Skocz do zawartości
IGNOROWANY

prosze o pomoc


macjar

Rekomendowane odpowiedzi

od kolektora ssącego do DV=-ki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podpinałem wakuometr do N75 żeby sprawdzić jakie podciśnienie będzie szlo na WG, i niestety przy normalnym najeżdżaniu wakuometr nawet nie drgnął, kiedy przegazowalem go gwałtownie na 4000 rpm to pokazało się podciśnienie - 0.5 bara.

Co do sprawdzenia N75 połączenie miedzy obudowa turbiny i WG działa w obie strony, natomiast kiedy podwalem ciśnienie od strony wlotu powietrza na turbo nie było przejścia, kiedy podawałem ciśnienie od strony WG bądź obudowy turbo było słychać "cykniecie" i potem nic się nie działo - nie było przejścia. Wszystko robione oczywiście bez prądu.

Próbowałem mierzyć ciśnienie przed turbina, manometr nie drgnął gdzie zmierzyć jakie ciśnienie idzie na turbo

Cos nie kumam na wg nie idzie podciśnienie tylko ciśnienie z turbiny, przy 0,5 bara gruszka otwiera wg, ale między nimi jest n75 które steruje tym ciśnieniem jeśli ecu chce zwiekszać doładowanie otwiera n75 i cisnienie wraca do dolotu a gruszka się zamyka, odwotnie to działa w drugą strone , a wysterowanie tego zaworka masz w grupie 118 w procentach.

A i nie wiem jakie ciśnienie chcesz mierzyc przed turbo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

zdjąłem wężyk z DV żeby sprawdzić czy turbo żyje, zrobiłem logi oto co wyszło

Log (0 - 002,115,118)

może ktoś mi podsumować co mi wyszło ? i co z tych logów wynika ?

I jeszcze małe spostrzeżenie podczas próby ciśnieniowej, kiedy nabijałem układ do 0.5b słychać było "bulgotanie" oleju w silniku. To chyba źle ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz nieszczelnosc w układzie turbo i masz problem z paliwem ,moze byc to spowodowane umierajaca pompa paliwa lub kiepska jakoscia programu .moze to powodowac to ze cisnienie doładowania masz nie stabilne . najlepiej jaka bys zaczoł od porzadnego testu na szczelnosc układu , czyli wyciagasz z tipa zawór DV i separator odmy i zaslepiasz miejsca po nich nastepnie yak jak na filmiku zakładazsz poszke z koncówka w miejsce przepłuwki i pompujesz cisnieniem ok 1 bar i sprawdzasz czy nigdzie ci cisnienie nie ucieka mozesz se pomuc woda z mydlinami wtedy bedzie łatwiej zlokalizowac nieszczelnosc . patrzac na twoje porzenie logi widac ze masz nieszczelnosc bo turbo wstaje jak słon podejrzewam ze DV jest uszkodzony ,a wczesniejszy test wykonywałes bez wyjmowania DV z tipa dlatego nie znalazłes nieszczelnosci . jak uszczelnisz dolotzrób ponownie logi jak cisnienie dalej bedzie tak wariowało to n75 do wymiany . po dgarnieciu cisnienia doładowania nalezy zzmierzyc cisnie doładowania pod ociazeniem .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdjąłem wężyk z DV żeby sprawdzić czy turbo żyje, zrobiłem logi oto co wyszło

a zaślepiłeś go?

ja sprawdzałem turbo przez minięcie N75 (czyli wężyk do gruszki zdjęty, nawet zdjąłem wężyk ciśnieniowy turbina > zawór N75), wtedy przeładowało (2100mbar), czyli turbo OK

DV wyciągasz i sprawdzasz np ustami, ma trzymać pomiędzy grubymi króćcami.

I jeszcze małe spostrzeżenie podczas próby ciśnieniowej, kiedy nabijałem układ do 0.5b słychać było "bulgotanie" oleju w silniku. To chyba źle ?

U mnie też tak było i nic się niepokojącego się nie dzieje

pewnie powietrze szło może przez pompę oleju albo coś podobnego

teraz po logach jest jeszcze gorzej

Tak jak pisałem wcześniej masz ostry program jakby nie do tej turbiny

U mnie zadane 1900mbar kończy się na 2500 obr, u ciebie 4500obr trochę dużo

Ogólnie masz nieszczelność, turbo musi się rozbujać aby nabić ciśnienie, chyba że katalizator trzyma i blokuje przepływ spalin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurde już nie wiem co mam robić, które rurki zaślepić a które nie, ręce opadają :(

może ktoś mi powie (pokaże na rysunku) które zaślepić/pominąć przy nabijaniu ciśnienia

a240835.png

próbowałem już różnych rozwiązań, masakra nic nie idzie do przodu :(

DV bylo niedawno wymieniane. wiec jest sprawne zreszta sprawdzalem jak opisujesz i trzyma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skoro DV nowy to zamontuj tak jak ma być

sprawdź szczelność jak nic nie syczy to N75 odłącz tak jak pisałem i zrób logi

jak nadal lipa to WG się nie domyka lub go nie ma

sprawdzałeś luzy na ośce turbiny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a to ma znaczenie jak ma byc zamontowany, chodzi mi o te wieksze rurki, ten maly wezyk idzie do N249.

Przy n75 zmienilem wszystkie wezyki zasilajace - WG i ten co wchodzi do turbiny. Czyli jak dobrze zrozumialem mam wyjac N75 zaslepic miejsce po nim, a male wezyki zaslepic, czy zostawic na wolny wylot ?

WG chodzi lekko moge go reka przesunac,

Luzy na osce sa wyczuwalne, nie zaduze ale cos tam czuc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DV ma upuszczać ciśnienie do dolotu, grube króćce - chyba nie mają znaczenia jak bedą podłączone ale zamontuj tak jak powinno być

DV do nr 14

0001_zps2fa94a19.jpg

wężyki od N75 możesz zostawić nie zaślepione, N75 zostaw podłaczony w rurze ssącej oraz do wtyczki elektrycznej

WG chodzi lekko moge go reka przesunac,

Trochę dziwne u mnie nie mogłem ręką ruszyć cięgna,tylko sprężonym powietrzem w gruszkę.

WG to zawór w turbinie widoczny po zdjęciu katalizatora

zobacz tu:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

testowałem ten DV i połączenie nie ma znaczenia bo otwiera go ten mały wężyk co przychodzi od N249 (wytwarza podciśnienie)

mam jeszcze pytanko czy jak odpalę silnik na jałowych obrotach powinienem czuć ciąg powietrza na turbo ??. zdjąłem wlot powietrza z filtra zaraz za przepływką

podczas powolnego najeżdżania obrotów nie było czuć ciągu zasysanego powietrza na turbo.

Kiedy go przegazowalem czuć było ciąg aż waz gumowy zamykało na 4500 obr.

Przeplywka czysta zero syfu

Jak to powinno działać ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego nie wiem nie sprawdzałem na jałowym biegu, ale jak przygazuję około 2000obr to słychać turbinę

Myślę że nie powinno bardzo ssać bo samochód nie jedzie i nie ma obciążenia

Sprawdzałem tylko na jałowym blok 115, to ciśnienie zadane było bardzo małe max 1100mbar

Powodzenia w szukaniu usterki i Wesołych Świąt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy to może powodować uszkodzona uszczelka pod wtryskiwacze ?

Mam małą nieszczelność na uszczelce przy wtryskiwaczach.

Ewentualnie jak sprawdzić ciśnienie paliwa ?

wiem za powinno mieć na belce wtryskowej 3.5-4.o bara, tylko gdzie się wpiąć z manometrem żeby to zmierzyć (chyba że można Vagiem to zrobić.)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cisnienie paliwa mierzysz na listwie wtryskowej . musiszz sie wpiac z manometrem przed listwa lub w listwe jesli jest wyjscie na manometr . wtwoim przypadku cisnienie paliwa powino cały czas wynosic 4 bary bo regulator jest zabudowany w filtrze paliwa .jesli masz ta nieszczelnosc miedzy wtryskiwaczem a kolekorem to nie ma ona wpływu na cisnienie paliwa ,natomiast jesli jest to nieszczelnosc miedzy wtryskiwaczem a listwa i wycieka tam paliwo to ma ona wpływ na cisnienie . tak na marginesie w tym twoim aucie jest cos zdrowo nakopane bo turbo z odłacznym n75 wstaje bardzo pózno a powino juz pompowac 0,7 bar prz ok 2200-2400 obr .jak robiłes te ostanie logi to zaslepiłes ten przewód idacy od n75 do gruszki ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie niezaslepilem go, ponieważ edekxp pisał zeby zostawić wolne te wężyki.

Czy da się sprawdzić jakie wychodzi ciśnienie bezpośrednio z pompy (żeby wiedzieć czy pompa jest OK), czy może tez być coś nie tak z filtrem paliwa ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to zrób jeszcze raz logi z odpietym n75 tylko zaslep wyjscie z n75 do gruszki . zmierz cisnienie na listwie wtedy bedzie mozna cos powiedziec .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli oba wezyki odpiete, z tym ze ten od gruszki zaslepiony ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpinasz z gruszki i zaslepiasz, tyle wystarczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a to ze cisnienie ucieka w podpieta odma to normalne, dlatego się ją odłącza na próbę cisnieniową

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...