omzig 4 Opublikowano 6 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2012 Jak w temacie. Do wymiany zapewne trzeba zwalić kolektor ssący... Na co zwrócić uwagę? Jak się do tego zabrać wogóle? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Godlech912 0 Opublikowano 6 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2012 Mam ten sam problem. Odma ułamana w połowie, wszystko zalane olejem, cały silnik wokół odmy. Dziś przyszła nowa odma. trochę miejsca robi się po wyjęciu przepustnicy, ale podkreślam trochę... Sam jeszcze nie wiem czy będę musiał zwalić kolektor do wymiany. Tam jest takie dojście bez zdejmowania go, że szok... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
prezesik18 7 Opublikowano 6 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2012 Ja wymieniałem odmę w ADR, zrzucałem kolektor wraz z przepustnicą (dobra okazja żeby przeczyścić). Trochę zabawy jest przy zakładaniu kolektora, tak więc proponuje zaopatrzyć się w nowe opaski zaciskowe. Męczarnie też miałem ze ściągnięciem przewodów cieczy chłodzącej co idą do przepustnicy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
omzig 4 Opublikowano 6 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2012 Może ktoś wie jak zacząć zabawę z odmą krok po kroku, bo ja i zapewne kolega Godlech912 nie chcielibyśmy dorobić piź.. uszów przy wymianie. Przepustnice i kolektor trzeba zrzucić, a co z wtryskami??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
predki74 0 Opublikowano 7 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2012 listwę odkręcasz, ja u siebie kolegę poprosiłem miał male ręce i wymienił kolanko odmy z oringiem ale się namęczył? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Godlech912 0 Opublikowano 7 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2012 Ja sobie to chyba zostawię na sobotę i wezmę się za to od rana... A pomiędzy kolektorem a głowicą są uszczelki więc zapewne przydałyby się nowe... No chyba, że można wkleić to np. na Dirko... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
edekxp 16 Opublikowano 7 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2012 Nie wiem jak w B5 ale w B6 wymieniłem bez zdejmowania kolektora, trochę gimnastyki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wjot1 0 Opublikowano 7 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2012 Mnie też czeka wymiana. Podobno po demontażu alternatora jest w miarę OK dojście. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Magicbattle 11 Opublikowano 7 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2012 nie trzeba zrzucac kolektora. odkrecamy rure przepustnicy przepustnice mozna wyjac bagnet i jego plastik wspornik metalowy trzymajacy alternator zbiorniczek wyrownawczy gdzies na bok odchylic i wpprawne rece sobie poradza ja zminialem w swoim aeb 20 min i po robocie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bialy986 5 Opublikowano 7 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2012 :hi:Kolego Magicbattle: czy w moim modelu jest podobnie z wymianą odmy?:eusathink:Też mam zapaćkane olejem pod kolektorem i podejrzewam że jest do wymiany.Od spodu mechanik sprawdzał ale tam wycieków nie widać.Dodam,że co jakiś czas muszę uzupełniać stan oleju.Chyba że gdzieś jest uszkodzona rurka od bagnetu oleju i przez to tak mam? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kkrawat 1 Opublikowano 8 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2012 Nie no bez jaj - nie zdejmujcie kolekora do wymiany odmy w 1.8t - zdjąć trzeba przepustnice i odciągnąć zbiornik płynu i już macie dojście - troche gimnastyki i się uda Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
omzig 4 Opublikowano 8 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2012 :hi:Kolego Magicbattle: czy w moim modelu jest podobnie z wymianą odmy? To powinno być bez jaj. A tak poważnie, to odrazu wymieniłbym uszczelkę pod kolektorem, przeczyścił go i to samo z przepustnicą - nowa uszczelka i czyszczenie. Oprócz odmy chce wymienic kawałek dalej - ten trójnik gumowy i zaworek, dlatego pytam o to wszystko. Niech ten wątek będzie wystarczający dla każdego i pod każdym kątem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Godlech912 0 Opublikowano 9 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2012 Dokładnie jak koledzy wyżej piszą. Zrzucenie kolektora nie jest wymagane. Dziś wymieniłem odmę na nową uszczelniłem też ten drugi element, w który wchodzi odma (ten plastik taki kanciaty). Zbiorniczka nawet nie ruszałem. Dojście jest po ciulu , ale się da. Może wreszcie olej nie będzie leciał bo wylatywało go stamtąd u mnie sporo.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się