KOSTKA STACYJKI - wymiana, fotostory, manual, zdjęcia.

    43 odpowiedzi w tym temacie

    Rekomendowane odpowiedzi

    Witam.
    Szukałem opisu i przydatnych fotek ale nie znalazłem na naszym forum więc dodaje. Mam nadzieje, że komuś się przyda.
    Objawy uszkodzenia: blokujący się kluczyk, kluczyk wracał sam do położenia off. Po zamontowaniu nowej wszystko działa.

    Narzędzia (solidne): torx T30, T25, T20; śrubokręt krzyżak (mały i duży), płaski (szerokość około 3-4mm), nasadka 24, marker.

    0. UWAGA! Odepnij akumulator!
    1
    . Odsunąć kierownice maksymalnie do fotela.
    2. Torx T30 do odkręcenia poduchy.
    P9290967.jpg
    Użyłem uchwytu na bity z magnesem (lepiej żeby klucz nie został w środku :decayed:)

    3. Odpinamy delikatnie poduszkę (zawsze trochę strachu) - wtyczka siedzi bardzo mocno.
    4. Odkręcamy śruby zaznaczone na czerwono i rozpinamy wtyczkę zaznaczoną na żółto.
    P9290965.jpg
    Po odpięciu poduszki.

    5. Za uchwytem poduszki jest jeszcze podpięta masa.
    P9290964.jpg
    Do odpięcia.

    6. Odkręcamy kierownice.
    a) Kluczyk w stacyjkę i sprawdzić czy nie ma blokady włączonej. Nasadka 24 odkręcamy trzymając jednocześnie kierownice :wink:.
    B) Torx i dwie śrubki na żółto. Delikatnie ściągamy blaszkę z plastikowego bolca.
    c) Cztery śrubki zaznaczone na czerwono uwolnią taśmę.
    d) Przed ściągnięciem kierownicy zrobiłem linię na gwincie i kropkę przy wielowypuście kierownicy (markerem). Wolałem mieś pewność że będzie przy składaniu tak jak było na początku.

    P9290959.jpg

    7. Osłona górna.
    a) Wypinamy małą osłonę z pod zegarów.
    B) Górna osłona jest na 2 śrubach (krzyżak) - czerwone strzałki.

    P9290957.jpg
    Demontaż górnej osłony.

    8. Osłona dolna.
    a) Najpierw rączka od położenia kierownicy - 2 śruby na torx.
    P9290960.jpg

    B) Taśma delikatnie na górę.
    c) Osłona jest na 3 śrubach pod śrubokręt krzyżak (od taśmy) i jedna pod torx (przy dźwigni położenia kierownicy).

    P9290955.jpg

    P9290956.jpg

    9. Kostka.
    a) Po zmordowaniu dolnej osłony, odpinamy wtyczkę od kostki.
    B) Odkręcamy dwie małe śrubki (czerwone - wąski śrubokręt). Moje były zabezpieczone klejem, ale poszło bez problemu.
    c) Wyciągamy kostkę - pęknięta mocno siedzi.

    P9290954.jpg
    Kostka w stacyjce.

    P9290949.jpg
    Bez kostki.

    10. Montaż.
    Przy wkładaniu nowej kostki w gniazdo stacyjki warto włożyć kluczyk i delikatnie nim kręcić o kilka stopni, żeby kąt mechanizmu się zgodził. Kostkę mocno wcisnąć. Wpiąć główną wtyczkę na kostkę.
    Przy zakładaniu kierownicy przyda się teraz znak zrobiony markerem.
    Reszta tak samo tylko że od końca.
    I znów strach przy podpinaniu poduszki :facepalm:
    Wyciągnąć kluczyk (jak został) przed podpięciem akumulatora.
    Akumulator podpoiłem po tygodniu i nie wyskoczyły żadne błędy na desce typu: kontrolka ABS czy AIRBAG :banan:

    Nowa i stara kostka.
    P9290953.jpg
    Biała pęknięta.

    Jeszcze taka rada. Przy zamawianiu kostki podałem dokładnie swój model a i tak w pierwszej przesyłce dostałem kostkę innego typu (tylko z dwoma uskokami a nie z trzema jak ta na zdjęciach). I przez to dużo straconego czasu więc warto sprzedawce uczulić.

    Pozdrawiam :hi:

    -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    EDYT: 13.12.2012

    NIE POLECAM tańszych zamienników. Kupiłem taniochę i mam za swoje. :thumbdown:
    Kilka dni temu zaczęły się problemy między innymi podświetlony przycisk świateł awaryjnych.
    Tutaj opis tego co nastąpiło po niecałych 3 miesiącach użytkowania bublowatej kostki:
    http://a4-klub.pl/uklad-elektryczny-16/problem-podswietleniem-przycisku-awaryjnych-wyciagnieciu-kluczyka-254480/
    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Z tego co pamietam idzie bez sciagania kiery,ale nie dam sobie reki sciac.

    Dobry opis :thumbup1:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Z tego co pamietam idzie bez sciagania kiery,ale nie dam sobie reki sciac.

    Dobry opis :thumbup1:

    Jak byś dał, to byś nie miał teraz ręki

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    nie da sie bez sciagania kiey :decayed: spoko fotostory.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    bez sciagania kiery da sie ale w a6 c5 bo obudowa kolumny nie jest blokowana przez kiere. super opis napewno sie kiedys przyda. swoja droga audi nie pomyslalo o takich drobnych rzeczach jak zrobic korpus takiej kostki metalowy napewno juz by haczyc od sprezynki tego nie polamal. ale aut doskonalych nie ma zawsze cos trzeba pogrzebac i czlowiek lepiej sie czuje jak cos samemu naprawi. pozdro

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    wymienialem to ustrojstwo 2tyg,temu powod kluczyk za daleko sie przekrecal i wtedy brak byl swiatel,wycieraczek,nawiewu trzeba bylo go cofnac delikatnie.....efektem nie wycofywania kluczyka byl kompletnie rozwalony rozrusznik x2(1 mi rozwalilo- kupilem uzywke i po okolo 3 miesiacach rozwalilo 2) okazalo sie ze kostka byla peknieta....w sklepie nawet po num.VIN dali mi zla kostke musialem wymienic na druga(naszczescie sa tylko 2 typy) dobry opis powodzenia w wymianach

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    brak byl swiatel,wycieraczek,nawiewu trzeba bylo go cofnac delikatnie.....

    Hmm miałem podobnie, tez wymieniłem kostke, raczej profilaktycznie, i nic to nie dało... winny okazał się przekaźnik odciążający, wymieniłem i jak ręką odjął :wink:

    Bardzo dobre foto story, na pewno się komuś przyda :thumbup1:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Hehehe...miałem dziś założyć temat ()fotki w telefonie) bo niestety dziś rano stało się u mnie to samo co u kolegi. A propos kostki my mamy identyczną jak w 80 a ta z dwoma skokami jest dla A4 (nie mam pojęcia czemu tak jest). Do tematu dodałbym tylko tyle, że ja wskazane kabelki odpinałem po zdjęciu osłony górnej z kostek znajdujących się tuż pod zegarami (mniej rozkręcania w kierownicy).

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    czy jak kluczyk nie wraca z pozycji rozruchu do pozycji zapłonu to jest wina tej kostki czy czegś innego ?

    Tak :wink:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Ja rozebrałem bez zdejmowania kiery. Odciołem ten plastik co kolumna przez niego przechodzi od dolnej osłony za pomoca lutownicy i teraz mam łatwy dostęp:decayed:. Mnie też dali złą kostke i musiałam dwa razy z buta do sklepu chodzić:kwasny:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Z tego co pamietam idzie bez sciagania kiery,ale nie dam sobie reki sciac.

    Dobry opis :thumbup1:

    Jak byś dał, to byś nie miał teraz ręki

    Ja rozebrałem bez zdejmowania kiery. Odciołem ten plastik co kolumna przez niego przechodzi od dolnej osłony za pomoca lutownicy i teraz mam łatwy dostęp. Mnie też dali złą kostke i musiałam dwa razy z buta do sklepu chodzić

    ---------- Post dopisany at 19:12 ---------- Poprzedni post napisany at 19:11 ----------

    Prosze a jednak reka cala :JC_fan:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Koledzy ta kostka (zamiennik) nie wytrzymała trzech miesięcy.

    Miałem sporą rozmięknę z tym problemem ale chyba się udało.

    W podanym linku wszystko opisane + fotki zamiennika-kostki od wewnątrz :decayed:

    http://a4-klub.pl/uklad-elektryczny-16/problem-podswietleniem-przycisku-awaryjnych-wyciagnieciu-kluczyka-254480/

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Z tego co pamietam idzie bez sciagania kiery,ale nie dam sobie reki sciac.

    Dobry opis :thumbup1:

    Jak byś dał, to byś nie miał teraz ręki

    Ja rozebrałem bez zdejmowania kiery. Odciołem ten plastik co kolumna przez niego przechodzi od dolnej osłony za pomoca lutownicy i teraz mam łatwy dostęp. Mnie też dali złą kostke i musiałam dwa razy z buta do sklepu chodzić

    ---------- Post dopisany at 19:12 ---------- Poprzedni post napisany at 19:11 ----------

    Prosze a jednak reka cala :JC_fan:

    A jednak coś zostało zniszczone, ciekawe kiedy zaczną się u ciebie trzaski itp.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Z tego co pamietam idzie bez sciagania kiery,ale nie dam sobie reki sciac.

    Dobry opis :thumbup1:

    Jak byś dał, to byś nie miał teraz ręki

    Ja rozebrałem bez zdejmowania kiery. Odciołem ten plastik co kolumna przez niego przechodzi od dolnej osłony za pomoca lutownicy i teraz mam łatwy dostęp. Mnie też dali złą kostke i musiałam dwa razy z buta do sklepu chodzić

    ---------- Post dopisany at 19:12 ---------- Poprzedni post napisany at 19:11 ----------

    Prosze a jednak reka cala :JC_fan:

    A jednak coś zostało zniszczone, ciekawe kiedy zaczną się u ciebie trzaski itp.

    Dobra Dobra jak zrobione z głowa to bedzie dobrze - nie on pierwszy.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    brak byl swiatel,wycieraczek,nawiewu trzeba bylo go cofnac delikatnie.....

    Hmm miałem podobnie, tez wymieniłem kostke, raczej profilaktycznie, i nic to nie dało... winny okazał się przekaźnik odciążający, wymieniłem i jak ręką odjął :wink:

    Bardzo dobre foto story, na pewno się komuś przyda :thumbup1:

    Kolego mógłbys powiedzieć gdzie ten przekaznik odciążający sie znajduje ? Jakiś czas temu wymieniałem u siebie kostke i temat powrócił . moze winny jest własnie ten przekażnik ? sam juz nie wiem . Fakt ze kostke kupiłem firmy febi za 40 zl wiec wydaje mi sie ze kostka powinna być ok . winy dopatruje sie w czyms innym . moze to własnie o ten przekażnik chodzi ?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    W aucie ojca mialem kostke o nrze: 4A0 905 849. Zalozylem kostke Valeo, od oryginalu rozni sie brakiem loga oooo. Dalem 150zl.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    nie da sie bez sciagania kiey :decayed: spoko fotostory.

    A właśnie że się da. Sam wymieniałem.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Sluchajcie a jesli raz mi pali na strzal a czasem jakby chcial ale cos mu odcina prad i po przekreceniu wydaje dzwiek jakby gdzies ten prad uciekl ale na pewno nie w strone rozrusznika ;) i musze przekrecic ale nie odpalac jakbym swiece grzal i znowy wylaczyc wlaczyc i idzie na raz. Akumulator 2 miesięczny. Z tego co czytam to mniej wiecej wyglada wlasnie jak awaria kostki tylko ze dzialaja wszystkie rzeczy typu swiatla i nawiew. Moze cos z immobiliserem ? Audi a4 b5 1.9tdi 96r afn.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Gdyby to było imo to byś miał kontrolkę na liczniku.To raczej kostka stacyjki nie zawsze łączy.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Czyli to niekoniecznie musi być wymiana, to można ja tez wyczyscic mocniej wsadzic i wtedy zobaczyć ? Czy bezsprzecznie musi być wymiana na nowa

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Potrzebuje numer tej kostki, może być nr oryginalny, albo numer zamiennika któregoś z producentów. Nie jestem pewien czy z MAXGEAR 63-0013, podejdzie,


    a więc tak, poprzez uszkodzoną kostkę stacyjki miałem problem z włączeniem świateł mijania. Problem z kupnem odpowiedniej, ale już ogarnięte.

    Oryginalny numer: 4A0 905 849

    Zamienniki pasujące:

    MAXGEAR 63-0019

    MEYLE 100 905 0000

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Panowie a jak mam taki objaw, że po przekręceniu stacyjki zapala mi się tylko dioda air bag, nawet brak podświetlenia, licznika kilometrów, zegara i wskazówka paliwa się nie podnosi?? http://a4-klub.pl/index.php?/topic/315471-odpala-i-gasnie-brak-wskazan-na-desce-rozdzielczej-alt-131km/#entry4455186

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    W książce "Sam naprawiam samochód Audi A4" na stronie 179 jest napisane, iż przy zamontowaniu poduszki w kierownicy najpierw należ włączyć zapłon a po tym dopiero podłączyć minus akumulatora - jako wyjątek od zasady, że aku podłącza się przy wyłączonym zapłonie. Teraz pytanie czy należy to zignorować i postąpić jak w opisie na forum czy jak w w/w książce ? Poduszka się uzbroi i zadziała ? Jak myślicie ?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Witam jestem tu nowy i proszę was doświadczonych kolegów o pomoc.

    Kiedy próbuję przekręcić kluczyk na zapłon nie raz zapali się deska od razu a nieraz wg nie ma reakcji na przekręcony kluczyk.

    czy to będzie wina zepsutej kostki stacyjki ? z góry dziękuję za pomoc :D:unsure:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Zeby sama kostke wymienic to jest wykrecenie 2 srubek od dolu -oslona - i po prawej przeciez jest w h miejsca zeby wyjac kostke

    NIE czaje po co kiere zdejmowac ? Zeby wykrecic srubke od kostki gorna ? kiere przekrec i pod innym katem masz wiekszy dostep

    Dzis myslalem ze kostka i to bez wiedzy rozkminilem w 5 min i wyciagnolem

    W czasie jazdy nawet mozna wyjac ;-))

    Niestety to nie kostka

    Topran - nie polecam jak przekrecilem kluczyk to nie wrocil hahah tani do d*py

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Witam.

    Czy jeśli zblokowało mi kluczyk(tylko zblokowało bo wszystko inne działa tj. odpala itp) to może być wina tej kostki stacyjki??Wszędzie jest opisany temat dla B5 a czy to samo tyczy się B6???czy w B6 też trzeba walczyc z poduszką pow?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    A ten przekaźnik to gdzie będzie?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    A ten przekaźnik to gdzie będzie?

    Przekaźniki kolego masz pod kierownicą, albo pod komputerem który jest umiejscowiony na podszybiu po lewej stronie - otwierasz maską odrkecasz taką plastykową osłonę komputera (nie udzkodź jej i uważaj na uszczelkę) jakieś 5 śrub odpinasz komputer i pod nim są przekaźniki, albo zdejmujesz dolną osłonę pod kierownicą też z 4 czy 5 śub na kluczyk 10 nasadkową i jedna śruba od strony bezpieczników jak drzwi otworzysz i zdemontujesz tą plastykową osłonkę na 3 zatrzaski

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Dzięki wielkie :)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się


    • Przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

    • Nowi użytkownicy