Jump to content
IGNORED

[FOTO] Pomoc w ocenie czy potrzeba wymieniać rozrząd...


SowaBezOka
 Share

Recommended Posts

Bardzo prosze o pomoc. Czy musze wymieniac na gwalt rozrzad czy jeszcze 20.000-40.000 km moge przejechac? Tyle w miesiac zrobie, a pieniedze na chwile obecna musza pojsc na inne wydatki...

aneczka826.jpg aneczka827.jpg aneczka828.jpg

Ogolnie bardzo by mnie zadowolila informacja od znawcow, ze spokojnie moge te 20.000 km przejechac :wink:

Link to comment
Share on other sites

napinacz paska wielorowkowego tez bedzie do wymiany widac juz rdzawy nalot

i rozrzad faktycznie jakis cienki jest

i jeszcze jedno pytanie robisz ponad 20tys miesiecznie kilometrow??:kox:

Link to comment
Share on other sites

Jeżeli robisz takie przebiegi w miesiąc a na rozrząd jest już czas to ryzykowne posunięcie. Można zmniejszyć koszty wymieniając tylko pasek ale trzeba by dobrze sprawdzić pozostałe elementy a nikt nie zagwarantuje że jakiś element nie umrze nagle.

Link to comment
Share on other sites

Nieźle pytanie ocenić stan rozrządu po zdjęciach hahaha . Nikt nie widzi w jakim stanie są zeby ba pasku a można to zobaczyć tylko po zdjęciu paska. Nie jesteś pewny za rozrzad to go wymień. Takich rzeczy sie na później nie odkłada.

Link to comment
Share on other sites

komplet rozrzadu i pompe mam juz zamowiona. co przy okazji polecacie wymienic?? Jakies dodatkowe zebatki? Prosze o informacje

Na przyklad cos taniego i wartego wymiany ;)

Link to comment
Share on other sites

komplet rozrzadu i pompe mam juz zamowiona. co przy okazji polecacie wymienic?? Jakies dodatkowe zebatki? Prosze o informacje

Na przyklad cos taniego i wartego wymiany ;)

To trzeba rozebrac i ktos kto sie na tym zna musi ocenic co jest jeszcze do wymiany.

Moze byc napinacz paska alternatora, albo klimy, albo sprzegielko alternatora. Moze uszczelniacze (DWA).

A moze koło zebate na wale korbowym.

Wedlug mnie wymiana rozrzadu standartowo. Jesli cos wiecej to nalezy zobaczyc jak to wyglada.

Mozna np. jeszcze termostat, i płyn chlodniczy.

Pozdrawiam

PS. A kiedy byl wymieniany rozrzad...? Normalnie wymieniamy co 60-70 tys.

Wiec jesli Ty jezdzisz miesiecznie 20 tys. to ostatnia wymiana powinna byc około 3-4 miesiace temu.

Link to comment
Share on other sites

jesli w rozrzadzie jest sucho nie cieknie z uszczelniacza wału,wałka rorzadu i wałka posredniego to wyczyscic wszystko z tego nalotu,zmienic pasek ,roleke posrednią i napinacz. wymien koniecznie ten napinacz paska 5PK bo juz widac ze ma dosc zycia. sprawdź wolnobieżke na alternatorze.

jesli chodzi o napinacz paska 5PK to najtaniej wychodzi INA.w ubiegłym tygodniu wymieniałem w swojej napinacz i wolnobieżke częsci u dzika wyniosły mnie 400zł niecałe(bo u mnie jest tego drozszego rodzaju wolnoboezka).

jesli stoi u ciebie wolnobieżka to wazny jest numer alternatora. jesli masz boscha 120A o numerze 028 903 028. w/g katalogu wyjdzie ze musisz miec drozsza wolnobioezke -to nie kombinuj ze mozna załozyc tanszą innego(tanszego) rodzaju -bo wizualnie tak samo wyglada - rózni sie osadzeniem na wałku/osce.

Nikt nie jest w stanie ci takiej rzeczy zagwarantowac ile na tym pasku polatasz...to wie tylko pasek...

Link to comment
Share on other sites

na zdjęciach za dużo zauważyć nie można :) lepiej wymienić niż jeździć w stresie.

Link to comment
Share on other sites

@SotoM - Przedwczoraj poszedl pasek P5K , a nowy napinacz w domu lezal juz dwa tygodnie... :facepalm: I wlasnie wczoraj podczas wymiany napinacza paska wielorowkowego oraz samego paska pomyslalem o alternatorze, dzisiaj kuzyn mi rowniez to zaproponowal. Latwo go wykrecic wiec raczej na pewno oddam go do regeneracji bo slychac ze tulejka czy lozysko swiszczy, szczotki na pewno rowniez wymienie. :)

P.s> Gratulacje za bystrosc, ze zdjec wywnioskowales to do czego doszedl dopiero drugi mechanik ogladajac auto! :hi:

Napinacz wymieniony (sprzet kupiony u kolegi @Duras z naszego forum), nowy pasek P5K zalozony :)

@Dana - oleje i filtry na czas wymieniane, niedlugo od w/w kolegi (Duras) nowy Motul i kolejne filtry zostana przyslane. Bardziej chodzi mi o informacje co wymienic i przez co moze zostac zjadany pasek rozrzadu... Co moze byc przyczyna ze od strony silnika jest zjadany? O tych rzeczach chcialbym sie dowiedziec w tym temacie. :)

Jeszcze przy okazji wymiany rozrzadu chcialbym wymienic:

- popychacze (szklanki to zamienna nazwa dla popychaczy?)

- uszczelniacze zaworów

Moze ktos pomocny podac numery katalogowe powyzszych podzespolow i ich ilosc?

Link to comment
Share on other sites

W starszych TDI 1Z / AFN, przy wymianie rozrządy warto zwrócić uwagę na dolne kółko które jest na wale korbowym. Często ostatnio z tym się spotykam, wada wyrabiającego się klinika koszt kółeczka nie drogi, + śruba i masz z głowy. Bo jak zerwie klina na wale później będzie większy wydatek.

Link to comment
Share on other sites

To trzeba rozebrac i ktos kto sie na tym zna musi ocenic co jest jeszcze do wymiany.

A moze koło zebate na wale korbowym.

Tak własnie napisałam. Ale na wyrost nie ma co kupowac. Trzeba rozebrac i zobaczyc.

Zebatka + sruba = 120 zl

PS. Pytanie do kolegi Mariusza... a jak wymienic uszczelniacze...?

Link to comment
Share on other sites

Popychacze - 420 0022 10 produkt INA / LUK

Uszczelniacze zaworowe - 70-25837-00 REINZ numer 1 sztuki / 12-25837-01 numer kpl.

Na auto jeśli potrzebujesz kpl. to 8 sztuk popychaczy + 8 sztuk uszczelniaczy bo to głowica 8 zaworowa.

---------- Post dopisany at 23:20 ---------- Poprzedni post napisany at 23:15 ----------

Tyle płaciłeś ?? drogo mam to o ponad połowę tańsze 50 zł śruba + koło zębate.

Link to comment
Share on other sites

.

Tyle płaciłeś ?? drogo mam to o ponad połowę tańsze 50 zł śruba + koło zębate.

Tak tyle mnie to kosztowało. To masz rzeczywiscie dobre ceny.

Koło zębate wału korbowego FEBI BILSTEIN: Audi A4 (8D2, B5) (1995.01 - 2000.11) 1.9 TDI 110KM | Sklep iParts.pl

A co z tymi uszczelniaczami na zawory... jak to wymieniec...?

Link to comment
Share on other sites

Uszczelniacze zaworowe niestety głowica w górę i zmieniasz, i to z reguły nie robi mechanik tylko wieziesz głowicę na sprawdzenie i planowanie wówczas wymieniają Ci uszczelniacze, jeśli trzeba to zawory. Grubsze przedsięwzięcie i musisz zdecydować czy bierze aż tyle oleju ze by to zrobić, czy tylko profilaktycznie chcesz to zrobić.

Link to comment
Share on other sites

Jeszcze przy okazji wymiany rozrzadu chcialbym wymienic:

- popychacze (szklanki to zamienna nazwa dla popychaczy?)

- uszczelniacze zaworów

Uszczelniacze zaworowe, niestety głowica w górę

Rozumiem... i dziekuje, bo myslałam ze mnie mechanik chciała naciągnac na zdjecie głowicy.

Oleju mi troszke bierze, ale nie az tyle zeby zdejmowac głowice.

Dziekuje.

Link to comment
Share on other sites

Uszczelniacze zaworowe mozna bez problemu wymienic bez zdejmowania glowicy :whistling: W R4 TDI kolejnosc zaplonow masz 1-3-4-2, wiec 1 i 4 cylinder, oraz 2 i 3 poruszaja sie jednoczesnie. Ustawiasz najpierw 1 i 4 w GMP, i mozna wtedy bez problemu rozpiac tam zawory bez obawy, ze wleca do srodka. Podepra sie na tloku. Potem krecisz walem i ustawiasz 2 i 3 w GMP i dzialasz podobnie. Oto cala filozofia :wink:

Link to comment
Share on other sites

Bardzo prosze o pomoc. Czy musze wymieniac na gwalt rozrzad czy jeszcze 20.000-40.000 km moge przejechac? Tyle w miesiac zrobie, a pieniedze na chwile obecna musza pojsc na inne wydatki...

http://www.imgjoe.com/thumbs/aneczka826.jpg http://www.imgjoe.com/thumbs/aneczka827.jpg http://www.imgjoe.com/thumbs/aneczka828.jpg

Ogolnie bardzo by mnie zadowolila informacja od znawcow, ze spokojnie moge te 20.000 km przejechac :wink:

Jeśli tyle jeździsz co napisałeś, kup sobie od razu dwa zestawy bo za 2-3 miesiące będziesz jeszcze raz wymieniał. Koszt ich będzie niewielki w porównaniu z tym że w międzyczasie powinieneś minimum 2 lub 3 razy wymienić olej.

Przy założeniu że wyjeździsz te 40 tyś to jak nic wychodzi 1300 km dziennie włącznie z sobotą i niedzielą (co daje średnio 160 km/h przy 8 godzinnym dniu z jazdą). Taka jazda na pewno nie przysłuży się rozrządowi więc wymieniaj.

Pomijam fakt, że na paliwo wydasz w tym czasie od 7 do 14 tyś zł, więc koszt rozrządu jest chyba kwotą pomijalną.

To na międzynarodówce latając z towarem do Francji, Hiszpanii ciężko tyle wyrobić. Przy okazji co to za robota ??

Link to comment
Share on other sites

Potem krecisz walem i ustawiasz 2 i 3 w GMP i dzialasz podobnie. Oto cala filozofia :wink:

No prosze, widze ze sa dwie teorie i w tej Twojej Łukasz mozna to zrobic bez zdjecia głowicy.

Tak podejrzewałam, ale mechanik stanowczo przekonywał mnie ze musi zdjac głowice.

Koszt nieporownywalny, wymiana uszczelniaczy ze zdjeciem głowicy i bez tego.

Dzięki...:hi:

Link to comment
Share on other sites

Robilem tak juz klika razy i nie bylo z tym problemow ,a koszta nieporowywalnie nizsze niz sciaganie calej czapki.

Link to comment
Share on other sites

Panie i Panowie - 'male' sprostowanie. Faktycznie przesadzilem z odlegloscia. Dokladnie 4500km miesiecznie.

Link to comment
Share on other sites

Jeśli nie masz pewności co do tego kiedy był wymieniany oraz jego stan budzi twoje podejrzenia to kieruj się zasadą ze lepiej o miesiąc wcześniej niż o dzień za późno.

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...