Michal82 Opublikowano 14 Grudnia 2012 Opublikowano 14 Grudnia 2012 Witam Czy do tylnego mostu jest dopuszczalny jakis inny olej od tego co proponują w serwisie (a4 1.8t Quattro AEB, 96r.) W serwisie VW chcą za 1litr oleju do mostu 130zł + uszczelniacze 2x 65zł. Znalełem na innym forum audi, że wlewają Castrol 75W90 (cena 45zł za litr) [Audi A4] Czy, kiedy i jaki olej do mostu QUATTRO? Czy uszczelniacze tylko ori?
emay Opublikowano 14 Grudnia 2012 Opublikowano 14 Grudnia 2012 Ja bym nie oszczędzał na takim mechanizmie. Tym bardziej na uszczelniaczach.
Magicbattle Opublikowano 14 Grudnia 2012 Opublikowano 14 Grudnia 2012 uszczelniacze to lepiej ori nie jest duzy wydatek
Michal82 Opublikowano 14 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 14 Grudnia 2012 Chytry dwa razy traci wieć uszczelnicze kupie w serwisie ori, a co z tym olejem do tylnego mosty? Tam wchodzi 1,2 lub 1,3 litra wiec kupic musze 1,5litra w sumie 200zł za sam olej. Ile powinien policzyć mechanik za robociznę? Jeden powiedział 250zł + częsci.
Magicbattle Opublikowano 14 Grudnia 2012 Opublikowano 14 Grudnia 2012 no roboty troche z tym jest nei wiem jak z dojscie wiec cena chyba taka w miare podjedz do innego i sie zapytaj. ale niezawsze co tanie to dobre sa ogranieci w takich sprawach. na temat oleju watpliwa sprawa moze wes cos w tej gestosci i lepkosci ale innej marki motula np
pioteros Opublikowano 14 Grudnia 2012 Opublikowano 14 Grudnia 2012 ja kupiłem uszczelniacze corteco (20zł sztuka) która to firma również robi niektóre elementy na pierwszy montaż, powinny być ok litr oleju mobilube 75W90 (moim zdaniem lepsza marka niż castrol w ostatnim czasie) w sklepach internetowych to ok 40zł/L więc troche kasy można na tym zaoszczedzić jesli się chce (120zł zamiast 320zł) robocizna to bułka z masłem jeśli się ma klucz (chyba) spline 8 do odkręcenia półosiek i kanał, i pod warunkiem że korek wlewu i spustu się dobrze odkręci, godzina, półtorej roboty jak wszystko idzie zgodnie z planem, więc kolejne 250zł do przodu jak się samemu zrobi, razem 120zł zamiast 570zł po wymianie wystarczy obserwować przez np pierwszy miesiąc czy się tam nic nie poci, i powinno być wszystko git
VicVega Opublikowano 14 Grudnia 2012 Opublikowano 14 Grudnia 2012 W którejś hurtowni zdobyłem takie dane oleju do tylnego mostu do B6 quattro: SWAG 40932590 G052145S2 SAE 75w90 norma VW 501.50 Żółty Rzadko spotykany, ale w hurtowniach dostępny po 40 za litr. Sprawdź czy to ten sam i ew. kup gdzieś na własną rękę czy zleć mechanikowi. W ASO przepłacisz sporo.
Michal82 Opublikowano 15 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 15 Grudnia 2012 Ceny oleju i uszczelniaczy są z serwisu VW, tam podałem nr vin bo nie wiem jaki ma byc olej i wymiar uszczelniczy według specyfikacji. Dojscie do kanału mam, ale pod chmurką przy takiej pogodzie jest tam basen/lodowisko. Kolegi kuzyn ma warsztat wiec moze wynajmie mi kanał na 2 godzinki, ale to sie zobaczy.
spetsnaz Opublikowano 15 Grudnia 2012 Opublikowano 15 Grudnia 2012 W dyfrze oryginalnie lany jest 80W90 minerał.
Michal82 Opublikowano 21 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 21 Grudnia 2012 To który, bedzie lepszy mineralny 80w90 (castrol exp), syntetyczny 75w90 (mobilube) czy motul Gearbox 80W90? Castrol exp stosować tylko, gdy wymagany jest olej o specyfikacji GL-5. Nie wiem jakie są zalecenia do mojego dyfru, ale mobil i motul mają gl4/gl5
VicVega Opublikowano 21 Grudnia 2012 Opublikowano 21 Grudnia 2012 Dobierz po specyfikacji. Sprawdź w ASO jaki powinien być czy nawet w hurtowni byle jakiej powinni to wiedzieć i dobierz jego odpowiednik.
Michal82 Opublikowano 21 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 21 Grudnia 2012 Po nr vin w sklepie dowiedziałem się ze do tylnego mostu ma być olej z oznaczeniem G052145S2, czyli według VicVega i opisie na opakowaniu jest to sae75w90. Mobilube 75w90 moze być?
pioteros Opublikowano 21 Grudnia 2012 Opublikowano 21 Grudnia 2012 podobno nie spełnia norm vagowskich ale wiekszosc ludzi (nawet fani bmw gdzie w kazdym aucie rzecz jasna jest dyfer) go polecaja, podejrzewam ze marka mobila nie chciala wylozyc gotowki koncernowi VW aby umiescic ich norme na opakowaniu
bialy986 Opublikowano 22 Grudnia 2012 Opublikowano 22 Grudnia 2012 Pany,u mnie również poci się tylni most i zapewne mam do wymiany uszczelniacze.Czy to prawda że trzeba wypinać zawieszenie z tyłu a pózniej ustawiać geometrię.Mechanik tak twierdzi,gdyż półoś która wchodzi w dyfer jest dość długa.Za robote krzyczą 100zł/strona +80 geometria.Części ogarnę we własnym zakresie(pewnie pójdzie wszystko ori z ASO).
pioteros Opublikowano 24 Grudnia 2012 Opublikowano 24 Grudnia 2012 W b5 wystarczy odpiac górny wahach , odkręcić srube przegubu i bez problemu da radę wyjąć przegub z polosia, żadnej geometrii nie trzeba ustawiać bo nie ma żadnej regulacji ta sruba wahacza Wysłane z mojego HTC EVO 3D X515m
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się