Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] A4 Avant 1.9TDI 131KM S line, Recaro (Projekt: "Full Opcja")


Bart-S

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 5.1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

A jak jest na tym co masz teraz masz jest bardzo twarde?

Tak. Komfortu 0. Fajnie się jeździ tylko po dobrze zrobionej nawierzchni - wystarczy lekka nierówność i niestety wszystko czujesz (i to dość mocno).

Wrzucajcie porównania 1.9TDI FWD...

U mnie: amortyzatory 1BE, sprężyny H&R -35mm (pomiar od gleby do rantu błotnika, mierzone dokładnie przez środek koła).

lewy przód: 640mm

prawy przód: 640mm

lewy tył: 635mm

prawy tył: 635mm

Na seryjnym zawieszeniu 1BE miałem wynik:

lewy przód: 665mm

prawy przód: 665mm

lewy tył: 660mm

prawy tył: 660mm

Zatem według prostych obliczeń wynika, że H&R 29369-2 obniżyły mi auto o 45mm. O ile dla przedniej osi jest to do przyjęcia to z tyłu robi się już zdecydowanie za dużo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

speedy wystarczy dokładnie przeczytać wątek od pierwszej strony to znajdziesz odpowiedź na swoje pytanie

Powodzenia z szukaniem :polew:

STARYYY... jestem pod wrażeniem !!! sztuka ze aż mi ręce opadły :) mozesz mi tak na oko powiedziec ile takie modyfikacje kosztują !?

Łącznie na przestrzeni 3 lat wyszło coś pod 35 000zł. Ale da się taniej :polew: :polew: :polew:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

speedy wystarczy dokładnie przeczytać wątek od pierwszej strony to znajdziesz odpowiedź na swoje pytanie

Łącznie na przestrzeni 3 lat wyszło coś pod 35 000zł. Ale da się taniej :polew: :polew: :polew:

wątek i ta trzeba chociaż na szybko od początku przejrzeć bo jest o czym czytać i zerknąć jak sie autko zmieniało
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi po głowie podmiana na Weitec -30/-30

Bartek kolo od nas - taki nowy na forum ostatnio właśnie zmienił na to i jest zadowolony - chyba nawet pisał u ciebie w wątku o zawieszeniach...

Ze swojego doświadczenia o Sachsach to nie polecam - ja zmieniłem u siebie w 1BE i nie byłem zadowolony. Zmieniła się charakterystyka pracy zawiechy i pojawiły się jakieś stuki a amory były na bank sprawne i dobrze założone. Gdy założyłem Ori wszystko wróciło do normy...

Witam :hi: rzeczywiście z weitecow 30/30 jestem bardzo zadowolony, mi udało sie jeszcze kupic weitec-i zielone, bo była wyprzedaż tego koloru (teraz mają tylko żółte)

Na kołach przód -195/65/15 i tył - 205/60/15 siedział do nadkoli równo 64cm z każdej strony, teraz wrzuciłem niedawno 18" i nie mierzyłem jeszcze, ale obiecuje to zrobić jak odbiorę samochód od Pana lakiernika :) w przyszłym tygodniu zrobię jakieś fotki i uzupełnię w swoim profilu wiec będzie można zobaczyć jak to wygląda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK - dziś zakładam "Reflexy". Amortyzator chyba nie musi się jakoś specjalnie długo układać więc myślę, że po zrobieniu kilku km będzie można wykonać kolejny pomiar (zobaczymy jaki wpływ ma stan amora na wysokość).

Swoją drogą - przeglądałem wyniki stanu amortyzatorów z przeglądów podczas ostatnich lat. Póki jeździłem na 17" - zużycie wynosiło 1% na rok. Po założeniu 19" skoczyło do 2%. Kusi mnie aby przed dzisiejszym zabiegiem podjechać na "trzepak" i sprawdzić w jakim stanie są teraz...

Wyniki dla tylnej osi...

- 09/2008: 73% | 72% (17", ori zawieszenie 1BE)

- 09/2009: 72% | 72% (17", ori zawieszenie 1BE)

- 09/2010: 70% | 71% (19", sprężyny H&R -35, amortyzatory 1BE)

Testowane na tej samej maszynerii. Z drugiej strony zastosowanie innych sprężyn ma wpływ na wynik (widzę po wynikach osi przedniej gdzie 75% -> 72% -> 76%).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzepak zaliczony - uzupełniam dane...

- 09/2008: 73% | 72% (17", ori zawieszenie 1BE, masa tylnej osi 560kg)

- 09/2009: 72% | 72% (17", ori zawieszenie 1BE, masa tylnej osi 560kg)

- 09/2010: 70% | 71% (19", sprężyny H&R -35, amortyzatory 1BE, masa tylnej osi 650kg)

- 06/2011: 68% | 68% (19", sprężyny H&R -35, amortyzatory 1BE, masa tylnej osi 650kg)

Czyli wychodzi na to, że amor 1BE dostaje 2x szybciej w d*pę niż na dedykowanych sprężynach...

Wuju - dzięki za foty.

Lecę do garażu zakładać Monroe (po wszystkim podjadę jeszcze raz na trzepak i sprawdzę ile % mają nowe amorki).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak jest na tym co masz teraz masz jest bardzo twarde?

Tak. Komfortu 0. Fajnie się jeździ tylko po dobrze zrobionej nawierzchni - wystarczy lekka nierówność i niestety wszystko czujesz (i to dość mocno).

Wrzucajcie porównania 1.9TDI FWD...

U mnie: amortyzatory 1BE, sprężyny H&R -35mm (pomiar od gleby do rantu błotnika, mierzone dokładnie przez środek koła).

lewy przód: 640mm

prawy przód: 640mm

lewy tył: 635mm

prawy tył: 635mm

Na seryjnym zawieszeniu 1BE miałem wynik:

lewy przód: 665mm

prawy przód: 665mm

lewy tył: 660mm

prawy tył: 660mm

Zatem według prostych obliczeń wynika, że H&R 29369-2 obniżyły mi auto o 45mm. O ile dla przedniej osi jest to do przyjęcia to z tyłu robi się już zdecydowanie za dużo...

Bartek mierzylem swoja a4 i wychodzi tak

LP 63,5mm

PP 63,5mm

LT 63,5mm

PT 63,5mm

wszedzie mam tak samo :wallbash: o ile przod jest w miare to tyl chcialbym wyzej tak z 65-66 i sprzeyny mam przeciez 50/30 a tyl siadl nisko jakby z -60 bo przeciez seria audi a4 ma zawsze przod wyzej niz tyl. o dziwo na sprezynach poprzednich FK 50/40 tyl mialem wyzej niz teraz na Weitecu 50/30 moze cos mam z amortyzatorami tylnymi nie tak :mysli: moga byc za miekkie albo zurzyte? jak patrze na zdjecia wuja to jego a4 stala wyzej niz moja a springi identyko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra - po zabiegu. Ale sprawności amorów nie zdążyłem już sprawdzić...

Wcześniej 635mm teraz 647mm... Przejechałem się - tłumienie zdecydowanie lepsze (amory 1BE siedziały w tym aucie od fabryki - tym bardziej jestem ciekaw ile % wyskoczy jutro na trzepaku).

Efekt przed (zdjęcie trochę przekłamuje - w rzeczywistości tył zszedł jeszcze niżej, no i tu jest na dystansach):

zawnew2.JPG

Efekt po (fota bez dystansu na tylne osi):

monroeonboard.JPG

Dla porównania amorek + guma + odbój + gniazdo -> 1BE vs. Monroe Reflex. Jak widać poniżej - amorki są równe. Gniazda amorów są nieco inne (Lemforder vs. ori) ale to akurat nie ma tu znaczenia. No i najważniejsze - odbojnik Monroe jest dłuższy. Baliśmy się co będzie ale jest gitara - nic nie stuka. Generalnie OK - teraz po tym jak zmieniła się praca tylnego zawieszenia, zastanawiam się czy nie zrobić tego samego zabiegu z przodu (jeśli będzie tak dobrze jak z tyłu to kto wie, może zostanę przy 19" :>).

1bevsmonroe.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, H&R zostały - czyli amor jednak ma znaczenie. Jak ręcznie wciskaliśmy amor 1BE i ten nowy to różnica w pracy była mocno odczuwalna (1BE łatwiej się wciskało oczywiście = wydygany). Teraz tylko nie jestem do końca pewien jaką rolę w obecnej wysokości auta odgrywa nowy odbojnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...