Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Długo kręci gdy zimny, a kąt wtrysku ustawiony na 49-51


SowaBezOka

Rekomendowane odpowiedzi

No zapalil od strzala.

Blad jaki sie pojawil to 01237 - ale to przez to, ze poodpinalem praktycznie wszystkie czujniki jakie sa pod maska i wpinalem na nowo (kluczk w stacyjce byl przekrecony). Wiec co do tego bledu to nie ma sensu zwracac na niego uwagi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czujnik temp. odepnij tylko,bo tak to kociol sobie robisz,jest od strony grodzi po zdjeciu oslony silnika gornej po stronie kierowcy go widac powinien byc 4pinowy zielony lub niebieski wychodzi z glowicy ,u mnie jest w tej plastikowej rurze ale nie wiem jak w 1z ja mam ahu. jak go odepniesz to klimatronic powinien pokazac staly odczyt u mnie to akurat zawsze17c gdy go odepne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest po prawej stronie silnika jak przed nim staniesz w plastikowym wyjściu z bloku za nim idzie rura odpowietrzenia skrzyni korbowej 4 pinowy.Zrób tak jak Ci pisałem nie musisz na klimatronicu szukac bo komputer i tak będzie oszukany.A wtryski najwyżej sobie potem luzuj bo to więcej roboty niz odpięcie wtyczki:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób tak jak koledzy radzą :) trzeba upewnić się że czujnik pokazuje dobrą temperaturę zanim zaczniesz bardziej grzebać w aucie.

Wróciłeś z tym kątem wtrysku do 49-51? Jeżeli przy takich ustawieniach auto pali ci gorzej, to rozważ jeszcze błędne ustawienie rozrządu.

Co do palenia bez świec przy minusowych temperaturach to trochę sceptycznie podchodzę do tego skoro auta fabrycznie grzeją świece poniżej 5*C

Jeżeli u kogoś tak jest to gratuluję sprawnej pompy, wtrysków, dobrego aktualnego położenia wału itd. ale przypominam że to nie jest zdrowe dla silnika odłączać mu świece...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem CHYBA rozwiazany.

Przy ustawianiu kata wtrysku patrzylem w Measuring Blocks. Ostatnio sprawdzilem Basic Setting, a tam kat wtrysku w granicach 24-26... Dopiero doczytalem, ze Basic Settings to nastawy mechaniczne i kat wtrysku powinienen ustawiac patrzac na wskazania z blokow z Basic Settings... :facepalm:

Ustawilem kat wtrysku na 49-54 (patrzac w Basic Settings) i od tej pory audik odpala bardzo ladnie w nasze terazniejsze mrozy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam koledzy mam takie pytanie jak na zewnatrz temp.-3 a na klimatroniku pozycja 51 pokazuje mi 27 i autko przy zapaleniu puszcza bialego "baczka" i pozniej juz jest ok. to czy musze cos kombinowac czy mam nic nie ruszac a i kat wtrysku w trzech pierwszych polach pokazuje nastepujaco 41,30,000 i czy z tym tez mam cos dzialac?? Z gory dziekuje za odpowiedz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam koledzy mam takie pytanie jak na zewnatrz temp.-3 a na klimatroniku pozycja 51 pokazuje mi 27 i autko przy zapaleniu puszcza bialego "baczka" i pozniej juz jest ok. to czy musze cos kombinowac czy mam nic nie ruszac a i kat wtrysku w trzech pierwszych polach pokazuje nastepujaco 41,30,000 i czy z tym tez mam cos dzialac?? Z gory dziekuje za odpowiedz

Kat wtrysku masz w drugim polu i jest on opozniony.

Zawsze, ale to zawsze, jesli chodzi o ustawianie statycznego kata patrzymy na BS... i nie ma znaczenia, cieply/zimny, zawsze BS pokazuje to samo. Jedynie kat wtrysku ulega zmianie w MS bo tam ECU wprowadza odpowiednie korekcje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki trepek za szybko odpowiedz ok rozumiem a umiesz mi powiedziec co z tym klimatronikiem co pisalem tzn .temp.silnika pozycja 51 pokazuje 27 a na zewnatrz -3 czy czujnik wody do wymiany czy jak ale autko jak sie rozgrzeje to pokazuje 90

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam w domu 80 1z uzytkowane przez rodziców i tez ciezko palił ,spalone były swiece, jeszcze nastawnik dał d*py , po wymianie swiec odrazu zacza odpalac , a po wymianie nastawnika zacza jezdzci jak powinien.ogólnie lepiej po zmianie oleju z płukanką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki trepek za szybko odpowiedz ok rozumiem a umiesz mi powiedziec co z tym klimatronikiem co pisalem tzn .temp.silnika pozycja 51 pokazuje 27 a na zewnatrz -3 czy czujnik wody do wymiany czy jak ale autko jak sie rozgrzeje to pokazuje 90

Temperaturę silnika sprawdzając na klimatroniku masz na kanale 49. Nie jestem pewien ale wartość tam wyświetlana przy zimnym silniku jest zawsze od stałej wartości i na pewno nie pokaże ci temperatury ujemnej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki trepek za szybko odpowiedz ok rozumiem a umiesz mi powiedziec co z tym klimatronikiem co pisalem tzn .temp.silnika pozycja 51 pokazuje 27 a na zewnatrz -3 czy czujnik wody do wymiany czy jak ale autko jak sie rozgrzeje to pokazuje 90

Temperaturę silnika sprawdzając na klimatroniku masz na kanale 49. Nie jestem pewien ale wartość tam wyświetlana przy zimnym silniku jest zawsze od stałej wartości i na pewno nie pokaże ci temperatury ujemnej.

moze sie myle ale czy kanal 49 nie jest to temp. chlodnicy tzn cieczy a kanal 51 to temp silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki trepek za szybko odpowiedz ok rozumiem a umiesz mi powiedziec co z tym klimatronikiem co pisalem tzn .temp.silnika pozycja 51 pokazuje 27 a na zewnatrz -3 czy czujnik wody do wymiany czy jak ale autko jak sie rozgrzeje to pokazuje 90

Temperaturę silnika sprawdzając na klimatroniku masz na kanale 49. Nie jestem pewien ale wartość tam wyświetlana przy zimnym silniku jest zawsze od stałej wartości i na pewno nie pokaże ci temperatury ujemnej.

moze sie myle ale czy kanal 49 nie jest to temp. chlodnicy tzn cieczy a kanal 51 to temp silnika

kanal 49 to temperatura silnika

kanal 51 chyba temp nagrzewnicy ( nigdy tego nie sprawdzałem ale często na forum były opisy, iż zwiększa się szybciej niż ta na kanale 49 i względnie szybko osiąga 90, spotkałem się też, z informacją, że potrafi rosnąć bez uruchomienia silnika)

Ponadto jak czujnik temperatury wskazuje ci stałą temp. 90 stopni to masz wszystko OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok ale czytalem ze jak autko przy odpaleniu zakopci na bialo tzn taki baczek i na kanale 51 nie bedzie zblizonej temp. do zewnetrznej tzn. ze czujnik wody do wymiany bo wtedy komputer w aucie mysli ze silnik jest cieply i podaje mniejsza dawke paliwa Dobrze zrozumialem ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wadliwy czujnik potrafi spowodować podniesienie obrotów przy rozruchu i masz taki efekt jak byś uruchamiał silnik z naciśniętym pedałem gazu ponadto samoczynnie mogą podnosić się wolne obroty i po chwili normować co ma związek z dużymi różnicami w odczycie temperatury np silnik osiągnie 70 stopni i nagle wskaże - 11 stopni. Taki przypadek sam diagnozowałem VAG-iem w samochodzie znajomego bez uprzednich żadnych błędów ale dało się to zdiagnozować podczas jazdy z tym, że temp. na wskaźniku osiągała max 80 stopni i nie była stabilna. Generalnie bez VAG-a nie masz co się za to zabierać bo wydasz kasę ponadto za biały kolor kopcenia mogą odpowiadać lejące wtryskiwacze lub uszkodzone uszczelniacze zaworowe. W dziale diagnostyka VAG masz opisane jak należy zdiagnozować niesprawny termostat oraz czujnik temperatury.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki kolego za pomoc A dzisiaj rano na zewnatrz 1 a temperatura silnika 30 a i jeszcze podczas jazdy na zegarach 90 a na kanale 49 pokazuje 88 vaga posiadam z tym ze tylko na kablu bo bateria nie domaga na laptopie poczytam to sprawdze dziekuje bardzo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki kolego za pomoc A dzisiaj rano na zewnatrz 1 a temperatura silnika 30 a i jeszcze podczas jazdy na zegarach 90 a na kanale 49 pokazuje 88 vaga posiadam z tym ze tylko na kablu bo bateria nie domaga na laptopie poczytam to sprawdze dziekuje bardzo

Czyli wszystko OK gdyż ta wartość 30 z tego co gdzieś czytałem na forum to jest stała. Jak się mylę to niech mnie ktoś poprawi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak potwierdzam u mnie jest tak samo, klimatronik tak pokazuje bo na VAGu już widać poprawne temperatury jak kolega pisał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też dzisiaj jadę na sprawdzenie kąta wtrysku, ciekaw jestem co pokaże w BS. Ma to znaczenie czy silnik jest rozgrzany i włączony, czy też nie ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i kupa w 000 BS jest wartość 008. Poniekąd cieszę się że tak wyszło, pozbędę się 100zł na ustawienie ale przynajmniej będzie spokój.

---------- Post dopisany 13-12-2013 at 10:51 ---------- Poprzedni post napisany 10-12-2013 at 17:51 ----------

Kąt ustawiony w BS na ok. 62. Problem z odpalaniem zniknął, nie ma już objawu "jakby przygazowania" podczas rozruchu. Koszt zamknął się w 50 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...