Skocz do zawartości
IGNOROWANY

wzmocnienie docisku / mocne sprzęgło do wzdłużnego afna


fusse

Rekomendowane odpowiedzi

czy ktos z naszych bawil sie kiedys w zmacnianie docisku? poprzez dawanie podwójnego słoneczka, z tym,ze jedno jest podciete? w ten sposob wlasnie wzmacnia dociski radzik .dlatego kaze stare i nowe sprzeglo mu przysłać. w takim wypadku trzeba jeszcze docisk stoczyć o grubosc jednego sloneczka,zeby wymiar sie zgadzał. taki docisk wzmacnia sie 30-40% wzgledem serii ,ale za to staje sie twardszy pedal sprzegla. no i tu pytanie jak mocno twardy sie staje... czy idzie jeszcze jezdzic czy beton jak traktorze... i czy w ogole ktos mial doczynienia z takim dociskiem .

tutaj krótkie opisy przerabiania:

Warsztat: Wzmocnienie docisku sprzęgła - Mickey Garage

Jak wzmocnić sprzęgło domowymi sposobami?? FOTO PORADA :D : Speed - Najwieksze forum uzytkownikow aut Volkswagen Golf -

juz pytalem w paru miejscach ale tutaj tez zapytam, czy sprzeglo z AWX'a to jedyne seryjne sprzeglo ktore podchodzi do afna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam sprzęgło ze wzmocnionym dociskiem o 40% od Radzika i nie ma tragedii, pedał pracuje tylko trochę ciężej niż seryjny ( pierwsze takie wrażenie ) a aktualnie chyba tak się przyzwyczaiłem że nie zwracam na to uwagi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mrogal ma wzmocnione sprzegło:wink:

Fuse ale seryjny nowy AWX wyjdzie Cie tyle samo co wzmocnienie twojego obecnego sprzęgła, a do 400nm wytrzyma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale ja chcialem wzmocnić nowy docisk. samemu. co to za problem jest rozwiercic pare nitów, przelozyc sloneczko, podciac je, zlozyc a na koniec dac do przetoczenia 2mm. to co radzik robi to zadna filozofia ;) stoje wlasnie przed dylematem. albo dawac serie awx pod swoj dwumas, lub pod jednomas. na nowy dwumas nie stac mnie. i jezdzic na takim setupie jak jest i juz nic nie kombinowac. albo wzmocnic docisk w nowym awxie, dac jednomas, kupic 260tki i robic ponad 200koni. nie wiem :)

a jednomas z 1z podchodzi w ogole pod sprzeglo awx ? czy tylko sprzeglo z 1z podchodzi pod jednomas 1z?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daj sobie spokój z tym jednomasem:whistling:

Radzik zmienia okładziny cierne czy jak to tam zwał na sprzęgle jeszcze:wink: jak sie wejdzie na jego strone to jest pare opcji wzmacniania sprzęgła procentowo

a moze i nie okładziny, gdzies to chyba na lewo wyczytałem:grin:

Cennik - regeneracja i tuning sprzgie samochodowych. Przyblione ceny za usugi wykonywane w naszej firmie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tym jednomasem to jest tak,ze jedni pisza,ze ok innym nie pasuje, musialbym sie przejechac takim zeby ocenic. napisalem juz posta na swoim miescie,moze ktos ma taka fure i przewiezie mnie. radzik zmienia tez okladziny, ale to zalezy jak sie z nim dogadasz. w naszych a4 glownym problemem nie jest wlasnie tarcza, a slaby docisk ( jak na serie auto to docisk jest git, tylko schody sie robia przy 400nm).

nie wiem co robic, ladować sie jeszcze w moc czy odpusic.. auto 16 lat, zaraz 17 bedzie mialo, ciul wie ile wyrtzyma jeszcze blok i skrzynia. chyba sobie odpuszcze i zaloze te z awxa. albo seria dwumas ktory juz troche naparza, albo jednomas. chyba,ze jakas fajna uzywka dwumas, ale to nie wiem czy idzie w reku go sprawdzic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O jednomasach gadaja Ci którzy nie modzą auta czyms wiecej niz softem na forum, zaden z projektów na forum nie jest oparty na jednomasie, przegrzeb wątek Mekto opisał jak piekny to jest seryjny jednomas przy mocach ponad 160km:wink: chcesz jednomasa to i tak musisz go wzmocnić, wiec naprawde najlepszym wyjsciem bedzie kupno sprzęgła kompletnego z AWXa, ja u siebie wymieniałem dwumasa po 280tys, mechanik stwiredził że jest w dobrej kondycji, takze nie koniecznie dwumas moze być walniety u Ciebie.

a 400nm w AFNie to juz naprawde jest kosztowne do uzyskania, a jeszcze żeby było płaskie to juz w ogóle chyba nie na ten silnik:wink:

chociaż takie gtb22 + 230 mogły by konkretnie zamieszać:naughty: bo brd i 230 nie dadza takiego momentu:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piotrek muszę się z tobą nie zgodzić bo mam jednomasa z 1z + wzmocnioną tarczę i złego słowa odkąd go założyłem nie mogę powiedzieć

tylko że ja mam setup avf+caha+fmic wtryski puki co seria

schody z jednomasem zaczynają się wtedy gdy poduszki pod silnikiem skrzynią lub też wydech lub inne badziewia typu skrzynia dają nam w dupe i mamy drgania w przedziale 1800-2000obr/min a naprawdę widzę to po swoim że wszystko ma znaczenie i kondycja reszty podzespołów także

więc moje zdanie jest takie że jednomas jest jak najbardziej dobry zaraz po nim sprzegło 240mm z avf-a które moment przenosi znakomicie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piotrek muszę się z tobą nie zgodzić bo mam jednomasa z 1z + wzmocnioną tarczę i złego słowa odkąd go założyłem nie mogę powiedzieć

tylko że ja mam setup avf+caha+fmic wtryski puki co seria

schody z jednomasem zaczynają się wtedy gdy poduszki pod silnikiem skrzynią lub też wydech lub inne badziewia typu skrzynia dają nam w dupe i mamy drgania w przedziale 1800-2000obr/min a naprawdę widzę to po swoim że wszystko ma znaczenie i kondycja reszty podzespołów także

więc moje zdanie jest takie że jednomas jest jak najbardziej dobry zaraz po nim sprzegło 240mm z avf-a które moment przenosi znakomicie

no tak ale Ty masz tylko koło z jednomasa, sprzegło większe i dotego wzmocnione, to wiesz koszt jest taki sam jak zakup AWXa, a dla AFN według mnie to wystarczajace, mało który 190km przekracza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piotrek muszę się z tobą nie zgodzić bo mam jednomasa z 1z + wzmocnioną tarczę i złego słowa odkąd go założyłem nie mogę powiedzieć

tylko że ja mam setup avf+caha+fmic wtryski puki co seria

schody z jednomasem zaczynają się wtedy gdy poduszki pod silnikiem skrzynią lub też wydech lub inne badziewia typu skrzynia dają nam w dupe i mamy drgania w przedziale 1800-2000obr/min a naprawdę widzę to po swoim że wszystko ma znaczenie i kondycja reszty podzespołów także

więc moje zdanie jest takie że jednomas jest jak najbardziej dobry zaraz po nim sprzegło 240mm z avf-a które moment przenosi znakomicie

no tak ale Ty masz tylko koło z jednomasa, sprzegło większe i dotego wzmocnione, to wiesz koszt jest taki sam jak zakup AWXa, a dla AFN według mnie to wystarczajace, mało który 190km przekracza

I tutaj możesz sie pomylić że rzadko który może 190 przekroczyć. Dzisiaj w golfie III AFN+216+11+GTB17+ FMIC+3BAR wypluł 202 kuce 430nm w tym 380nm przy 2tys :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

202, 430.. ehehhehe, Kowi, skad my to znamy : ) heheheh.

czy w ogole sprzeglo z awx'a podchodzi pod jednomas? szukalem postow tego uzytkownika co Kowi pisales,lecz nic nie znalazlem, mozesz przyblizyc co tam sie dzialo u niego? w kazdym prawie porobionym golfie siedzi jednomas plus jakies g60 i jakos nie narzekają. kurde kusi mnie ten jednomas, ale obawiam sie tych wibracji. znajomy ma golfa 1z , musze sie spotkac i przejechac, to ocenie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to ta hamownia cos lekko daje bonusem:naughty: to przy 230 to by było pewnie ze 250km:whistling: rozumiem setup 11+230+ gtb22 to 200 pęka spokojnie

---------- Post dopisany at 23:22 ---------- Poprzedni post napisany at 22:27 ----------

Dla potwierdzenia wykresik

753a56f750f86ed1m.jpg

stąd Wykresy z hamowni - tu zamieszczamy wyniki pomiarów mocy !! : TDI - Strona 12 - Najwieksze forum uzytkownikow aut Volkswagen Golf -

takze te 202km jest mocno watpliwe z 216kami:polew: no chyba że Agma hamowała :wink:

---------- Post dopisany 10-09-2012 at 11:06 ---------- Poprzedni post napisany 09-09-2012 at 23:22 ----------

202, 430.. ehehhehe, Kowi, skad my to znamy : ) heheheh.

czy w ogole sprzeglo z awx'a podchodzi pod jednomas? szukalem postow tego uzytkownika co Kowi pisales,lecz nic nie znalazlem, mozesz przyblizyc co tam sie dzialo u niego? w kazdym prawie porobionym golfie siedzi jednomas plus jakies g60 i jakos nie narzekają. kurde kusi mnie ten jednomas, ale obawiam sie tych wibracji. znajomy ma golfa 1z , musze sie spotkac i przejechac, to ocenie ;)

G60 to sprzęgło z VRa, niestety do nas to nie podejdzie, a u mekto seryjny jednomas ze sprzęgłem nie wytrzymał rok czasu, jak chcesz koniecznie jednomasa to tylko po wzmocnieniu, ale na poczatek radził bym sie tym przejechać, zobaczyc jak to współpracuje:wink:

Swego czasu ktos na forum sprzedawał takie komplety jednomasowe wzmocnione do AFN/AVG wzdłóżnego, ale cena wachała sie w granicach 1700zł, czyli tyle co seryjny AWX z dwumasem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy mgółbym ktoś podać mi nr jednomasu który podejdzie do silnika wzdłużnego AVB 1.9 TDI 101km passat fl 2004 rok........czy taki podejdzie do mojego?

Koło zamachowe jednomas Vw 037105273 TDI G60 (2615615134) - motoAllegro

u mnie bedzie Sachs Performance + jednomas (jak znajdę właściwy)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

202, 430.. ehehhehe, Kowi, skad my to znamy : ) heheheh.

czy w ogole sprzeglo z awx'a podchodzi pod jednomas? szukalem postow tego uzytkownika co Kowi pisales,lecz nic nie znalazlem, mozesz przyblizyc co tam sie dzialo u niego? w kazdym prawie porobionym golfie siedzi jednomas plus jakies g60 i jakos nie narzekają. kurde kusi mnie ten jednomas, ale obawiam sie tych wibracji. znajomy ma golfa 1z , musze sie spotkac i przejechac, to ocenie ;)

Witam wszystkich, chciałem dołączyć się do pytania:

Czy sprzegło i docisk z AWX'a podchodzi podchodzi pod jednomas z 1Z - oczywiście po przeróbkach osadzenia (na tarcze 240mm) ?

Niestety jestem w AFN+ po wymianie całości na jednomas + sprzęgło i docisk Sachs 1Z i to był wieeeeelki błąd.

Jednomas super sprawa - aż miło się jeździ, czuć że zdecydowanie lżejsze jest to koło , auto szybciej reaguje lecz wymaga większego wyczucia od kierowcy.

Niestety zawiodłem się na sprzęgle - bo standardowe sprzęgło od 1Z przenosi mniejszy moment niż mój seryjny dwumas z przebiegiem 270 000 km .

Nawiasem mówiąc ciekaw jestem czy to od g60 było by mocniejsze, czy takie samo.

Czy jest ktoś na tym forum, kto zakładał do TDI VP wzdłużnego koło jednomasowe + sprzęgło od czegoś seryjnego ?

Ja już wiem, że pasuje z Audi S2 Qpe Quattro (niestety w chorych pieniądzach), ale z czego jeszcze ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może zapytam inaczej, czy ktoś łączył TDI VP wzdłużny, koło jednomasowe z 1Z oraz np tarcze i docisk z b6 AWX ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

duzo ludzi poleca Radzikowskiego , a ja nie ! Robił mi sprzegło ,wzmacniał tarcze i docisk i nie było zadnej poprawy ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...