Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A3 Sportback 2.0 tdi cr 140 - co to za silnik ?


blaster99

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie jestem na kupnie A3 po 2008 z silnikiem 2.0 tdi common rail ? co dobrego i złego powiecie o tym silniku ? O DPF wiem. Auto ma 150 tys wpełni udokumentowanego przebiego i chodzi jak nówka. Nie wiem czy sie bać ? Auto dla narzyczonej która do pracy codziennie robi w dwie strony 40 - 50 km (trasa). Jak kwestia spalania ? Podobno cr lubia bardziej wypić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie oznaczenie tego silnika ?? W A3 było kilka rodzajów... najlepszy był BMM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałeś po 2008. Określ się jaki rocznik, konkretne oznaczenie silnika... chyba wiesz co chcesz kupić ? Jak nie wiesz to dzwoń do sprzedającego niech te dane podaje... tu nikt z fusów nie wróży i nie domyśla się jaki motor tam siedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2010 silnik z common rail 140 koni, chyba nie było ich wiele ?na chwile obecna mam vin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2010 silnik z common rail 140 koni, chyba nie było ich wiele ?na chwile obecna mam vin

Daj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CR powinno byc cichsze, mi tam osobiscie dzwiek PD odpowiada, szczególnie na ciepło. co jeszcze mozecie o tym silniku powiedziec ? ps co to sa lankastery ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja aktualnie ujeżdżam a3 z 2.0 tdi 140 z 2011 i jeżeli chodzi o spalanie to spokojna jazda (z dzieckiem na pokładzie) na dystansie ~80km to według fisa 4.3 w rzeczywistości 4.56. Przy normalnej jeździe dopasowując się do reszty i nie przekraczając 130 zamyka się w 5.0-5.1.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oj no ale co tutaj mowic. jezeli motorownia i buda zdrowa mozna brac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skasowałem posta za miast go zmienic...

z BMR co pisałem to brednie wyrzucamy... silnik 2.0TDI CR w A3 to CFFA CFFB CFGB CLCA

nie stosowano w nich Lanchaster'ów czyli wałki wyrównoważające. a Lancheste bo tak miał na nazwisko brytyjczyk który cos takiego wymyslił kupe lat temu...ale DPF bedzie napewno aby utrzymac norme emisji spalin Euro4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli silnik CBAB, ma on wałki czy nie ? bo zasłyszałem, że w kazdym audi z Common Rail są wałki. Auto juz zaliczkowane wiec będzie w rodzinie:) Do końca serwisowany w ASO, rocznik jednak 2008, mod 09. 150 tys km a samochód jak nowy ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niezaleznie czy 2.0 PD czy 2.0 CR... silnik wzdluznie to sa walki... silnik poprzecznie to silnik montowany w autach pod bardziej budzetowego klienta i poza kilkoma wyjatkami jak np passat, superb i tiguan walkow nie ma - wg etki takze wyjatkiem tutaj jest A3 z 2010r (bo taki akurat sprawdzilem) wiec walki sa a zmiana zabieraka 77->100mm nastapila 19.10.2009r. W golfie z 2010 np walkow nie ma

Pozdrawiam,

Przemek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki Przemek, ale nasz egzemplarz to modelowy 09 czyli nie ma wałków? W silnikach bez wałków wystepuje ten felerny zbierak ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W silnikach bez wałków wystepuje ten felerny zbierak ?

nie ma wałków, nie ma również zabieraka
Witam, przepraszam że odświerzam tak stary temat ale chciał bym się dowiedzieć jaki typ silnika znajduje się w modelu samochodu Audi A3 Sportback 2.0TDI 140km rok 2009 numer vin WAUZZZ8P7AB009249.
- 2.0 TDI CBAB (103kW/140KM), montowany w okresie kwiecien 2008 - maj 2010
- 2.0 TDI CFFB (103kW/140KM), montowany w okresie listopad 2009 - marzec 2013
z racji tego ze auto którym się interesuje to rocznik 2009 jest możliwość że może mieć albo jeden albo drugi model silnika 2.0TDI
Wiem że w silnikach z common rail wyeliminowano wady poprzedników ale też dodane nowe, niespotykane dotąd w audi A3 problemy.
Głównym problemem silników CBxx jest konstrukcja napędu pompy, która została zrealizowana podobnie jak we wzdłużnych silnikach PD stosowanych w A4. Problematycznym elementem jest zabierak (tzw imbus), który ulega wytarciu (razem z nim gniazdo w module wałków).
W późniejszych modelach silników CBxx (produkcja od października 2009) problem ten wyeliminowano stosując dłuższy zabierak (zamiast 77mm zastosowano 100mm) oraz pogłębiając gniazdo w module wałków.
Silniki CFxx od początku produkcji posiadają dłuższy zabierak.
dlatego bardzo mi zależy coś się więcej na ten temat dowiedzieć.
z góry dziękuję
Michał
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...