Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Zbierzność kąt pochylenia koła - proszę o opinię


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Ostatnio dość sporo zrobiłem przy zawieszeniu

1

-Wszystkie wahacze 8szt + łącznik 2 szt + końcówka drążka 1 szt

2

- wymiana tarcz + klocków (wszystkie)

-wymiana łożysk 4szt

-wymiana amortyzatorów 4szt (miałem oryginalnie przód Boge 8D0413031N, tył BOGE

8D0513031E) wymieniłem na odpowiednie SACHS 170814 oraz 170 813)

Tak duży zakres wyszedł z tego ze do niektórych wymian przygotowywałem się planowałem w późniejszym czasie, jednak amortyzatory a dokładnie ich stan wymusił działanie.

Po naprawie wszystko ok

Samochód prowadzi się idealnie ( opon nie ścina – nigdy nie ścinało)

Jednak pojechałem na zbieżność i zong.

Kąt pochylenia koła nie taki co o tym myślicie i co mogło być przyczyną.

Samochód bez wypadkowy jestem tego pewny na 95%.

Diagnosta stawia na krawężnik i twierdzi że można jeździć)

Kąta nie da się ustawić i wysyła do blacharza.

W związku z tym mam pytania

A) Co o tym myślicie naprawiać, czy zostawić

B) Ile to może kosztować ( może ktoś to robił)

C) Jakiś znający się blacharz z okolic Wrocławia ( ja znam tylko kowali)

zbierzno_08_09_2012_przyci_te.jpg

<br /><br />

Opublikowano

pochylenie kół można regulować przesuwaniem sanek względem nadwozia - ale to działa automatycznie na drugą stronę jak z logiki wynika - i to powinno u ciebie zadziałać

Opublikowano

Też robiłem zbieżność i mam całkowicie inne dane i tolerancje odnośnie ustawień tych wszystkich wartości. T tego co widać na wydruku to gość wybrał dane do A4 B6, a ty zapewne masz A4 B5 i rodzaj zawieszenia 1BA. Wg moich danych na wydruku kąt pochylenia jest 0,58 +/-0,42 stopnia. Pomiar robiony na maszynie PROGEO 838

pozdro

Opublikowano

diagnosta to chyba jakis ułomek :facepalm:

wpisał B6 i do tego zawieszenie 1BR :doh: (+20mm)

brak słów, jedz do niego niech Ci zarobi pomiar

na Twoich "nastawach"

Opublikowano

Tak to zauważyłem po przyjeździe do domu

Jednak same odczyty powinny być ok (przynajmniej tak myślę)

Pokazywałem te wyniki mechanikowi który między innymi ma blacharnie i itp. jak również ustawia zbieżność.

Jego opinia:

- jak nie ścina opon i dobrze się prowadzi to zostawić

- zbieżność robiona na laserach (nawet jak to się zna) nie da identycznych wyników - za każdym razem będą się trochę różnić

- korygowanie tego co mam ma sens tylko przy następnej wymianie zawieszenia

Może ktoś zna speca we Wrocławiu (chętnie zasięgnę innej rady - zrobię u niego zbieżność) ???

---------- Post dopisany 17-09-2012 at 09:37 ---------- Poprzedni post napisany 10-09-2012 at 23:27 ----------

Zrobiłem ponownie zbieżność ( dla spokoju ducha)

Diagnoza - ( diagnosta ułomek)

zbierzno_15_09_2012.jpg

<br /><br />

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...