GetOut Opublikowano 1 Grudnia 2012 Opublikowano 1 Grudnia 2012 Od pewnego czasu zmagam sie z cieknącym EGR-em który dobija mnie, zastanawiam się nad zastąpieniem go flanszą tzw rurką lecz nie jestem pewien kilku spraw: 1)Posiadam AVF z 2003r w którym z tego co wyczytałem wywali błąd. Możecie mi doradzić jak go usunąć. 2)Po wywaleniu zaworu nie będzie klapy gaszącej, poprzez co silnik strasznie będzie się machał podczas gaszenia. Czy można jakoś temu zaradzić? 3)Co zrobić z rurkami od podciśnienia? Czytałem wiele wątków ale odpowiedzi na te pytania nie uzyskałem. Jeżeli znacie inne rozwiązanie zapobiegnięciu tego problemu, piszcie będę bardzo wdzięczny.
alest Opublikowano 1 Grudnia 2012 Opublikowano 1 Grudnia 2012 Od pewnego czasu zmagam sie z cieknącym EGR-em który dobija mnie, zastanawiam się nad zastąpieniem go flanszą tzw rurką lecz nie jestem pewien kilku spraw:1)Posiadam AVF z 2003r w którym z tego co wyczytałem wywali błąd. Możecie mi doradzić jak go usunąć. 2)Po wywaleniu zaworu nie będzie klapy gaszącej, poprzez co silnik strasznie będzie się machał podczas gaszenia. Czy można jakoś temu zaradzić? 3)Co zrobić z rurkami od podciśnienia? - jeżeli masz avf po 06.2003 to lampka się zaświeci, jeżeli wyprodukowany wczesniejszy nie... - "tarmoszenia" silnikiem po usunięciu/zablokowaniu klapy gaszącej niestety nie wyeliminujesz... - przewody od podcisnienia możesz zawsze zaślepić... ....ale podsumowując jak kolega wyżej napisał nadmiar oleju w opisanym przez Ciebie miejscu to najprawdopodobniej zaczynający się koniec turbo, więc zabiegi o których piszesz to jedynie półśrodek, pod drugie egr a klapa gasząca to wprawdzie elementy umieszczone w jednym korpusie ale sterowane dwoma oddzielnymi siłownikami, zatem pozostawiając całe to ustrojstwo i unieruchamiając sam egr nie ma potrzeby robić tego samego z siłownikiem klapy...
Pretor Opublikowano 2 Grudnia 2012 Opublikowano 2 Grudnia 2012 Kolega alest udzielił Ci poprawnych odpowiedzi, ale nie zgadzam się z tym że to musi oznaczać koniec turbo. Ślady oleju zawsze będą w dolocie i wcale nie oznacza to końca turbiny. Cieknący olej z EGR jest powszechnym problemem w tych silnikach, jest kilka wątków jak można pozbyć się tego problemu.
alest Opublikowano 2 Grudnia 2012 Opublikowano 2 Grudnia 2012 nie zgadzam się z tym że to musi oznaczać koniec turbo. Ślady oleju zawsze będą w dolocie i wcale nie oznacza to końca turbiny. Cieknący olej z EGR jest powszechnym problemem w tych silnikach, jest kilka wątków jak można pozbyć się tego problemu. ....hmmm, ale ja nie napisałem, że "musi oznaczać koniec turbo" tylko "nadmiar oleju w opisanym przez Ciebie miejscu to najprawdopodobniej zaczynający się koniec turbo"a to jak myślę różnica ....
GetOut Opublikowano 2 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 2 Grudnia 2012 Panowie to powiedzcie mi czy dobrze myślę. Najlepiej jest odłączyć EGR nie wyrzucając go a klape gaszącą zostawić podłączoną? ---------- Post dopisany at 14:07 ---------- Poprzedni post napisany at 11:42 ---------- Właśnie znalazłem ze mam AVF 04.2003r. Powiedzcie mi co trzeba zrobić a żeby zaślepić ten zawór a klapa gasząca działała? A i jeszcze jedno pytanie czy zaślepienie EGR-u nie ma żadnego wpływu na elektro zawór od turbiny?
Sztomel Opublikowano 2 Grudnia 2012 Opublikowano 2 Grudnia 2012 co trzeba zrobić a żeby zaślepić ten zawór a klapa gasząca działała? A i jeszcze jedno pytanie czy zaślepienie EGR-u nie ma żadnego wpływu na elektro zawór od turbiny? Wystarczy, że wypniesz wężyk podciśnienia z grzybka siłownika zaworu EGR i koniec wężyka zaślepisz a następnie zakołkujesz dwa przeciwległe otworki pod grzybkiem siłownika i wtedy EGR nie będzie puszczał spalin do kolektora ssącego i pozbędziesz się wycieku z tych 2 otworków a klapa gasząca nadal będzie działała. Zaślepienie EGRa nie ma żadnego wpływu na elektrozawór N75 od sterowania ciśnieniem doładowania.
GetOut Opublikowano 2 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 2 Grudnia 2012 Wielkie dzieki ---------- Post dopisany at 17:59 ---------- Poprzedni post napisany at 17:56 ---------- A można kupić nowy siłownik od klapy gaszącej bez całego EGR-u?
Sztomel Opublikowano 3 Grudnia 2012 Opublikowano 3 Grudnia 2012 można używany, nowego się nie opłaca : ZAWÓR GASZAK EGR PRZEPUSTNICA AUDI VW SEAT SKODA (2784678248) - motoAllegro
mm1 Opublikowano 7 Grudnia 2012 Opublikowano 7 Grudnia 2012 Ja mam ten sam problem z egr w silniku AWX, cieknie mi po boku, a poza tym w nim wszystko chodzi. Myślę, że to nie przez turbinę, oleju na 20tys.km to około 500 ml dolewam. Kolega ma AVF , egr mu nie cieknie, a po przejechaniu 10tys. km musi 1l oleju dolać.
mlodyabc Opublikowano 7 Grudnia 2012 Opublikowano 7 Grudnia 2012 Ja nie dolewam nic między wymianami.
raffik Opublikowano 7 Grudnia 2012 Opublikowano 7 Grudnia 2012 Ja mam ten sam problem z egr w silniku AWX, cieknie mi po boku, a poza tym w nim wszystko chodzi. Myślę, że to nie przez turbinę, oleju na 20tys.km to około 500 ml dolewam. Kolega ma AVF , egr mu nie cieknie, a po przejechaniu 10tys. km musi 1l oleju dolać. A ja kolego w ogóle nie dolewam oleju lub maksymalnie setkę,a też mi ostro daje z EGR-a... ) Pozdrawiam
blejk83 Opublikowano 10 Grudnia 2012 Opublikowano 10 Grudnia 2012 co trzeba zrobić a żeby zaślepić ten zawór a klapa gasząca działała? A i jeszcze jedno pytanie czy zaślepienie EGR-u nie ma żadnego wpływu na elektro zawór od turbiny? Wystarczy, że wypniesz wężyk podciśnienia z grzybka siłownika zaworu EGR i koniec wężyka zaślepisz a następnie zakołkujesz dwa przeciwległe otworki pod grzybkiem siłownika i wtedy EGR nie będzie puszczał spalin do kolektora ssącego i pozbędziesz się wycieku z tych 2 otworków a klapa gasząca nadal będzie działała. Zaślepienie EGRa nie ma żadnego wpływu na elektrozawór N75 od sterowania ciśnieniem doładowania. I nie trzeba wstawiać blaszki pomiędzy rurke spalin a egr? pacjent pastuch avb'01r
GetOut Opublikowano 11 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 11 Grudnia 2012 Zrobiłem tak jak mówił kolega Sztomel i silnikowi brakowało mocy przy 2tys obr. Możecie mi powiedzieć czemu tak się dzieje?
marekg Opublikowano 11 Grudnia 2012 Opublikowano 11 Grudnia 2012 Zrobiłem tak jak mówił kolega Sztomel i silnikowi brakowało mocy przy 2tys obr. Możecie mi powiedzieć czemu tak się dzieje? zdjęty z EGR wężyk dobrze zatkałeś? chodzi o to, żeby układ podciśnienia nie zasysał z zewnątrz bo to może mieć wpływ na pracę całego układu niskiego ciśnienia a zatem również N75.
GetOut Opublikowano 11 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 11 Grudnia 2012 wsadziłem śrubkę o długości 1,5cm i jeszcze opaską zacisnąłem.
blejk83 Opublikowano 16 Grudnia 2012 Opublikowano 16 Grudnia 2012 co trzeba zrobić a żeby zaślepić ten zawór a klapa gasząca działała? A i jeszcze jedno pytanie czy zaślepienie EGR-u nie ma żadnego wpływu na elektro zawór od turbiny? Wystarczy, że wypniesz wężyk podciśnienia z grzybka siłownika zaworu EGR i koniec wężyka zaślepisz a następnie zakołkujesz dwa przeciwległe otworki pod grzybkiem siłownika i wtedy EGR nie będzie puszczał spalin do kolektora ssącego i pozbędziesz się wycieku z tych 2 otworków a klapa gasząca nadal będzie działała. Zaślepienie EGRa nie ma żadnego wpływu na elektrozawór N75 od sterowania ciśnieniem doładowania. I nie trzeba wstawiać blaszki pomiędzy rurke spalin a egr? pacjent pastuch avb'01r Mój staruszek uparł się, że nie bedzie zatykał podciśnienia a tylko zaślepi rure spalin zaraz przy EGR, czy taki zabieg może być? póki co po 10km nic się nie dzieje:decayed:
Yaqb Opublikowano 16 Grudnia 2012 Opublikowano 16 Grudnia 2012 moze byc ale jak zaslepisz rureczke podcisnienia, wiecej go zostanie dla np. sterowania turbina
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się