Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Dymi na biało i wywala płyn chłodzący


szakal222

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, i proszę o poradę ,mam nastepujacy problem ,po wymianie rozrzadu kompletnego pompa ,pasek rolka,napinacz,pompa wody ,silnik zaczal mi gotowac plyn wiec wyjalem termostat na probe, pomoglo ,kupilem 2 caly kompletny firmy meyle zalozylem wydawalo sie ok po tygodniu ,zaczelo znowu wywalac plyn ze zbiorniczka ,wiec diagnoza uszczelka pod glowica (stara wygladala ok) ,kupiona goetza,glowica planowana i padaka wczoraj zlozylem auto przejechalem sie i znowu wywala plyn i do tego zaczal kopcic na bialo ale tylko jak sie rozgrzeje tak samo jest z plynem osiaga 90 stopni i zaczyna sie jazda dodam ze to 1.8t AVJ quattro ,juz niewiem co mam robic wladowalem kupe kasy ,a auto jeszcze gorzej ,mam ochote sie go pozbyc ,szkoda mi go bo nawet fajne autko bylo :cry:.Ma ktos jakies pomysly?dodam ze przez 40tys zero problemow tylko cewki padly i turbo robilem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zmienial mi znajomy i zaluje tego ,bo obcy by zalowal ,pompa sprawdzona na wyjetych bebechach z termostatu tloczy wode myslalem ze termostat ale tez nowy ,a co z kopceniem powiem ze tylko po pelnym rozgrzaniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w w ogóle dobrze on ci odpowietrzył układ chłodzenia ?? bo akurat w tych silnikach sam się niestety nie odpowietrzy, trzeba ściągnąć wężyk i powietrze dziurą wyleci :). A w sprawie kopcenia to bierze ci płyn chłodniczy lub/i olej ?? jak nie to nie ma się czym przejmować bo temperatura się zmieni i samochód już będzie kopcił, jak ci nic nie bierze to znaczy że jest wszystko dobrze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niby odpowietrzal ale pozniej sam robilem i odpowietrzalem na takiej sprytnej rurce z nacieta srubka w najwyzszym punkcie obok dekla glowicy , teraz to sie boje tym z podworka wyjechac jak na swiatlach mi plyn przez zbiorniczek wyrzuca i leci para spod maski .wogole obiegu nie rusza tylko wyrzuca zbiornikiem a to dymioenie to takie konkretne jest w zadnym wypadku nie od temperatury kopci jak zadymiara na imprezach,a o ktorym wezyku mowisz ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tym co idzie do kabiny a dokładnie do nagrzewnicy jeden z nich ma dziurkę i to za jej pomocą na rozgrzanym silniku się odpowietrza i oczywiście włączonym ogrzewaniu żeby zalać nagrzewnicę, na forum gdzieś to było ju z przerabiane poszukaj dobrze bo ktoś napisał fajny poradnik tylko że do A4 B5 1,8 ale to praktycznie masz to samo. I pamiętaj żeby to robić na włączonym ogrzewaniu dmuchawa może być wyłączona ale ogrzewanie włączone na maksa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym sprawdzil tez korek zbiorniczka wyrownawczego.... bo on ma upuszczac cisnienie z ukladu jezeli jest niesrawny tez beda dziac sie takie cyrki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jak kolega wyzej napisal zmien korek mi (odpukac) pomogla zmiana korka . a tez sie cyrki z nim dzialy przez pare minut nawet pomyslalem ze te auto jakies zaczarowane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki za odpowiedzi ,auto przestalo dymic na bialo powiedzmy ze w normie ,plyn chlodzacy wylalem wlalem wody unosi sie olej w zbiorniczku i opilki alu, to pewnie po planowaniu ,zaraz biore weza i wyplukam wszystko pod cisnieniem ,olej zmienilem ,pojezdze zobaczymy co sie bedzie dzialo ,aha i wywalilem termostat i wlozylem go bez bebechow woda krazy w ukladzie, czas pokaze ,zobaczymy co sie bedzie dzialo, odp dla potomnych jakie beda efekty

:kwasny: korek zmienilem to samo to stary rozwiercilem zobaczymy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jak kolega napisał jak masz opiłki i ślady oleju to mechanik fuszere ci odstawił jedź do jakiegoś naprawdę dobrego mechanika i niech ci dobrze uszczelkę wymieni pod głowicą, i nie ufaj kolegom bo mi znajomy też jeden samochód rozwalił źle rozrząd ustawił i silnik miałem do wymiany, a Audi to raczej nie proste samochody do naprawy i naprawdę dobry mecher powinien go robić, a takiego naprawdę ciężko znaleźć :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam panowie tak opilki byly ,ale wyplukalem uklad pod cisnieniem i jest juz czysto zero oleju w plynie , i na odwrot ,plyn chyba nie znika ,ledwo co kopci i na przelotowym termostacie nie ma problemow, nowy ktory mam niespelna 2 tygodnie wadliwy, grzalem go w wrzacej wodzie zero reakcji ,wiec chyba firma meyle , bedzie sie ze mnna po sondach ciagala bo zaczelo sie wszystko od wymiany rozrzadu z termostatem,i on jest wadliwy i przegrzal mi motor czego nastepstwem byly wyrzej opisane usterki i naprawy,zauwarzylem jedna drobnostkje ale znaczaca na rurce do odpowietrzania przy silniku z woda caly czas po odpaleniu leca malutkie babelki powietrza, wiec glowica albo uszczelka :kwasny: co za padaka nbarazie jezdze zobacze co sie bedzie dzialo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwróć uwage na korek oleju czy masz tam jasny szlam nalot jeśli tak nie czkaj silnilk do reszty rosp...Z tego co piszesz to tylko przypuszczenie głowice szlak trafił prawdopodobne nie odpowietrzyłeś nowo zalanego płynu ,głowica po pierwszym uruchomieniu była sucha ,nagłe otwarcie termostatu i wciągneło zimny płyn na rozgrzany silnik .Jeśli masz olej w płynie to na pewno masz płyn w oleju.Taka usterka sama się nie naprawi ,co do opiłków warsztaty planujące głowice zawsze przedmuc**ją pod ciśnieniem z grubsza po planowaniu,mechanik też . Pęcherzyki powietrza to głowica ,jest za póżno żaden termostat ci ne pomoże i wymiana uszczelki .Podkreślam że jest to moje przypuszczenie i obym się mylił.Pozdrawiam

Daróje sobie opis kopcenia do tego zestawu.

Korek oleju i zbiorniczek wyrównawczy prawde ci powie.

Jak kolega pisze poniżej to prawda bo jestem byłym mechanikiem mam jnną prace dlatego pisze póżno ja treż nie zjadłem wszystkich rozumów człowiek cały czas się uczy

Dam dlawas jesze link jak morzna zaoszczędzić na przepływomierzu masy powietrza

Wkłady proszę bardzo alegro dobrze czytaj tak zwane lizaki bosh ja zapłaciłem orginał 130 zł Trzeba rozebrać przepływke bo na lizaku zawsze jest inny numer np.do ALT 2.0 (F 00C 2G2 049)

Przyklad. Niżej link

0 280 217 117

0 280 218 100

0 281 002 531

0 280 218 032

0 280 218 065

0 280 218 058

i wkłady (lizaki)

F 00C 2G2 055

F 00C 2G2 049

A to jest link..... Przepływomierz BOSCH 0 280 218 063 Nowy (2706671618) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

wspominałem że jestem byłym mech.. ja ludzi w hu.. nie robiłem .I taki mechanik ktury bierze za wymiane diagnoze przepływki 800 zł bo oczywiście kupóje w sklepie przepływomierz za 650 do 700 zł lub proponuje podrube, a co muwić jak właśnie kupi na alegro i weżmie 800 zł bo niby tyle zapłacił w sklepie policzcie jle ma na czysto I OCEŃCIE SAMI JLE JEST WART I JAK SIĘ ZNA NA MECHANICE.Oczywiście nie chcę urazić uczciwych mech.. ale to się żadko zdaża.ja kupiłem i śmigam do tej pory jestem zadowolony że się nie dałem naciągnąć.Pozdrawiam

Dlatego ktoś powinien coś zrobić z tak zwanymi wymieniaczmi ,Piszcie ,czytajcie,prubójcie zrobić coś sami,Casami zwykły człowiek potrafi zrobić więcej bo przeczytał co nieco tu i tam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

coś grzał w wodzie ? termostat ? przecież u ciebie jest otwierany elektrycznie :facepalm: i nie kupuje sie zamienników tak istotnych czujników, teraz jw. kolega pisał - prawdopodobnie przegrzana głowica , opiłki w układzie !? masz przykład jak mozna zpierd... robotę..

a tak naprawde to co ludzie piszą to sa przypuszczenie samouków, ktorzy na swoim przykladzie przeżyli rozne problemy, dobrego mechanika na forum nie uświadczysz gdyż taki nie ma czasu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra panowie sprawa wyglada znosnie po wyplukaniu ukladu chlodzenia , wymianie oleju ,i zalozeniu korka od kolegi jest ok,olej normalny ma kolor ,zero korzuchow z wody itd, ani na bagnecie ani korku ,kopcenie ustalo woda w ukladzie wylotowym turbinie i kacie, woda (bo narazie to wlalem na probe) czysta i nie ma zadnych gazow ,nic sie nie przegrzewa osiagi i parametry wydaja sie byc w normie teraz musze termostat w jakis sposob sprawdzic, bo moze namieszac a apropo termostat kompletny tylko taki znalazlem i taki zalozylem ,jak bedzie dalej cos sie dziac kombinuje nowa glowice :facepalm: dzieki za rady,dodam ze zrobilem ponad 300km od tych zdarzen po nap[rawie z czego ponad 100 pelna piz*... i jest ok:doh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...