bakrzych Opublikowano 17 Września 2012 Opublikowano 17 Września 2012 Proszę o radę, prawdopodobnie będę wymieniał u siebie wałek rozrz. ile może kosztować taka przyjemność (części plus robocizna). Czy wytarty wałek może być powodem nierównej pracy silnika na wolnych obrotach? Dodam, że pompki zostały sprawdzone i wykluczone. Pozdr!
Biszczan Opublikowano 17 Września 2012 Opublikowano 17 Września 2012 Witaj. Koszt wałka szacuje się w granicy do 1100zł (ASO omijaj szeroki łukiem bo aktualna cena to 2029zł ) Zanim zdecydujesz się na jego kupno to napisz kto weryfikował jego stan i czy też miałeś możliwość zobaczenia go. Wrzuć statyczne 013, 018 i 023 to można będzie poglądowo stwierdzić co z pompkami (najlepiej sprawdzić zdejmując pokrywę silnika tak jak w przypadku wałka).
bakrzych Opublikowano 17 Września 2012 Autor Opublikowano 17 Września 2012 Byłem u speców z AZ, a oni raczej w bambuko nie robią. Pompki miałem dzisiaj czyszczone w myjce ultr. I przy okazji sprawdzili wałek. Zastanawia mnie czy wytarty wałek może mieć wpływ na niską dawkę paliwa.
piotrekvka Opublikowano 17 Września 2012 Opublikowano 17 Września 2012 ja do swojego b7 1.9 zapł 900 zł z popychaczami w uk wymienilem samemy przy sobocie po robocie 3 godz roboty
bakrzych Opublikowano 18 Września 2012 Autor Opublikowano 18 Września 2012 No ja dostałem propozycję 2500, po rabatach 2200zł
piotrekvka Opublikowano 18 Września 2012 Opublikowano 18 Września 2012 za 1000 jestem w stanie zalatwic walek nowy bez szklanek z tym ze dopiero w listopadzie bede w pl ew wysylka
bakrzych Opublikowano 18 Września 2012 Autor Opublikowano 18 Września 2012 Potrzebuje kpl. tj. Wałek, panewki, szklanki i uszczelniacze
piotrekvka Opublikowano 18 Września 2012 Opublikowano 18 Września 2012 Potrzebuje kpl. tj. Wałek, panewki, szklanki i uszczelniacze taki caly zestaw za 2000 + przesylka
Pretor Opublikowano 18 Września 2012 Opublikowano 18 Września 2012 Też jestem na etapie wymiany wałka. Koszt wałka 620-680 zł Ruville, Febi lub Kolbenschmidt. Wałek obojętnie jaki byle do PD R4 bez DPF. Przy wymianie wałka koniecznie komplet popychaczy hydraulicznych INA 420020910 (czarne) koszt od 60zł/szt. Do tego panewki, śruby, simer wałka rozrządu, uszczelka pod pompę tandemową, uszczelka pokrywy zaworów.
bakrzych Opublikowano 18 Września 2012 Autor Opublikowano 18 Września 2012 Przeglądając dzisiaj ceny wyglada na to, że można kupić kompletny zestaw za jakiś 1000zł. Do tego muszę doliczyć uszczelki pod Vacum no i chyba nowy pasek przydałoby się założyć (rozrząd wymienialem 40k temu)
vauxhall95 Opublikowano 18 Września 2012 Opublikowano 18 Września 2012 nie znam niku.Ale na allegro jest konkretny i uczciwy gość. Sprzedaje cale komplety(tzn walek panewki popychacze) wszystko oznaczone panewki itp wszystko w idealnym stanie.I z tego co pamietam 400zł za taki komplet.Naprawde polecam bralem juz nieraz taki komplecik u niego.
kkam Opublikowano 18 Września 2012 Opublikowano 18 Września 2012 mocno masz wytarty wałek? jaki masz przebieg?
vauxhall95 Opublikowano 18 Września 2012 Opublikowano 18 Września 2012 tak uzywki.Jak ropa sie nie dostawala i był dobry olej nie widze roznicy miedzy nowym a starym(mowimy o samym wałku)
bakrzych Opublikowano 18 Września 2012 Autor Opublikowano 18 Września 2012 mocno masz wytarty wałek? jaki masz przebieg? Niestety wałka nie widziałem ale jest ponoć mocno wytarty na pierwszym i czwartym PD tam gdzie korekcje miałem najlepsze, prawie zerowe Przebieg to 220k olej wymieniany wg ks. ser. co 15k nie żaden long life
Pretor Opublikowano 19 Września 2012 Opublikowano 19 Września 2012 Przyczyną wycierania wałka mogą być: -Tryb Long Life -Słabej jakości olej -Wypadnięcie tzw. broków z wałka lub wałków PD -Rozcieńczenie oleju ropą przez nieszczelne PD -Wada materiałowa wałka Następna sprawa to krzywki zaworowe są bardzo wąskie by zmieścić krzywki PD więc nie ma się co dziwić, że wałki w PD nie są już tak trwałe jak w 1.9 TDI na VP. O wycierających się wałkach w 1.9/2.0 PD będzie się coraz częściej mówiło bo jest to bardzo powszechny problem, a aut z tymi silnikami coraz więcej, a przede wszystkim coraz starszych.
HiRide Opublikowano 20 Września 2012 Opublikowano 20 Września 2012 U mnie wymieniano walek,panewki i szklanki. Walek Kobel cos tam (zapomnialem nazwy) Szklanki czarne Ina i panewki tez jakies firmowe. Efekt taki ze silnik nie klekocze,pracuje przyjemniej i nie ma juz dudnienia z filtra powietrza. A minus taki ze od wymiany walka spalanie na trasie przy 100km/h nie spada ponizej 6 litrow a zwykle utrzymuje sie na pozomie 6,4 do 8,0 wedlug fisa. Przed wymiana i przy takim samym stylu jazdy Fis pokazywal od 5,0 do 7 l przy mocnym wciskaniu gazu. Na dzien dzisiejszy wtryski,automat i termostat wykluczone. Dalszych pomyslow brak.
bakrzych Opublikowano 20 Września 2012 Autor Opublikowano 20 Września 2012 Napisz ile zaplaciles, wiemieniales olej i pasek? Dzisiaj oglądałem u siebie jeszcze raz walek, krzywki zaworowe wytarte na pierwszym i czwartym cylindrze.
Pretor Opublikowano 20 Września 2012 Opublikowano 20 Września 2012 HiRide U mnie wymieniano walek,panewki i szklanki. Walek Kobel cos tam (zapomnialem nazwy) Szklanki czarne Ina i panewki tez jakies firmowe. Efekt taki ze silnik nie klekocze,pracuje przyjemniej i nie ma juz dudnienia z filtra powietrza. A minus taki ze od wymiany walka spalanie na trasie przy 100km/h nie spada ponizej 6 litrow a zwykle utrzymuje sie na pozomie 6,4 do 8,0 wedlug fisa. Przed wymiana i przy takim samym stylu jazdy Fis pokazywal od 5,0 do 7 l przy mocnym wciskaniu gazu. Na dzien dzisiejszy wtryski,automat i termostat wykluczone. Dalszych pomyslow brak. Wałek pewnie Kolbenschmidt. Śrub, uszczelki pompy tandemowej i simeringa wałka nie wymieniałeś?
HiRide Opublikowano 20 Września 2012 Opublikowano 20 Września 2012 Napisz ile zaplaciles, wiemieniales olej i pasek? Dzisiaj oglądałem u siebie jeszcze raz walek, krzywki zaworowe wytarte na pierwszym i czwartym cylindrze. 1,9 tys zł Olej wymienialem dzien wczesniej a pasek w tym samym zakladzie pare mies wczesniej ---------- Post dopisany at 22:18 ---------- Poprzedni post napisany at 22:15 ---------- HiRide U mnie wymieniano walek,panewki i szklanki. Walek Kobel cos tam (zapomnialem nazwy) Szklanki czarne Ina i panewki tez jakies firmowe. Efekt taki ze silnik nie klekocze,pracuje przyjemniej i nie ma juz dudnienia z filtra powietrza. A minus taki ze od wymiany walka spalanie na trasie przy 100km/h nie spada ponizej 6 litrow a zwykle utrzymuje sie na pozomie 6,4 do 8,0 wedlug fisa. Przed wymiana i przy takim samym stylu jazdy Fis pokazywal od 5,0 do 7 l przy mocnym wciskaniu gazu. Na dzien dzisiejszy wtryski,automat i termostat wykluczone. Dalszych pomyslow brak. Wałek pewnie Kolbenschmidt. Śrub, uszczelki pompy tandemowej i simeringa wałka nie wymieniałeś? Sruby z tego co wiem dali nowe,simering tez , ale o uszczelce pompy nic nie wiem .Jakie to ma znaczenie. Cos mi sie tez zdaje ze skrajnych panewek nie osadzili na silikonie a chyba tak sie robi zeby nie ciekl olej czy cos ? Generalnie jest wszystko ok tylko to spalanie:facepalm: *kumpel ma auto identyko z takim silnikiem i skrzynia i u niego potrafie zejsc do 5L a u siebie ledwo do 6 ....
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się