bawół1 Opublikowano 9 Września 2012 Opublikowano 9 Września 2012 witajcie , proszę o poradę co może być problemem takich dużych korekt krótko jak i długoterminowych na jednym z banków? Czuć że silnik poszarpuje zarówno na obr. jałowych jak i po dodaniu gazu. Przyśpiesza w miarę płynnie. Podejrzewam lejący wtrysk , świeca/ świece , kable , cewka? Gaz wyłączony , a korekty kasowałem .Jazda teraz tylko na PB . Zaraz po skasowaniu korekty krótkoterminowe na jednym z banków lecą znowu - 20 % . Czasem przydymiał .Ale nie za każdym razem. Nie wiem co jeszcze mierzyć. Sondy chodzą obydwie ( kupione ok 3 mies. temu). W lutym wymieniałem jeden z napinaczy i łańcuchy. Ale już wcześniej też problem raczej istniał. VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM <br /><br /> ---------- Post dopisany 04-09-2012 at 18:08 ---------- Poprzedni post napisany 03-09-2012 at 22:41 ---------- Nikt nie pomoże ? mogę zrobić jakieś konkretniejsze logi ale powiedzcie jakie . ---------- Post dopisany 09-09-2012 at 20:54 ---------- Poprzedni post napisany 04-09-2012 at 18:08 ---------- Poszukuję dalej problemu. Wymienione świece , kable sprawdziłem miernikiem i wszystkie niby ok. Dziś czyściłem wtryskiwacze PB . Po tym zabiegu auto równiej chodzi , jest zdecydowanie zrywniejsze. Myślałem że problem rozwiązany. Jednak gdy podłączyłem VAG , skasowałem adaptacje i pojeździłem trochę otrzymałem takie oto wyniki ... Czy ktoś mógł by mi powiedzieć które pole odpowiada za który BANK w kanałach 6 i 7 ? Trochę się gubię, na kanale 6 są 3 pola w których ukazują się wyniki , znowu kanał 7 to aż 4 pola . <br /><br />
german81 Opublikowano 9 Września 2012 Opublikowano 9 Września 2012 zrób logi z bloku 2 20 31 32 dynamicznie . sa jakies błedy zapisane w pamici sterownika .
bawół1 Opublikowano 9 Września 2012 Autor Opublikowano 9 Września 2012 zrób logi z bloku 2 20 31 32 dynamicznie . sa jakies błedy zapisane w pamici sterownika . w moim roczniku korekty długie i krótkie są bodaj w grupie 6 i 7 , chyba że się mylę. błędów brak .a rozjazd banków jest. Czas wtrysku ( średni ) wychodzi ok 2-2,3 ms. Da się sprawdzić VAGiem poprawność ustawienia rozrządu ?
german81 Opublikowano 10 Września 2012 Opublikowano 10 Września 2012 nie sprawdzisz rorzadu wagiem , zrób logi dynamiczne z bloku 2 6 7
bawół1 Opublikowano 12 Września 2012 Autor Opublikowano 12 Września 2012 Nie wiem czy dobrze zrobiłem logi.Ale zrobione podczas jazdy 3 bieg , niestety nie do odcięcia , Co można z tego wywnioskować ? Butla od gazu zakręcona od kilku dni. Adaptacje kasowałem. Jeździłem kilka dni tylko na PB.Błędów na kompie brak. Korekta -20 % która się utworzyła na kanale 7 drugie okno dotyczy korekty czasów wtrysku na biegu jałowym? Jeśli tak to który to bank , które cylindry ? Czy dobrze myślę że Bank 2 cylindry 4,5,6 . VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM jeździ fajnie, przyśpiesza b. dobrze. Na biegu jałowym bardzo lekkie odczuwalne drgania. Zapłony nie słychać aby wypadały. coś znalazłem . ImageShackŽ - Online Photo and Video Hosting ImageShackŽ - Online Photo and Video Hosting
german81 Opublikowano 13 Września 2012 Opublikowano 13 Września 2012 logi nie sa zbyt dobrze zrobone ,ale widac ze przepływka troche za mało widzi .problem jest na pierwszym rzedzie cylindrów .zacznij od sprawdzenia czy odmy nie sa popekane i sprawdz czy czasem katalizator sie nie zapchał .mozesz tez zamiecic wtryski stronami .rzad pierwszy to prawa połówka silnika .
bawół1 Opublikowano 13 Września 2012 Autor Opublikowano 13 Września 2012 logi nie sa zbyt dobrze zrobone ,ale widac ze przepływka troche za mało widzi .problem jest na pierwszym rzedzie cylindrów .zacznij od sprawdzenia czy odmy nie sa popekane i sprawdz czy czasem katalizator sie nie zapchał .mozesz tez zamiecic wtryski stronami .rzad pierwszy to prawa połówka silnika . rząd pierwszy jak rozumiem ze cyl. 1,2,3. Katalizatorów nie mam , tłumiki przelotowe są. Przy ostatnim czyszczeniu wtrysków zamontowałem je odwrotnie , chyba że mi się już pomieszały. Odma w moim ACK jest bardzo prosta , łączy z przodu tylko dwie głowice . A z tyłu jest rura ze skrzyni korbowej do dolotu. NIe są popękane. Zastanawiam się również nad dolotem , moze ten walec od zmiennej długości coś nawalił. Nadmienię , ze w lutym sam rozbierałem rozrząd i napinacze. Blokadę wału miałem, natomiast blokadę do kół zębatych zrobiłem sam. Nieco niejasny jest dla mnie sposób liczenia 16 ogniw odstepu na łańcuchu przy napinaczu. Może tam coś źle złożyłem. Także rozważam równiż źle złożony rozrząd . Może się pomyliłem o ząbek na łańcuchu po tej jednej stronie ? Na Kanałach 26 i 27 gdzie mam pracę napinaczy i kąt wyprzedzenia zapłonu mam równiutko 0 /0 . Przy przyspieszaniu obie strony jednakowo po 21/21 st. Czy te wskazania na kanale 27 "0 / 0" mogę uznać że zmienne fazy dobrze złożyłem? Czy gdybym się pomylił o ząbek to nie byłoby na jednej stronie np. -3 ,4 st ???
german81 Opublikowano 13 Września 2012 Opublikowano 13 Września 2012 jak bys miał złozony zle łancuch wywalało by bład
bawół1 Opublikowano 13 Września 2012 Autor Opublikowano 13 Września 2012 jak bys miał złozony zle łancuch wywalało by bład Skoro tak, to zaufam że łańcuchy są założone ok. Dziś zamieniłem wtryskiwacze stronami. Nic to nie zmieniło. Dalej Bank 2 wali okolice -20 %. , chociaż po skasowaniu korekt pojeździłem z 10 km to już widać to w korektach krótkoterminowych , długie na tej stronie ustaliło na razie -3,9 % ,ale na pewno wzrośnie. Następną rzeczą którą trzeba by zrobić to chyba zamiana sond stronami. Sondy praktycznie nówka , kilka miesięcy mają ( Bosch). Jak silnik ustawi sobie te wszelkie korekty to ładnie oscylują .
german81 Opublikowano 14 Września 2012 Opublikowano 14 Września 2012 masz tu linka z instrukcia serwisowa jak powinien byc zamontowany łancuch dla pewnosci mozesz sprawdzic czy jest wszystko w porzadku . ElsaWeb - Removing and installing camshafts and camshaft adjuster
bawół1 Opublikowano 14 Września 2012 Autor Opublikowano 14 Września 2012 masz tu linka z instrukcia serwisowa jak powinien byc zamontowany łancuch dla pewnosci mozesz sprawdzic czy jest wszystko w porzadku .ElsaWeb - Removing and installing camshafts and camshaft adjuster Tego mi było trzeba dzięki. Widziałem wiele ilustracji przedstawiających to ustawienie ale nigdy tak dokładnie. Pamiętam że jak to składałem to mi coś nie pasowało ,że po jednej stronie przypada cecha na ząb , a z drugiej strony na rolkę. I teraz coraz bardziej jestem przekonany że tam o ząbek się nie zgadza . Tylko mi powiedz : Cylinder head (left-side) - to jak to rozpatrywać ? stojąc przed maską ? Sorry , ale się gubię . Lewa głowica to od strony Filtra powietrza?
german81 Opublikowano 14 Września 2012 Opublikowano 14 Września 2012 wedłuk mi znanych instrukci serwisowych lewa strona to strona kierowcy w autach europejskich .
bawół1 Opublikowano 15 Września 2012 Autor Opublikowano 15 Września 2012 Zrzuciłem dziś dekiel cylindrów 4,5,6 ( czyli strona kierowcy ) . No i jeszcze raz przeliczyłem rolki łańcucha. Jednak źle ustawiłem.Na tym Banku rolki 1 i 16 powinny znajdować się po zewnętrznej stronie od znaku na wałku. Pomyliłem się o jedną rolkę . Odkręciłem wałek ssący , ale utknąłem.Mimo kombinacji nie mogłem wyjąć wałka. Odkręciłem później napiancz, ale osłona rozrządu skutecznie powstrzymuje wyjęcie napinacza !! Czy ktoś to przerabiał i wie czy jest sposób aby wyjąć napinacz gdy osłony są zamontowane? Luzowałem osłony odginałem je, ale oparły się o koło paska rozrządu . Aż mnie mdli na myśl że będę musiał zwalać cały przód.
german81 Opublikowano 15 Września 2012 Opublikowano 15 Września 2012 nie wiem jak w v6 ale w 1.8 nie zrobisz tego bez podniesienia wałków razem z napinaczm .
bawół1 Opublikowano 20 Września 2012 Autor Opublikowano 20 Września 2012 Dziś powalczyłem jeszcze aby wyjąć wałek ssący. Niestety nie udało się. Zrzuciłem cały przód , poluzowałem metalową osłonę paska rozrządu , odsunąłem ją co pozwoliło nieco wyżej podnieść napinacz , łańcuch zluzował się na tyle ,że udało się przecisnąć rolkę na wałku bez jego wyciągania ( oczywiście mostki były odkręcone) . Wałek przymocowany już z powrotem. Rolki przeliczone i teraz wg rysunków z Elsy pasuje Już nie wiem czy jak mam tak wszystko rozłożone czy nie zrzucić drugiego dekla. Chociaż tam powinno być ok . Jeszcze muszę sprawdzić Simering na tym wałku ssącym który wyciągałem. Bo pomimo że go wymieniałem w lutym to zaczął cieknąć. W Elsa znalazłem,że simeringi mają być kierunkowe. A ten właśnie wałek jako jedyny obraca się odwrotnie do wskazówek zegara ( patrząc od strony czujnika Halla ). Jestem prawie pewny ,że tam jest zwykły wsadzony i rowki na simeringu zamiast wrzucać olej do środka wypompowują go ---------- Post dopisany 19-09-2012 at 19:48 ---------- Poprzedni post napisany 16-09-2012 at 14:29 ---------- Poskładałem dziś maszynę. Załatwiłem po znajomości z ASO blokady do rozrządu i poskładałem jak powinno być. Pierwsze odpalenie i ..... jak on równo pracuje . Odkąd go mam ( 4 lata )nigdy tak równo nie chodził Zniknął taki dziwny dźwięk jakby przedmuchu w wydechu ( pewnie dlatego że rozrząd był rozjechany). No i zauważalny dużo mocniejszy dół. Kompa jeszcze nie podpinałem. Więc nie wiem czy wreszcie obie strony będą miały te same czasy wtrysku, ale jest na pewno dużo lepiej. Może jeszcze w pamięci ma korekty długoterminowe dla jazdy przed rozbiórką. Stwierdziłem ,że bez blokady wałków to nie ma roboty w V6. Owszem chodzić będzie, ale nigdy tak idealnie nie ustawi się. napiszę czy coś się zmieniło na korektach i kompie. ---------- Post dopisany 20-09-2012 at 17:16 ---------- Poprzedni post napisany 19-09-2012 at 19:48 ---------- Dziś podpiąłem VAGa. Najpierw sprawdziłem błędy. Pojawił się "camshaft adjustment' . Trzy razy go usuwałem aż wreszcie zniknął i się nie pojawił. Oto jak to teraz wygląda po przestawieniu jednego ząbka na łańcuchu i ustawieniu rozrządu na blokadach. VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Opisy pól są trochę skopane i nie wiem czemu RPM nie widać , wiem ze trzeba było wrzucić grupę 02 , tam pewnie by było ok. ps. czy przy prawie odcince wskazania przeływki na poziomie 162 g/s są w porządku? Było to przy ok 6000-6500 RPM. Kolego German81 czekam m.in. na twoją opinię . Jeśli jest ok , a tak mi się wydaje to zabiorę się za strojenie gazu w weekend.
german81 Opublikowano 20 Września 2012 Opublikowano 20 Września 2012 teraz wyglondaja te korekty ok przepływka tez pokazuje dobrze .
bawół1 Opublikowano 20 Września 2012 Autor Opublikowano 20 Września 2012 teraz wyglondaja te korekty ok przepływka tez pokazuje dobrze . Cieszy mnie to . Dziękuję bo dzięki tobie wiedziałem gdzie szukać , trochę roboty było ale warto było. Silnik chodzi jak nigdy .
bawół1 Opublikowano 30 Września 2012 Autor Opublikowano 30 Września 2012 Jak w silniku 2,8 30 v działa OL ? Zauważyłem z obserwacji ,że ecu wchodzi w pętlę otwartą od około 4800 rpm. Ale czy występuje tryb przejścia w OL poniżej tych obrotów ? Np. przy gwałtownym wciśnięciu pedału gazu ? Pytam , gdyż stroiłem lpg i chyba miejscowo za bogato wystroiłem i sondy na ułamek sekundy wskakują powyżej 0,8 v i silnik poszarpuje. Moze ma tendencję do wchodzenia w OL? A może tak powinno być i nawet w niskim obrotach przy przyspieszaniu Ecu powinno wejsc w OL , a u mnie w tym przedziale jest za ubogo i dlatego w niej nie pozostaje ? log z jazdy na LPG VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM
german81 Opublikowano 30 Września 2012 Opublikowano 30 Września 2012 co rozumiesz pod skrutam OL . jak robisz logi to zrób je dynamicznie od 1500-6500 obr na LPG wtedy zobaczymy jak jest wystrojona instalacia .
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się