Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z porannym odpalaniem / na zimnym


H4mm3R

Rekomendowane odpowiedzi

Od dłuższego czasu mam problem z odpalaniem na zimnym silniku, np. po nocy jak auto postoi w garażu. Objaw jest taki jakby silnik nie odpalał na wszystkie gary, krztusi się.. Natomiast na ciepłym odpala na dotyk.

Wymieniłem świece, nowy filtr paliwa, zalałem czyścidło do PD z Liqui Moly, ostatnio płukałem PD ultradźwiękowo i na nowo je ustawiałem (nowe uszczelniacze i śruby). Dodam jeszcze że EGR mam zaślepiony i wycięty programowo. Mimo tego objawy nie ustąpiły. Latem było minimalnie lepiej.

Wrzucam logi z porannego odpalania 001, 003, 013, 023

VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Może ktoś mi pomoże rozwiązać ten problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z opisu wynika że mechanicznie masz silniczek doprowadzony do stanu należytego. Więc skłaniał bym się ku elektronice-czujnikom... Wrzuć logi do działu "Diagnostyka VAG" tam koledzy powinni Tobie pomóc,ale na pewno trzeba będzie zrobić więcej logów z innych grup...

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Panów!

Jestem mechanikiem i ostatnio w warsztacie mieliśmy takie autko i właśnie dziwiło mnie iż na zimnym silniku tak "cienko" odpala. Co prawda nie tykałem się silnika bo zadaniem do wykonania było zawieszenie lecz przy odbiorze autka klientowi zwróciłem uwagę na to odpalanie i w owym momencie mnie zagiął iż miał w samochodzie książkę od tego autka i widziałem czarno na białym iż zimny silnik po dłuższym postoju przy odpalaniu trochę "zatrzęsie budą". Oczywiście nie było tak napisane ale sens jest taki sam. Więc proszę byście czasem nie tykali się za wiązkę świec żarowych lub samych tych świec. Jak trzęsie to znaczy że w tym samochodzie tak ma być :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Panów!

Jestem mechanikiem i ostatnio w warsztacie mieliśmy takie autko i właśnie dziwiło mnie iż na zimnym silniku tak "cienko" odpala. Co prawda nie tykałem się silnika bo zadaniem do wykonania było zawieszenie lecz przy odbiorze autka klientowi zwróciłem uwagę na to odpalanie i w owym momencie mnie zagiął iż miał w samochodzie książkę od tego autka i widziałem czarno na białym iż zimny silnik po dłuższym postoju przy odpalaniu trochę "zatrzęsie budą". Oczywiście nie było tak napisane ale sens jest taki sam. Więc proszę byście czasem nie tykali się za wiązkę świec żarowych lub samych tych świec. Jak trzęsie to znaczy że w tym samochodzie tak ma być :wink:

Wcześniej tego nie było, więc szukam przyczyny. Tu nie chodzi o to, że zatrzęsie, tylko o to że muszę przytrzymać go na rozruszniku, bo jakby nie chciał odpalić na wszystkie gary i się dusił. Wcześnie myślałem że rozrusznik nie domaga, bo bendiks nie chwytał. Rozrusznik zregenerowany i dalej to samo.

---------- Post dopisany 17-10-2012 at 09:46 ---------- Poprzedni post napisany 12-10-2012 at 21:19 ----------

Nikt niema pomysłu..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbowałem już dwa razy przekręcić zapłon żeby dwa razy pompa pocisła i może kapke lepiej odpalił ale to nadal nie to co powinno być. Jutro posprawdzam to o czym piszecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zloguj jeszcze grupe 18 podczas tego odpalania...

Proszę, VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

---------- Post dopisany at 20:52 ---------- Poprzedni post napisany at 20:51 ----------

a może podmianka wlącznika świateł:eusathink:

Mówisz że to może mieć wpływ :eusathink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie nie bardzo, auto tak jakby zapowietrzało się przez noc/na zimnym. Spróbuję wymienić filtr paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w jakim stanie mialeś gniazda pompowtrysków? Sprawdzałęś przy wymianie oringów czy nie ma na nich rantów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gniazda są OK bo w BLB pompki są mocowane na dwie śruby.

Za bardzo nie mam skąd wziąć pompki na podmiane.

Z tym przodem niżej sprawdzę, bo widzę że sąsiad ma najazdy, to może pożyczy na noc :wink: bo co raz bardziej irytuje mnie ten problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piszesz że wymieniłeś świeczki a kable ?

Błędów nie ma tego typu, a z tego co wiem diesel w temp. powyżej +7C nie grzeje świec, a mimo tego problem przy odpalaniu jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym jeszcze sprawdził kable nie na vagu , weź spryskiwacz do kwiatków i wieczorem odpal silnik i popsikaj po kablach jak zacznie przeskakiwać iskra to kabelki jeszcze wymień - do stracenia nic nie masz a 100% pewności i kolejny element Ci odpadnie.:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym jeszcze sprawdził kable nie na vagu , weź spryskiwacz do kwiatków i wieczorem odpal silnik i popsikaj po kablach jak zacznie przeskakiwać iskra to kabelki jeszcze wymień - do stracenia nic nie masz a 100% pewności i kolejny element Ci odpadnie.:wink:

jaka iskra temat jest o silniku diesla :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...