P-U-M-A Opublikowano 28 Czerwca 2011 Opublikowano 28 Czerwca 2011 A jak jest na tym co masz teraz masz jest bardzo twarde?
Bart-S Opublikowano 28 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 28 Czerwca 2011 A jak jest na tym co masz teraz masz jest bardzo twarde? Tak. Komfortu 0. Fajnie się jeździ tylko po dobrze zrobionej nawierzchni - wystarczy lekka nierówność i niestety wszystko czujesz (i to dość mocno). Wrzucajcie porównania 1.9TDI FWD... U mnie: amortyzatory 1BE, sprężyny H&R -35mm (pomiar od gleby do rantu błotnika, mierzone dokładnie przez środek koła). lewy przód: 640mm prawy przód: 640mm lewy tył: 635mm prawy tył: 635mm Na seryjnym zawieszeniu 1BE miałem wynik: lewy przód: 665mm prawy przód: 665mm lewy tył: 660mm prawy tył: 660mm Zatem według prostych obliczeń wynika, że H&R 29369-2 obniżyły mi auto o 45mm. O ile dla przedniej osi jest to do przyjęcia to z tyłu robi się już zdecydowanie za dużo...
speedy1b Opublikowano 28 Czerwca 2011 Opublikowano 28 Czerwca 2011 STARYYY... jestem pod wrażeniem !!! sztuka ze aż mi ręce opadły mozesz mi tak na oko powiedziec ile takie modyfikacje kosztują !?
variocustoms Opublikowano 28 Czerwca 2011 Opublikowano 28 Czerwca 2011 speedy wystarczy dokładnie przeczytać wątek od pierwszej strony to znajdziesz odpowiedź na swoje pytanie
Bart-S Opublikowano 28 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 28 Czerwca 2011 speedy wystarczy dokładnie przeczytać wątek od pierwszej strony to znajdziesz odpowiedź na swoje pytanie Powodzenia z szukaniem STARYYY... jestem pod wrażeniem !!! sztuka ze aż mi ręce opadły mozesz mi tak na oko powiedziec ile takie modyfikacje kosztują !? Łącznie na przestrzeni 3 lat wyszło coś pod 35 000zł. Ale da się taniej :polew:
MARCIN607 Opublikowano 29 Czerwca 2011 Opublikowano 29 Czerwca 2011 speedy wystarczy dokładnie przeczytać wątek od pierwszej strony to znajdziesz odpowiedź na swoje pytanie Łącznie na przestrzeni 3 lat wyszło coś pod 35 000zł. Ale da się taniej :polew: wątek i ta trzeba chociaż na szybko od początku przejrzeć bo jest o czym czytać i zerknąć jak sie autko zmieniało
Plebansk8 Opublikowano 29 Czerwca 2011 Opublikowano 29 Czerwca 2011 Chodzi mi po głowie podmiana na Weitec -30/-30 Bartek kolo od nas - taki nowy na forum ostatnio właśnie zmienił na to i jest zadowolony - chyba nawet pisał u ciebie w wątku o zawieszeniach... Ze swojego doświadczenia o Sachsach to nie polecam - ja zmieniłem u siebie w 1BE i nie byłem zadowolony. Zmieniła się charakterystyka pracy zawiechy i pojawiły się jakieś stuki a amory były na bank sprawne i dobrze założone. Gdy założyłem Ori wszystko wróciło do normy... Witam rzeczywiście z weitecow 30/30 jestem bardzo zadowolony, mi udało sie jeszcze kupic weitec-i zielone, bo była wyprzedaż tego koloru (teraz mają tylko żółte) Na kołach przód -195/65/15 i tył - 205/60/15 siedział do nadkoli równo 64cm z każdej strony, teraz wrzuciłem niedawno 18" i nie mierzyłem jeszcze, ale obiecuje to zrobić jak odbiorę samochód od Pana lakiernika w przyszłym tygodniu zrobię jakieś fotki i uzupełnię w swoim profilu wiec będzie można zobaczyć jak to wygląda
Bart-S Opublikowano 29 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 29 Czerwca 2011 OK - dziś zakładam "Reflexy". Amortyzator chyba nie musi się jakoś specjalnie długo układać więc myślę, że po zrobieniu kilku km będzie można wykonać kolejny pomiar (zobaczymy jaki wpływ ma stan amora na wysokość). Swoją drogą - przeglądałem wyniki stanu amortyzatorów z przeglądów podczas ostatnich lat. Póki jeździłem na 17" - zużycie wynosiło 1% na rok. Po założeniu 19" skoczyło do 2%. Kusi mnie aby przed dzisiejszym zabiegiem podjechać na "trzepak" i sprawdzić w jakim stanie są teraz... Wyniki dla tylnej osi... - 09/2008: 73% | 72% (17", ori zawieszenie 1BE) - 09/2009: 72% | 72% (17", ori zawieszenie 1BE) - 09/2010: 70% | 71% (19", sprężyny H&R -35, amortyzatory 1BE) Testowane na tej samej maszynerii. Z drugiej strony zastosowanie innych sprężyn ma wpływ na wynik (widzę po wynikach osi przedniej gdzie 75% -> 72% -> 76%).
wuju Opublikowano 29 Czerwca 2011 Opublikowano 29 Czerwca 2011 Bartek, nie mam pomiarów, zwyczajnie nie zrobiłem jedyne co to zdjęcia 1be i 19 cali amorki 1be i weitec zielone - 50/30 19 cali 17 cali 15 cali
wuju Opublikowano 29 Czerwca 2011 Opublikowano 29 Czerwca 2011 od siebie jeszcze mogę dodać że to co miałem to idealny kompromis było komfortowo i zarazem auto się dobrze prowadziło
Remik-A4 Opublikowano 29 Czerwca 2011 Opublikowano 29 Czerwca 2011 szkoda, ze u mnie takie cos sie nie sprawdzi wejsc wejdzie ale tylna fela 19" 9.5j ET 37 z guma bedzie rypac nadkole...
Bart-S Opublikowano 29 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 29 Czerwca 2011 Trzepak zaliczony - uzupełniam dane... - 09/2008: 73% | 72% (17", ori zawieszenie 1BE, masa tylnej osi 560kg) - 09/2009: 72% | 72% (17", ori zawieszenie 1BE, masa tylnej osi 560kg) - 09/2010: 70% | 71% (19", sprężyny H&R -35, amortyzatory 1BE, masa tylnej osi 650kg) - 06/2011: 68% | 68% (19", sprężyny H&R -35, amortyzatory 1BE, masa tylnej osi 650kg) Czyli wychodzi na to, że amor 1BE dostaje 2x szybciej w d*pę niż na dedykowanych sprężynach... Wuju - dzięki za foty. Lecę do garażu zakładać Monroe (po wszystkim podjadę jeszcze raz na trzepak i sprawdzę ile % mają nowe amorki).
variocustoms Opublikowano 29 Czerwca 2011 Opublikowano 29 Czerwca 2011 Bart-s te Reflexy mają zmienną siłę tłumienia, ciekawe jak wyjdą %, miałem taki zestaw z Eibachami i śmigało mi się
David Opublikowano 29 Czerwca 2011 Opublikowano 29 Czerwca 2011 A jak jest na tym co masz teraz masz jest bardzo twarde? Tak. Komfortu 0. Fajnie się jeździ tylko po dobrze zrobionej nawierzchni - wystarczy lekka nierówność i niestety wszystko czujesz (i to dość mocno). Wrzucajcie porównania 1.9TDI FWD... U mnie: amortyzatory 1BE, sprężyny H&R -35mm (pomiar od gleby do rantu błotnika, mierzone dokładnie przez środek koła). lewy przód: 640mm prawy przód: 640mm lewy tył: 635mm prawy tył: 635mm Na seryjnym zawieszeniu 1BE miałem wynik: lewy przód: 665mm prawy przód: 665mm lewy tył: 660mm prawy tył: 660mm Zatem według prostych obliczeń wynika, że H&R 29369-2 obniżyły mi auto o 45mm. O ile dla przedniej osi jest to do przyjęcia to z tyłu robi się już zdecydowanie za dużo... Bartek mierzylem swoja a4 i wychodzi tak LP 63,5mm PP 63,5mm LT 63,5mm PT 63,5mm wszedzie mam tak samo o ile przod jest w miare to tyl chcialbym wyzej tak z 65-66 i sprzeyny mam przeciez 50/30 a tyl siadl nisko jakby z -60 bo przeciez seria audi a4 ma zawsze przod wyzej niz tyl. o dziwo na sprezynach poprzednich FK 50/40 tyl mialem wyzej niz teraz na Weitecu 50/30 moze cos mam z amortyzatorami tylnymi nie tak moga byc za miekkie albo zurzyte? jak patrze na zdjecia wuja to jego a4 stala wyzej niz moja a springi identyko
Bart-S Opublikowano 29 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 29 Czerwca 2011 Dobra - po zabiegu. Ale sprawności amorów nie zdążyłem już sprawdzić... Wcześniej 635mm teraz 647mm... Przejechałem się - tłumienie zdecydowanie lepsze (amory 1BE siedziały w tym aucie od fabryki - tym bardziej jestem ciekaw ile % wyskoczy jutro na trzepaku). Efekt przed (zdjęcie trochę przekłamuje - w rzeczywistości tył zszedł jeszcze niżej, no i tu jest na dystansach): Efekt po (fota bez dystansu na tylne osi): Dla porównania amorek + guma + odbój + gniazdo -> 1BE vs. Monroe Reflex. Jak widać poniżej - amorki są równe. Gniazda amorów są nieco inne (Lemforder vs. ori) ale to akurat nie ma tu znaczenia. No i najważniejsze - odbojnik Monroe jest dłuższy. Baliśmy się co będzie ale jest gitara - nic nie stuka. Generalnie OK - teraz po tym jak zmieniła się praca tylnego zawieszenia, zastanawiam się czy nie zrobić tego samego zabiegu z przodu (jeśli będzie tak dobrze jak z tyłu to kto wie, może zostanę przy 19" :>).
P-U-M-A Opublikowano 29 Czerwca 2011 Opublikowano 29 Czerwca 2011 A to zmieniłeś teraz amortyzatory a sprężyny nadal te H&R
Bart-S Opublikowano 29 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 29 Czerwca 2011 Tak, H&R zostały - czyli amor jednak ma znaczenie. Jak ręcznie wciskaliśmy amor 1BE i ten nowy to różnica w pracy była mocno odczuwalna (1BE łatwiej się wciskało oczywiście = wydygany). Teraz tylko nie jestem do końca pewien jaką rolę w obecnej wysokości auta odgrywa nowy odbojnik.
P-U-M-A Opublikowano 29 Czerwca 2011 Opublikowano 29 Czerwca 2011 Czyli teraz masz amortyzatory z Lemfordera a odbojniki z monroe?
Rekomendowane odpowiedzi