Skocz do zawartości
IGNOROWANY

ALT niechce odpalic


benyA4

Rekomendowane odpowiedzi

Czy to 2.0 czy 1.8T czy pierdzące TDi - w każdym coś będzie nie tak. W każdym aucie coś się psuje. To są auta ok 10 letnie.

Odpowiadając na pyt - tak mam LPG ale stało mi się to już drugi raz i wtedy wydaje mi się że nie miałem jeszcze LPG. Nic w silniku nie sprzątałem aby coś przypadkowo poruszyć więc to wykluczam. Przy pierwszym razie pamiętam że pomogło dodanie gazu.

LPG...brrrr....to tak jakbym miał jeść codziennie tylko sałatę i inne zieleniny...żadem chłop tego nie przeżyje. Tak samo z silnikami VW/Audi...muszą jeździć na benzynie, a gaz tylko powoduje komplikacje.

Kolego a ile jeździsz na tej benzynie ? 5 km w niedziele do kościoła ? Czy może robisz setki km na drogiej benzynie dokładając się do rządów P0 i wydając znaczną część wypłaty?

A wracając do wątku - rozmawiałem z mechanikiem i mówił że miał taki przypadek iż auto raz chodziło a czasami wogóle nie chciało odpalić. Nawet zaraz po zgaszeniu. Niezależnie od położenia, pogody itd. Żadnych błędów na kompie. Postawił diagnozę na uszkodzony komp - wysłał go gdzieś na pomorze, przeczyścili, polutowali wszystko od nowa i auto chodzi - był to Opel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to 2.0 czy 1.8T czy pierdzące TDi - w każdym coś będzie nie tak. W każdym aucie coś się psuje. To są auta ok 10 letnie.

Odpowiadając na pyt - tak mam LPG ale stało mi się to już drugi raz i wtedy wydaje mi się że nie miałem jeszcze LPG. Nic w silniku nie sprzątałem aby coś przypadkowo poruszyć więc to wykluczam. Przy pierwszym razie pamiętam że pomogło dodanie gazu.

LPG...brrrr....to tak jakbym miał jeść codziennie tylko sałatę i inne zieleniny...żadem chłop tego nie przeżyje. Tak samo z silnikami VW/Audi...muszą jeździć na benzynie, a gaz tylko powoduje komplikacje.

Kolego a ile jeździsz na tej benzynie ? 5 km w niedziele do kościoła ? Czy może robisz setki km na drogiej benzynie dokładając się do rządów P0 i wydając znaczną część wypłaty?

Oj i po co ta polityka...a jak jeździsz setki i tysiące km na gazie to na pewno długo na nim nie pojeździsz. No może Jarek da Ci na nową Niunię...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to co napiszę będzie wydawać się banalne ale... rok temu miałem to samo tyle że w moim B5 1.8T.O 8 rano pojechałem do znajomego, wróciłem o 12 (autko odpalało super,wszystko było ok tak jak zawsze). Około 16 miałem jechać na zakupy no i zonk. Auto kręci ile sił ale nie chce odpalić.No to maska w górę, iskra jest, świece ok,pompkę słychać więc paliwo podaje. Zakupy sobie odpuściłem.Następnego dnia to samo.Zadzwoniłem do znajomego mechanika żeby luknął co może być nie tak.Przyjechał, popatrzył i nie umiał powiedzieć mi czemu auto nie odpala. Próbowaliśmy jeszcze kilka razy odpalić, auto kręci tak jak zwykle ale dalej nie chce odpalić. No to wpadliśmy na pomysł że może to akumulator.Próbowaliśmy odpalić na przewody i dalej nic.w końcu znajomy mechanior podjechał do typa od którego zawsze bierze akumulatory aby na 100% wyeliminować że to nie jego wina.Przywiózł nowy akumulator i... auto odpaliło bez problemu:wink: U mnie aku nie dawał żadnych objaw tego że jest rozładowany lub na wykończeniu bo 2-3 dni wcześniej podczas mrozów -27 auto odpalało bez zająknięcia :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odebralem auto od mechanika, sprawa wyglada tak cisnienie powyzej 12 na kazdym cylindrze. Niestety tak naprawde nie dowiedzialem sie co bylo do konca, wymienili mi swiece ktore ja wymienialem z 3 miesiace temu , za naprawe zaplacilem 200zl wiec spoko, mam teraz inny problem gdyz mam bledy 16486- przeplywomierza i 18265- kontrola trakcji i abs , z tego co juz ustalilem to wadliwy przeplywomierz moze powodowac wylaczenie sie kontroli i abs. (wyczytalem na innym forum) wiec tym narazie sie nie przejmujemy. Martwi mnie przeplywka ktora napewno byla dobra i kompo nie widzial zadnych bledow gdy oddawalem auto. Czy mozliwe by uszkodzila sie przeplywka i auto wogole nie chialo odpalic?? Wkurwil mnie troche mechanik tym ze nie powiedzial jak uruchomil auto no ale z drugiej strony skasowal tylko 100zl za naprawe.

---------- Post dopisany at 17:28 ---------- Poprzedni post napisany at 17:16 ----------

Przypomnijcie mi prosze w ktorych blokach w vagu moge sprawdzic przeplywke chce miec pewnosc nim wydam 500zl :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odebralem auto od mechanika, sprawa wyglada tak cisnienie powyzej 12 na kazdym cylindrze. Niestety tak naprawde nie dowiedzialem sie co bylo do konca, wymienili mi swiece ktore ja wymienialem z 3 miesiace temu , za naprawe zaplacilem 200zl wiec spoko, mam teraz inny problem gdyz mam bledy 16486- przeplywomierza i 18265- kontrola trakcji i abs , z tego co juz ustalilem to wadliwy przeplywomierz moze powodowac wylaczenie sie kontroli i abs. (wyczytalem na innym forum) wiec tym narazie sie nie przejmujemy. Martwi mnie przeplywka ktora napewno byla dobra i kompo nie widzial zadnych bledow gdy oddawalem auto. Czy mozliwe by uszkodzila sie przeplywka i auto wogole nie chialo odpalic?? Wkurwil mnie troche mechanik tym ze nie powiedzial jak uruchomil auto no ale z drugiej strony skasowal tylko 100zl za naprawe.

---------- Post dopisany at 17:28 ---------- Poprzedni post napisany at 17:16 ----------

Przypomnijcie mi prosze w ktorych blokach w vagu moge sprawdzic przeplywke chce miec pewnosc nim wydam 500zl :)

Kup Boscha regenerację w IC za 270zł czy jakoś tak płaciłem:good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Umowilem sie z kolega na czwartek na podmianke przeplywki by miec pewnosc. Chyba z silnikiem nic sie nie stanie jak tak bede jezdzil?. Napewno ma teraz wiekszego kopa.

---------- Post dopisany 19-12-2012 at 07:12 ---------- Poprzedni post napisany 18-12-2012 at 18:32 ----------

dzis jadac do pracy nie moglem uwierzyc w moc auta, poprostu wciska w fotel. Nie wiem czy to wpyw uszkodzonej przeplywki czy wylaczonej kontroli trakcji ale wyglada na to ze moja stara przeplywka byla juz mocno przybrudzona i mulila auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepływkę możesz podejrzeć choćby w bloku 2 w 4tym okienku Mass Airflow Sensor.

Przepływka chyba nie ma nic do odpalania. A czy Ty przypadkiem nie wierciłeś w niej dziurki?:wink: Też się nad ta dziurką zastanawiałem.

Nic się nie stanie z silnikiem chociaż zadziwiające jest że z uwaloną przepływką jest mocniejszy niż ze sprawną. A MIL się świeci?

Po tym co napisał Arek956 przyszło mi na myśl że być może wystarczyło tylko odłączyć aku na parę minut aby się całkiem zresetował i pewnie odpaliłby bez problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mil sie oczywiscie swieci a bledu nie idzie wykasowac. Tzn kasuje ale po paru sekundach wraca. Co do dziorki to tak wiercilem ale pozniej ja zakleilem bo nie bylo roznicy, teraz nawet jak ja odkleilem to i tak blad jest. Akumulator mialem odlaczony przez prawie godzine bo tez myslalem ze to zresetuje kompa niestety nic nie dalo. Wyglada na to ze przepywka musiala miec cos wspolnego z odpalaniem, bo nie sadze by mechanik wziol 100zl za naprawe gdyby sie narobil. Moze uda mi sie wyciagnac informacje co tak naprawde zrobil ze auto odpalilo. Mnie ten znaczny przyplyw mocy tez dziwi ale i bardzo cieszy i mam nadzieje ze po zalozeniu nowej przeplywki moc pozostanie. Przeplywka w IC po zwrocie starej 330zl. nie wiem tylko czy mi stara uwzglednia z "dziorka" bez starej 400zl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mil sie oczywiscie swieci a bledu nie idzie wykasowac. Tzn kasuje ale po paru sekundach wraca. Co do dziorki to tak wiercilem ale pozniej ja zakleilem bo nie bylo roznicy, teraz nawet jak ja odkleilem to i tak blad jest. Akumulator mialem odlaczony przez prawie godzine bo tez myslalem ze to zresetuje kompa niestety nic nie dalo. Wyglada na to ze przepywka musiala miec cos wspolnego z odpalaniem, bo nie sadze by mechanik wziol 100zl za naprawe gdyby sie narobil. Moze uda mi sie wyciagnac informacje co tak naprawde zrobil ze auto odpalilo. Mnie ten znaczny przyplyw mocy tez dziwi ale i bardzo cieszy i mam nadzieje ze po zalozeniu nowej przeplywki moc pozostanie. Przeplywka w IC po zwrocie starej 330zl. nie wiem tylko czy mi stara uwzglednia z "dziorka" bez starej 400zl.

Oni spojrzą tylko czy indeks się zgadza a gdzie tam by mieli rozkręcać:decayed: Tylko to coś drogo:kwasny: Weź się targuj bo ja 260zł płaciłem o ile dobrze pamiętam:kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obdzwonilem pare sklepow i roznica w cenie jest 10zl wiec chyba niewiele utarguje . kryzys wszyscy chca zarobic na obywatelach :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie że udało Ci się uruchomić autko:wink:

Mechanik nie chciał Ci powiedzieć co było przyczyną bo albo sam nie do końca wiedział jak udało mu się uruchomić auto albo była to jakas banalna rzecz którą mógłbyś sobie następnym razem (oby taki się nie zdarzył) sam zrobić i wtedy 100zł myknęło by mu koło nosa:wink:

Grunt że samochodzik jeździ i mam nadzieję że już więcej Ci się nie powtórzy taka awaria:thumbup1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mil sie oczywiscie swieci a bledu nie idzie wykasowac. Tzn kasuje ale po paru sekundach wraca. Co do dziorki to tak wiercilem ale pozniej ja zakleilem bo nie bylo roznicy, teraz nawet jak ja odkleilem to i tak blad jest. Akumulator mialem odlaczony przez prawie godzine bo tez myslalem ze to zresetuje kompa niestety nic nie dalo. Wyglada na to ze przepywka musiala miec cos wspolnego z odpalaniem, bo nie sadze by mechanik wziol 100zl za naprawe gdyby sie narobil. Moze uda mi sie wyciagnac informacje co tak naprawde zrobil ze auto odpalilo. Mnie ten znaczny przyplyw mocy tez dziwi ale i bardzo cieszy i mam nadzieje ze po zalozeniu nowej przeplywki moc pozostanie. Przeplywka w IC po zwrocie starej 330zl. nie wiem tylko czy mi stara uwzglednia z "dziorka" bez starej 400zl.

Ja myślę że jak założysz nową przeplywkę to moc powróci do normy(kiedyś jezdziłem roverem 75 cdt i tam jak się odpieło przepływkę to moc wzrastała ale to byl ropniak) , a i spalanie wzrastało o jakiś litr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przeplywomierz wymieniony , bledy wykasowane , auto wrociło do normy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to dziwne mi zaraz po kupnie samochodu padla przeplywka le samochod raczej zamulil sie niezle a na jalowym potrafil zgasnac. na nowej uzywanej przeplywce od kolegi z forum smaochod ozyl ale nie wiem czy roznica w mocy jakas jest. samochod zapierdziela i ladnie sie zbiera. a powiedz beny jak tam z braniem oleju u ciebie po zabiegu ile zrobiles tysi na tej przerobce i czy cos bierze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po przerobce zrobilem jakies 4-5 tysi i dolalem ok 1 litr. Dodam ze wczesniej lalem litr na kazdy tysiac. Przy okazju ostatniej awari sciagalem rore dolotowa do przepustnicy i byla sucha jak pieprz a wczesniej caly dolot byl smarowany olejem :) . Mi z uszkodzona przeplywka samochod dostal wiecej mocy, nie gasal ale czasem na jalowym przyfalowal na obrotach, lub jak schodzil z wysokich to spadly za nisko ale komp zaraz korygowal i wracalo do normy. Wczoraj dopiero zalozylem przeplywke i za bardzo jej jeszcze nie przetestowalem , dzis roche pojezdze i bede mial wiecej wiadomosci na jej temat. Przeplywki nie kupilem nowej (kryzys przedswiateczny) ale od zaufanej osoby , wiec nie balem sie ze bedzie bubel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

benyA4 na jakim oleju jeździsz?

Kiedy kupiłem swojego ALTa, nie czytając za wiele zalałem go Castrolem 5W 40, pojechałem w trasę, i w drodze powrotnej, podczas jazdy nagle wszystkie zegary pokazywały "0" silnik był na biegu więc obroty były ale oczywiście bez zapłonu, a po chwili zaskakiwał i jakoś do domu się dotoczyłem. Później okazało się, że przyczyną był czujnik położenia wału korbowego (nie mylić z czujnikiem wałka rozrządu) i tak teraz sobie myślę, że on mógł być sprawny bo wraz z czujnikiem, zmieniłem olej na 5W30 Mobila, a tamten mógł zajść jakimś syfem z tego Castrola Magnateca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja jezdze na mobilu 10W40 . Ja tak do konca nie wiem co zrobil mechanik by uruchomic auto, napewno nie skasowal mnie za nowy czujnik, a czy go czyscil tez nie wiem. Ciesze sie ze auto chodzi i mam nadzije ze juz tak mnie nigdy nie zaskoczy. Mialem juz wile aut roznej klasy ale z czyms takim pierwszy raz mialem do czynienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeżdże na Liqui Moly 5W30 Top Tec 4200 i uważam, że najlepiej auto spisuje się na nim (A wcześniej był Castrol 5W40, Motul 5W40, Mobil 5W30). Kusi mnie jeszcze żeby spróbować ELFa 5W30...Ale na LM już jest nieźle jak na tą padlinę, nie terkocze silnik, w mrozy ładnie palił, no i najmniej oleju bierze właśnie LM, no i ewidentnie mniej pali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po przerobce zrobilem jakies 4-5 tysi i dolalem ok 1 litr. Dodam ze wczesniej lalem litr na kazdy tysiac. Przy okazju ostatniej awari sciagalem rore dolotowa do przepustnicy i byla sucha jak pieprz a wczesniej caly dolot byl smarowany olejem :) ..

Dajcie linka do tej przeróbki:) byłbym bardzo wdzięczny. Bo mój ALT-ek po remoncie głowicy i wymianie poerścionków dalej bierze ;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...