wjot1 Opublikowano 24 Września 2012 Opublikowano 24 Września 2012 Witam - kolejne pytanie z cyklu "totalny laik". Chciałem zapytać, czy trzeba jakiś specjalnych narzędzi i umiejętności, aby wymienić samodzielnie klocki i tarcze ? Mechanik weźmie za takową operację jakieś 200zł, może dałoby się coś na tym zaoszczędzić? Może ma ktoś jakiś "poradnik" krok po kroku co i jak? Pozdrawiam i proszę o wyrozumiałość :
Dev Opublikowano 24 Września 2012 Opublikowano 24 Września 2012 temat jest bardzo prosty i nawet przyjemny a na poczatek pytanie do laika: jakie masz zaciski ? :polew:
wjot1 Opublikowano 24 Września 2012 Autor Opublikowano 24 Września 2012 hie hie, chyba to są te Lucasa, tzn. tarcze, ktore pasują do mojego autka są wentylowane 280/22 bodajże : ) Podejrzewam,że nie jest to jakoś super trudne, mam co do tego obawy ponieważ jakby nie patrzeć to hamulce. Niech no coś źle zrobię i ...
Dev Opublikowano 24 Września 2012 Opublikowano 24 Września 2012 klucze: 11 oczkowa 13 oczkowa 15 płaska 19 oczkowa płaski duzy śrubokręt mlotek 1kg cos do wcisniecia tloczka wezyk elastyczny do upuszczenia płynu hamulcowego
wjot1 Opublikowano 24 Września 2012 Autor Opublikowano 24 Września 2012 Ok,dzięki,moze cos z tego bedzie.
Dragon30 Opublikowano 25 Września 2012 Opublikowano 25 Września 2012 Witam - kolejne pytanie z cyklu "totalny laik".Chciałem zapytać, czy trzeba jakiś specjalnych narzędzi i umiejętności, aby wymienić samodzielnie klocki i tarcze ? Mechanik weźmie za takową operację jakieś 200zł, może dałoby się coś na tym zaoszczędzić? Może ma ktoś jakiś "poradnik" krok po kroku co i jak? Pozdrawiam i proszę o wyrozumiałość : Kolego napisz czy przód czy tył chcesz wymieniać. Ja przód sam sobie wymieniłem zestaw narzędzi masz powyżej od kolegi devastationa i po prostu wciskasz tłoczki, z tyłem większy ból bo tam dodatkowo masz w tarczach łożyska które trzeba wprasować najlepiej na prasie hydraulicznej a tłoczki masz wkręcane. W moim przypadku nawet mechanik zawiódł bo założył mi pęknięty pierścień ABSu ze starych tarcz a potem pare problemów z tym było. Dodatkowo wymieniając tylne tarcze musisz przy składaniu i skręcaniu wszystkiego odpowiednio napiąć łożyska. poczytaj jeszcze trochę zanim przystąpisz do wymiany. Pozdrawiam
wandalis Opublikowano 25 Października 2012 Opublikowano 25 Października 2012 Ja mam pytanie odnośnie tarcz z tyłu... gdzie dokładnie powinien znajdować się ten pierscien ABS, od strony wewnętrznej?? I ważne jest tez odpowiednie ustawienie szczeliny pomiędzy czujnikiem ABS a pierścieniem... Jak ktoś wie jaka ma być szczelina pomiedzy czujnikiem a pierscieniem. I jeszcze jedno pytanie czy duzej siły trzeba użyć zeby sciąnąć całe tarcze ??
Dev Opublikowano 25 Października 2012 Opublikowano 25 Października 2012 pierscien ABS osadzony jest na wewnetrznej stronie tarczy prawidłowa odległosc 0.6-0.8 mm o co chodzi z tym ściskaniem tarczy ???????
wandalis Opublikowano 29 Października 2012 Opublikowano 29 Października 2012 chodziło mi o ściągnięcie całej tarczy.
Dev Opublikowano 29 Października 2012 Opublikowano 29 Października 2012 jak odkrecisz nakretke powinna sie zsunac
pandamix Opublikowano 3 Listopada 2012 Opublikowano 3 Listopada 2012 u mnie gość z roboty ściągał ściągaczem bo niby zejść nie chciała:) biedny aż czop sklepał,tak że wszystko jest możliwe...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się