A4_Dominik_WAW Opublikowano 7 Grudnia 2012 Opublikowano 7 Grudnia 2012 Mam taki problem z autem kolegi B7 1.9 BKE 116km przebieg 250 tys, wczoraj wieczorem robiłem z nim logi i przy 4000 tys pojawił się nagle gwizd auto nie straciło na mocy itp. dojechaliśmy z 2 km i pojawiło się dziwne grzechotanie zatrzymaliśmy się na stacji i tylko przy dodawaniu gazu pojawiał się jakiś dziwny dźwięk i lekkie dymienie na siwo. Wydawało mi się że przyczyną jest EGR. Ruszyliśmy i nagle pojawiła się wielka smuga siwego dymu na całą ulice, dym był jasny więc nie podejrzewam że to turbo, śmierdziało jakby coś się paliło zatrzymaliśmy zgaśliśmy auto, niepokojący dźwięk pojawił się od strony egra. Odpaliliśmy auto ruszyliśmy do tyłu do przodu nagle zgasło, teraz nie da się odpalić, nawet nie zakręci. Kolega twierdzi że mogła się zaciąć klapa gasząca w EGR i dlatego auto nie chce odpalić. Dodam że egr był troche zalany i już kiedyś były z nim problemy ale został wyczyszczony i dalej jeździ. ---------- Post dopisany at 12:15 ---------- Poprzedni post napisany at 10:06 ---------- Dodam że auto zgubiło olej - bagnet jest suchy, nie wiemy gdzie to się stało czy po nocy czy wcześniej. Dodam że kontrolka od oleju ani razu się nie zapaliła. Może to rozrząd ?
Vercetti Opublikowano 7 Grudnia 2012 Opublikowano 7 Grudnia 2012 U mojego znajomego takie objawy były to Padła turbina. ale ja tam sie nie znam jeszcze za bardzo
Kali S4 Opublikowano 7 Grudnia 2012 Opublikowano 7 Grudnia 2012 Turbsprężarka się wysypała, ta smuga jasnego dymu to właśnie spalony olej który poszedł w wydech:naughty: Nie próbuj go teraz kręcić bo prawdobodobnie olej dostał się również do komory spalania i dlatego nie może przekręcić,ale jak przekręci to może narobić mega kłopotów.
Kali S4 Opublikowano 11 Grudnia 2012 Opublikowano 11 Grudnia 2012 albo silnik zatarl sie może być,bez oleju pochodziło i zgasło:eusathink: oby nie
gumis855 Opublikowano 12 Grudnia 2012 Opublikowano 12 Grudnia 2012 mialem to samo ze swoja audiczka. Jechalem w pewnym momencie cos strzelilo i pelno dymu za mna. Olej sciagnelo z silnika w doslownie 3 sekundy ale na szczescie nie caly. Padlo turbo. Tobie jak nie chce zakrecic juz to na moje oko zatarliscie silnik. Moja mamuska miala podobnie z tym ze w oplu. zapalila si ekontrolka od oleju to jak to kobieta pomyslala dojade na prking jeszcze, BLAD nie dojechala nawet 100 metrow i auto samo zgaslo. Zatarl sie silnik. Jak auto stoi wrzuc na sucho pierwszy bieg i sprobuj przepchnac auto do przodu jak przeskoczy to masz szczescie jak nie to silnik do wymiany albo regeneracji czy co tam chcesz Pozdro
A4_Dominik_WAW Opublikowano 12 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 12 Grudnia 2012 Pierwsza diagnoza właśnie że turbo, nie kręciliśmy więcej auta więc silnik powinien być ok.
gumis855 Opublikowano 12 Grudnia 2012 Opublikowano 12 Grudnia 2012 przeciez sam napisales ze auta nie da sie odpalic to jak nie da sie odpalic czy nie kreciliscie go wiecej? auto nie zgubilo oleju tylko go spalilo i caly olej poszedl w wydech jezeli CI Turbo padlo. Modlic sie do boga tylko zeby to turbo siadlo a nie silnik. Jak zalozysz nowe turbo to polecam gdzies droge trase bardzo malo uczeszczana bo bardzo duzo oleju jest w wydechu i musi sie wydech dobrze rozgrzac i wypalic ten olej wiec jak cos to sie nie przejmowac kiedy zalozysz nowe turbo. To tak apropo ---------- Post dopisany at 00:50 ---------- Poprzedni post napisany at 00:48 ---------- w razie czego to mam namiary na goscia na dobre turbosprezarki po regeneracji z roczna gwarancja. Duzo juz moich znajomych z polski i z niemiec tam robilo turbo i jeszcze niekt nie zglaszal ze cos jest nie tak. Ja tak samo wymienialem w swojej audiczce i smiga do dis dzien i nawet nie piernie.
sebul Opublikowano 12 Grudnia 2012 Opublikowano 12 Grudnia 2012 No to jednym slowem przeje&%ne, jak padnie turbo to i silnik moze, , ja pierdziele czego to sie czlowiek nie dowie,,,, dobrze wiedziec na przyszlosc zeby po takiej akcji auta nie odpalac.
gumis855 Opublikowano 13 Grudnia 2012 Opublikowano 13 Grudnia 2012 nigdy jak turbo padnie nie odpalac auta i probowac ponownie jehac. Olej w doslownie chwile wylatuje z silnika.
sebul Opublikowano 13 Grudnia 2012 Opublikowano 13 Grudnia 2012 I w kazdym aucie tak jest ? Nawet tych najnowszych ? I nie ma zadnego zabezpieczenia przed takim czyms ?
Kali S4 Opublikowano 13 Grudnia 2012 Opublikowano 13 Grudnia 2012 smarowanie turbiny zasilane jest olejem z silnika,jak puszczą uszczelniacze to olej idzie w wydech lub w dolot i są dwie możliwości jeśli nie zgasisz w porę silnika: albo go zatrzesz, albo silnik "łapiąc" olej będzie pracował na samozapłonie aż korby wylecą bokiem:naughty:
kaju Opublikowano 13 Grudnia 2012 Opublikowano 13 Grudnia 2012 Ewidentnie turbo poleciało, nie ma najmniejszej wątpliwości. Mam taki problem z autem kolegi B7 1.9 BKE 116km przebieg 250 tys, wczoraj wieczorem robiłem z nim logi i przy 4000 tys pojawił się nagle gwizd auto nie straciło na mocy itp. dojechaliśmy z 2 km i pojawiło się dziwne grzechotanie zatrzymaliśmy się na stacji i tylko przy dodawaniu gazu pojawiał się jakiś dziwny dźwięk i lekkie dymienie na siwo. Wydawało mi się że przyczyną jest EGR. Ruszyliśmy i nagle pojawiła się wielka smuga siwego dymu na całą ulice, dym był jasny więc nie podejrzewam że to turbo, śmierdziało jakby coś się paliło zatrzymaliśmy zgaśliśmy auto, niepokojący dźwięk pojawił się od strony egra. Odpaliliśmy auto ruszyliśmy do tyłu do przodu nagle zgasło, teraz nie da się odpalić, nawet nie zakręci. Kolega twierdzi że mogła się zaciąć klapa gasząca w EGR i dlatego auto nie chce odpalić. Dodam że egr był troche zalany i już kiedyś były z nim problemy ale został wyczyszczony i dalej jeździ.---------- Post dopisany at 12:15 ---------- Poprzedni post napisany at 10:06 ---------- Dodam że auto zgubiło olej - bagnet jest suchy, nie wiemy gdzie to się stało czy po nocy czy wcześniej. Dodam że kontrolka od oleju ani razu się nie zapaliła. Może to rozrząd ? Dziękuję, dobranoc, kolega może szukać drugiego silnika, bo nie wiem, czy remont się opłaci.
gumis855 Opublikowano 13 Grudnia 2012 Opublikowano 13 Grudnia 2012 Raczej poszukaj silnika a ten zostaw sobie na czesci chyba ze ktos pojdzie na wymiane jak z Turbo ze dajesz stare dostajesz za nizsza cena nowe (czy tam regenerowane)
Kali S4 Opublikowano 14 Grudnia 2012 Opublikowano 14 Grudnia 2012 jednym słowem, drogo kolegę wyniosą te logi:kox: pech to pech
Musashi Opublikowano 14 Grudnia 2012 Opublikowano 14 Grudnia 2012 skoro rozrusznik nie daje rady obrocic walem, tzn ze zatarty. Turbo padlo w czasie jazdy, nawet tego nie zauwazyliscie, ailnik spalal olej. Olej w silniku diesla jest spalany tak samo jak olej napedowy, tyle ze bardziej kopci i daje mniejsza moc, dodatkowo zbyt bogaty ladunek moc rowniez ograniczyl. dziwne dzwieki to byly juz pierwsze objawy zacierania silnika. szukaj slupka z mlodszego 1,9 PD, moze byc skoda, VW, Audi, w zasadzie dowolny slupek 1,9 PD po 2004 roku. Niestey uszkodzone moga byc rowniez PD i tandem pompa.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się