krystian821 Opublikowano 11 Lipca 2011 Opublikowano 11 Lipca 2011 jako ciekawostkę podam jeszcze - w B6 servotronic nie był dostępny dla aut z zawieszeniem S line 1BV. Dla tej zawiechy jest specjalna wersja magla, który nie występował w wersji z zaworem N119. Od nadwozia B7 nie ma już tego problemu. Bartku a ja w swojej mam i zawieche 1bv i servotronic potwierdone kodami we wlepce ksiazki servisowej o co chodzi
Bart-S Opublikowano 11 Lipca 2011 Autor Opublikowano 11 Lipca 2011 jako ciekawostkę podam jeszcze - w B6 servotronic nie był dostępny dla aut z zawieszeniem S line 1BV. Dla tej zawiechy jest specjalna wersja magla, który nie występował w wersji z zaworem N119. Od nadwozia B7 nie ma już tego problemu. Bartku a ja w swojej mam i zawieche 1bv i servotronic potwierdone kodami we wlepce ksiazki servisowej o co chodzi Hmm - dziwne. Twoje auto to fabryczny S line (E4J)?
krystian821 Opublikowano 11 Lipca 2011 Opublikowano 11 Lipca 2011 Wlasnie ze nie ale srodek s line,zawieszenie tez recaro w srodku a niby po kodzie zwykla wersja[br]Dopisany: 11 Lipiec 2011, 21:01_________________________________________________Musze sie w koncu wybrac do ciebie to moze wszystko oblookasz
Bart-S Opublikowano 11 Lipca 2011 Autor Opublikowano 11 Lipca 2011 Możesz wkleić wlepę? "Servotronic ...nicht in Verbindung mit S line Sportfahrwerk und S line Sportpakiet plus bestellbar"
krystian821 Opublikowano 11 Lipca 2011 Opublikowano 11 Lipca 2011 Masz racje spojrzalem we wlepke i okazalo sie ze mam 1be nie wiem czemu myslalem ze siedzi bv foto wlepki
miczek.mk Opublikowano 11 Lipca 2011 Opublikowano 11 Lipca 2011 Bartek, zmieniając temat, czytałem o Twoim patencie z folią w bi-xenonie, powiedz, czy przez ten rok jesteś zadowolony z foliowania lamp. Piszę tu, bo to także Twój mod.
Bart-S Opublikowano 11 Lipca 2011 Autor Opublikowano 11 Lipca 2011 Masz racje spojrzalem we wlepke i okazalo sie ze mam 1be nie wiem czemu myslalem ze siedzi bv foto wlepki No i już wyjaśnione Bartek, zmieniając temat, czytałem o Twoim patencie z folią w bi-xenonie, powiedz, czy przez ten rok jesteś zadowolony z foliowania lamp. Pisze tu, bo to także Twój mod. Tak - na prawej lampie nadal mam folię i reflektor nigdy nie paruje. Z lewego niestety folia się zerwała i mam z nim kłopot. BTW - ten patent wymyślił chyba Flyer...
Flyer Opublikowano 11 Lipca 2011 Opublikowano 11 Lipca 2011 BTW - ten patent wymyślił chyba Flyer... ano ja mialem zafoliowane lampy i przenigdy mi nie zaparowala zadna lampa... ale trzeba to zrobic bardzo dokladnie + wczesniej bardzo dobrze wysuszyc lampy. trzeba pamietac zeby nie zafoliowac odpowietrznikow
Bart-S Opublikowano 14 Lipca 2011 Autor Opublikowano 14 Lipca 2011 Właśnie wracam z ASO... Roczny przegląd odbębniony - tym razem przypadł zestaw "co 30 000 km". Wymiana oleju (zalany świerzy Motul Specific 5W40), sprawdzone podwozie, układ hamulcowy, zawieszenie, kontrola wycieków silnika/skrzyni itd. Najważniejsze - wbity przebieg (200 080km) i olej w historii serwisowej oraz pieczątka w książce (...bo po to właśnie jechałem do ASO ) Koszt operacji: 200zł (+ olej 125zł) Do tego komplet filtrów MANN (tutaj już "made in home" - w naszym przypadku nie ma sensu za te czynności przepłacać w serwisie, podobnie jak za podpinanie się do kompa): - oleju (HU 726/2 x) - 25zł - paliwa (WK 853/3 x) - 82zł - powietrza (C27 192/1) - 50zł - kabinowy z węglem aktywnym (CUK 3037) - 83zł Łączny koszt filtrów: 240zł (na allegro jest dostępny cały zestaw za 223zł + 17zł wysyłka kurierem). Przegląd roczny (razem): 565zł ...i spokój na kolejne 15 000km Od poniedziałku (za tydzień) dokończenie aktualnie realizowanych projektów: - zawieszenie przód (amory i osprzęt Monroe Reflex) - servotronic - czujnik świeżego powietrza i nowy panel klimy - wiązka elektryczna pod webasto (środek auta <---> przedział silnika) - renowacja odbłyśników i reflektorów - nowe palniki D1S - odgrzybianie klimy - geometria i zbieżność
akjam Opublikowano 14 Lipca 2011 Opublikowano 14 Lipca 2011 Właśnie wracam z ASO... Roczny przegląd odbębniony - tym razem przypadł zestaw "co 30 000 km". Wymiana oleju (zalany świerzy Motul Specific 5W40), sprawdzone podwozie, układ hamulcowy, zawieszenie, kontrola wycieków silnika/skrzyni itd. Najważniejsze - wbity przebieg (200 080km) i olej w historii serwisowej oraz pieczątka w książce (...bo po to właśnie jechałem do ASO ) Koszt operacji: 200zł (+ olej 125zł) Do tego komplet filtrów MANN (tutaj już "made in home" - w naszym przypadku nie ma sensu za te czynności przepłacać w serwisie, podobnie jak za podpinanie się do kompa): - oleju (HU 726/2 x) - 25zł - paliwa (WK 853/3 x) - 82zł - powietrza (C27 192/1) - 50zł - kabinowy z węglem aktywnym (CUK 3037) - 83zł Łączny koszt filtrów: 240zł (na allegro jest dostępny cały zestaw za 223zł + 17zł wysyłka kurierem). Przegląd roczny (razem): 565zł ...i spokój na kolejne 15 000km Ja też jeżdżę do ASO na przeglądy raz w roku aby mieć serwis wbity w książkę i mieć historię serwisową bo wbrew opiniom koszt nie jest duży pod warunkiem, że zajeżdżamy ze swoimi filtrami a nawet olejem... Przy sprzedaży może mieć to duże znaczenie. U mnie koszt może jest większy o około 100 plnów ze względu na droższy zestaw filtrów. Ponadto o czym mówisz czyli kontrola zawieszenia, układu hamulcowego itd. w tamtym roku udało mi się załapać na odgrzybianie klimy, ozonowanie i sprawdzenie klimy za ok. 50plnów i w tym roku mam nadzieję, że też się na to załapię. Bart-S czy Ty trafiłeś na promocję i załapałeś się na "nocną zmianę w serwisach ASO"? 50% zniżki na oleje, 30% na robociznę, 25% na części...?
sikszak Opublikowano 14 Lipca 2011 Opublikowano 14 Lipca 2011 co to jest ten czujnik świeżego powietrza i co za nowy panel klimy. Pochwal się bo jestem ciekawy
variocustoms Opublikowano 14 Lipca 2011 Opublikowano 14 Lipca 2011 nie ma filtrów świerzego tylko świeżego powietrza
miczek.mk Opublikowano 14 Lipca 2011 Opublikowano 14 Lipca 2011 Właśnie wracam z ASO... Roczny przegląd odbębniony - tym razem przypadł zestaw "co 30 000 km". Wymiana oleju (zalany świeży Motul Specific 5W40), sprawdzone podwozie, układ hamulcowy, zawieszenie, kontrola wycieków silnika/skrzyni itd. Najważniejsze - wbity przebieg (200 080km) i olej w historii serwisowej oraz pieczątka w książce (...bo po to właśnie jechałem do ASO ) Koszt operacji: 200zł (+ olej 125zł) Do tego komplet filtrów MANN (tutaj już "made in home" - w naszym przypadku nie ma sensu za te czynności przepłacać w serwisie, podobnie jak za podpinanie się do kompa): - oleju (HU 726/2 x) - 25zł - paliwa (WK 853/3 x) - 82zł - powietrza (C27 192/1) - 50zł - kabinowy z węglem aktywnym (CUK 3037) - 83zł Łączny koszt filtrów: 240zł (na allegro jest dostępny cały zestaw za 223zł + 17zł wysyłka kurierem). Przegląd roczny (razem): 565zł ...i spokój na kolejne 15 000km Od poniedziałku (za tydzień) dokończenie aktualnie realizowanych projektów: - zawieszenie przód (amory i osprzęt Monroe Reflex) - servotronic - czujnik świerzego powietrza i nowy panel klimy - wiązka elektryczna pod webasto (środek auta <---> przedział silnika) - renowacja odbłyśników i reflektorów - nowe palniki D1S - odgrzybianie klimy - geometria i zbieżność Tak Ci powiem, serwisuję VW / Audi już z 500 tysięcy km., i oprócz serwisu Staszak Duszniki Wlkp. nie polecam ŻADNEGO ASO W naszej okolicy. Już kilka lat serwisuję tam wszystkie swoje pojazdy, nie tylko VW i Audi, a np. po gwarancji inne marki także i powiem wprost, a jestem wymagający - rewelacja. Natomiast dziwię Ci się Bartek, że jeśli nie oszczędzasz na robociźnie, to czemu oszczędzasz na materiałach, dużo droższe nie są, a po pierwsze masz gwarancję i na usługę i na materiały (nie mają punktu zaczepienia w razie czego, że zła jakość części lub olei), po drugie wiesz, ze nie są podrabiane. A tak swoją drogą widzę, że ceny materiałów w stosunku do ASO to oszczędność bez mała drobnych kwot (mogę sprawdzić ale myślę że max. 100 zł), także na pewno nie warto, jeśli ktoś rozumie, co daje gwarancja / rękojmia na usługę. Poza tym na marginesie powiem Ci, że miesiąc temu do swojej Astry 2006r kupiłem w Poznaniu w znanej hurtowni wkład filtra oleju MANN (w ASO VW Staszak do Opla części nie mają ), a te serwisy Opla w Poznaniu, które odwiedzałem na gwarancji, to wołają o pomstę do nieba, i go nie założyłem, niską jakość widać na odległość. Przemogłem się i w Opel Bońkowski kupiłem oryginalny wkład filtra (wymianę i tak wykonałem w Dusznikach w ASO VW Staszak). A wkład filtra MANN na razie czeka w bagażniku, ale jedyne co z nim zrobię, to wrzucę do kosza. Dla informacji - przebieg Astry - 270 tys. km. A mam ją od nowego.
Bart-S Opublikowano 14 Lipca 2011 Autor Opublikowano 14 Lipca 2011 nie ma filtrów świerzego tylko świeżego powietrza Masz mnie - poprawiłem Bart-S czy Ty trafiłeś na promocję i załapałeś się na "nocną zmianę w serwisach ASO"? 50% zniżki na oleje, 30% na robociznę, 25% na części...? Części zawsze przywożę swoje. Płacę tylko za robotę... Warto jechać do salonu VW/Skody bo tam roboczogoczina jest wyraźnie tańsza i stąd tak przystępne ceny... Myślę, że te 200zł raz w roku warto wydać aby mieć podkład serwisu na papierze (i nie tylko ). co to jest ten czujnik świerzego powietrza i co za nowy panel klimy. Pochwal się bo jestem ciekawy Obok filtra kabinowego instaluje się czujnik jakości powietrza, który podłączony jest do panelu klimy. W tym systemie panel klimatyzacji jest troszkę inny od standardowych - zamiast przycisku OFF masz ikonę automatycznego obiegu zamkniętego (klimę wyłącza się teraz przyciskami + i -). Czujnik reaguje na zanieczyszone powietrze i sam przełącza klimę w tryb obiegu zamkniętego. Gdy powietrze wróci do normy - klima sama przestawi się na normalny tryb pracy. Generalnie funkcja obiegu zamkniętego tyle, że realizowana automatycznie... Gregory zrobił do tego DIY: http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=173808.0
miczek.mk Opublikowano 14 Lipca 2011 Opublikowano 14 Lipca 2011 Części zawsze przywożę swoje. Płacę tylko za robotę... Warto jechać do salonu VW/Skody bo tam roboczogoczina jest wyraźnie tańsza i stąd tak przystępne ceny... Myślę, że te 200zł raz w roku warto wydać aby mieć podkład serwisu na papierze (i nie tylko ). Tak dla info, powiem, że przeglądy naszych Audi w ASO VW wchodzą do centralnej bazy danych VW / Audi. I mam to potwierdzone. Ponoć w ASO Skody i Seata już tak dobrze nie ma, ale tego nie sprawdzałem.
Bart-S Opublikowano 14 Lipca 2011 Autor Opublikowano 14 Lipca 2011 Tak Ci powiem, serwisuję VW / Audi już z 500 tysięcy km., i oprócz serwisu Staszak Duszniki Wlkp. nie polecam ŻADNEGO ASO W naszej okolicy. Już kilka lat serwisuję tam wszystkie swoje pojazdy, nie tylko VW i Audi, a np. po gwarancji inne marki także i powiem wprost, a jestem wymagający - rewelacja. Natomiast dziwię Ci się Bartek, że jeśli nie oszczędzasz na robociźnie, to czemu oszczędzasz na materiałach, dużo droższe nie są, a po pierwsze masz gwarancję i na usługę i na materiały (nie mają punktu zaczepienia w razie czego, że zła jakość części lub olei), po drugie wiesz, ze nie są podrabiane. A tak swoją drogą widzę, że ceny materiałów w stosunku do ASO to oszczędność bez mała drobnych kwot (mogę sprawdzić ale myślę że max. 100 zł), także na pewno nie warto, jeśli ktoś rozumie, co daje gwarancja / rękojmia na usługę. Poza tym na marginesie powiem Ci, że miesiąc temu do swojej Astry 2006r kupiłem w Poznaniu w znanej hurtowni wkład filtra oleju MANN (w ASO VW Staszak do Opla części nie mają ), a te serwisy Opla w Poznaniu, które odwiedzałem na gwarancji, to wołają o pomstę do nieba, i go nie założyłem, niską jakość widać na odległość. Przemogłem się i w Opel Bońkowski kupiłem oryginalny wkład filtra (wymianę i tak wykonałem w Dusznikach w ASO VW Staszak). A wkład filtra MANN na razie czeka w bagażniku, ale jedyne co z nim zrobię, to wrzucę do kosza. Dla informacji - przebieg Astry - 270 tys. km. A mam ją od nowego. Zdecydowałem się na MANN-a ponieważ IMO jakość ich produktów nie odbiega znacząco od tych z ASO (może przy Oplu jest coś nie teges ale VAG wygląda na OK). Po awarii ori termostatu zacząłem zastanawiać się nad sensownością pakowania się tylko w ori - nie w każdym przypadku ma to uzasadnienie. Mimo tego, że restrykcje produkcyjne wyrobów przeznaczonych dla ASO są większe niż produktów na normalny rynek to i tam zdarzają się buble... Poza tym, co ma Ci się skopać przy filtrach? Co innego detale auta, elementy silnika, podwozie, zawieszenie, rozrząd... Można by na ten temat godzinami - wspomniałem już o termostacie. Zobacz np. olej silnikowy - serwis leje Castrola a ten dla PD sprawdza się średnio. W okresie zimowym wyparowało mi 1L SLX III LongLife... Po przesiadce na Motula jak zejdzie 100ml to jest huk. Kolejny przykład - klocki hamulcowe... Robi je ATE - to jest dokładnie ten sam klocek co w ASO ale bez loga Audi i przez to o połowę tańszy. Następny przykład - dwumas. Czy z ASO czy z Intercars to przecież i tak LuK - wolisz zapłacić 1500zł czy 2600 za karton z logiem naszej ulubionej marki? Takich przykładów jest więcej - po prostu, kalkulacja... Części zawsze przywożę swoje. Płacę tylko za robotę... Warto jechać do salonu VW/Skody bo tam roboczogoczina jest wyraźnie tańsza i stąd tak przystępne ceny... Myślę, że te 200zł raz w roku warto wydać aby mieć podkład serwisu na papierze (i nie tylko ). Tak dla info, powiem, że przeglądy naszych Audi w ASO VW wchodzą do centralnej bazy danych VW / Audi. I mam to potwierdzone. Ponoć w ASO Skody i Seata już tak dobrze nie ma, ale tego nie sprawdzałem. Dlatego jeżdżę do VW - po serwisie jestem w bazie. Skoda chyba też to oferuje - Seat z tego co wiem, raczej nie. Zapłaciłem 100zł mniej za roboczogodzinę niż w Audi a jakość obsługi ta sama (przynajmniej jeśli chodzi o silniki wspólne dla rodziny VAG, z V8 4.2 L raczej wylądowałbym w OOOO).
AndyN Opublikowano 14 Lipca 2011 Opublikowano 14 Lipca 2011 co to jest ten czujnik świerzego powietrza i co za nowy panel klimy. Pochwal się bo jestem ciekawy Obok filtra kabinowego instaluje się czujnik jakości powietrza, który podłączony jest do panelu klimy. W tym systemie panel klimatyzacji jest troszkę inny od standardowych - zamiast przycisku OFF masz ikonę automatycznego obiegu zamkniętego (klimę wyłącza się teraz przyciskami + i -). Czujnik reaguje na zanieczyszone powietrze i sam przełącza klimę w tryb obiegu zamkniętego. Gdy powietrze wróci do normy - klima sama przestawi się na normalny tryb pracy. Generalnie funkcja obiegu zamkniętego tyle, że realizowana automatycznie... Gregory zrobił do tego DIY: http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=173808.0 Za ile wyszarpałeś klimatronik?
miczek.mk Opublikowano 14 Lipca 2011 Opublikowano 14 Lipca 2011 Zdecydowałem się na MANN-a ponieważ IMO jakość ich produktów nie odbiega znacząco od tych z ASO. Po awarii ori termostatu zacząłem zastanawiać się nad sensownością pakowania się tylko w ori - nie w każdym przypadku ma to uzasadnienie. Mimo tego, że restrykcje produkcyjne wyrobów przeznaczonych dla ASO są większe niż produktów na normalny rynek to i tam zdarzają się buble... Poza tym, co ma Ci się skopać przy filtrach? Co innego detale auta, elementy silnika, podwozie, zawieszenie, rozrząd... W moim przypadku - wkład filtra oleju MANN do Astry twinport a wkład filtra oleju OPEL to nie zgadzam się, MANN był okropny, zresztą mam go jeszcze w bagażniku, a pamiętajmy, ze wkłady łatwo można porównać organoleptycznie. Można by na ten temat godzinami - wspomniałem już o termostacie. Zobacz np. olej silnikowy - serwis leje Castrola a ten dla PD sprawdza się średnio. W okresie zimowym wyparowało mi 1L SLX III LongLife... Po przesiadce na Motula jak zejdzie 100ml to jest huk. FAKT, na temat Castrola mam w tej chwili takie same zdanie, ale w ASO VW używają mobila, i ten jest OK. Kolejny przykład - klocki hamulcowe... Robi je ATE - to jest dokładnie ten sam klocek co w ASO ale bez loga Audi i przez to o połowę tańszy. Takich przykładów jest więcej - po prostu, kalkulacja... W maju skusiłem się (dzięki naszemu forum) w swojej B6 na komplet tarcze + klocki ATE i żałuję, hamulce już lekko drgają przy hamowaniu. W A4 B5 mam wszystkie tarcze i klocki oryginały wymieniane jakieś 30 tys. km. temu i nadal jest idealnie. Dlatego jeżdżę do VW - po serwisie jestem w bazie. Zapłaciłem 100zł mniej za roboczogodzinę niż w Audi a jakość obsługi ta sama (przynajmniej jeśli chodzi o silniki wspólne dla rodziny VAG, z V8 4.2 L raczej wylądowałbym w OOOO). Może i fakt ale swoją zabawkę - Audi 100 C4 2.6E serwisuję w ASO VW Staszak i jest cały czas, OK, i jest to ich ulubieniec...
Bart-S Opublikowano 14 Lipca 2011 Autor Opublikowano 14 Lipca 2011 Za ile wyszarpałeś klimatronik? 200zł - pewnie zaraz mnie przelicytujesz bo za swój dałeś mniej :>[br]Dopisany: 14 Lipiec 2011, 23:38_________________________________________________ Zdecydowałem się na MANN-a ponieważ IMO jakość ich produktów nie odbiega znacząco od tych z ASO. Po awarii ori termostatu zacząłem zastanawiać się nad sensownością pakowania się tylko w ori - nie w każdym przypadku ma to uzasadnienie. Mimo tego, że restrykcje produkcyjne wyrobów przeznaczonych dla ASO są większe niż produktów na normalny rynek to i tam zdarzają się buble... Poza tym, co ma Ci się skopać przy filtrach? Co innego detale auta, elementy silnika, podwozie, zawieszenie, rozrząd... W moim przypadku - wkład filtra oleju MANN do Astry twinport a wkład filtra oleju OPEL to nie zgadzam się, MANN był okropny, zresztą mam go jeszcze w bagażniku, a pamiętajmy, ze wkłady łatwo można porównać organoleptycznie. Można by na ten temat godzinami - wspomniałem już o termostacie. Zobacz np. olej silnikowy - serwis leje Castrola a ten dla PD sprawdza się średnio. W okresie zimowym wyparowało mi 1L SLX III LongLife... Po przesiadce na Motula jak zejdzie 100ml to jest huk. FAKT, na temat Castrola mam w tej chwili takie same zdanie, ale w ASO VW używają mobila, i ten jest OK. Kolejny przykład - klocki hamulcowe... Robi je ATE - to jest dokładnie ten sam klocek co w ASO ale bez loga Audi i przez to o połowę tańszy. Takich przykładów jest więcej - po prostu, kalkulacja... W maju skusiłem się (dzięki naszemu forum) w swojej B6 na komplet tarcze + klocki ATE i żałuję, hamulce już lekko drgają przy hamowaniu. W A4 B5 mam wszystkie tarcze i klocki oryginały wymieniane jakieś 30 tys. km. temu i nadal jest idealnie. Dlatego jeżdżę do VW - po serwisie jestem w bazie. Zapłaciłem 100zł mniej za roboczogodzinę niż w Audi a jakość obsługi ta sama (przynajmniej jeśli chodzi o silniki wspólne dla rodziny VAG, z V8 4.2 L raczej wylądowałbym w OOOO). Może i fakt ale swoją zabawkę - Audi 100 C4 2.6E serwisuję w ASO VW Staszak i jest cały czas, OK, i jest to ich ulubieniec... Pozazdrościć serwisu - a jakie zniżki sobie wypracowałeś jeśli można wiedzieć?
Rekomendowane odpowiedzi