Rafal_ Opublikowano 24 Października 2012 Opublikowano 24 Października 2012 Z jakiegoś powodu pedał gazu ma opóźnioną reakcję - jadę np na 3 biegu 60km/h puszczam gaz i czuję że przez jeszcze jakieś dwie sekundy utrzymuje się prędkość a później jest szarpnięcie i zwalnia, przy przyspieszaniu jest podobnie (może minimalnie krótsze zawahanie). Najbardziej jest to odczuwalne na niskich biegach, jak silnik się zagrzeje i zrobię kilka kilometrów objawy trochę maleją, dzieje się tak tylko jak temperatura na zewnątrz spada poniżej 10 stopni C. Nie zależnie czy jedzie na PB czy LPG Przepustnica była kiedyś tam czyszczona ale to będzie chyba co innego bo w ciepłe dni jest ok Gdzieś jeszcze wyczytałem że przy przepustnicy jest jakiś potencjometr może to jego wina (chociaż tak do końca nie wiem za co on konkretnie odpowiada) Mam nadzieję że ktoś coś zrozumie z moich wypocin i pomoże
darek995 Opublikowano 24 Października 2012 Opublikowano 24 Października 2012 kolego w tej v6 jest to normalne że na zimnym tak można czuć, u mnie podobnie jest ale tylko na zimnym kiedy jest ssanie potem już tego nie ma. A masz jakieś błędy na vagu ?
Rafal_ Opublikowano 24 Października 2012 Autor Opublikowano 24 Października 2012 błędów na vag-u nie ma z tym że w porze letniej nie ma tych problemów także chyba nie jest to normalne
janSerce Opublikowano 25 Października 2012 Opublikowano 25 Października 2012 Witaj, to że Ci tak reaguje to na pewno nie jest normalne, u mnie czy zimny czy ciepły nie ma znaczenia jaka temperatura na zew. jedzie płynnie bez szrpnięć, z tym że ja nie mam i nigdy nie miałem instalki, może to od LPG strony coś? a czy obroty nie falują jak stoisz? Kurde miałem kiedyś taki przypadek że przy rozładowanym aku przepustnica mi się rozregulowała i jeździł z podobnymi objawami. Próbowałeś odłączyć aku na jakiś czas i później adaptować przepustnicę? Jesteś pewien że aku nie jest na wykończeniu?
Rafal_ Opublikowano 26 Października 2012 Autor Opublikowano 26 Października 2012 bateria jest ok, LPG też odpada (na benzynie jest to samo), obroty nie falują przepustnice adoptowałeś Vagiem czy w ten sposób http://a4-klub.pl/silniki-benzynowe-30/b5-adr-adaptacja-przepustnicy-69632/#post816099
janSerce Opublikowano 26 Października 2012 Opublikowano 26 Października 2012 Nie jestem pewien czy adaptacja przepustnicy z ADRa pomoże, u nas jest przepustnica na linkę a wydaje mi się że w ADR jest sterowana elektronicznie ale moge się mylić, wiem natomiast że V6 można zaadoptować vagiem, jak masz dostęp do kabla sprawdź czujnik temp. płynu, jak jest zimny powinien pokazać przybliżoną temp otoczenia, do sprawdzenia również sondy.
waskivw Opublikowano 26 Października 2012 Opublikowano 26 Października 2012 Spr. krokowy , jest po lewej stronie przepustnicy , warto przed adaptacją go przeczyścić.
OloWrocek Opublikowano 26 Października 2012 Opublikowano 26 Października 2012 Jaka adaptacja panowie. Tutaj się tego nie robi :/:/
waskivw Opublikowano 26 Października 2012 Opublikowano 26 Października 2012 Jaka adaptacja panowie. Tutaj się tego nie robi :/:/ To co się według Ciebie robi w takim przypadku?
Rafal_ Opublikowano 26 Października 2012 Autor Opublikowano 26 Października 2012 Spr. krokowy , jest po lewej stronie przepustnicy , warto przed adaptacją go przeczyścić. krokowy czysty ---------- Post dopisany at 21:26 ---------- Poprzedni post napisany at 21:25 ---------- Spr. krokowy , jest po lewej stronie przepustnicy , warto przed adaptacją go przeczyścić. właśnie to co się robi? a wie ktoś do czego jest ten potencjometr przepustnicy?
waskivw Opublikowano 26 Października 2012 Opublikowano 26 Października 2012 Spr. krokowy , jest po lewej stronie przepustnicy , warto przed adaptacją go przeczyścić. krokowy czysty ---------- Post dopisany at 21:26 ---------- Poprzedni post napisany at 21:25 ---------- Spr. krokowy , jest po lewej stronie przepustnicy , warto przed adaptacją go przeczyścić. właśnie to co się robi? a wie ktoś do czego jest ten potencjometr przepustnicy? Jak sama nazwa wskazuje jest potencjometrem i odczytuje położenie przepustnicy i w postaci odpowiedniego napięcia podaje informacje do sterownika silnika.
janSerce Opublikowano 26 Października 2012 Opublikowano 26 Października 2012 Jaka adaptacja panowie. Tutaj się tego nie robi :/:/ Na bank można zaadoptować przepustnicę Vagiem, nie mogę teraz znaleść na forum ale była ładna opisówka jak to zrobić w 2.6, co oczywiście nie jest konieczne bo sie sama zaadoptuje po kilku kilometrach jazdy, no ale... który potencjomert? ten zaznaczony nr3: <br /><br />
Hardjack Opublikowano 26 Października 2012 Opublikowano 26 Października 2012 Rafal_ ten potencjometr o którym mówisz jest to część przepustnicy odpowiedzialna za utrzymywanie wolnych obrotów. Jest tam taki silniczek, który reguluje obroty. W ADR normalnie jest linka, a przynajmniej w tych starszych. Wydaje mi się że u Ciebie tak samo robi się adaptację jak w ADR-ach. Tutaj masz to dokładnie opisane: Strona firmy ADAKO - oprogramowanie diagnostyczne VCDS? Moim zdaniem pierwsze co to najpierw musiałbyś ją wyczyścić a dopiero później bawić się w adaptacje bo tak z dnia na dzień nie mogłaby się rozstroić. Wydaje mi się że za tym wszystkim stoi któryś z czujników, być może od temperatury ale co będę wróżył...
waskivw Opublikowano 26 Października 2012 Opublikowano 26 Października 2012 Posprawdzaj jeszcze przewody podciśnieniowe przy przepustnicy , czy są na swoich miejscach , jeden z nich idzie do kompa silnika i on jest bardzo ważny bo steruje MAPSENSOREM który mierzy obciążenie silnika.
Rafal_ Opublikowano 27 Października 2012 Autor Opublikowano 27 Października 2012 posprawdzam jak radzicie tylko dziwi mnie to że problemy zaczynają się przy niskich temperaturach dzisiaj jeszcze zauważyłem że przy włączonej klimie te objawy się nasilają (bardziej jest odczuwalne opóźnienie i to szarpnięcie ) ---------- Post dopisany at 10:02 ---------- Poprzedni post napisany at 10:01 ---------- Jaka adaptacja panowie. Tutaj się tego nie robi :/:/ Na bank można zaadoptować przepustnicę Vagiem, nie mogę teraz znaleść na forum ale była ładna opisówka jak to zrobić w 2.6, co oczywiście nie jest konieczne bo sie sama zaadoptuje po kilku kilometrach jazdy, no ale... który potencjomert? ten zaznaczony nr3: http://s18.postimage.org/cukdqu0v9/przepustnica.jpg <br /><br /> właśnie o ten potencjometr mi chodzi
darek995 Opublikowano 5 Listopada 2012 Opublikowano 5 Listopada 2012 Zawsze możesz zrobić tak odłączyć aku na 15 min na zimnym silniku, i potem będą Ci falowały obroty zostawiasz auto aż się nagrzeje do 90 bez dotykania gazu, niech pochodzi chwile, zgaś i odpal i będzie już przepustnica ustawiona.
waskivw Opublikowano 6 Listopada 2012 Opublikowano 6 Listopada 2012 posprawdzam jak radzicie tylko dziwi mnie to że problemy zaczynają się przy niskich temperaturach dzisiaj jeszcze zauważyłem że przy włączonej klimie te objawy się nasilają (bardziej jest odczuwalne opóźnienie i to szarpnięcie ) ---------- Post dopisany at 10:02 ---------- Poprzedni post napisany at 10:01 ---------- Jaka adaptacja panowie. Tutaj się tego nie robi :/:/ Na bank można zaadoptować przepustnicę Vagiem, nie mogę teraz znaleść na forum ale była ładna opisówka jak to zrobić w 2.6, co oczywiście nie jest konieczne bo sie sama zaadoptuje po kilku kilometrach jazdy, no ale... który potencjomert? ten zaznaczony nr3: http://s18.postimage.org/cukdqu0v9/przepustnica.jpg <br /><br /> właśnie o ten potencjometr mi chodzi Potencjometr podaje kąt uchylenia przepustnicy do ECU,można go sprawdzić Vag,Twój objaw pokazuje uwalony krokowy, postaraj się o sprawny na podmianę (tylko musi mieć ten sam kształt stożka,są chyba ze trzy rodzaje)
Rafal_ Opublikowano 6 Listopada 2012 Autor Opublikowano 6 Listopada 2012 Potencjometr podaje kąt uchylenia przepustnicy do ECU,można go sprawdzić Vag,Twój objaw pokazuje uwalony krokowy, postaraj się o sprawny na podmianę (tylko musi mieć ten sam kształt stożka,są chyba ze trzy rodzaje) z podmianą u mnie będzie problem bo nikt nie ma takiego silnika jak nic nie wykombinuje to pewnie trzeba będzie zaryzykować i kupić ten krokowy...
grzesiek1209 Opublikowano 7 Stycznia 2013 Opublikowano 7 Stycznia 2013 Rafal_ jak się sprawa zakończyła ? Rzeczywiście krokowy ?
Rafal_ Opublikowano 7 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 7 Stycznia 2013 wlasnie wymieniłem i rzeczywiście okazał się krokowiec (dzięki wszystkim za podpowiedzi) ale pojawił się inny problem - po wymianie odpaliłem i wszystko git, przejechałem się też super, szarpanie znikło, obroty się ładnie stabilizowały niestety po tej krótkiej przejażdżce podjechałem pod garaż a obroty spadły tak na ok 400 i delikatnie falują, potrafi nawet zgasnąć odłączałem aku i nic nie pomogło, na vag-u nie ma błędów jakieś pomysły? coś trzeba zaadoptować - jeśli tak to co i jak?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się