Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 B6 2.0 130ps ALT - błąd 17887 - Brake Boost Vacuum System


GMCARS

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Przeskoczył mi pasek rozrządu i skrzywił jeden zawór dolotowy. Po remoncie silnik działa bardzo ładnie po za jednym wyjątkiem, na Vagu mam błąd:

17887 - Brake Boost Vacuum System: Mechanical Failure

P1479 - 008 - Implausible Signal

Dodatkowo błąd ten jest jakoś powiązany z hydraulicznym napinaczem łańcucha, którym połączone są wałki rozrządu, ewentualnie z wanosem, który jest dokładnie w tym samym miejscu co ten napinacz, ponieważ po odpaleniu silnika, z pod dekla w miejscu gdzie znajduje się ten napinacz i owy wanos, wydobywa się dziwny dźwięk. Taki jak gdyby napinacz nie napinał łańcucha i pracował on luźno po kołach zębatych i napinaczu.

Dźwięk ten znika, gdy Vagiem skasuje błąd: 17887 - Brake Boost Vacuum System ze sterownka silnika.

Odrazu po skasowaniu błędu na zapalonym silniku słychać jak załącza się Vakum Pompa i dzwiek RZEGOTANIA z pod dekla z okolic napinacza wałków znika.

Niestety tylko na kilka sekund, bo po około 10 - 15 sek dźwięk powraca, a Vag od nowa pokazuje ten sam błą.

Co zrobić, jak rozwiązać ten problem?

Będe wdzięczny za każda pomoc.

Pozdrawiam

Greg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwna sprawa bo blad 17887 to blad podcisnienia , a napinacz lancuszka jak i wariator sterowane sa cisnieniem oleju , i zaraz po odpaleniu olej tloczony jest bezposrednio do wariatora i napinacza nie ma po drodze zadnch elektrozaworow . Co do bledu podcisnienia to najpierw wypadalo by sprawdzic uklad , skoro rozbierales silnik to napewno sporo wezykow bylo odlaczonych moze ktorys poprostu pekl. No a hamulce sa sprawne ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hamulec jest sprawny w 100% wspomaganie hamulca działa jak trzeba, nie wyczułem żadnych dziwnych oznak. Na odpalonym silniku, po kilkukrotnym wciśnięciu pedału słychać jak załącza się pompa, ale to chyba tak powinno być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszesz o dwóch różnych przypadłościach 2.0 ALT i do tego w Multitronic.

Ten dźwięk spod pokrywy zaraz po odpaleniu zimnego silnika, to nastawnik rozrządu, który powoli (bardzo powoli) dogorywa oraz elektrozawór, który steruje ciśnieniem - generalny problem ALT'a. Można z tym jeździć, dopóki nie zacznie Ci wydawać takiego dźwięku na ciepłym, podczas jazdy. Jest wątek na forum odnośnie tej przypadłości ALT'ów tutaj: http://a4-klub.pl/silniki-benzynowe-30/b6-alt-stukot-odpaleniu-76941/

Drugi błąd, to przypadłość ALT'a w Multitronic'u. U siebie mam ten błąd i jeżdżę z nim już prawie 2 lata, a jakiś negatywnych skutków nie zaobserwowałem. Zgodnie z instrukcją w ELSA, zrobiłem test pompy. Niestety nie został zaliczony - pompa nie odpompowała ciśnienia do założonego poziomu - brakowało ok. 10%.

Niestety usunięcie tego błędu może sporo kosztować. Należałoby najpierw wymienić wszystkie rurki, które się kłębią po prawej stronie komory silnika, które łączą układ podciśnienia z odpowietrzeniem. Jeżeli to by nie dało efektów, to wymiana pompy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hamulec jest sprawny w 100% wspomaganie hamulca działa jak trzeba, nie wyczułem żadnych dziwnych oznak. Na odpalonym silniku, po kilkukrotnym wciśnięciu pedału słychać jak załącza się pompa, ale to chyba tak powinno być.

Też tak kiedyś miałem że po podpięciu Vaga przestało być słychać ten napinacz czy tam wariator:co:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyjacielu @FAHUR dźwięk przy odpaleniu zimnego silnika to co innego.

Też to mam, ale on ustępuje po dosłownie 1.5 może 2 sekundach po odpaleniu zimnego silnika (te typy tak ponoć mają). Natomiast żegotanie, które mam teraz po remoncie, jest bardzo podobne do tego które występuje przy odpaleniu zimnego silnika, ale nieco cichsze i dobiega z mniej więcej tego samego obszaru silnika (gdzieś z pod dekla z tylnej części silnika) ale nie jest to jednak ten sam dźwięk.

Na dodatek jest on w jakiś sposób bezpośrednio połączony z błędem "17887 - Brake Boost Vacuum System", ponieważ gdy na odpalonym silniku skasuje ten błąd to żegotanie z pod dekla znika na kilkanaście sekund. Gdy tylko klikam na Vagu "SKASUJ BŁĘDY" to słychać jak na sekunde załącza się VAKUM POMPA i dosłownie w tym momencie żegotanie z pod dekla ustaje. Silnik przez kilkanaście sekund (raz krócej raz dużej) pracuje pięknie. Po kilku sekundach błąd pokazuje się na nowo a dźwięk żegotania z pod dekla powraca.

Sprawdziłem wszystkie wężyki od podciśnienia i wszystkie wyglądają na 100% szczelne.

Gdzie szukać co robić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej tak, ale tak bardzo, bardzo dokładnie jej nie sprawdzałem, jedynie tak wizualnie.

Do tej pory nie miałem dosłowne żadnych problemów z tym silnikiem, nie miałem problemu ze znikającym olejem ani z żadnymi innymi przypadłościami "ALT-ków".

Vag nie pokazywał żadnych błędów, silnik spisywał się naprawdę dobrze. Teraz po remoncie mam problem z tym błedem 17887 - Brake Boost Vacuum System, co skutkuje tym żegotaniem.

Kolego@PINIO60 a sadzisz ze jakaś mała nieszczelność odmy mogla by skutkować takimi objawami jak opisywałem??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej tak, ale tak bardzo, bardzo dokładnie jej nie sprawdzałem, jedynie tak wizualnie.

Do tej pory nie miałem dosłowne żadnych problemów z tym silnikiem, nie miałem problemu ze znikającym olejem ani z żadnymi innymi przypadłościami "ALT-ków".

Vag nie pokazywał żadnych błędów, silnik spisywał się naprawdę dobrze. Teraz po remoncie mam problem z tym błedem 17887 - Brake Boost Vacuum System, co skutkuje tym żegotaniem.

Kolego@PINIO60 a sadzisz ze jakaś mała nieszczelność odmy mogla by skutkować takimi objawami jak opisywałem??

A to po co remontowałeś jak nie brał oleju??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyjacielu @WANDEJ czytałeś wogole mój pierwszy post, gdzie opisałem problem jaki mam, czy tak po prostu włączyłeś się do dyskusji żeby sobie pogadać?

Kurfa fakt:decayed: Nie żeby pogadać bo kiedyś zauważyłem coś podobnego jak Ty. Samochód tak żegotał tam z tyłu przy łąńcuchu no i podpiąłem Vaga a tu dźwięk znika:whistling: I uświadomiłem sobie że to nie jest usterka mechaniczna skoro tak się dzieje. A gdzie jest Vacum pompa?? To servo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17887/ P1479/005241 - Brake Boost Vacuum System: Mechanical Failure

Possible Causes

  • Fuse(s) faulty
    • if the blade wheel (rotor) in the vacuum pump is stuck, most probably a fuse will burn

    [*] Hoses from/to Brake Boost Vacuum Pump faulty

    [*] Brake Boost Vacuum Pump faulty

    • the blade wheel (rotor) in the vacuum pump is stuck

Possible Solutions

  • Check / replace fuses
    • check if the blade wheel (rotor) of the vacuum pump is stuck, otherwise the fuse will burn again

    [*] Check Hoses from/to Brake Boost Vacuum Pump

    [*] Check Brake Boost Vacuum Pump

    • check if blade wheel (rotor) is stuck
    • Perform Output Test
    • Perform Short Trip in Basic Settings. Group 008 is commonly the self test for this system and may be activated Key On, Engine Off. If needed activate basic settings using [On/Off/Next] and pump the brake pedal.

Ale przecież Vacuum pompa to jest w dieslu gdzie nie ma podciśnienia w kolektorze ssącym:naughty:

Na początek sprawdź jeszcze raz te wszystkie wężyki od podciśnień, eżektor i może coś się dzieje z serwem od hamulców ale dziwne że błąd jest w sterowniku silnika.

Ja bym dla pewności sprawdził jeszcze te błędy w innym programie bo zauważyłem że czasem się zdarza że w jednym programie jest co innego niż w drugim.

Ja mam Vag-com, VCDS i jeszcze Polskiego Vaga dla pewności i też kiedyś wyskoczył mi błąd jakiegoś solenoidu w lewej poduszce silnika. Okazało się że w moim modelu poduszka nie ma solenoidu a tylko zwykłą hydraulikę bez wtyczek a błąd dotyczył immobilizera. Może tu też jest coś podobnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troche rozumiem i teraz daj własnymi słowami Darku jaka może być przyczyna:decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ten ezektor jakby usunął?? Bo tam się tylko oliwa zbiera(znaczy zapocony jest)? Ostatnio zdejmowałem rurę dolotowa i tam ta co idzie w dól to też idzie do odmy?? Bo mam plan żeby prosto z kapy zaworów od trójnika puścić do tej rury w dół omijając dolot :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WSZYSTKIE automaty benzynowe zarówno FWD jak i quattro mają elektryczną pompe vacum. Jeśli wszystko jest szczelne obadał bym jak się zachowuje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WSZYSTKIE automaty benzynowe zarówno FWD jak i quattro mają elektryczną pompe vacum. Jeśli wszystko jest szczelne obadał bym jak się zachowuje :)

A nie automaty?:decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tamta co odzie w dół od rury dolotowej? To jest ślepa rurka spełniająca rolę tłumika szmerów czy rezonatora.

Ten eżektor w sumie to nie wiem jaką szczytną rolę spełnia. Ktoś go tam jednak po coś wstawił:eusathink:

Podejrzewam że to kolejny przerost formy nad treścią i wywalić go można. W sumie jego wywalenie poza rozdzieleniem układu hamulcowego od układu odpowietrzania silnika/odmy niewiele zmieni

zdjcie038t.th.jpg

A więc:

-rurkę 1 dajemy od razu tam gdzie ma wchodzić rurka 2

-rurkę 3 która jest rurką podciśnienia z kolektora ssącego/zbiornika p[odciśnienia musimy połączyć z rurką 4 idącą do serwa

-biała opaska 5, uprzedzając pytania jest to mój patent na zasysanie rurki 2:decayed:

---------- Post dopisany at 11:46 ---------- Poprzedni post napisany at 11:43 ----------

WSZYSTKIE automaty benzynowe zarówno FWD jak i quattro mają elektryczną pompe vacum. Jeśli wszystko jest szczelne obadał bym jak się zachowuje :)

Tak myślałem, nie miałem do czynienia za wiele z automatami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tamta co odzie w dół od rury dolotowej? To jest ślepa rurka spełniająca rolę tłumika szmerów czy rezonatora.

Ten eżektor w sumie to nie wiem jaką szczytną rolę spełnia. Ktoś go tam jednak po coś wstawił:eusathink:

Podejrzewam że to kolejny przerost formy nad treścią i wywalić go można. W sumie jego wywalenie poza rozdzieleniem układu hamulcowego od układu odpowietrzania silnika/odmy niewiele zmieni

http://imageshack.us/a/img89/383/zdjcie038t.th.jpg

A więc:

-rurkę 1 dajemy od razu tam gdzie ma wchodzić rurka 2

-rurkę 3 która jest rurką podciśnienia z kolektora ssącego/zbiornika p[odciśnienia musimy połączyć z rurką 4 idącą do serwa

-biała opaska 5, uprzedzając pytania jest to mój patent na zasysanie rurki 2:decayed:

---------- Post dopisany at 11:46 ---------- Poprzedni post napisany at 11:43 ----------

WSZYSTKIE automaty benzynowe zarówno FWD jak i quattro mają elektryczną pompe vacum. Jeśli wszystko jest szczelne obadał bym jak się zachowuje :)

Tak myślałem, nie miałem do czynienia za wiele z automatami.

Tak o tą rurkę chodzi. Tylko ona chyba jest wczepiona w dolot z tego co szedłem po jej linii. A może i gdzieś z powrotem do skrzyni korbowej:mysli: Bo raczej zaślepiona na końcu nie jest:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o to co wchodzi w dolot pod harmonijką od czwórnika?

AUDI A4 B6 2.0 ALT RURA POWIETRZA 06B129627T (2795759570) - motoAllegro

To na pewno jest zaślepione. Nie moge znaleźć nigdzie foto ALTa ze zdjętym kolektorem ssącym ale dobrze zajrzysz to ta rura przechodzi przy chłodnicy oleju i kończy się w okolicach poniżej termostatu:decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...