variocustoms Opublikowano 14 Lipca 2011 Opublikowano 14 Lipca 2011 Castrol, Mobil i Shell w jednej normie, ciekawe od czego zależy wybór co do stosowania danej marki oleju w grupie VAG w Audi za 1L i tak chyba wychodzi najdrożej, co do Motula to większość użytkowników potwierdzi wyższość nad wcześniej wymienionymi
AndyN Opublikowano 14 Lipca 2011 Opublikowano 14 Lipca 2011 Za ile wyszarpałeś klimatronik? 200zł - pewnie zaraz mnie przelicytujesz bo za swój dałeś mniej 280 zyli Nie był idealny ale miał dwa przyciski w lepszym stanie niż te u mnie. I zrobiłem mixa .... To co lepsze z zewnątrz [plus elekronika] zostało u mnie, reszta po złożeniu w całość wylądowała na Allegro .....
Bart-S Opublikowano 14 Lipca 2011 Autor Opublikowano 14 Lipca 2011 Za ile wyszarpałeś klimatronik? 200zł - pewnie zaraz mnie przelicytujesz bo za swój dałeś mniej 280 zyli Nie był idealny ale miał dwa przyciski w lepszym stanie niż te u mnie. I zrobiłem mixa .... To co lepsze z zewnątrz [plus elekronika] zostało u mnie, reszta po złożeniu w całość wylądowała na Allegro ..... Jeszcze się tym nie bawiłem ale... da się przełożyć wszystko? U mnie stan igła, zero zadrapań - przełożyłbym całość i tylko automatyczny obieg zamknięty zostawiłbym ze starego...
AndyN Opublikowano 14 Lipca 2011 Opublikowano 14 Lipca 2011 (...) Jeszcze się tym nie bawiłem ale... da się przełożyć wszystko? U mnie stan igła, zero zadrapań - przełożyłbym całość i tylko automatyczny obieg zamknięty zostawiłbym ze starego... Bez problemu. Abyś tylko miał odpowiednie śrubokręty by rozkręcić klimatronik. Z tego kupionego na Allegro wziąłem elektronikę [co zrozumiałe] i te przyciski, które były w lepszym stanie. Obudowa została z pierwotnego bo była w lepszym stanie. Na spokojnie rozkręcić, przeczyścić wyświetlacze ....
Bart-S Opublikowano 14 Lipca 2011 Autor Opublikowano 14 Lipca 2011 Z drugiej strony - nie wygląda źle. Sam zobacz... Najważniejsze, że to model z B6 - nie będę musiał kombinować z przekaźnikiem aby działało grzanie tylnej szyby i lusterek...
AndyN Opublikowano 14 Lipca 2011 Opublikowano 14 Lipca 2011 Z drugiej strony - nie wygląda źle. Sam zobacz... Najważniejsze, że to model z B6 - nie będę musiał kombinować z przekaźnikiem aby działało grzanie tylnej szyby... Było dla mnie kluczowe by był z B6. Kombinowanie z przekaźnikiem nie wchodziło w grę A przekładka środka, powtórzę jeszcze raz, jest banalna. Przy okazji można oczyścić z kurzu wiatraczek znajdujący się za tą kratką na środku klimatronika [to czujnik jakiś]
Bart-S Opublikowano 14 Lipca 2011 Autor Opublikowano 14 Lipca 2011 Przy okazji można oczyścić z kurzu wiatraczek znajdujący się za tą kratką na środku klimatronika [to czujnik jakiś] Czujnik temperatury. OK, nie pozostaje nic innego jak... REZAĆ :ad: :ad:
miczek.mk Opublikowano 14 Lipca 2011 Opublikowano 14 Lipca 2011 Pozazdrościć serwisu - a jakie zniżki sobie wypracowałeś jeśli można wiedzieć? Wiesz co, zniżki jak zniżki, jak na ASO VW drogo nie jest, jak na moje zadowolenie to ceny dobre (mogę podać kilka przykładów np. wymiana nagrzewnicy w czerwcu 2011 w moim A4 B5 - 700 zł brutto za robociznę), a najważniejsze jest to, że mnie nie oszukują, są terminowi, podpowiadają, że to lepiej w zamienniku, to w oryginale, a to używane, i przez ten cały czas miałem przez ten czas tylko JEDNĄ POPRAWKĘ (geometria tylnej osi w Touranie), poprawili, przeprosili i było super. A serwisowałem/serwisuję u nich oprócz VAG i Opla, i Mitsubishi, i Fiata, i Peugeota... Są drugi rok z rzędu w 100 najlepszych serwisach EUROPY ! Tak, tak, to nie pomyłka. Jest jeszcze jeden taki serwis VW w Polsce - Kalisz Ignaszak. Reszta za murzynami. Mała wioseczka - 3 tysiące ludzi, a serwis miód malina. Czemu się utrzymują na rynku - bo firma jest dwóch braci w wieku 50-60 lat . Jeden prowadzi salon, a drugi serwis. Pokaż mi drugi serwis ASO obojętnie jakiej porządnej marki, gdzie współwłaściciel pracuje fizycznie na warsztacie. Ich warsztat samochodowy mój teść pamięta od lat 70 XX wieku, zawsze był świetny. A ASO VW maja tak z 15 lat. Jeden z mechaników jest tam od ucznia, pracuje do dziś już z 25 lat z czego od czasu autoryzacji VW to od początku, i jak jadę na naprawę swoją dwudziestolatką (Audi 100 C4 2.6E 1992 - bezwzględnie potwierdzony przebieg 150 tys. km) to cieszę się, że on się cieszy, że ją widzi nadal w takiej kondycji. No i tak to wygląda. Może kiedyś na jakiś spot się wybiorę to sam zobaczysz...
Bart-S Opublikowano 14 Lipca 2011 Autor Opublikowano 14 Lipca 2011 Ja to chętnie przetestuję ten Twój serwis - nie w kontekście, że nie dowierzam. Po prostu dobrze się zapowiada
miczek.mk Opublikowano 14 Lipca 2011 Opublikowano 14 Lipca 2011 Ja to chętnie przetestuję ten Twój serwis - nie w kontekście, że nie dowierzam. Po prostu dobrze się zapowiada WARTO Kolego. Jedynie przeróbki (czyli językiem forumowym - rezanie) to nie ich konik.
miczek.mk Opublikowano 15 Lipca 2011 Opublikowano 15 Lipca 2011 miczek.mk oni Ci płacą za reklamę? Mam tych samochodów ileś tam i nie mam siły na ten cały polski system naprawczy w ASO czy u kolegi, znajomego, sąsiada, Jarka, Pana Henia czy Marka. Dziś mówią "jutro będzie gotowe", jutro mówią "dopiero się zabrałem", a potem tydzień wszystko stoi. A na końcu, temat naprawiany a nie naprawiony. Jeszcze to wieczne opowiadanie, że w ASO drogo. Może drogo, ale warto sprawdzić, a serwis serwisowi nierówny. A ze dwa lata temu z autostrady holowałem dyrektora polskiego oddziału niemieckiej firmy - Niemca, który po wymianie rozrządu we firmie http://www.rowinski-wajdemajer.audi.pl/strona-glowna/ przejechał tylko 300 km do Poznania swoim A6 i rozrząd poleciał. Zaholowałem go do VW Staszak Duszniki Wlkp. (pomimo braku autoryzacji na Audi), zrobili w dwa dni, potem dzwonił do mnie ten Niemiec, że jeszcze raz bardzo dziękuje za pomoc i że do tej pory wszystko działa. Po czasie wiem, że zapłaciła za usługę ubezpieczalnia. A moje doświadczenie to około 1 milion 200 tysięcy km, więc uwierz mi, wiem jak to wygląda. Jeśli chodzi o moją wypowiedź to nie chodzi mi absolutnie o mój biznes, bo nie mam z tym kłopotów, tylko o podzielenie się moim sporym doświadczeniem z forumowiczami.
Bart-S Opublikowano 15 Lipca 2011 Autor Opublikowano 15 Lipca 2011 A ja dziś jeszcze raz przyjrzałem się filtrom - na pewno nie jest to ten sam producent, który robi filtry dla VAG. Jakość jest bardzo zbliżona - jeśli nie taka sama (mówię o zestawie dla Audi, nie wiem jak to odnieść do produktów dla pozostałych marek). Miczek - nie kupiłeś czasem jakiejś podróby?
miczek.mk Opublikowano 15 Lipca 2011 Opublikowano 15 Lipca 2011 A ja dziś jeszcze raz przyjrzałem się filtrom - na pewno nie jest to ten sam producent, który robi filtry dla VAG. Jakość jest bardzo zbliżona - jeśli nie taka sama (mówię o zestawie dla Audi, nie wiem jak to odnieść do produktów dla pozostałych marek). Miczek - nie kupiłeś czasem jakiejś podróby? Nie jest to wykluczone, niestety, już kilka lat mam wrażenie, że spora część porządnych producentów jest podrabiana. Oleje i zawieszenia to na 100%, Co do filtra to mogę zrobić zdjęcie tego Manna, z tym że zdjęcia oryginału Opla już nie zrobię bo został założony.
Bart-S Opublikowano 15 Lipca 2011 Autor Opublikowano 15 Lipca 2011 Wrzucam jeszcze porównanie cen ori części i tego co zastosowałem... ZESTAW ORYGINALNYCH CZĘŚCI: Filtr oleju: 074 115 562 - 33zł Filtr paliwa: 1J0 127 401 A - 122zł Filtr powietrza: 06C 133 843 - 99zł Filtr kabinowy z węglem aktywnym: 4B0 819 439 C - 125zł Olej silnikowy: baniak 5L z logiem Audi, norma 5W40 505.01 (na 99% Castrol, ale nie znam modelu), dla serwisu co 15 000km - 248zł RAZEM: 627zł ZESTAW MANN: Filtr oleju: HU 726/2 x - 22zł Filtr paliwa: WK 853/3 x - 82zł Filtr powietrza: C27 192/1 - 52zł Filtr kabinowy z węglem aktywnym: CUK 3037 - 80zł Olej silnikowy: Motul Specific 5W40 - 125zł RAZEM: 361zł Podsumowując same filtry - różnica ori vs. MANN wynosi 143zł. Dodać do tego zniżkę i rzeczywiście robi się ciekawiej - przy czym nadal jest to 100zł. Co do oleju silnikowego - chyba wszystko jasne O olejach stosowanych w ASO jeszcze słów kilka... Aktualnie np. w Auto-Premium w Poznaniu, klient ma do wyboru kilka opcji (wariant dla TDI): - Mobil 5W30 ESP Formula - 450zł 5L (90zł za 1L) - Shell 5W30 Helix Ultra Extra- 295zł 5L (59zł za 1L) - Castrol 5W30 LongLife SLX III - 480zł 5L (96zł za 1L) - olej "oryginalny" 5W40, najprawdopodobniej Castrol (dla serwisu co 15 000km) - 248zł 5L (49zł za 1L) - olej "oryginalny" 5W30, najprawdopodobnie Castrol (dla serwisu LongLife czyli co 30 000km) - 297zł 5L (59zł za 1L) Dla porównania - rekomendowany przez naszych forumowych "inżynierów" Motul Specific 5W40 to 25zł za 1L.[br]Dopisany: 15 Lipiec 2011, 13:16_________________________________________________****************************************************************************************************** Kolejny temat - zanim pojadę na regenerację reflektorów, muszę zaopatrzyć się w nowe palniki... ASO: N 105 661 03 - 756zł w Audi/VW lub 541zł w salonie Skody. Czy oni mają ten sam żarnik czy też będzie się różnić się gatunkowo? Rozbieżność cenowa masakryczna, stąd pytanie. Truckmaniac wrzucał już kontakt do swojego dostawcy ale przed ostateczną decyzją chciałbym Was jeszcze podpytać. Swego czasu na forum dyskutowaliśmy o jakości palników z ASO (podmianki na towar 2nd class itp.). Chciałbym kupić coś sprawdzonego... Napiszcie wrażenia po waszych zakupach. Jaką barwą świecą, ile wytrzymują, jaki koszt...
Bart-S Opublikowano 25 Lipca 2011 Autor Opublikowano 25 Lipca 2011 Gotowy do montażu - właśnie zaczynamy... Zestaw do servotronika... ...i czujnika jakości powietrza No to heja
Rekomendowane odpowiedzi