Skocz do zawartości
IGNOROWANY

ALT niechce odpalic


benyA4

Rekomendowane odpowiedzi

witam , kolejne zmartwienie z moim alt. Wczoraj z racji ladnej pogody wysprzatalem dokladnie auto i zaparkowalem do garazu. Wszytsko bylo ok. Dzis rano wsiadam na wyswietlaczu napis OK wiec odpalam i nic. Auto kreci a odapic niechce , zero bledow w kompie , paliwo na szynie jest , wykrecilem swiece wilgotne od paliwa. Sprawdzilem czy jest iskra , jest na wszystkich cylindrach. Wezyki wszytsko ok wczoraj auto odpalalo za dotknieciem a dzis od tak przestalo co moge jeszcze sprawdzic ???

---------- Post dopisany at 12:56 ---------- Poprzedni post napisany at 12:55 ----------

bezpieczniki tez sprawdzone wszystko ok.

---------- Post dopisany at 13:04 ---------- Poprzedni post napisany at 12:56 ----------

pasek rozrzadu tez caly

---------- Post dopisany at 13:05 ---------- Poprzedni post napisany at 13:04 ----------

czujniki temperatury ok

---------- Post dopisany at 13:32 ---------- Poprzedni post napisany at 13:05 ----------

wyciagnolem szyne wtryskowa, wszystkie wtryskiwacze pieknie rozpulaja paliwo, skoro jest paliwo i iskra to brakuje powietrza ??

---------- Post dopisany at 13:45 ---------- Poprzedni post napisany at 13:32 ----------

odkrecilem rore dolotu by sprawdzic czy przepustnica reaguje i tak, po przekreceniu kluczyka delikatnie sie otwiera, wiec i powietrze powinno docierac. zauwazylem jednak ze nawet po dluzszym kreceniu z tlumnika nic nie leci .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem co masz czy masz cewki czy przewody, ale zobacz czy nie masz przebicia gdzieś bo jak miałeś świece mokre to znaczy że nie ma iskry, a jeżeli masz gdzieś przebicie to prąd pójdzie tam gdzie mu łatwiej. A iskrę mogleś mieć jak wyciągnąłeś bo prąd nie miał gdzie indziej pójść tylko poszedł w świece i pokazało iskrę a jak był w bloku to prąd mógł pójść po bloku. Wtedy nic VAG nie pokarze :) Posprawdzaj te fajki co ci idą o cewek jak je masz a jak nie to przewody jeżeli jest jakaś nie szczelność to wymiana albo jak narazie proponuje silikon do uszczelnienia ten czerwony ale to tylko rozwiązanie chwilowe :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam dwa kluczyki i na zadnym nie odpala, co do cewek to ja mam je na swiecach, 4 sztuki. komory cewek sa suche , I sa dobre. swiece sa mokre od paliwa . caly czas wyglada mi na to jak by powietrza nie dostawal

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wydaje mi się żeby tu była wina powietrza bo pisałeś że przepustnica sie otwiera podczas kręcenia czyli powietrze dochodzi a nie ma chyba możliwości żeby kolektor ssący był zapchany aż tak, a nie przeskoczył ci pasek rozrządu ?? bo objawy troszkę podobne pasek mógł nie pęknąć ale przeskoczy o jeden ząbek i d*pa. Najczęściej tak się dzieje jak przy wymianie rozrządu nie wymieni się napinacza hydraulicznego :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sam juz nie wiem, wszytsko bylo ok i jak gasilem silnik wczoraj to tez bylo ok. Przeskoczyl by tak sam z siebie ?? jutro zaprowadze auto do mechanika co sprawdzi cisnienie i przy okazji sprawdzi rozrzad. No i czy jak by przeskoczyl pasek to zaden z czujnikow by tego nie odnotowal, polozenia walkow czy inny ?? no niechce mi sie wierzyc w ten pasek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeskoczyć zawsze może a czy czujnik by coś pokazały to nie wiem :) Jak mechanik się do niego dorwie to ci więcej może powie ja to tylko na odległość zgaduje co do objawów mniej więcej pasuje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wkur..... mnie ten silnik coraz bardziej :/

---------- Post dopisany at 15:53 ---------- Poprzedni post napisany at 15:25 ----------

no wlasnie sam juz nie wiem jak on odpala , wydaje mi sie ze troche za lekko ma i to mnie martwi ze jednak cos z ta kapresja .

---------- Post dopisany at 16:09 ---------- Poprzedni post napisany at 15:53 ----------

pasek rozrzadu napewno jest caly , sciagnolem oslone i wyglada jak nowy, wydaje mi sie ze naciagniety tez jest dobrze bo jego ugiecie to max 5mm.

---------- Post dopisany at 16:37 ---------- Poprzedni post napisany at 16:09 ----------

podczas krecenia silnik nie wydaje zadnych podejrzanych dzwiekow , mam nadzije ze skonczy sie to lagodnie dla mojego portfela:/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://a4-klub.pl/silniki-benzynowe-30/b5-apu-problem-odpaleniem-moglo-sie-zepsuc-18375/

miałem podobny problem kilka lat temu, wtedy dopiero zaczołem pracować, przy samochodach i małe pojecie miałem o tym, dla tego diagnoza była kilku mechaników. tylko u mnie silnik obracał sie normalnie z kompresja, po kilku próbach, zaczoł obracać się bez kompresji, rozrząd sprawdzony był ok, cewki i iskra ok, wtryski tez ok podawały paliwo, brak błędów VAG

Po mierzeniu ciśnienia, okazało się ze jest po 0 barów na każdym cylindrze, już mieliśmy rozbierać silnik, ale ze względu, na to ze chwilowo był brak czasu, auto stało z tydzień czasu, i po tygodniu odpaliło, bez żadnej ingerencji, za pierwszym razem, od razy zrobiłem wymianę oleju.

Co było przyczyna nie wiadomo, podejrzenia jakie wysnuliśmy, po debacie z kilkoma mechanikami, to to ze zaciął się zawór na pompie olejowej, i pompa nie pompowała oleju, i z jakiegos nie znanego powodu podstawiło zawory, może z braku oleju. tylko tyle wysnuliśmy ale to było kilka lat temu i nie wiem czy to była dobra diagnoza, autko odpukać jeździ do tej pory, tak naprawdę każdy nie wiedział co to może być.

Kiedyś u pewnego znajomego w citroenie c5 2.0 16v taki sam przypadek, auto zapaliło samo na drugi dzień, tez nie wiadomo co było.

nie wiem czy to ci coś pomoże, podstawa sprawdzić rozrząd czy zgadza się ze znakami, i pomierzyć sprężanie z próba olejowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jutro mam nadzije ze sprawdze to cisnienie i ustawienie rozrzadu i ze wszystko bedzie ok bo nie usmiecha mi sie inwestowanie w naprawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak jest iskra i leci paliwo to raczej odpada jakiś dodatkowy immobilizer albo inne zabezpieczenie. Może posprawdzaj jeszcze czy nie dostaje lewego powietrza przez jakiś urwany wężyk.

I chociaż objawy nie wskazują na immo to może sprawdź jeszcze błędy we wszystkich modułach - immo, licznik. W ostateczności jak nie przeskoczył pasek mógł teoretycznie przeskoczyć łańcuszek ale to wcześniej by hałasował

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

samochod u mechanika wiadomo juz napewno ze nie ma pelnej kompresji , tylko dlaczego ?? sprawdzi rozrzad i lancuszek i wiele sie wyjasni. Tylko czemu zaden z czujnikow nic nie mowi przeciez na kazdyl walku i kole sa czujniki polozenia jesli byla by jakas niezgodnosc powinien wyskoczyc jakis blad. No i lancuszek nic nie halasowal , wariator tak ale nie dluzej niz 2 sekundy. Sam nie wiem ale coraz bardziej sklaniam sie do pozbycia tego auta z duza strata finansowa ale przynajmniej spokoj duchowy bede mial.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik jest tylko na wałku zaworów ssących. Jeśli przeskoczył łańcuch to jest on przestawiony ale być może to za mało aby wyskoczył błąd czujnika. Miejmy nadzieję że to jednak nie to. Nie wiesz ile wynosiła kompresja? Jak jest nierówna albo za niska trzeba będzie zrzucać pokrywę głowicy i sprawdzić ustawienie rozrządu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pamietam jak bawilem sie zaworem regulujacym wariator i wtedy wyskakiwal mi blad ulozenia walka ssacego a to w sumie jest minimalna regulacja na wariatorze, wiec jesli lancuch by przeskoczyl to czujniki powinny szalec. Dzwonilem do mechanika i wlasnie sie zabiera za silnik wiec wieczorem bede widzial juz wiecej . W kazdym razie jak to sie stalo jest dla mnie wielka tajemnica, co wogole sie stalo jest jeszcze tajemnica. Mam tylko nadzije ze bedzie to tanie dla mojej kieszeni bo irytuje mnie coraz bardziej ten silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to by bylo zbyt piekne ale tego jeszcze nie sprawdzilem poza tym nawet jak by byl zapchany to odpalil by na chwile i by go zdusilo a on nic a nic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj czytałem ten wątek a dziś mnie się to przytrafiło. Nie mogłem odpalić. NA szczęście za 3 lub 4 razem odpalił. Żadnego błędu, żadnego hałasu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...