czesio82 Opublikowano 9 Września 2012 Opublikowano 9 Września 2012 Witam Kolegów, Mam problem z moim 1Z, a mianowicie auto kompletnie traci moc w przedziale 2900-3100 obrotów przy normalnej jeździe. Kiedy auto dochodzi w okolice 3000 czuję delikatne szarpnięcie i przestaję ciągnąć. Potrafi delikatnie zwiększać prędkość, ale nie jak TDI. Samochód wtedy nie przyśpiesza tylko się rozpędza ;-) Niekiedy mam problem z wyprzedzeniem małych, zrywnych Daewoo Tico :-) Jeśli na chwilkę odpuszczę gaz i dodam go ponownie, samochód znów przez chwilę przyśpiesza (potrafi zwiększyć prędkość o jakieś 15km/h) jednakże po chwili znów uaktywnia się dziura mocy i jeśli chciałbym kogoś wyprzedzić, to znów muszę na chwilę odpuścić gaz. Problem uwydatnia się kiedy jadę pod górkę lub mam większe obciążenie. Dziura mocy zauważalna jest wtedy już na niższych obrotach. Podczas robienia logów, kiedy auto dość gwałtownie wchodziło na obroty Dziura mocy uaktywniała się wyżej, na około 3800 obrotów. Dodam że czyściłem ostatnio EGR oraz N75. Nic się nie zmieniło. Wklejam linki do logów, które udało mi się wykonać i bardzo proszę doświadczonych kolegów o analizę. Niestety logi mogłem wykonać tylko na wersji 208.1, bo wszystkie inne wersje inne nie chodzą na moim sprzęcie Dynamiczne: 001 VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM 003 VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM 004 VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM 008 VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM 010 VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM 011 VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Statyczne: 001,003,004 VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM 007 VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM 013 VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM
Sztomel Opublikowano 10 Września 2012 Opublikowano 10 Września 2012 U Ciebie słabiutko działa N75 więc go wymień lu stary zregeneruj wymieniając w nim sprężynkę bo masz ciągłe przeładowanie turbo albo też sprawdź szczelność wężyków ciśniniowych, które z niego wchodzą.
przemik Opublikowano 10 Września 2012 Opublikowano 10 Września 2012 Troche dziwne ze ECU nie włacza trybu awaryjnego...
czesio82 Opublikowano 10 Września 2012 Autor Opublikowano 10 Września 2012 Właśnie dziwna sprawa bo ostatnio czyściłem N75 oraz EGR. Sprawdzę wężyki ciśnieniowe bo może to jest przyczyna. Czy może być jeszcze jakaś inna przyczyna?
czesio82 Opublikowano 7 Października 2012 Autor Opublikowano 7 Października 2012 Podmieniłem N75 i lipa. Bez efektu. Koledzy a jak nazywa się elektrozawór podobny do N75, ale umieszczony nie pod szybą, tylko po lewo od rozrządy (stojąc z przodu auta)? U mnie wygląda on tak: Czy mogę zamiast niego założyć standardowy N75? czyli to: --------Edited--------- Aaa... ale pokręciłem. Już wiem wszystko. Ostatnio zamieniłem N18 zamiast N75. Czyli jeszcze żeby rozwiać wszystkie wątpliwości. Powiedzcie mi Panowie: N75 znajduje się z przodu silnika na lewo od rozrządu, a N18 między silnikiem a szybą?
czesio82 Opublikowano 7 Października 2012 Autor Opublikowano 7 Października 2012 A czy N75 nowszego typu (czyli taki jak u większości użytkowników) podejdzie do mojego 1Z?
Lishoo Opublikowano 8 Października 2012 Opublikowano 8 Października 2012 Autko nie ciągnie bo turbina przeładowuje i wskakuje tryb awaryjny, w 1z tryb awaryjny trwa tylko do momentu zrównania ciśnienia żądanego do bieżącego więc po odjęciu gazu powinno być ok. Przyczyną jest najprawdopodobniej uszkodzony n75, ew. źle podłączone przewody ciśnieniowe do sterowania n75.
czesio82 Opublikowano 30 Października 2012 Autor Opublikowano 30 Października 2012 Lishoo dzięki za rozjaśnienie tematu. Kupiłem na allegro N75. Zamówiłem 028906283F czyli dokładnie taki jaki jest mi potrzebny, ale pan sprzedawca pomylił się i wysłał mi 054906267A. Wyglądają identycznie, ale po przeszperaniu kilku stron okazuje się że nie koniecznie jest do 1,9. Wg strony http://www.vaglinks.com/Docs/Catalogues/HoVWdiAudi.dk_Sharan_PartNumbers.pdf wynika że: 028906283F pasuje do 1.4TDI, 1.4SDI, 1.9TDI, 1.9SDI, 1.8T 054906267A pasuje do 1.4, 2.0, 2.8, 2.5TDI Pytanie czym mogą się różnić? Konstrukcyjnie są identyczne. Nie wiem czy go zakładać na próbę czy nie. Cholerne allegro ---------- Post dopisany 30-10-2012 at 02:34 ---------- Poprzedni post napisany 13-10-2012 at 14:59 ---------- Zainstalowałem ten drugi N75 i teraz auto w końcu zaczęło przyśpieszać zamiast rozpędzać się. Problem rozwiązany.
Lishoo Opublikowano 31 Października 2012 Opublikowano 31 Października 2012 Cieszę się że mogłem pomóc Powiem szczerze że nie mam pojęcia czym tak na prawdę mogą różnić się te 2 zaworki jeżeli z budowy są takie same. Podejrzewam że są to te same zaworki. W środku jest tylko sprężynka, która mogła by różnić się twardością, ale sterownik i tak powinien wysterować dobrze takim zaworkiem.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się