Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Pytanie odnośnie jazdy zimą :P


michu93

Rekomendowane odpowiedzi

Tak się ostatnio zastanawiam, jak spadł śnieg i wolniej jeździć trzeba. Jeśli np jest odcinek drogi na którym mogę jechać na 4 biegu w okolicach najwyższego momentu obrotowego (u mnie 1900rpm) i tak cisnąć przez kilka kilometrów, czy może lepiej na 5 biegu przy około 1400rpm?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak po równym bez przyspieszania daje 5, a jak lekko pod górke czy teren nie pewny (znaczy troche koleiny czy coś) to jednak wole mieć niższy bieg wrazie czego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ważne czy ślisko czy nie...nie powinno się jeździć poniżej momentu obrotowego bo jak wspomniał @piotrsob1 cierpi dwumasa.

lepiej mieć moc pod pedałem w razie czego, niż tracić czas na zmianę biegu....

zużycie paliwa przez to nie wzrośnie.... a nawet jeśli, to i tak nie na tyle aby wyrównać koszty wymiany dwumasy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wychodzi na to, że najlepiej jechać w okolicach najwyższego momentu obrotowego ;) czyli takim stylem, jak zawsze ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie nigdy nie myślałem o cierpieniu dwumasa na niskich obrotach. Dzieki za poruszenie tematu kolego, trzeba będzie się poprawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy 1z nie ma jednomasy? nie wiem jak zużycie na wolnych obrotach ma się do dwumasy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 1Z nie ma dwumasy. Do do jazdy to na zimnym silniku jeździmy delikatnie bez gwałtownego przyśpieszania w zakresie 1800-2400 obr. Jeśli warunki nie pozwalają jechać tak szybko jak byśmy chcieli to nie dusić silnika tylko redukujemy aby poruszać się w odpowiednim zakresie obrotów. Jedynie jadąc z górki jak kolega julo23 wspomniał można wbić wyższy bieg jeśli oczywiście nie przyśpieszamy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A moj multitronic utrzymuje obroty 1400-1500

Do okolo 2000 rosnie w trybie S.

Mam nalatane 270kkm i nadal sprzeglo i dwumas fabryczy.

Wedlug mnie obroty musza byc takie zeby silnik sie nie meczyl, a to czy sie meczy kierowca powinien wyczuc, w mojej bylej octavi 1,9tdi 90KM bardzo czesto latalem nawet z obrotami 1200 na 5 biegu 70-80 km\h i spalanie 3,2-3,5 :) to byly czasy

Trzeba tylko pamietac ze takie obroty nie sa do przyspieszania a raczej do utrzymywania predkosci.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie Marcin tu trafiłeś w sendo, do utrzymania prędkości, ale jak przy obrotach 1200 wciśniesz na 5 biegu gaz do oporu to wtedy dwumasa konkretnie dostaje, dlatego jak zamierzamy jechać cały czas spokojnie to można jechać na w miarę niskich obrotach ale jak będziemy tak od zera np. wyprzedać to dwumasa szybko się skończy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A moj multitronic utrzymuje obroty 1400-1500

Do okolo 2000 rosnie w trybie S.

Mam nalatane 270kkm i nadal sprzeglo i dwumas fabryczy.

Wedlug mnie obroty musza byc takie zeby silnik sie nie meczyl, a to czy sie meczy kierowca powinien wyczuc, w mojej bylej octavi 1,9tdi 90KM bardzo czesto latalem nawet z obrotami 1200 na 5 biegu 70-80 km\h i spalanie 3,2-3,5 :) to byly czasy

Trzeba tylko pamietac ze takie obroty nie sa do przyspieszania a raczej do utrzymywania predkosci.

Sent from my iPhone using Tapatalk

tak... ale jeśli wciśniesz gaz, skrzynia natychmiast redukuje bieg. a w manualu jeśli chcesz przyśpieszyć, musisz dodatkowo wcisnąć sprzęgło i chwycić za lewarek. jeśli nie, cierpi silnik.

więc jest to ta różnica o której wspomniałem, nie tylko po d*pie dostaje dwumasa ale i tracimy czas na wykonanie czynności... niepotrzebnej.

dlatego w automacie nie ma szans zgasić silnika, nie pomylisz biegu...jeśli dbasz o wymianę oleju, układ nie do zajechania

można wykonać prosty test w skrzyni manualnej.

jadąc na każdym biegu w zakresie 1200...1300 obrotów, spróbujcie wcisnąć gaz do dechy aż do osiagnięcia 3000 obrotów, jednocześnie robiąc pomiar czasu przyśpieszenia. wyłączcie klimę (wentylator), radio i posłuchajcie silnika/skrzyni...

potem to samo na niższym biegu ale z zakresu 2000 obrotów...ale przy tej samej prędkości początkowej.

powiedzcie czy czujecie różnicę...przede wszystkim w komforcie samego manewru

poza tym proszę sobie porównać chwilowe spalanie w tychże manewrach,

przy spokojnej jeździe będzie to praktycznie to samo, ale przy przyśpieszaniu będzie widać różnicę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...