wjot1 Opublikowano 15 Października 2012 Opublikowano 15 Października 2012 Witam, Dziwna rzecz mnie dzisiaj spotkała, a mianowicie przejechalem rano z 10km - wszystko w miarę ok, może troszkę szarpało autkiem przy zmianie biegów. Po paru godzinach, znowu jakies 5km zrobilem i raczej tez wszystko w porzadku. Zatrzymałem się w sklepie i po wyjściu obroty zaczęły falować (spadać gdzieś do 500 i mniej, silnik zaczął się dławić), dojechałem jakoś do domu (musialem na światłach mu dawać troche gazu - bałem się, że może zgasnąć). Pali normalnie od strzała, bez żadnych problemów. Jakiś miesiąc temu czyściłem przepustnicę ( w sumie to była już w miarę czysta), wszystko od tamtego czasu chodziło jak należy. Zauważyłem, że po przekręceniu zapłonu słychać dźwięk przez jakies 10 sekund( takie piknięcie długie, coś jak wtedy przy adaptacji ręcznej po czyszczeniu). Czy to normalne? Obejrze go później dokładnie, ale mam pytanie- Co może powodować w/w sytuację? Poza przepustnicą i przepływomierzem nic mi więcej nie przychodzi do głowy. Macie jakieś pomysły jak sprawdzić/co sprawdzić? Nie mam dostępu do Vag'a przez najbliższe 2 tygodnie... edit: oczywiście tylko benzynka.
powaguspisz Opublikowano 15 Października 2012 Opublikowano 15 Października 2012 Przepustnicę wytrzymują średnio około 12 lat, ile kroć tego nie sprzedawałem jak pytałem o wiek auta średnią wyciągnąłem że tyle wytrzymuje. Sam miałem wcześniej Polo 6N2 1,4 16V i niestety ten sam kłopot niby czysta super zaadaptowana, ale niestety umarła śmiercią naturalną. Falowanie obrotów, czasami nie dało się uruchomić, brak możliwości adaptacji.
wjot1 Opublikowano 15 Października 2012 Autor Opublikowano 15 Października 2012 Ehh, da rade się jakoś upewnić, czy to aby na pewno przepustnica? Nie uśmiecha mi się wydać 350zł na przepustnice jesli ta jest dobra... ---------- Post dopisany at 19:02 ---------- Poprzedni post napisany at 17:13 ---------- Rozbiore to jutro wszystko jeszcze raz i poogladam co i jak dokładnie. W przypadku ewentualnej wymiany przepustnicy, co sądzicie, żeby kupić jakąś używkę? (pomimo, że może mieć swoje lata i może niedługo się zepsuć). Używki chodza po jakieś 100zł, wymienie to sam i mając szczęście pojeżdze na tym troche. Czy taki sprzedający powinien/może wystawić mi jakąś gwarancje sprawności? Wtedy sobie swoją podmienie, sprawdze czy problem ustał - jeśli tak, to git - jeśli nie, to odsyłam mu ją spowrotem. Spotkaliście się z czymś takim?
motor144 Opublikowano 15 Października 2012 Opublikowano 15 Października 2012 Prościej i pewniej najpierw sprawdzić błędy VAG-iem ( zawołaj do ludzi z twojej okolicy i albo z kimś się zmówisz-może na spocie i w parę minut Ci coś sprawdzą) . Zauważyłem, że po przekręceniu zapłonu słychać dźwięk przez jakies 10 sekund( takie piknięcie długie, coś jak wtedy przy adaptacji ręcznej po czyszczeniu). Czy to normalne? Tak jest normalnie (sterowanie nastawnika przepustnicy po każdym przekręceniu kluczyka "piszczy" przez te ok.10s a potem słychać cyknięcie i przestaje.) Co do Twoich objawów może być dużo innych przyczyn niż sama przepustnica więc podmiana to na końcu jak innych pomysłów brak ale najpierw VAG lub inna diagnoza na KOM-pie. Jak falowanie to wystarczy że lewe powietrze na dolocie z uwzględnieniem: 1.odmy olejowej ( ma być idealnie szczelna) 2.zaworek N80 na filtrze powietrza ( ma cykać ) - może się zacinać albo pompa paliwa się kończy czy inny element wtrysku Pb i ...parę innych możliwych drobiazgów
wjot1 Opublikowano 15 Października 2012 Autor Opublikowano 15 Października 2012 może ktoś mi jeszcze powiedzieć (wizualnie) gdzie znajduje się przepływomierz powietrza? ---------- Post dopisany at 19:51 ---------- Poprzedni post napisany at 19:50 ---------- czy w/w ewentualne rzeczy pokaże komputer?
Marko42 Opublikowano 15 Października 2012 Opublikowano 15 Października 2012 stajesz na wprost auta - po lewej stronie połączony rurą z filtra powietrza nie sposób nie zauważyć
marko367 Opublikowano 15 Października 2012 Opublikowano 15 Października 2012 wpierw sprawdź szczelność dolotu też może mieć wpływ lewe powietrze
wjot1 Opublikowano 15 Października 2012 Autor Opublikowano 15 Października 2012 dolot powietrza - czyli ta cała rura gruba czarna, która idzie do przepustnicy? Laik z tej strony.
bawół1 Opublikowano 15 Października 2012 Opublikowano 15 Października 2012 Powodów może być wiele : kable zapłonowe, świece , nieszczelność w dolocie , pęknięta odma , lejący wtrysk/ wtryski . Doraźnie sprawdź czy kable są dobrze pozakładane i czy wszelkie węże przy przypustnicy są całe + odma. Pierwsze co to trzeba sprawdzić czy są błędy. ---------- Post dopisany at 20:18 ---------- Poprzedni post napisany at 20:15 ---------- Koledzy widze mnie uprzedzili
marko367 Opublikowano 15 Października 2012 Opublikowano 15 Października 2012 szczeże muwiąc cały od filtra powietrza do kolektora ssącego włącznie z przewodami podciśnienia kończąc na odmie dla pewności
wjot1 Opublikowano 15 Października 2012 Autor Opublikowano 15 Października 2012 Ok - dzięki wielkie, posprawdzam te rzeczy jutro. A gdzie znajduje się w ADR ta odma? nie moge nigdzie wyczytać.... Sory za gradobicie pytań
bawół1 Opublikowano 15 Października 2012 Opublikowano 15 Października 2012 Rurka łącząca pokrywę zaworów z Dolotem.
marko367 Opublikowano 15 Października 2012 Opublikowano 15 Października 2012 odmę znajdziesz pod kolektorem ssącym połączony z kolanem przepustnicy.Powodzenia
motor144 Opublikowano 15 Października 2012 Opublikowano 15 Października 2012 Rurka łącząca pokrywę zaworów z Dolotem. akurat w ADR takiej odmy nie ma, chociaż nie wiem dlaczego bo w większości benzyn zwykle jest, oprócz odpowietrzenia skrzyni korbowej ( ta w ADR jest ).W tym temacie http://a4-klub.pl/silniki-benzynowe-30/przepustnica-229998/#post2909127 w poście 3-cim od dołu masz dobre foto gdzie i jak jest umiejscowiona odma w ADR-e.
wjot1 Opublikowano 15 Października 2012 Autor Opublikowano 15 Października 2012 O, dzięki wielkie za foto. A jak ten cały kolektor zdemontować? Szukajka nie pomaga..
motor144 Opublikowano 15 Października 2012 Opublikowano 15 Października 2012 No ogólnie to trzeba zrobić mały roz:wallbash:. Do ewentualnej wymiany odmy wystarczy to co napisałem w przytoczonym temacie w poście 5-tym od dołu. Większość ściąga cały kolektor więc może ktoś ma linka do takiego fotostory albo poszukaj filmika na YOUTUbe.
wjot1 Opublikowano 16 Października 2012 Autor Opublikowano 16 Października 2012 Panowie, a czy jakaś nieszczelność w ukladzie wydechodwym (środkowy lub końcowy tłumik) może powodować falowanie obrotów?
powaguspisz Opublikowano 16 Października 2012 Opublikowano 16 Października 2012 Nie ma takiej opcji jedyne co będzie Ci pierdzieć/furczeć
wjot1 Opublikowano 16 Października 2012 Autor Opublikowano 16 Października 2012 Ok, a więc z pomocą forumowego kolegi Siemiana, wyszło po podłączeniu pod kompa - błąd przepływomierza. I w sumie nic poza tym. Więc jutro zabieram się za czyszczenie. Natomiast mam jedno pytanie : Dzisiaj zauważyłem, że obroty na biegu jałowym spadają do 300-400 itd. tylko jak silnik jest nagrzany (90st.), na zimnym nic się nie dzieje (oprócz lekkiego drgania wskazówki). Jak to sie ma do ew. zapchanego przepływomierza? http://a4-klub.pl/audi-a4-b5-131/all-b5-wymiana-filtra-powietrza-czyszczenie-przeplywomierza-fotostory-13828/ Mam takie coś, tak samo będzie w ADRce? Pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się