SowaBezOka Opublikowano 26 Grudnia 2012 Opublikowano 26 Grudnia 2012 Podepne sie pod temat. U nie problem jest taki, ze pojawia sie rezerwa, a na fisie wyswietla sie info, ze mozna przejechac jeszcze 140km, zawsze mozna bylo przejechac 40km na rezerwie (na tym liczniku)....
habol Opublikowano 26 Grudnia 2012 Opublikowano 26 Grudnia 2012 a ja niewiem ile mi pali bo mam pół fis i na baku pokazuje okolo 940 km zrobiłem dzis 50 i dalej pokazuje 930 wiec mysle ze okolo 6 i cos wychodzi oczywiscie nie jezdze w typowym miescie ale tez autostrada 160 czesto sie jedzie:)
GregorX Opublikowano 27 Grudnia 2012 Opublikowano 27 Grudnia 2012 U mnie w B5 sumaryczne wskazanie na FISie jest ściśle związane z dawką jaka mam ustawiona na pompie, pamiętam, że jak miałem dawkę 2.8 to spalanie było zaniżone, jak ustawiłem na coś ok. 4 to wtedy wskazanie pokrywało się z rzeczywistością
hghormone Opublikowano 27 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 27 Grudnia 2012 U mnie jednao okazalo sie ze fis pokazuje prawie idealnie, myli sie o 0.1 l. Wyszlo jednak ze auto duzo mi spalilo jadac w miescie w korkach 30km+40krm w miescie bez korkow+30 km w trasie, spalanie wyszlo 10.6, w sumie lekkie mrozy,ale wydaje mi sie ze to duzo.
aras837 Opublikowano 27 Grudnia 2012 Opublikowano 27 Grudnia 2012 10 litrów na 100 km to dużo. Na dojazdy do pracy w ciągu tygodnia żona robi jakieś niecałe 500 km. Codziennie pokonuje tę sama trasę z Pragi północ do Lesznowoli, zaraz na granicy Piaseczna, Jiedzie przez największe korki w Warszawie bo jak wiemy Wawa nie ma obwodnicy. Na cały tydzien starcza jej połówka baku. Jakby palił tyle co twój czyli 10l to potrzebowałbym 50 litrów diesla na cały tydzień jeżdzenia. W tym wypadku wolałbym benzynę.
hghormone Opublikowano 28 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 28 Grudnia 2012 Zapomnialem dodać że autem jechalismy w 5 osob i byly lekkie mrozy, od jednego centrum handlowego do drugiego a wiec auto styglo. Zobaczymy jak bedzie dzisiaj, nie ma mrozow autem jezdzilem sam, zrobilem juz 60 km po miescie i na chwile obecna mam juz 7.5l sumarycznego. Wedlug tego co piszesz twojej zonie pali 7l w najwieksze korki ? Jak ona to robi mi juz jak stoje w korku to spalanie powoli rosnie, a zeby te spalanie potem zmiejszyc to trzeba kawalek prostej, przejechac z jakas w miare stala predkoscia. W Poznaniu to ciezki temat bo co chwile swiatla. ---------- Post dopisany at 10:51 ---------- Poprzedni post napisany at 00:34 ---------- Jest jeszcze jedna sprawa, taki przykład: Latam po miescie i spalanie sumaryczne mam 8l, podjezdzam do swiatel i stoje(dosyc dlugo sie zmieniaja) i podczas tego postoju spalanie podskakuje mi do 8.4, zielone swiatlo jade dalej ale w lancuchu innych aut, a wiec nie moge sie za bardzo rozpedzic zeby przejechac z w miare stala predkoscia wiec spalanie mi nie spada, podjezdzam do kolejnych swiatel, znowu postoj i spalanie podksakuje mi do 8,7 i w taki sposób właśnie zbiera mi sie to wysokie spalanie. Spadnie one dopiero gdy znajde sie na jakiejs dluzszej prostej i przejade ze stala predkoscia, ale nie sa to takie proste zeby spalanie wrocilo mi do 8l. Czy to normalne, ze na postoju tak rosnie mi spalanie , przeciez na postoju te spalanie jest dosyć małe, a komp i tak mi dodaje do sumarycznego. Na ktorym kanale mozna VAGiem sprawdzic spalanie na godzine ?
aras837 Opublikowano 28 Grudnia 2012 Opublikowano 28 Grudnia 2012 Tak jak napisałem auto jest praktycznie używane w ciągu dnia 2 razy, jeden odcinek czyli jazda z punktu A do B wynosi niecałe 50 km i po południu z punktu B do A taka sama odległość. Spalanie nasze podaje i wyliczam na podstawie tankowania, i zbytnio tym się nie interesuje. Sposób jazdy mojej żony napewno nie wpływa pozytywnie na spalanie, 4 lata jeździła w dużej korporacji po całej Polsce jako przedstawiciel handlowy i poruszała się dwo dieslami Skody, więc lubi dobrze przegonić auto Wolno jedzie tylko kiedy ma na pokładzie synka a tak to obroty zdecydowanie wysokie. Na kanale chyba 15 lub 16 można zobaczyć spalanie na godzinę. Mi na rozgrzanym silniku pokazuje 0,6 lub 0,5
hghormone Opublikowano 28 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 28 Grudnia 2012 Jutro sprawdze na VAGu. Dziwi mnie tylko dlaczego na postoju rosnie mi spalanie i to wlasnie to spalanie ciezko mi potem zbic jak nie mam zadnej dluzszej prostej tylko skrzyzowania w miescie.
assist Opublikowano 28 Grudnia 2012 Opublikowano 28 Grudnia 2012 chyba jest wszystko ok, skoro sie wleczesz w korku, a ecu liczy spalanie na 100 km pzdr. assist
Normano1973 Opublikowano 1 Stycznia 2013 Opublikowano 1 Stycznia 2013 U mnie różnica miedzy rzeczywistym spalaniem a tym na Fisi wynosi ok 0,4 l On/100km. Sprawdzam to za każdym razem gdyż zazwyczaj tankuję do pełna i liczę wynik średniego spalania z zużytych litrów i przejechanych km porównując z tym co na fisie. Zrobię jednak przy okazji korektę wg powyższej procedury: Jeżeli nie pokrywa Ci się to z fisem to musisz podpiąć vaga i to skorygować tu: 17 INstruments---> Adaption 10---< channel 3: I Consumption correction 85% - 115% (in 5% increments) Correction: 85% 90% 95% 100% 105% 110% 115% Value in channel: 85 90 95 100 105 110 115 Fabrycznie ustawienie jest na 100, jeżeli za dużo Ci pokazuję to ustaw po kolei 95, 90, 85 i zobacz przy którym ustawieniu jest najbliżej Twojego rzeczywistego spalania. i powinno być ok
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się