slusek19 Opublikowano 1 Grudnia 2012 Opublikowano 1 Grudnia 2012 Witam. Jako że zaczęła się zima a auto stoi na ulicy i jest używane raz w tygodniu (nie mam możliwość ładowania akumulatora bezpośrednio z gniazdka) to zastanawiam się nad zakupem "wspomagacza" do mojego akumulatora który jest pewnie od nowości w tym aucie (2007/08 rok). O ile sprzętu różnych marek jest dosyć sporo to niewiem czym musi cechować się taki prostownik rozruchowy ? jaką powinien mieć moc początkową ? jaką maksmalną ? i ile A ? dla przykładu podaje jeden znaleziony na Allegro : STACJA ROZRUCHOWA prostownik KOMPRESOR USB (2818097796) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. czy taki sie nada do mojego Audi ? pytam bo dzisiaj po tym jak auto już odstało tydzień odpaliło dopiero po 7-8 sek. gdy w lecie obraca raz i pali za każdym razem.
piotrsob1 Opublikowano 2 Grudnia 2012 Opublikowano 2 Grudnia 2012 Za te pieniądze to prawie nowy aku kupisz i będziesz miał pewność, a ten sprzęt z allegro to sprawdzić się może do ładowania telefonu jak prąd wyłączą
pakotomasz Opublikowano 2 Grudnia 2012 Opublikowano 2 Grudnia 2012 Już było kilka tematów nt prostownika. Może tu znajdziesz info, którego potrzebujesz: http://a4-klub.pl/uklad-elektryczny-16/all-prostownik-wybrac-161350/ http://a4-klub.pl/kazdy-temat-20/prostownik-automat-reg-96798/
GreGoriO Opublikowano 2 Grudnia 2012 Opublikowano 2 Grudnia 2012 jeśli akumulator ma już 5 lat licz się z gwałtownym spadkiem pojemności....nie musi to się odbyć od razu. ale z każdym dniem i każdym podładowaniem, szczególnie takim jak twoja sytuacja, zwiększa się ryzyko powyginania płytek i w konsekwencji wewnętrzne zwarcie...najwięcej dostaje "po d*pie" gdy długo kręcimy rozrusznikiem jak mówi piotrsob1...lepiej za te pieniądze kupić nowy akumulator....masz przynajmniej gwarancję na niego...
slusek19 Opublikowano 2 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 2 Grudnia 2012 ale jaką mam gwarancje że przy mrozach typu -15*C nowy aku też mi nie "zamarznie" przez tydzień stania na ulicy pod blokiem ? to jest mój pierwszy Diesel i jeszcze w zimie nie jeździłem nigdy autem tego typu a wiem że sie mówi "pali jak Diesel na mrozie" czyli coś w tym musi być. po wczorajszym przepaleniu na 10 min. dziś załapał po 2-3 sek. tylko co zrobić gdy będę musiał gdzieś jechać a nie mam możliwość podpięcia prostownika do prądu (4 piętro)
GreGoriO Opublikowano 2 Grudnia 2012 Opublikowano 2 Grudnia 2012 jaką gwarancję??? na piśmie.... że masz nowy akumulator nowy też może paść...ale w tym wypadku masz co reklamować...
piotrsob1 Opublikowano 2 Grudnia 2012 Opublikowano 2 Grudnia 2012 Przy -15 to zamarznie aku, którego elektrolit ma gęstość ok 1,15 g/cm 3, czyli naładowany w ok.20 %. Nowy akumulator w sprawnym aucie (chodzi o spoczynkowy pobór prądu) po tygodniowym postoju nie powinien stracić więcej jak 10% swej pojemności. Twój stary nawet świeżo odłączony od prostownika zapewne nie przekracza 50 % pojemności znamionowej .
marec-ki Opublikowano 6 Grudnia 2012 Opublikowano 6 Grudnia 2012 Tylko jak będziesz kupował AQ to koniecznie patrz na datę produkcji. Ja rok temu kupiłem Centrę i tydzień po wymianie ledwo zakręciło, a było max -2 stopnie przez ten tydzień. Potem poczytałem co i jak i się okazało, że sprzedali mi prawie roczny AQ, który pewnie w ogóle nie był doładowywany pojechałem i wymienili na 3miesięczny AQ i w mrozy -25 stopni palił bez problemu. Inna sprawa, że teraz mam problemy z odpaleniem ale to już nie wina AQ tylko coś innego ...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się