iceman_23 Opublikowano 7 Października 2012 Opublikowano 7 Października 2012 Witam wszystkich, chciałbym zapytać jak to w końcu jest z tą wymianą oleju w skrzyni biegów. Mam 1.9 TDI 130KM z 6 biegową skrzynią. Autko ma 225 000 przejechane i do tej pory olej nie był wymieniany czyli prawie 10 lat. Czytałem różne opinie i tyle co wiem to to, że w automatach itp to wymiana jest na bank. Niektórzy mechanicy u których bywałem twierdzili, że tu nie trzeba i szkoda się w to bawić. Inni zalecali wymianę? Komu wierzyć ....? Będę wdzięczny za podzielenie się doświadczeniem w tej kwestii albo przekierowanie na stronę o tym temacie którą może przegapiłem. Dzięki 1
rikardo Opublikowano 8 Października 2012 Opublikowano 8 Października 2012 Nie słuchaj głupot olej tak jak inne płyny nadaje się do wymiany zakładając, że chcesz dłużej pojeździć tym samochodem. Wpis dot. pierwszego właściciela auta, który ma otrzymać informację, że auto jest tanie w eksploatacji ponadto piszący instrukcje zakłada, że po spisaniu książki serwisowej auto idzie pod prasę. Ten sam olej znajdujący się w skrzyni na półce w plastikowym pojemniku ma przydatność do użycia do 5 lat więc się zastanów w skrzyni gdzie pracuje nie traci właściwości a w zamkniętym pojemniku wg producenta już traci. Jak się zdecydujesz to pamiętaj aby po wymianie zalać nowy do krawędzi korka wlewowego.
iceman_23 Opublikowano 8 Października 2012 Autor Opublikowano 8 Października 2012 Dzięki za sugestię, tkwi w tym ziarno prawdy. Może ktoś jeszcze coś podpowie. 1
grzegorzmen Opublikowano 8 Października 2012 Opublikowano 8 Października 2012 do wymiany zakup olej syntetyczny 85W90 3 litry , zostanie ci na dolewki na następne 10lat
rikardo Opublikowano 8 Października 2012 Opublikowano 8 Października 2012 Dzięki za sugestię, tkwi w tym ziarno prawdy. Może ktoś jeszcze coś podpowie. Co do oleju to musisz dobrać właściwy, bardzo dobra opinię ma olej castrola Castrol Syntrans Transaxle 75W-90 1L | OLEJE PRZEKŁADNIOWE \ do skrzyń manualnych który ma normę VW i jest następca dawnego TAF-X Gdzieś też czytałem, że jakiś motul też posiada taka normę ale nie jestem pewien ja wymieniając kupiłem olej w ASO.
MATIUS Opublikowano 8 Października 2012 Opublikowano 8 Października 2012 koledzy jaki olej wlać do a4 1.8ADR manual 225 000 tys... castrol czy ori ?? 75w90? ciężko wchodzi jednynka jak zimne auto i teraz jak się chłodniej zrobiło
darko Opublikowano 8 Października 2012 Opublikowano 8 Października 2012 Kolego u Mnie podciekał troszeczkę olej przez uszczelnienie wybieraka postanowiłem je wymienić.Też się naczytałem,że w manualu oleju się nie wymienia ale postanowiłem go wymienić-skrzyni biegów na pewno nie zaszkodzę.Jak odkręciłem korek spustowy to wylała się tak jakby bardzo brudna woda.Przed wymianą zdarzało się coś takiego,że odpuszczając gaz do końca i później delikatnie go dodając było czuć szarpnięcie autem takie jakby gdzieś były jakieś luzy czy to na przegubach czy gdzieś na jakichś zębatkach w skrzyni biegów.Po wymianie oleju w skrzyni problem ten zniknął do dnia dzisiejszego nie wiem czym to spowodowane-jakieś cudowne uzdrowienie.Ważne,że już nie poszarpuje.
iceman_23 Opublikowano 8 Października 2012 Autor Opublikowano 8 Października 2012 Podobno wymiana oleju w skrzyni to nie lada wyzwanie gdyż seryjnie (przez producenta) nie zostało to uwzględnione jako coś co podlega okresowej wymianie. Jest to układ na tyle "mało" używany, że można zaniechać wymianę no chyba że faktycznie coś się dzieje to wtedy jeśli już rozkręcamy to przy okazji można olej wymienić.
darko Opublikowano 8 Października 2012 Opublikowano 8 Października 2012 koledzy jaki olej wlać do a4 1.8ADR manual 225 000 tys... castrol czy ori ?? 75w90? ciężko wchodzi jednynka jak zimne auto i teraz jak się chłodniej zrobiło Wlałem Castrola 75W90 ful syntetyk ori będzie na pewno droższy.Wchodzi 2,3 litra oleju.A to,że ciężko wchodzi jedynka to chyba raczej nie wina oleju tylko może coś w skrzyni.Oby nie.
MATIUS Opublikowano 9 Października 2012 Opublikowano 9 Października 2012 JAK SIĘ ROZGRZEJE auto to biegio wchodzą dużo lepiej
rikardo Opublikowano 9 Października 2012 Opublikowano 9 Października 2012 Podobno wymiana oleju w skrzyni to nie lada wyzwanie gdyż seryjnie (przez producenta) nie zostało to uwzględnione jako coś co podlega okresowej wymianie. Jest to układ na tyle "mało" używany, że można zaniechać wymianę no chyba że faktycznie coś się dzieje to wtedy jeśli już rozkręcamy to przy okazji można olej wymienić. Zastanów się bo ja uważam, że jak skrzynia zacznie szwankować to wymiana oleju już nie pomoże a wymiana oleju jest banalnie prosta. ---------- Post dopisany at 20:31 ---------- Poprzedni post napisany at 20:28 ---------- JAK SIĘ ROZGRZEJE auto to biegio wchodzą dużo lepiej Sprawdź poziom oleju bo może masz niski stan.
iceman_23 Opublikowano 9 Października 2012 Autor Opublikowano 9 Października 2012 To jaki olej byście polecili i ile tak rzeczywiście tego oleju trzeba wlać? Olej do silnika moim zdaniem to tylko MOTUL a jak tu wygląda sprawa?
SotoM Opublikowano 9 Października 2012 Opublikowano 9 Października 2012 obojetnie jaki wazne aby był to 75W90 API:GL-4 motul.amsoil,castrol,elf.Mobilube.... co kupisz i wlejesz spełniajacy tka norme to bedzie dobrze. ja np mam w planie wlac do skrzyni castrol syntrax 75W90
turzol Opublikowano 9 Października 2012 Opublikowano 9 Października 2012 Ja u siebie zamierzam zalać oryginalny olej bo mam kilka butelek z poprzedniej wymiany w aucie żony (VW Polo). Bardziej interesuje mnie kwestia samej procedury wymiany - tzn gdzie znajduje sie śruba spustowa i którędy zalać nową oliwę? Ma ktoś schematy np. z Elsy albo inne?
rikardo Opublikowano 9 Października 2012 Opublikowano 9 Października 2012 Korek do spuszczania znajduje się w dolnej części skrzyni natomiast do napełniania na lewym boku skrzyni przy lewej półosi patrząc w kierunku silnika.
Biszczan Opublikowano 10 Października 2012 Opublikowano 10 Października 2012 Ja u siebie zamierzam zalać oryginalny olej bo mam kilka butelek z poprzedniej wymiany w aucie żony (VW Polo). Bardziej interesuje mnie kwestia samej procedury wymiany - tzn gdzie znajduje sie śruba spustowa i którędy zalać nową oliwę? Ma ktoś schematy np. z Elsy albo inne? Do Twojej skrzyni wchodzi 2.2 litra oleju. Wartość wymagana: poziom oleju 4 +/- 1 mm poniżej dolnej krawędzi otworu wlewu oleju. Śruba otworu wlewu oleju wymaga dokręcenia momentem 40Nm. <br /><br />
turzol Opublikowano 10 Października 2012 Opublikowano 10 Października 2012 Ja u siebie zamierzam zalać oryginalny olej bo mam kilka butelek z poprzedniej wymiany w aucie żony (VW Polo). Bardziej interesuje mnie kwestia samej procedury wymiany - tzn gdzie znajduje sie śruba spustowa i którędy zalać nową oliwę? Ma ktoś schematy np. z Elsy albo inne? Do Twojej skrzyni wchodzi 2.2 litra oleju. Wartość wymagana: poziom oleju 4 +/- 1 mm poniżej dolnej krawędzi otworu wlewu oleju. Śruba otworu wlewu oleju wymaga dokręcenia momentem 40Nm. http://s19.postimage.org/sze3ugokv/A34_0078.jpg <br /><br /> Dzięki, to mi rozjaśniło sprawę. Ilość oleju zgadza się z tym co mi ETKA podaje dla mojej skrzyni. A śruba spustowa na jaką nasadkę jest? Pamięta ktoś?
tomyx1307 Opublikowano 10 Października 2012 Opublikowano 10 Października 2012 Akurat u mnie weszło dokładnie 2,5 litra,zalałem ten - Castrol Syntrans Transaxle 75W-90 1L | OLEJE PRZEKŁADNIOWE \ do skrzyń manualnych. Stary olej wyglądał całkiem przyzwoicie,ale po wymianie skrzynia chodzi zdecydowanie lepiej,wcześniej biegi wchodziły z lekkim oporem. Co do śruby spustowej,to jest torx 16mm z pustym środkiem,dwunastokątny,jest to nietypowy klucz. Wszyscy,którzy wahają się,czy wymieniać olej,powiem-WYMIENIAĆ! nie słuchać pseudomechaników.
MATIUS Opublikowano 10 Października 2012 Opublikowano 10 Października 2012 olej zakupiony castrol na dniach wymiana zoabczymy czy to pomoże jak nie czeka nowe sprzęgło sachsa w piwnicy
iceman_23 Opublikowano 11 Października 2012 Autor Opublikowano 11 Października 2012 No właśnie czy wymiana oleju w aucie który od lat pracuje na starym może odczuwalnie poprawić zmianę biegów? Nie mogę powiedzieć, że wchodzą ciężko ale czuć taki opór (lekkie tarcie - wiadomo każdy odczuwa inaczej) ale czy nowy olej jest w stanie to upłynnić? Ma ktoś jakieś doznania w tej kwestii
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się