Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Nie trzyma ciśnienia doładowania..spada na 0.4bar. brak pomysłów.Pomocy


Jarqn

Rekomendowane odpowiedzi

spokojnie, wszystko było ok

zaslep wszystko co idzie od kolektora ssącego i sie przejedz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyjmij wszystko a nie zaślepiaj. wymień opaski, kup silikony. dużo tego nie masz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dev nie mam weny do tego a po za tym 2 zmiana nie pozwala mi zbytnio rozgrzebac auto.w sobote sie za to wezme...rozmyslalem nad wymiana wezykow na sylikony tylko kwestia ile i jakie srednice.. zmiana opasek no i zegarem doladowania takim jak Ty masz..jakis tam na alledrogo widzialem za 70 zlociszy wracajac do odmy co kazales mi zaslepic to nie pewniej by bylo zaslepic ja przy dolocie ale tez zaslepic ten wezyk co wchodzi do kolektora od niej...tak jakby calkiem ja wyeliminowac z ukladu??

A i jeszcze jedno...rozrzad.. chcialem wymienic bez pompy wody ale takie zestawy pasek rolki i napinacz okolo 500zl INA...na alledrogo i wiekszosc ma w zestawie pompe wody..moze jakas inna firma albo podobierac poszczegolne elementy a nie zestaw...co proponujecie???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

INA to górna półka jeśli chodzi o rolki, ten sam koncern co FAG i LUK

Wysłano z HTC EVO 3D X515m z użyciem Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

słyszalem opinie bardzo pozytywne o INA ale znalazlem np zestaw rolki napinacz INA a pasek Conti albo wogole caly rozrzad SKF i nie wiem jakie rozwiazanie byloby najkorzystniejsze...podejrzewam ze temat rozrzadu juz byl na forum wiec nie chce siac zamentu. cos napewno znajde bo trzeba lada dzien wymienic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w dziale czesci masz kolege tomka bardzo szybko realizuje zamowienia i czesci dobrych firm cena tez zadowala

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie wracajac do tematu mam jedno acz kolwiek moze wydac sie Wam banalne pytanie...sprawdzilem jak DEV kazal odme centymetr po centymetrze...pod kolektorem znalazlem troche luzne opaski zaciskowe w okolicy trojnika odmy i tego wezyka idacego do kolektora...pekniec czy przetarc wezykow nie zauwazylem opaski dociagnelem....ale pytanie jest nastepujace: jak ten caly uklad odmy trzyma cisnienie?? Patrzac po ukladzie w momencie gdy turbina napompuje nam dolot na moj chlopski rozum tym wezykiem od kolektora cisnienie moze nam uciekac sobie metalowa rorka wprost do separatora na dolocie i tam zanikac w zasysanym z filtra powietrzu...czy gdzies przy tym trojniku pod kolektorem jest jakis zawor jednostronny albo moze cos w separatorze?? albo poprostu zle mysle...prosze o objasnienie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście że jest tam zawór. Do niego jest podpięty elastyczny przewód idący z kolektora ssącego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki sliczne juz mam pewien obraz sytuacji...jeszcze Dev dla mi pewien pomysl na sprawdzenie ale cos czuje ze czeka mnie sciaganie kolektora ssacego i rozbebeszenie odmy...tylko zegar doladowania by sie przydal zeby sprawdzic czy doladownie wrocilo do normy po zabiegach:/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sprawnie działającym silniku doładowanie nie może uciekac do odmy są tak zaworki jednokierunkowe, w eżektorze to o czym pisał szogun podpięty do kolektora tym grubszym węzykiem możesz go odpiąc od kolektora i sprubować lekko dmuchnąć sprężarką nie powinien przepuszczac powietrza w strone odmy tak samo z innymi zaworkami pare ich tam jest.

Sama nieszczelnośc odmy przy sprawnych zworka nie powinna wpływać na doładowanie, może ewentualnie wpływac na prace kiedy jest podcisnienie bo zamiast ciągnąc powietrze przez przepływomierz ciągnie dziurami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie

Osobiście zrobiłem trochę porządku z tymi przewodami

Wywalilem;

-przewód idący od rury dolotowej do zaworu evap na puszce filtra, zaslepilem dziurę o nim w tipie

-przewód od kolektora ssacego do zaworu evap idący po ścianie grodziowej

-przewód od kolektora ssacego do odmy pod nim (oczywiście zaslepiajac otwory po nich w kolektorze, obydwa polaczylem jednym przewodem od lpg fi 9mm, czyli zapetlilem je

- całą odme (ta metalową) rurę w koło silnika, przy trojniku odmy przy bloku, w miejsce tej rury wpialem separator (grzybek) który był przy tipie

Sam zaworek evap i odma są wolne czyli puszczone w powietrze

Teraz nawet dużo łatwiej sprawdzić szczelność układu

Wysłano z HTC EVO 3D X515m z użyciem Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie właśnie by było to wszystko usunąc jak u Ciebie tylko nie wywala błędu evap? Najepiej by było do tunera jechać żeby usunął wszystkie niepotrzebne rzeczy z kompa typu evap, pompe SAI, drugą sonde i wtedy zaprowadzić porządek pod maską plus wywalić kata:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u nas jest pol biedy bo nie bylo jeszcze ekologicznych wynalazkow, a bledu evap nie wywala bo jest od podlaczony tylko ze pousuwane sa od niego przewody wylotowe, usuniecie tych wszystkich rzeczy z glowa na pewno nie zaszkodzi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie odnosnie mojego problemu ze słabym doladowaniem zawezilem poszukiwania do odmy...jednak brak czasu nie pozwala mi niestety na rozebranie i dokladne sprawdzenie acz kolwiek po dokreceniu jak wczesniej wspomnialem opasek jest troche lepiej...mam jednak jeszcze jedno pytanie do Was...przy wcisnieciu pedalu w podloge slysze jak turbina zaczyna swistac podcza s jazdy naturalnie...jednak w pewnym momencie tego swistu pojawia sie takie terkotanie..klekotanie metaliczne..nie wiem jak to nazwac..pisalem o tym juz wczesniej..podejrzewam zbyt luźny grzybek od WG ale czy moje domysly maja sens?? pojawilo sie to od niedawna..po zalozeniu turba tego nie bylo...wirnik kreci sie bez oporow a te terkotanie nie wystepuje odrazu jak zaczyna swistac tylko po chwili..jesli moje podejrzenia beda podstawne to jak to poprawic..przyklepac go troche czy trzeba dac do regeneracji...walczyl juz ktos z czyms takim??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fr0styyy myslalem juz o tym ale te klekotanie slyszalne jest tylko w pewnym zakresie obrotow jak wdepne pedal w podloge auto zaczyna przyspieszasz swist terkotanie o ktorym mowa ktore po chwili cichnie mimo trzymania caly czas pedalu gazu w podlodze

est to tylko w malym zakresie obrotow slyszalne ale zaraz po zaswistaniu turba...wirnik sprawdzony..zreszta turbo po regeneracji WG nie zacina sie ani nie ma luzow...te ucho ktore mocowane jest na sztandze i wchodzi do turba nie wiem jak to sie nazywa tez sztywno sie trzyma sztangi..jedynie co zauwazylem nie tak to wlasnie zbyt luzny jak dla mnie ten grzybek...wydaje mi sie jeszcze ze bardziej jest to slyszalne w pierwszych kilometrach jazdy gdy wszystko jeszcze sie rozgrzewa....nie chce tu wprowadzac zamentu chociaz juz to zrobilem ale moze cos na ten temat jeszcze mi opowiecie...chce poswiecic jakis dzien i sprawdzic ta odme wkoncu no i przy okazji wykrece turbo poskladam raz jeszcze wszystko porzadnie...na nowych uszczelkach...zobacze tylko na co zwrocic uwage..co moge sprawdzic przy takiej operacji???????? aaaa jak sprawdzalem na samym poczatku poszukiwan odlaczajac wezyk z N75 na WG...swist tryb awaryjny ale brak terkotania..wogole jest takie slowo terkotanie???:P mam nadzieje ze zrozumiecie o co chodzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja dziś podciągnąłem gruche turba i... kupa, dosłownie nic się nie zmieniło, ręce opadają... nie wiem czy mocniej wraz musze podkręcić czy problemu wraz szukać gdzie indziej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale z jakiej przyczyny ta gruche podciagales?? cos podobnego Ci sie dzialo?? ja dzwonilem do firmy ktora mi ta turbine reg. przyslala to powiedzieli ze grucha jest wyregulowana do auta i nic tam nei trzeba ruszac...sprawdzalem srobki sie nie poluzowaly wiec przy sztandze nic nie krecilem...juz z Devastationem o tym rozmawialem bo slyszal to jak bylem u niego ale tez mowi ze to ciezko jednoznacznie okreslic na sluch...trzeba rozbierac chyba:/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...