Vandisel_A4 Opublikowano 21 Listopada 2006 Opublikowano 21 Listopada 2006 Witam. Jakieś pół roku temu zakupiłem Audi A4 TDI (131KM) autko chodzi pięknie, zaraz po zakupie powymieniałem oleje, filtry itd- jak to przy nowym nabytku. Trochę mnie dziwi i zarazem niepokoi fakt że po ok.6 tyś. km silnik wziął ok. 0,4 l (tyle uzupełniłem do stanu) oleju-nie wiem czy to normalne, byłbym wdzięczny za info.Co do oleju to silnik zalany jest Mobilem 5W-40 SPECJAL V ,chyba dobry (taki mi w Serwisie doradzili)- nie wiem na jakim jeździł poprzedni użytkownik ale to raczej nie powinno mieć znaczenia w tej kwestii, auto było rególarnie Serwisowane więc i olej był wymieniany,przebieg auta to 120 tyś, chyba to niedużo jak na ten silnik. Będę wdzięczny za wszelkie wasze uwagi w tym temacie i z góry dzięki .Pozdro
Pikuś Opublikowano 21 Listopada 2006 Opublikowano 21 Listopada 2006 Vandisel_A4, proponuje ten temacik http://www.a4-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=3708 Przy okazji obejzyj dobrze silniczek, czy nie ma wyciekow. Apropo bylo 131 KM :?:
Norbi Opublikowano 21 Listopada 2006 Opublikowano 21 Listopada 2006 Przebieg coś jak na mój gust przykrótki tak mniej wiecej o 100 tysi, a oleum powinien łykać nawet w wiekszych ilościach. Tym nie masz sie co przjmowac. Diesel musi brac. Powiem tak... ASO nie widzi problemu , czyli nie ma podstaw do reklamacji nawet przy poborze 1 litra oleju na 1000 (słownie) jeden tysiąc kilometrow. :shock: Przebieg sprawdz sobie w ASO podajac nr VIN, oczywiscie jezeli autko bylo sprowadzone z Niemiec.
Hugo Opublikowano 21 Listopada 2006 Opublikowano 21 Listopada 2006 Przy okazji obejzyj dobrze silniczek, czy nie ma wyciekow. Apropo bylo 131 KM :?: Jedni piszą 130 inni 131 :mrgreen:
nuszek Opublikowano 21 Listopada 2006 Opublikowano 21 Listopada 2006 Olej jest ok. tu masz: http://www.mobil.com/Poland-Polish/Lubes/PDS/EUXXPLPVLMOMobilSyntSSpecialV5W40.asp A żeby się ślizgać trzeba smarować, kto nie smaruje to nie jedzie, każdy turbodisel spala olej, do tego dochodzi smarowanie turbiny, która też trochę wypluwa z siebie. 0,4 na 6 tyś, to norma, jak będzie spalał dużo powyżej litra na tysiąć km - to tez nie tragedia, ale silnik już jest trochę dojechany.
Vandisel_A4 Opublikowano 21 Listopada 2006 Autor Opublikowano 21 Listopada 2006 Wcieków ,,0" -to nie to, co do KM słusznie niech bedzie 96KW, Auto jest z Niemiec i było sprawdzane ale jakby miało brać litra na tysiąc to niech ktoś inny nim jeździ a raczej go robi- mam TD ale dostawczaka dużo ciężej robi i jak weźmie 0,5 na 10,000 to wszystko ale troche żeście mnie uspokoili więc Dzięki-ostatnio byłem w naszych górkach może to było bespośrednim powodem, nogi zbyt ciężkiej nie mam ale ,,raz z górki raz pod górkę"- a ja myślałem że ,,bagneta" nie trzeba przy tym aucie oglądać -błąd :!: Pozdro.
spanky Opublikowano 22 Listopada 2006 Opublikowano 22 Listopada 2006 ostatnio byłem w naszych górkach może to było bespośrednim powodem, nogi zbyt ciężkiej nie mam ale ,,raz z górki raz pod górkę"- a ja myślałem że ,,bagneta" nie trzeba przy tym aucie oglądać -błąd i tu jest pewnie odpowiedz na zwiekszony apetyt na oliwke .... ;-) pobor oliwy masz w normie i nie ma sie czym przejmowac .... a bagnet sprawdza sie w kazdym samochodzie ... ;-)
Vandisel_A4 Opublikowano 22 Listopada 2006 Autor Opublikowano 22 Listopada 2006 Dzięki trochę mnie to uspokaja-wiem że sprawę stanu oleju muszę pilnować...
pre_pl Opublikowano 22 Listopada 2006 Opublikowano 22 Listopada 2006 Apropo bylo 131 KM bo to jest 96kW, czyli 130,52 koni mechanicznyhc w systemie metrycznym Stad pewno zaokraglenie
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się