Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Pompa Vacum - problem czarnej ropy w baku i filtrze paliwa.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam przedstawię swój problem w nowym wątku, ponieważ stary zaginał + zmieniłem kilka rzeczy. Tak, więc zaczęło sie od tego, ze auto dymiło mi na wolnych obrotach dość mocno przy zimnym silniku gryzący zapach spalin. Pojechałem na komputer, po czym okazało się, że jest błąd przepływomierza, wymieniłem go na nowy i auto nadal dymiło. Jednak po odpięciu przepływomierza auto przestawało kompletnie dymić jak ręką odjął. W tym momencie mam podpięty przepływomierz auto dymi bardzo mocno na zimnym silniku. Okazało się, że w baku i jak i w filtrze paliwa mam brudną ropę ( czarna ). Kilka osób z forum doradziło mi wymianę pompy vacum, kupiłem używke z allegro za 249zł wymieniłem, wylałem rope z baku, zmieniłem filtr. Po czym auto ponownie dymi, a w baku jak i w filtrze ropa nadal jest czarna zrobiłem już 300km, na tej pompie i wlałem jakieś 40litrów ropy. I teraz pytanie czy mam nadal jeździć aby cały syf wyżarło i sprawdzać co jakiś czas jaka ropa jest w baku i filtrze czy ta pompa także jest uszkodzona. Czy ponownie wymieniać pompe? A może powód brudzenia ropy to coś innego? musze także wymienić rozrząd, czy to też moze być powodem jakiegoś dymienia?

Audi A4 2.0tdi 170BRD 2007r.

Opublikowano

ja jak zakupiłem swoje BRD (2 tyg temu) i wymieniałem filtry itp to przy wym.filtra paliwa zlewajac ze starego zawartosc takze ropa była jakby czarnawa... pomyslałem ze moze długo juz nie był filtr wymieniany po wymianie nie zagladałem juz... moze to zbiornik jest brudny stad ta czerń...

kopcenia u mnie nie zauwazyłem ale to czuje tez ze sa troszke za bardzo gryzace spaliny... ale pompki - korekcje i bipy koleżka mowi ze sa eleganckie,turbo dmucha ładnie 1,5bar wrecz ksiazkowo... narazie jeżdże i nic sie nie dzieje....tylko dla mnie ta moc w tym samochodzi tak dziwnie wstaje... musze go postawic na rolki dla sprawdzenia.... co niektórzy mówia mi ze to tak poprostu jeździ... w/g mnie cos chyba nie bardzo...

Opublikowano
jeżęli wymieniłeś vacum pompe i dalej ropa jest czarna to niestety pęknięta głowica kolego

Pęknięta głowica? i żaden mechanik mi o tym nie powiedział a byłem przynajmniej u 5? jak to sprawdzić?

Nie bierze oleju, nie ubywa płynu chłodniczego.

Opublikowano

A może zamiast panikować że pękła głowica warto by było wymienić uszczelniacze na pompkach.

Opublikowano

Pęknięta głowica na kanale olejowym - niby co ci ma powiedzieć mechanik jak widzi pewnie pierwszy raz i radzisz się na forum. Pompki mogą być przyczyną choć było by na odwrut waliło by paliwem do silnika - rada sprawdź w zbiorniczku na zimnym czy nie masz śladów oleju.

Opublikowano
Pęknięta głowica na kanale olejowym - niby co ci ma powiedzieć mechanik jak widzi pewnie pierwszy raz i radzisz się na forum. Pompki mogą być przyczyną choć było by na odwrut waliło by paliwem do silnika - rada sprawdź w zbiorniczku na zimnym czy nie masz śladów oleju.

To dlaczego po odpięciu przepływomierza problem ustaję, ropa jest brudna może to wina pompy vacum sprzedał mi złą jutro wkładam ją ponownie, ale gdyby to była pęknięta głowica dymił by caly czas. A ja odpinam przepływomierz i problemu nie ma, nic nie dymi nawet przy mocnym dodaniu gazu. Tragedia :D

Opublikowano

Miałem napisać tak ja POPO który mi pomagał uporać się z olejem w baku w moim BRD.

Pęknięta głowica na kanale olejowym - niby co ci ma powiedzieć mechanik jak widzi pewnie pierwszy raz i radzisz się na forum. Pompki mogą być przyczyną choć było by na odwrut waliło by paliwem do silnika - rada sprawdź w zbiorniczku na zimnym czy nie masz śladów oleju.

Ale jeśli jest tak jak piszesz czyli odepniesz przepływomierz i nie dymi to moja znajmość OOOO i mechaniki kończy się. Musisz poszukać dobrego mechanika który wykmini co jest nie tak...

Co do twojej wymiany pompy i żadnej poprawy to ile km zrobiłeś? Czyściłeś bak? Może nie zdążyło się przeczyścić.

Spróbuj podmienić pompę z jakiegoś działającego samochodu.

Pozdro

Opublikowano
Miałem napisać tak ja POPO który mi pomagał uporać się z olejem w baku w moim BRD.
Pęknięta głowica na kanale olejowym - niby co ci ma powiedzieć mechanik jak widzi pewnie pierwszy raz i radzisz się na forum. Pompki mogą być przyczyną choć było by na odwrut waliło by paliwem do silnika - rada sprawdź w zbiorniczku na zimnym czy nie masz śladów oleju.

Ale jeśli jest tak jak piszesz czyli odepniesz przepływomierz i nie dymi to moja znajmość OOOO i mechaniki kończy się. Musisz poszukać dobrego mechanika który wykmini co jest nie tak...

Carles i tak Ci dziękuje dużo mi pomogłeś wcześniej. Czyli jeżeli auto po odpięciu nie dymi kompletnie nic, nawet przy mocnym dodawaniu gazu nie dymi na biało, na jałowym też nic, nawet na czarno nie zadymi gdy odpięty przepływomierz to nie głowica? - ale ropa ostro czarna, może to pompa vacum nadal jest spieprzona wymienię ją ponownie jutro, tylko to dymienia nie naprawi... Wszystko jednak pieprzy się kiedy podepnę przepływomierz. Muszę poszukać dobrego mechanika w Mazowieckim, bo narazie takiego nie spotkałem.

Co do twojej wymiany pompy i żadnej poprawy to ile km zrobiłeś? Czyściłeś bak? Może nie zdążyło się przeczyścić.

Spróbuj podmienić pompę z jakiegoś działającego samochodu.

Pozdro

zrobiłem 300, czyściłem wlałem 40litrów ropy wszystko wyjeździłem, robiłem to dokładnie tak jak mi wcześniej opisywałeś.

Opublikowano

kolego nie bedzie ci dymić bo masz dpfa to co ci z rury leci to podejrzewam że to jest para, nie ma to żadnego powiązania z ropą w baku.

Jeśli ropa jest w baku są 3 opcje według mnie VACUM POMPA, usczelniacze na pompkach (ale wątpie), glowica, nie ma innej możliwości żeby ci się olej dostawał do baku. Teraz są zimne wieczory możę dlatego ci się zdaje żę kopci na wolnych, Nawet sasiada Q7 jak rano odpala to dymi bo jest niska temp. Sprawdź czy ci oleju za dużo nie przybyło, i sprawdź ten zbiorniczek płynu chłodniczego tylko na zimnym silniku czy nie ma tam wpłynie oleju.

Opublikowano

ale koledze chodzi o to ze w filtrze paliwa jest brudna ropa... to tak jakby bak był zasyfiony... pisałem na poczatku ze ja u siebie takze to zuwazyłem zmieniajac .f.paliwa zlewajac z niego zawartosc... do tej pory nie sprawdzałem...

czyli aby zobaczyc skad ta brudna ropa płynie nalezalo by porobic przejscia w przezroczyste węzyki do filtra. i bedzie widac skad ten syf płynie czy powrót paliwa z silnika czy odrazu płynie to z BQ... tylko ze jesli juz długo z tym sie jeździ to jesli to faktycznie jest sadza ze spalin przedostajaca sie do paliwa i potem trafia to baku to syfi wszystko...

Kolega a nie masz mozliwosci załatwienia na próbe drugiej przepływki....?? ze szrotu nawet...

Opublikowano

[/color]

kolego nie bedzie ci dymić bo masz dpfa to co ci z rury leci to podejrzewam że to jest para, nie ma to żadnego powiązania z ropą w baku.

Jeśli ropa jest w baku są 3 opcje według mnie VACUM POMPA, usczelniacze na pompkach (ale wątpie), glowica, nie ma innej możliwości żeby ci się olej dostawał do baku. Teraz są zimne wieczory możę dlatego ci się zdaje żę kopci na wolnych, Nawet sasiada Q7 jak rano odpala to dymi bo jest niska temp. Sprawdź czy ci oleju za dużo nie przybyło, i sprawdź ten zbiorniczek płynu chłodniczego tylko na zimnym silniku czy nie ma tam wpłynie oleju.

Tylko, że dymi i to jest gryzący zapach On dymi i to ostro to nie jest jakieś dymienie typu para czuć rope. Dymi na zimny i to ostro na biegu jałowym. Oleju nie przybywa sprawdzam to bardzo często, zbiorniczego płynu jest czyściutki nie ma oleju i nie ubywa płynu.

ale koledze chodzi o to ze w filtrze paliwa jest brudna ropa... to tak jakby bak był zasyfiony... pisałem na poczatku ze ja u siebie takze to zuwazyłem zmieniajac .f.paliwa zlewajac z niego zawartosc... do tej pory nie sprawdzałem...

czyli aby zobaczyc skad ta brudna ropa płynie nalezalo by porobic przejscia w przezroczyste węzyki do filtra. i bedzie widac skad ten syf płynie czy powrót paliwa z silnika czy odrazu płynie to z BQ... tylko ze jesli juz długo z tym sie jeździ to jesli to faktycznie jest sadza ze spalin przedostajaca sie do paliwa i potem trafia to baku to syfi wszystko...

Kolega a nie masz mozliwosci załatwienia na próbe drugiej przepływki....?? ze szrotu nawet...

Rope brudną mam w filtrze i baku, czarnaaaaa! :/ - Jeśli chodzi o przepływomierz to wkadałem już dwa nowe i nadal dymił, to nie może być przepływka chociaż jeżeli odłączę przepływkę odrazu nie dymi elegancko tak jak powinno być i nie ma tego gryzącego zapachu, ręce opadają.

Opublikowano
ale koledze chodzi o to ze w filtrze paliwa jest brudna ropa... to tak jakby bak był zasyfiony... pisałem na poczatku ze ja u siebie takze to zuwazyłem zmieniajac .f.paliwa zlewajac z niego zawartosc... do tej pory nie sprawdzałem...

czyli aby zobaczyc skad ta brudna ropa płynie nalezalo by porobic przejscia w przezroczyste węzyki do filtra. i bedzie widac skad ten syf płynie czy powrót paliwa z silnika czy odrazu płynie to z BQ... tylko ze jesli juz długo z tym sie jeździ to jesli to faktycznie jest sadza ze spalin przedostajaca sie do paliwa i potem trafia to baku to syfi wszystko...

Kolega a nie masz mozliwosci załatwienia na próbe drugiej przepływki....?? ze szrotu nawet...

SotoM - czarna ropa w filtrze to oznacza olej + ropa, możę ty miałeś syf w filtrze ale on tu muwi o czestym przypadku spotykanym w BRD, olej silnikowy dostaje się do baku.

Opublikowano

o jajebięę....to w życiu czegoś takiego nie widziałem...życzę ci najtańszej przyczyny... oby moja mi czegoś takiego nie odwaliła... nic nie zostaje jak wymiana uszczelnieni na PD na początek... prawie 200zł kosztuje zestaw uszczelnień na 1 PD erlinga. do tego nowe śruby wałków i do PD, jak będziesz miał PD na zewnątrz to poddaj je szyczeniu ultradźwiękami... powodzenia pozdrawiam.

Opublikowano

sprawdż jeszcze oil cooler chłodnicę oleju miałem tak w mercu wymieniłem uszczelkę pod głowicą i dalej to samo

Opublikowano

Założyłeś używaną tandempompę?

Opublikowano

za 250 zl używka jak nowa w IC 450 zł :)

miałem taki sam objaw wynieniłem na nówke i problem zniknał :)

Opublikowano

kolego u mnie też jest ten gryzący zapach tuż po odpaleniu szczególnie na zimno, ale nic nie dymi może to coś od DPF jak jeszcze go masz

---------- Post dopisany at 20:12 ---------- Poprzedni post napisany at 20:07 ----------

SotoM jeżeli masz problem z mocą że późno wstaje to sprawdź uszczelkę pod pokrywą zaworów czy nie ma czasem jakiś nieszczelności i jeszcze te czarne <<kabelki>> odpowiadające za podciśnienie idą po pokrywie zaworów. U mnie uszczelka była padnięta wymieniłem i teraz ładnie wstaje turbo

Opublikowano
Założyłeś używaną tandempompę?

odpowiedź tutaj w poście pierwszym tego tematu

kupiłem używke z allegro za 249zł
sprawdż jeszcze oil cooler chłodnicę oleju miałem tak w mercu wymieniłem uszczelkę pod głowicą i dalej to samo

Czy w 2.0TDI jest chłodnica oleju ?

o jajebięę....to w życiu czegoś takiego nie widziałem...życzę ci najtańszej przyczyny... oby moja mi czegoś takiego nie odwaliła... nic nie zostaje jak wymiana uszczelnieni na PD na początek... prawie 200zł kosztuje zestaw uszczelnień na 1 PD erlinga. do tego nowe śruby wałków i do PD, jak będziesz miał PD na zewnątrz to poddaj je szyczeniu ultradźwiękami... powodzenia pozdrawiam.

patrząc na to ile osób spotkało się z tym problem w silniku BRD to mogę z czystym sumieniem powiedzieć że jest bardzo duże prawdopodobieństwo że pomiędzy przebiegiem 200-300tyś. km spotka Cię to samo... zrobisz grube tyś km za nim się z orientujesz.

za 250 zl używka jak nowa w IC 450 zł :)

miałem taki sam objaw wynieniłem na nówke i problem zniknał :)

proszę podaj mi nr części w katalogu IC. Jak wymieniałem swoją pompę w sierpniu tego roku to nie mięli pompy... :(

Jeśli jest tak, że w IC można kupić pompkę za 450zł nową to przepraszam, że wprowadziłem Cię w błąd sam szukałem nowej jak najtaniej, ale nic nie było dlatego opcja zakupu używki była jak najbardziej na miejscu...

Wymień pompkę na nową i znów uszczelkę nową!

Jeśli to nie pomoże to pozostaje wg mnie tylko głowica pęknięta na kanale paliwowym (POWRÓT).

Ja bym generalnie nie dramatyzował i wykonał czynności, które na pewno nie zaszkodzą, a może rozwiążą problem

- wymień rozrząd na nowy. Ustaw na nowo odpowiedni kąt synchronizacji

- nie pamiętam już przypomnij mi czy sprawdzałeś soft czy jest w porządku... Jeśli software jest ok. no to mechanika...

- daj do czyszczenia ultradźwiękami pompki. Wymień uszczelnienia. Piezo pompki w BRD kochają być często myte...

- sprawdź przy powyższej okazji stan wałków rozrządu

Co do tego kopcenia to mój też czasami kopcił na biało ale było to zauważalne przynajmniej dla mnie zimą...

Najpierw skupiłbym się na usunięcie oleju w paliwie.

Opublikowano
o jajebięę....to w życiu czegoś takiego nie widziałem...życzę ci najtańszej przyczyny... oby moja mi czegoś takiego nie odwaliła... nic nie zostaje jak wymiana uszczelnieni na PD na początek... prawie 200zł kosztuje zestaw uszczelnień na 1 PD erlinga. do tego nowe śruby wałków i do PD, jak będziesz miał PD na zewnątrz to poddaj je szyczeniu ultradźwiękami... powodzenia pozdrawiam.

patrząc na to ile osób spotkało się z tym problem w silniku BRD to mogę z czystym sumieniem powiedzieć że jest bardzo duże prawdopodobieństwo że pomiędzy przebiegiem 200-300tyś. km spotka Cię to samo... zrobisz grube tyś km za nim się z orientujesz.

Dziekuje za za***iste zyczenia.... :) mam nadzieje ze się mylisz i nie jesteś mechanicznym jasnowidzem... :) u mnie jest juz 250koła nalot... narazie nią w ogóle nie jezdze...kulam się dalej b5 co by sie sprzedala...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...