Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wyrzuca płyn-niech ktoś mądry się wypowie--------- ciag dalszy.


rafal9119

Rekomendowane odpowiedzi

Sprawdzałeś te termostaty przed zamontowaniem w gotującej się wodzie?? po co wymieniasz na pałe? Masz płyn w węzach do nagrzewnicy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

termostat jest sprawny. plyn w wezach jest. ale mam watpliwosci co do pracy pompy wody bo jak odpale silnik i dam gazu to 5 tys to tym cienkim wezykiem co idzie do zbiorniczka wyrownawczego prawie wcale plyn nie wraca. i to jest chyba wina pompy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ta spierdzieli prawie caly plyn. a np jak to nie pompa to co powoduje ten wzrost temperatury .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to tylko na chwilke uruchomic, zeby nie wyrzuciło wszystkiego i miec jakis garnuszek, wzrost cisnienia to albo pompa słabo daje, jak dodajesz gazu 3 tys obr to temp powinna spadac bo pompa sie bedzie szybciej krecic,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytałem jeszcze raz twoje wypowiedzi, i wszystko wskazuje ze to pompa, to że nie ruszyłes wirnikiem nie swiadczy o tym ze pompa jest sprawna, moze być zatarta , cieżko się obracać i pasek sie ślizga na niej nie dając dobrej wydajności, raz załapie a raz nie. Śledze ten wątek bo sam mam podobną sytuację i też jestem na 99% ze to pompa u mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mojego szwagra w 1,6byl taki przypadek,pojechal do francji i w niemczech na autostradzie zaczelo wywalac plyn,wymienil wisco termostat pompe okazalo sie ze chlodnica byla brudna i zatkana po czyszczeniu ukladu wszystko git.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko u mnie chlodnica jest nowa bo stara przegniła i wymienilem. tez mi sie wydaje ze to pompa ale jeszcze poczekam posprawdzam moze cos sie wyjasni.teraz nawet na postoju czasami lapie wysoka temerature ale tylko czasami jak by cos sie zacinalo a po chwilo wszystko wraca do normy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TO sprawdź czy w momencie przegrzewania się chłodnica i oba węże są gorące.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ostatnio z ciekawosci jak dobilo do 110 C to sprawdzilem i wszystko bylo gorace ,weze i chlodnica.

---------- Post dopisany at 16:33 ---------- Poprzedni post napisany at 15:23 ----------

prawdopodobnie jutro bede wymienial pompe wody. duzo jest z tym roboty??? musze sciagac zderzad czy od dolu dam rade to zrobic. ?? pomoze ktos???????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten elektryczny czy wiskoza??? ale wszystko jest ok

---------- Post dopisany at 16:48 ---------- Poprzedni post napisany at 16:46 ----------

dam rade wymienic bez sciagania zderzaka i chlodnic czy musze to wszystko demontowac?????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiem wiem dzis wlasnie sie przekonalem na wlasnej skorze. lipa jak ch.. kupilem pompe ale nie dalem rady dzis wymienic z braku czasu udalo mi sie tylko wymienic ten krutki pasek co napedza pompe wody od wspomagania bo moj był strasznie luzny i pewnie to było wina tych przegrzan silnika. dzis bede po 20 jechał to zobacze czy cos sie zmienilo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego też miałem ten luźny mały pasek,tak że można go było ściągnąć bez rozkręcania koła pasowego na pompie wodnej ale temp.dochodziła do 90st. i nic więcej.Wczoraj wymieniałem wszystkie paski z tym,że cały przedni pas na bok.Później przyjechał kolega i mówił,że pompę wodną da się wymienić bez rozbierania przodu tylko trzeba odkręcić kolektor ssący,alternator i trzeba się trochę nagimnastykować-powtarzam co usłyszałem.A z tym pasem przednim nie jest aż tak źle.Powodzenia w szybkim rozwiązaniu problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie dziekuje. z tego co ja dzis widzialem to trzeba pas sciagac bo jedna sruba co trzyma pompe wody jest pod obudowa paska rozrzadu. przed swietami nie dam rady sam wymienic i chyba oddam to mechanikowi niestety :kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rafal9119, jak wyjmiesz termostat to wsadz palec tam głęboko aż poczujesz wirnik pompy i spróbuj nim zakręcić. Jak sie da poruszyć to pompa do wymiany bo sie poprostu wirnik oberwał i nie obraca płynem w układzie. Miałem podobne objawy w ADR, też myślałem o termostacie ale wyszło że pompa. Od razu kurs do sklepu i wymiana. Kupiłem pompę Ruville za 140zł i wymieniłem.

Tu jest zdjęcie po wymianie pompy:

Nowa_pompa_cieczy_ch_odz_czej.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie wirnik siedzi sztywno to niewiem dobry jest ?? a a moze ten nowy termostat (4-czwarty) tez jest nie dobry?? ale jak auto ostatnio osiagneło temperature 110C to waz dolny byl goracy a jak np dzis jechalem do miasta 25 km to temperatura na blacie byla w granicach 99 C to waz byl zimny. kurde juz sam nie wiem kupilem pompe a jak sie okaze ze to wina czegos innego to sie wkurw... :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...