Skocz do zawartości
IGNOROWANY

swap z 2.5 na 1.9 lub benzyne 1.8 turbo lub 2.0 turbo albo 3.2 z volkswagena....


djzak

Rekomendowane odpowiedzi

siema robil ktos juz swapa konkretnego z 2.5 tdi na 1.9 lub na 1.8 turbo lub 2.0 turbo albo 3.2 z volkswagena....> jakie sa problemy co nie pasuje..czego nie da sie zakodowac do komputera ...ogolem..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mysle ze wiekszych klopotow przy swap z 2.5 na 1.9 nie powinno byc . Skrzynia spasuje co masz obecnie , chlodnice moga zostac , wymieniasz silnik , osprzet, komputer i dorabiasz mocowanie silnika. Troche bawienia ,ale do ogarniecia .

Natomiast swap z diesla na benzynę nie opłacalny , musiałbyś wymeniac bak paliwa , przewody , pompę , cały osprzęt , chłodnicę , komputer , skrzynia , licznik i mnóstwo dupereli , koszt takiego swapa przekroczy wartość auta , chyba ze będziesz to robił sam i masz cale drugie auto na części.

bierz pod uwagę jeszcze to ze wkładając nowy silnik powinieneś wymienić rozrząd , oleje płyny ,paski itp. a to tez są niezłe koszty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mysle ze wiekszych klopotow przy swap z 2.5 na 1.9 nie powinno byc . Skrzynia spasuje co masz obecnie , chlodnice moga zostac , wymieniasz silnik , osprzet, komputer i dorabiasz mocowanie silnika. Troche bawienia ,ale do ogarniecia .

Natomiast swap z diesla na benzynę nie opłacalny , musiałbyś wymeniac bak paliwa , przewody , pompę , cały osprzęt , chłodnicę , komputer , skrzynia , licznik i mnóstwo dupereli , koszt takiego swapa przekroczy wartość auta , chyba ze będziesz to robił sam i masz cale drugie auto na części.

bierz pod uwagę jeszcze to ze wkładając nowy silnik powinieneś wymienić rozrząd , oleje płyny ,paski itp. a to tez są niezłe koszty.

no dobra a jak bym zmienial na 1.9 tdi ..to jaki kod silnika szukac? ile to moze miec koni? no chyba ze 2.0 tdi tez wchodzi w gre

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AWX/ASZ wkładasz bez większych problemów, ARL to poprzeczny silnik pewnie będzie trochę niespodzianek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ARL lub ASZ to jak najbardziej dobry pomysł na swap :) Trzeba tylko wymienić: smok oleju,miskę olejową i górna obudowę głowicy. Dodatkowo należy przełożyć przewody paliwowe. Ja na Twoim miejscu szukał bym właśnie świeżego 1.9 tdi 130 PS z poprzeczniaka typu np: IBIZA , FABIA, LEON. Zakup w miarę świeżego AVF/AWX trzeba traktować jako raczej nie możliwy :thumbdown: AWX-a Można szukać w ostatnich skodach superb z przed zmiany modelu.

Swoją drogą dla czego chcesz zmienić motor, skoro nie masz ze swoim problemów ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czemu piszecie zeby wstawial diesle poprzeczne? przeciez ARL i ASZ to sa wlasnie silniki poprzeczne, kupi caly motor i wraz bedzie szukal kolektorow, turba i innych pier**l

Kup AVFa czyli najmocniejsze 1.9TDI na PD w A4 i po problemie, prawie wszystko bedzie plug'n'play

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytając ten wątek to pachnie sielanką :)

Mechanika to pkuś w porównaniu z ogarnięciem elektryki, zmieniając 2,5 tdi na 1,9 PD nie obejdzie się bez zmiany ECU i okablowania motoru.

Sprawa jest prosta jak masz kompletnego dawcę i przekładasz motrówkę razem z wiązkami, kompem i szafą .

Ale roboczogodzin to pochłonie sporo, jak będziesz to robił sam to pół biedy.

Zanim się zdecydujesz to skonsultuj się z jakimś elektrykiem, co już takie rzeczy robił, niech Ci powie na co masz zwrócić uwagę przy kupowaniu gratów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym nic nie zmieniał, jezeli już to zmieniłbym samochód,., koszt przekładki to sporo, za połowę tego mozna mieć zdrowy słupek AKE moim zdaniem.

Flayer wsadził do B6 AKE i Q - 2.7BI, Nosb do 3.0 PB, 2.7 BI,.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ARL lub ASZ to jak najbardziej dobry pomysł na swap :) Trzeba tylko wymienić: smok oleju,miskę olejową i górna obudowę głowicy. Dodatkowo należy przełożyć przewody paliwowe. Ja na Twoim miejscu szukał bym właśnie świeżego 1.9 tdi 130 PS z poprzeczniaka typu np: IBIZA , FABIA, LEON. Zakup w miarę świeżego AVF/AWX trzeba traktować jako raczej nie możliwy :thumbdown: AWX-a Można szukać w ostatnich skodach superb z przed zmiany modelu.

Swoją drogą dla czego chcesz zmienić motor, skoro nie masz ze swoim problemów ?

problemow niema ..ale utrzymaniego go troche kosztuje..troche wiecej niz 1.9 :) wiadomka..pozatym moj ma juz 300tysiecy wiec wkoncu cos zacznie sie sypac..typu pompa wtryskowa ..bo walki mam idealne nic sie z nimi nie dzieje...ale prawde mowiac wolalbym wsadzic benzyne niz 1.9 tdi..a co do benzyny to najlepiej 1.8 turbo bo ma potencial..albo 3.2 z grupy wolkswagena..audi a3 mialo tez ten silnik..ogolem zastanawiam sie co zrobic..jak nie sprzedam tego mojego ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:facepalm:nie masz problemów a kombinujesz jak koń pod góre jak masz tyle kasy na swap to dlaczego nie masz kasy na utrzymanie. O jednostce aż huczy w necie od wad i zalet. Kundlować dobre auto to świętokractwo. Opchaj tego skoro jest w bardzo dobrym stanie i za te same pieniądze kupisz 1.8T

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

problemow niema ..ale utrzymaniego go troche kosztuje..troche wiecej niz 1.9 :) wiadomka..pozatym moj ma juz 300tysiecy wiec wkoncu cos zacznie sie sypac..typu pompa wtryskowa ..bo walki mam idealne nic sie z nimi nie dzieje...ale prawde mowiac wolalbym wsadzic benzyne niz 1.9 tdi..a co do benzyny to najlepiej 1.8 turbo bo ma potencial..albo 3.2 z grupy wolkswagena..audi a3 mialo tez ten silnik..ogolem zastanawiam sie co zrobic..jak nie sprzedam tego mojego ..

coś tu nie pasuje 2.5 tdi jest drogi w utrzymaniu, a 1.8t i tym bardziej 3.2 to są niby tanie ? chyba, że LPG to wtedy tak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

problemow niema ..ale utrzymaniego go troche kosztuje..troche wiecej niz 1.9 :) wiadomka..pozatym moj ma juz 300tysiecy wiec wkoncu cos zacznie sie sypac..typu pompa wtryskowa ..bo walki mam idealne nic sie z nimi nie dzieje...ale prawde mowiac wolalbym wsadzic benzyne niz 1.9 tdi..a co do benzyny to najlepiej 1.8 turbo bo ma potencial..albo 3.2 z grupy wolkswagena..audi a3 mialo tez ten silnik..ogolem zastanawiam sie co zrobic..jak nie sprzedam tego mojego ..

coś tu nie pasuje 2.5 tdi jest drogi w utrzymaniu, a 1.8t i tym bardziej 3.2 to są niby tanie ? chyba, że LPG to wtedy tak

nie 3.2 nie jest tani ale wole wladowac w benzyne i miec komfort pracy lepszy dzwiek itd..jak kupowalem auto w 2008 to ropa miala przystepna cene do jazdy tym a teraz wolalbym miec benzyne ..nie koniecznie zagazowana..dlatego zastanawiam sie nad swapem..co do kasy to gdybym nie bylo mnie stac na 2.5 tdi to bym go niemial..tylko jest to juz jak dlamnie bez sensu kazdy ma swoje zdanie ..tyle:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukaj tematów o swapie na forum audiklub.org. 2.5tdi to silnik popularny w A6. Na AKP jest dużo użytkowników A6 stąd i posty w tematach o swapie sensowniejsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...