Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL] Korekcje - grupa 013


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

koledzy, może wytłumaczycie mi łopatologicznie i poszerzycie moja wiedzę (i pewnie nie tylko moją) jak prawidłowo czytac grupę 13. Muszę zlogować mojego AHF bo coś ostatnio mi uciekło te 110 kucy i poprosić was o pomoc w zdiagnozowaniu. Ale to później. Na razie zrobiłem sobie logi statyczne. I jak porównałem grupę 013 czyli korekcję z logiem z przed miesiąca to widzę, że na 1 garku korekcja wczesiej wachała sie od 0 do -0,02 a teraz mam w okolicach -0,25. Na innych garkach nie ma takiej zmiany dużej i ogólnie korekcje są super (chyba).

Cyl 1 Cyl 2 Cyl 3 Cyl 4

TIME -2 to +2 -2 to +2 -2 to +2 -2 to +2

STAMP mg/R mg/R mg/R mg/R

0,36 -0,19 0,12 0,09 -0,05

1,7 -0,19 0,14 0,09 -0,05

3,03 -0,21 0,14 0,09 -0,05

4,34 -0,21 0,14 0,09 -0,05

5,67 -0,19 0,14 0,09 -0,05

6,98 -0,19 0,14 0,09 -0,05

8,31 -0,19 0,14 0,09 -0,05

9,62 -0,19 0,14 0,09 -0,05

10,95 -0,21 0,14 0,09 -0,05

12,26 -0,24 0,14 0,09 -0,02

13,59 -0,24 0,14 0,09 -0,05

14,96 -0,21 0,14 0,09 -0,05

16,26 -0,21 0,16 0,07 -0,05

Ale ogólnie, bo nie znam się na tym za dobrze. Jesli korekcja jest ze znakiem (-) to znaczy, że cylinder jest zdrowy - czy tak? Czyli jeśli korekcja na tym samym cylindrze ma większą wartosć ujemną niż wczesniej to znaczy, że dawka jest zmniejszana kosztem innych słabszych cylindrów - czy tak?

Drugie pytanie - czytałem, że suma dawek powinna dać zero na wszystkich cylindrach? Jak widac u mnie tak nie jest. O czym to świadczy? I jeszcze jedno - wyczytałem w inym poście - ktoś miał w AFN korekcje na garkach w granicach + 0,60. I ktoś napisał, że korekcja słaba :blink: A ja czytałem, że do +-1,50 jest jeszcze OK :mysli:

Jesli ma ktoś ochote mi to troche wytłumaczyć i pochwalić się wiedzą, będę wdzięczny. Wiem tylko, że korekcja świadczy o stanie wtrysków oraz stanie cylindra (komprecha) ale jak to naprawdę prawidłowo trawić.

Pzdr

Opublikowano

Ja Ci nie wytłumaczę bo dokładnie się nie znam ale jedno co mogę powiedzieć to że dawki są b.dobre - więc problemów szukaj gdzieindziej.

Pozd

Opublikowano

nie, no ja nie szukam przyczyny zamulenia mojego motoru w korekcji. Tylo przy okazji rzuciłem okiem jak wyglądała korekcja wcześniej. A i tak chciałem sie dopytać wcześniej już jak to jest dokładnie z ta grupą 013, a kilka osób jest na tym forum, które znają temat "od A do Z"

Opublikowano

Moim zdaniem korekcje sa w normie,zrob logi dynamiczne.

Opublikowano

korekcje ok, zrób pełne logi, może wyjdzie co ci zjada kucyki :)

Opublikowano

co do Twojego głównego pytania apropo korekcji to jest to zawsze kwestia sporna ...

ja osobiscie spotkalem sie z kilkoma opiniami i zacytuje wybrane dwie :

1.

-lejace wtryski lub slaba kompresja na cylindrze daje korekcje na minus

-spadek wydajnosci pompy z utrzymaniem cisnienia na zdrowym wtrysku daje korekcje na plus

by AKP

2.

"Ocena: wskazania jałowy bieg-regulacja równomierności obrotów

1 Układ wtrysku steruje regulacją równomierności obrotów. Układ rozpoznaje różnice mocy między poszczególnymi

cylindrami (tolerancja części, rozkalibrowanie dysz wtryskowych, ciśnienie sprężania itp.) i przez

selektywny rozdział dawek wtrysku wyrównuje je na jałowym biegu.

1 Rozpoznanie dokonywane jest na jałowym biegu przez sygnał obrotów silnika, który dostarczany jest do

komputera sterującego jako 4 sygnały na jeden obrót wału korbowego. Jeżeli sygnały nadchodzą w równomiernym

rytmie, oznacza to, że wszystkie cylindry wykonują równomierną pracę. Jeżeli jeden cylinder

wykazuje słabszą moc, wał korbowy potrzebuje dłuższego czasu na następną połowę własnego obrotu.

Inaczej przyspiesza wał korbowy cylindra wykazujący większą moc, dlatego potrzebuje krótszego czasu.

1 Jeżeli komputer sterujący rozpozna odstępstwo, wówczas dany cylinder natychmiast zasilany jest większą

lub mniejszą dawką wtryskiwanego paliwa, aż silnik będzie ponownie pracować równomiernie.

1 + do mg/skok: każdy cylinder wykazujący mniejszą moc zasilany jest większą ilością paliwa.

1 − do mg/skok: każdy cylinder wykazujący większą moc zasilany jest mniejszą ilością paliwa.

by A4 Klub

wnioski musisz wyciagnac sobie sam .... :wink4:

Opublikowano

co do Twojego głównego pytania apropo korekcji to jest to zawsze kwestia sporna ...

ja osobiscie spotkalem sie z kilkoma opiniami i zacytuje wybrane dwie :

1.

-lejace wtryski lub slaba kompresja na cylindrze daje korekcje na minus

-spadek wydajnosci pompy z utrzymaniem cisnienia na zdrowym wtrysku daje korekcje na plus

by AKP

2.

"Ocena: wskazania jałowy bieg-regulacja równomierności obrotów

1 Układ wtrysku steruje regulacją równomierności obrotów. Układ rozpoznaje różnice mocy między poszczególnymi

cylindrami (tolerancja części, rozkalibrowanie dysz wtryskowych, ciśnienie sprężania itp.) i przez

selektywny rozdział dawek wtrysku wyrównuje je na jałowym biegu.

1 Rozpoznanie dokonywane jest na jałowym biegu przez sygnał obrotów silnika, który dostarczany jest do

komputera sterującego jako 4 sygnały na jeden obrót wału korbowego. Jeżeli sygnały nadchodzą w równomiernym

rytmie, oznacza to, że wszystkie cylindry wykonują równomierną pracę. Jeżeli jeden cylinder

wykazuje słabszą moc, wał korbowy potrzebuje dłuższego czasu na następną połowę własnego obrotu.

Inaczej przyspiesza wał korbowy cylindra wykazujący większą moc, dlatego potrzebuje krótszego czasu.

1 Jeżeli komputer sterujący rozpozna odstępstwo, wówczas dany cylinder natychmiast zasilany jest większą

lub mniejszą dawką wtryskiwanego paliwa, aż silnik będzie ponownie pracować równomiernie.

1 + do mg/skok: każdy cylinder wykazujący mniejszą moc zasilany jest większą ilością paliwa.

1 − do mg/skok: każdy cylinder wykazujący większą moc zasilany jest mniejszą ilością paliwa.

by A4 Klub

wnioski musisz wyciagnac sobie sam .... :wink4:

brawo Spanky :oklaski: i wszystko jasne

Opublikowano

Zapomnial tylko dopisac ze norma to +2 -2

Opublikowano

marewel ty chyba chcesz Spanka wkurzyc :evil:

Opublikowano

@Spanky - jesteś wielki :th: Właśnie o to mi chodziło.

A wytłumaczysz mi [a właściwie nam :naughty:] jeszcze, czy suma dawek na wszystkich garach powinna dawać 0 (bo z tego co pisałes - Ad.2 to by było logiczne). I dlaczego w moim przykałdzie dawki nie sumują się do O ? Jaka jest tego przyczyna oraz czy jest to niepokojące?

... a i jeszcze jedno - jak to jest z tymi normami? W VAG`u piszą o normie +-2,0. Inni podają +-1,5. A niektórzy w postach tak jak napisałem piszą, że korekcja +-0,60 świadczy o przebiegu rzędu 350 tysięcy. Jak to jest wg ciebie? ... A cofam - znam już towje zdanie co do funkcji -wartość korekcji/przebieg z innego postu dot. AHU :naughty:

Opublikowano

marewel ty chyba chcesz Spanka wkurzyc :evil:

wrecz przeciwnie ... bawi ... :decayed:

@Spanky - jesteś wielki :th: Właśnie o to mi chodziło.

A wytłumaczysz mi [a właściwie nam :naughty:] jeszcze, czy suma dawek na wszystkich garach powinna dawać 0 (bo z tego co pisałes - Ad.2 to by było logiczne). I dlaczego w moim przykałdzie dawki nie sumują się do O ? Jaka jest tego przyczyna oraz czy jest to niepokojące?

tak jak napisalem jest kilka teorii :mysli: i sam nie jestem zdecydowany która wybrac ... :wink4: ... pewnie ta wypowiedz Cie nie usatysfakcjonuje ale moze jest ktos kto bedzie w stanie udzielic bardziej konkretna odpowiedz ... :naughty:

Twoje korekcje wygladaja dobrze i nie ma powodu do zmartwien ....

... a i jeszcze jedno - jak to jest z tymi normami? W VAG`u piszą o normie +-2,0. Inni podają +-1,5. A niektórzy w postach tak jak napisałem piszą, że korekcja +-0,60 świadczy o przebiegu rzędu 350 tysięcy. Jak to jest wg ciebie? ... A cofam - znam już towje zdanie co do funkcji -wartość korekcji/przebieg z innego postu dot. AHU :naughty:

ta słynna dwójka tak czesto przytaczana przez niektorych :wink4: bierze sie z Vag'a [w blokach pomiarowych jest taki zakres tolerancji] ale tak naprawde jest ona zapisana w instrukcjach diagnostycznych [takie madre ksiazki :wink4:] silnikow wysokopreznych turbodoladowanych i wyznacza ona zakres tolerancji w korekcjach dawek miedzy poszczegolnymi cylindrami ... oczywiscie nie nalezy sie sugerowac tym ze np. korekcja 1.5 mg/R miesci sie w zakresie .... zasada jest jedna ... im blizej zera tym lepiej .... :evil:

Opublikowano

Dodam tez cos od siebie :

Korekcje zalezą tez od stanu pompy lub PD, pompa rowniez zuzywa sie mechanicznie , wtryski potrafia wytrzymac okolo 300 tys km w dobrej kondycji. Nawet nagar w gniazdach zaworowych wplywa na rozbieznosc korekcji. Nie wspomne juz o kompresji w cylindrach. Skoro wszystkie cylindry maja korekcje na duzym minusie to swiadczy o duzym przebiegu silnika,ktory jest w dobrej kondycji. W przypadku kiedy sa na plusie to ewidentny duzy przebieg silnika w slabszej kondycji w ktorym pompa nie jest juz tak wydajna jak dawniej oraz wtryskiwacze nie trzymaja cosnienie optymalnego.

Generalnie zdrowy silnik na VP powinien miescic sie w granicach +/- 0,4 ale im blizej zera tym lepiej.

Co do okreslenia realnego przebiegu po korekcjach tutaj jest swietny watek:

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=69245

Pozdrawiam

Opublikowano

co do Twojego głównego pytania apropo korekcji to jest to zawsze kwestia sporna ...

ja osobiscie spotkalem sie z kilkoma opiniami i zacytuje wybrane dwie :

1.

-lejace wtryski lub slaba kompresja na cylindrze daje korekcje na minus

Niestety w moim przypadku ta teoria się nie sprawdziła ;)

Lejące i zapchane wtryski dawały duże korekcje in plus. :)

Poza tym się zgadzam.

Dołożę jeszcze 3 grosze od siebie.

Nie wolno popadać w zachwyt nad dużymi korekcjami in minus świadczącymi o dużych nagarach zebranych w silniku.

Korekcje bliskie zera w silniku jeżdżonym na w pełni syntetycznym oleju mogą dopiero dać pełnię zadowolenia właścicielowi.

@ przemik - do +- 0,4 mówimy o silniku fabrycznie zdrowym, uwierz mi ;)

Także spokojnie moi drodzy, korekcje mogą wynosić nawet po +0,5 byle wszystkie były jak najbardziej równe sobie.

Pamiętajcie że piszemy o silnikach, które mają >200 ... 300 ... 400 ... [wpisz swoja wartość] tys km ;)

Kolega przemtor ma układ wtryskowy w bardzo dobrym stanie.

Opublikowano

dzięki koledzy. Teraz po lekturze waszych wypowiedzi oraz linku z AKP, można powiedzieć, że trochę się rozjaśniło w mej głowie :notworthy:. A nawet się pocieszyłem, bo wg lektury z AKP na korekcje wpływ ma również hydraulika. U mnie zaczęły szklanki ostatnio stukać na zimnym - ale chyba nie jest z nimi jeszcze tak źle, bo korekcja jest przyzwoita. Tylko nie znalazłem dalej odpowiedzi (albo nie zrozumiałem) jak to jest z sumowaniem tych dawek. Czy jeśli nie sumują się do O to świadczy jednak o czymś? :mysli:

I kończąc - małę OT na temat zbawiennego wpływu mixolu. W moim poprzednim silniku Isuzu, wtryski miałem już w koszmarnym stanie. Jak odpalałem go rano, to jakbym z karabinu strzelał :naughty: Znajomy podrzucił temat mixola - i powiem, że chyba była lekka poprawa. Ale tam nie było tematu vagowania, więc to tylko moje subiektywne odczucie.

Opublikowano

NA AKP jest fajny temat o korekcjach i tam w ostatnim poście ostatecznie ustosunkowałem się do tematyki doszczelniania i poprawiania sobie humoru Mixolem. Wolny kraj wolny wybór :decayed:

Opublikowano

Ja tylko wtrace że jest to korekcja na 1,2 i 4 cylindrze w stosunku do 3 cylindra gdzie znajduje sie czujnik wzniosu iglicy + różnice w predkości obrotowej silnika

Opublikowano

@baskecior no fakt, fanem mixolu to nie jesteś :decayed: A ja tylko pozwoliłem sobie na małe OT bo w tym linku na AKP o korekcjach zagadnienie to zostało dość szeroko omówione. Ale fakt, po co lać mixol do zdrowego silnika, skoro ty jeszcze na full syntetyku śmigasz. Zreszta twoja teoria odnośnie oleju tez jest ciekawa. Ja swojego zalałem jednak po kupnie półsyntetykiem. Później poczytałem, że mógłbym jednak zalać też syntetykiem (choć przebieg jak zwykle można tylko zgadywać). Ale niestety widzę, że mój traktor lubi oliwę ;( Po 5 tysiącach wciągnął juz z niecałego litra ) więc ile by dopiero wciągnał fulla :wallbash:

Ale w dalszym ciągu prosiłbym was jeszcze o wyjaśnienie tematu z tym sumowaniem korekcji. Czy to powinno się sumować czy niekoniecznie?

Opublikowano

..... ale tak naprawde jest ona zapisana w instrukcjach diagnostycznych [takie madre ksiazki :wink4:] silnikow wysokopreznych turbodoladowanych i wyznacza ona zakres tolerancji w korekcjach dawek miedzy poszczegolnymi cylindrami ...

czy te [mądre ksiązki] sa jakoś dostępne bardziej lub mniej .. i za jakie pieniądze ?

Opublikowano

uczmy się na forum, tu są sami fachowcy :wink4::tongue4:

Opublikowano

@baskecior no fakt, fanem mixolu to nie jesteś :decayed: A ja tylko pozwoliłem sobie na małe OT bo w tym linku na AKP o korekcjach zagadnienie to zostało dość szeroko omówione. Ale fakt, po co lać mixol do zdrowego silnika, skoro ty jeszcze na full syntetyku śmigasz. Zreszta twoja teoria odnośnie oleju tez jest ciekawa. Ja swojego zalałem jednak po kupnie półsyntetykiem. Później poczytałem, że mógłbym jednak zalać też syntetykiem (choć przebieg jak zwykle można tylko zgadywać). Ale niestety widzę, że mój traktor lubi oliwę ;( Po 5 tysiącach wciągnął juz z niecałego litra ) więc ile by dopiero wciągnał fulla :wallbash:

Ale w dalszym ciągu prosiłbym was jeszcze o wyjaśnienie tematu z tym sumowaniem korekcji. Czy to powinno się sumować czy niekoniecznie?

Zazwyczaj silnik TDI przepala olej za sprawą niesprawnego łożyska turbosprężarki , zużytych uszczelniaczy trzonka zaworu lub po prostu go wyrzuca przez uszczelniacze (np wału).

Jeśli sądzisz iż po wymianie na pełny syntetyk zacznie brać więcej oleju - nie powinieneś się obawiać. Ja bym raczej skłaniał się ku pozostawieniu auta mechanikowi, tak aby doszedł do sedna problemu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...