Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Pompka centralnego zamka


karbonek

Rekomendowane odpowiedzi

Kolejny raz przyszedł czas na wymianę pompki centralnego zamka - pękł grafitowy wirnik.

Po przeglądzie ofert na allegro z trudem przełknąłem ślinę :o

Ceny oscylują w przedziale 200-300zł, można nabyć również sam kompresor za 130zł.

Nie zdecydowałem się na zakup wyżej opisanych przedmiotów, ponieważ już 3 raz zabieram się za wymianę pomki - DOSYĆ.

Przejrzałem aukcje z innymi pompkami (również inne marki pojazdów).

Dużej rzeźby nie chciałem robić, także wybór padł na pompkę z Audi 80.

Tania (50zł), co sugeruje, że się pewnie nie psuje, kompresor jest bardziej toporny, trzeba małą przeróbkę zrobić, aby pasowało p&p.

Jeżeli zdecydujecie się zapomnieć już o problemie pompki centralnego, to polecam zakup z Audi 80.

Przeróbka jest następująca.

Ucinamy z naszego starego kompresora plastikową rurkę z kolankiem, która wchodzi w "rozdzielacz" obudowy (uwaga na uszczelkę, jest delikatna), ciąć należy przy samym kompresorku, aby była jak najdłuższa.

Z pomki A80 wyciągamy kompresor, ucinamy przewody przy płytce drukowanej.

Wylutowujemy przewody uszkodzonego kompresora z płytki.

Wlutowujemy przewody z kompresora A80 (czerwony przy przekaźnikach, jak wlutujesz odwrotnie, to przy zamykaniu będzie otwierało i na odwrót).

Używamy dwójnika gumowego z A80, który łączył kompresor z dwoma elementami pompki.

Ucinamy go tak, aby została nam jedna rurka możliwie długa.

Łączymy kompresor z rurką z kolankiem tą rurką gumową i montujemy wszystko w obudowie.

Czas przeróbki (z montażem w oooo) po butelce wódki i 2 piwach 40min :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdjęcia:wink: I szacunek, po vodce i piwach robić przy samochodzie, ja bym odwornie silnik włożył:grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki wieczór miałem, że zrobiłem butelkę, a że przyszła paczka z pompką, to jeszcze 2 piwa pod robotę :D

Fotki wrzucę na dniach z efektu końcowego, niestety źle wymierzyłem długość rurki (pewnie przez stan) i musiałem sztukować.

---------- Post dopisany 21-12-2012 at 16:09 ---------- Poprzedni post napisany 13-12-2012 at 12:39 ----------

Zamieszczam zdjęcia po operacji.

Miejsca łączeń należy uszczelnić sylikonem.

img2152k.th.jpg

img2151ed.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak trochę głośno czy tam wolno zamyka to w porządku czy już powoli zdycha?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie ..jak pada to długo wyje ..jakies 10-15sekund...ja kupiłem wirnik z allegro za 130 i działa ....nastepnym razem bede kombinował jak Ty z pompka od 80siatki;P pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy programuje sie czas pracy pompki w vagu czy nie ? czy ona sama pracuje do tad dopoki do konca nie zamknie czy tez otworzy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a migaja Ci migacze lub daje jakies oznaki tego ze samochod ma sie zamknac jesli migaja migacze to polecam przejrzenie wirniczka pompki centralnego z reguly to ich wina rozsypuja sie po prostu ;d

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to moze elektryka walnela w pompce ... u siebie mialem tak ze migal wiec sprawdzilem i wyszlo to ze wirniczek polecial wiec naprawilem i dziala do tej pory ;d

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, tez ostatnio (może z pół roku temu) zdarzało się, że nie mogłem otworzyć zamka z pilota. Jedynie kluczykiem ale to się zdarzało sporadycznie. Teraz znów zauważyłem trochę gorszy problem bo samochód stawiam na ulicy. Mianowicie zamykam samochód pilotem wieczorem a po przyjściu rano alarm działa ale drzwi otwarte - przyciski w drzwiach w górze. Wygląda jakby układ się rozszczelniał czy co?. Tak się zdarza często ale nie zawsze. Podpowie ktoś coś w tym temacie? Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, tez ostatnio (może z pół roku temu) zdarzało się, że nie mogłem otworzyć zamka z pilota. Jedynie kluczykiem ale to się zdarzało sporadycznie. Teraz znów zauważyłem trochę gorszy problem bo samochód stawiam na ulicy. Mianowicie zamykam samochód pilotem wieczorem a po przyjściu rano alarm działa ale drzwi otwarte - przyciski w drzwiach w górze. Wygląda jakby układ się rozszczelniał czy co?. Tak się zdarza często ale nie zawsze. Podpowie ktoś coś w tym temacie? Pozdrawiam

Miałem tak samo, układ się rozszczelnia i drzwi się otwierają. U mnie właśnie winna była pompka centralnego.

a moze u mnie jakis czujnik siadł i dlatego nie otwiera sie samochód z pilota

Pilot powiązany jest z centralką, także musisz szukać winy w centralce, a drugi pilot również nie działa?działało to za Twojej kadencji? bo może ktoś wcześniej włożył inną pompkę i pracuje na innej częstotliwości niż pilot.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...