest kompletna przekładka. Wczoraj po podpieciu vaga okazało się że przy próbie odczytu temperatury pokazuje tylko 3 stopnie więc coś kolejnego się już rozsypało dodatkowo przy przełączeniu z Drive na R pojawia się mocne szarpnięcie i czasami dość głośny stuk wiec raczej ta skrzynia już się kończy. ---------- Post dopisany 14-09-2012 at 21:10 ---------- Poprzedni post napisany 13-09-2012 at 08:48 ---------- no i skrzynia zdechła pracuje tylko na biegu nr 1 ---------- Post dopisany at 21:10 ---------- Poprzedni post napisany at 21:10 ---------- no i skrzynia zdechła pracuje tylko na biegu nr 1
onsork Opublikowano 14 Września 2012 Opublikowano 14 Września 2012 odlacz komputer, powinna wtedy byc w trybie awaryjnym, czyli 3 bieg, a to pozwoli na miare sensowne poruszanie sie
Tom A4 Opublikowano 15 Września 2012 Autor Opublikowano 15 Września 2012 Po odpięciu komputera brak reakcji tylko 1 bieg. Nie chce wejść w tryb awaryjny. Porażka te skrzynie
onsork Opublikowano 15 Września 2012 Opublikowano 15 Września 2012 no to musze powiedziec ze problem pierwsza klasa, dosyc dobrze znam ten model skrzyni, przerobilem ich kilkadziesiat, ale w tym przypadku baza porad na odleglosc juz mi sie wyczerpala kazda skrzynia automatyczna jest tak skonstruowana aby w przypadku sytuacji kryzysowej, usterki itd. pojawial sie tryb awaryjny, ktory ma zminimalizowac dalsze uszkodzenia, i jezeli sam tego nie zrobi to najlatwiej to osiagnac poprzez odpiecie komputera
Tom A4 Opublikowano 15 Września 2012 Autor Opublikowano 15 Września 2012 ta skrzynia jest bardzo dziwna bo biegi od D,1,2,3 można przełączać bez przyciskania przełącznika na drążku. Dowiedziałem sie że jest to auto po niemieckiej policji i jest sporo przerobione np: tylna kanapa otwiera się po naciśnieciu przycisku w schowku jest masa wtyczek i dziura wielka jak radio cb. Najwyraźniej skrzynia była nieżle katowana. Mam kilku znajomych co mają automaty i każdy ma jakieś ale do tych skrzyń owszem wygoda jest ale jak dla mnie katastrofa te skrzynie. ---------- Post dopisany at 14:21 ---------- Poprzedni post napisany at 14:20 ---------- Po odpięciu komputera trybu awaryjnego brak.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się